LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Liz »

Ons contract liep begin september af.
Gelijk werden we gebombardeerd met brieven.
Rekeningen, acceptgiro.
Vorige week weer twee.
Gisteren gebeld door Dexia, ze hadden nog geen betaling ontvangen.

Nu wil ik graag weten of dit de standaardprocudure bij ze is?

Hebben ze dit bij iedereen gedaan.

O, ja .
We zijn eegaleasers, hebben dus vernietigd.

Graag reacties. :evil:

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door lions90 »

Hoi Liz,

Nou mijn contract is dus vorig jaar gestopt en ik heb aanmaningen gehad, maar nog geen incassoburo etc. Mensen van wie het contract dit jaar (apri en mei) is afgelopen hebben al wel incassoburo's gezien..niet iedereen. Of ze zijn mij vergeten :D of het is een administratief zooitje daar bij Dexia!

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Liz »

Het eerste zou leuk zijn.

Maar mij zijn ze niet vergeten.
Nog geen incassobureau op mijn dak gehad.

Ga eerst nog maar even een brief sturen naar ze.
Heb jij dat ook gedaan??
Of niet en zijn ze je daarom vergeten.

Groetjes Liz

Lotgenoot
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2003 19:45

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Lotgenoot »

Beste Liz,

Het is denk ik beter om je sjakkies te houden en niet te reageren op brieven van Dexia.
Reageer je niet, dan ben je namelijk ook niet in beeld bij Dexia en moet je gewoon hopen dat je overgeslagen wordt.

Pas als er gedreigt wordt met verdere stappen, betekent het dat jij afgeschoten wild bent voor Dexia en dat ze jouw moeten hebben.

Volgens mij hebben ze iedere openstaande debiteur een aanmaning gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Lotgenoot

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Liz »

Ja, een aanmaning, maar bellen ze ook iedereen met een "openstaande rekening?"

Lotgenoot
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2003 19:45

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Lotgenoot »

Beste Liz,

Dit weet ik niet. Ik ben nog niet telefonisch benaderd.
Dit neemt ook iets meer tijd in beslag dan een standaard aanmaning.
Er dat je duizende mensen gebeld hebt, kan het nog wel een tijd duren.

Hoe heb je trouwens gereageerd op dit telefoontje van Dexia, als ik vragen mag ? Misschien kan ik er wat van leren namelijk, mocht ik ook gebeld worden door Dexia.

Met vriendelijke groet,

Lotgenoot

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Liz »

Ze belden en zeiden dat er nog een rekening openstond en dat we nog geen contact hadden opgenomen over een betalingsregeling of over de betaling.
Ik heb gezegd dat er ook niet tot betaling wordt overgegaan, omdat mijn man het contract vernietigd heeft en dat we dan wel netjes een brief terug hadden gekregen dat dat volgens Dexia niet geaccepteerd werd, maar dat dat niet aan Dexia is maar aan de rechter.
En dat zij geen vordering op ons hebben, maar andersom.
Er werd toen gezegd dat ze nu verder gingen met de procedure en of ik me daar van bewust was.
Daarop heb ik gezegd dat ik me niet liet intimideren en heb vriendelijk goedendag gezegd.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door lions90 »

Ik heb dus ook negens ooit op gereageerd..anders val je inderdaad op. Dus gewoon doen alsof je neus bloedt.......

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Louis »

Lions 90,

En dat geloof je zelf allemaal verstopperdje spelen. Dexia vergeet jou heus niet. Die lui zijn slimmer dan je denkt. Misschien ben je nog niet bij de 150 gedaagden. Maar stop met je slimmigheidjes want je belazert alleen je zelf en zet anderen op het verkeerde spoor.

Louis.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door lions90 »

Louis,

Ik belazer niemand..ik zeg gewoon hoe het mij is vergaan. Prima dan vergeten ze mij toch niet..ik wacht het gewoon af..of moet ik gaan bellen naar ze of ze aub incassoburo op me afsturen?????

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Annet »

Helaas zijn ze bij mij ook verrekte snel met de post. Vorige week rode kaarten gestuurd om de machtigingen in te trekken, wat ligt er vandaag bij de post? Nieuwe machtigingsformulieren van Dexia om te ondertekenen want ik moet toch wel bedenken dat "intrekking machtiging niet betekent dat ik niet meer te betalen hoef."
Nee, dat weet ikzelf ook wel, domme dozen daar in Amsterdam. Maar ik ben graag baas over mijn eigen rekening en ik bepaal zelf wel wanneer ik betaal. Als de uitspraak 12 november ook maar een beetje in ons voordeel uitvalt, is het gebeurt met mijn geld in de put gooien. Dan betaal ik nooit weer. Laten ze me dan maar voor de rechter slepen. Maak ik dat ook eens mee. Kan ik mijn lening ook weer opzeggen die ik voor de maandtermijnen heb moeten afsluiten.

Annet

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door JH »

Justice


Geplaatst op 03 Oct 2003 00:02 door Justice


--------------------------------------------------------------------------------

Naar verwachting zal de rechtbank van Amsterdam op woensdag 12 november uitspraak doen in zaak tegen Dexia. Dit is de eerste rechtszaak van een koper van een leaseproduct van Bank Labouchere, nu Dexia. De koper van het product zegt niet te hebben geweten dat zij met geleend geld aandelen had gekocht. Haar tussenpersoon had destijds een heel andere voorstelling van zake gegeven. Dexia heeft haar zorgplicht onvoldoende nageleefd waardoor de koopster een onverantwoord risico kon aangaan. De uitspraak in deze zaak zal van essentieel belang zijn voor toekomstige rechtszaken tegen Dexia van klanten die zich door Dexia misleid voelen. Mocht de rechter de eis in deze zaak afwijzen, betekend dat in feite dat een bedrijf producten, ook zeer risicovolle, kan verkopen onder willekeurig welke voorwendselen, zonder daar enige verantwoording voor te hoeven afleggen. Dexia meent dat wetten en regels niet voor hen opgaan, behalve als dat hen goed uitkomt. Wanneer de rechter dit toelaat ziet het er slecht uit voor Nederland.[/b]

Uit deze posting blijkt niet dat het hier om DE rechtszaak gaat. Het gaat weer om een rechtszaak van een individuele belegger. Laten we eerst maar afwachten hoe deze zaak zich ontwikkelt, dus verkoop de huid nog niet voor de beer is geschoten.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik lees hier van alles over een uitspraak op 12 november.
Maar waar komt dit bericht vandaan? Ik heb er niets officieels over gelezen. Ik zal wel iets gemist hebben.
Wie weet er meer van?

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Annet »

Alle rechtszaken die tot nu toe gevoerd worden of zijn, zijn hoofdzakelijk individueel. Maar als de gedupeerde wint is er juriprudentie en over de zaak van 12 november kan ik zeggen dat mijn situatie bijna dezelfde is. Geld ingelegd (groot bedrag) en weinig inkomen. Een lening van FL 250.000 tegenover een belastbaar inkomen van Fl 14.000,- Nooit is mij verteld dat ik misschien ooit zelf de termijnbetalingen zou moeten gaan doen. Iets wat nu al aan de orde is. Het potje met ingelegd geld zou in 20 jaar leegstromen en nu na 3 jaar is de boel al op.
Dus als het gunstig uitvalt op 12 november dan kunnen ze allemaal de pot op. Jurisprudentie is er niet voor niets. Ik moet nu werken, moet geld komen om die Dexia-slangen te betalen.

Annet

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Annet, bij zo'n hoge lening moet je je aansluiten bij Leaseleed
als je lening tenminste via de boeven van Spaarselect tot stand is gekomen.
LL gaat nl. Spaarselect aanpakken.

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Annet »

Even snel, zit nu op mijn werk. Het is idd via Spaar Select gegaan. Maar Leaseleed vraagt giga bedragen. Van Leaseverlies horen we ook niets dus ik ben ondertussen een beetje huiverig om nu weer ergens lid van te worden en helemaal met zo'n hoge contributie.
Graag advies, mag ook per mail: [email protected].

Annet

Tomi
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 aug 2003 22:41

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Tomi »

Mij hebben ze ook niet vergeten :(
Mijn contract is in juli afgelopen, en heb al sinds begin september de incassobureau aan mijn broek. Mijn ouders zijn erg geschrokken, een ze wilden het niet op een rechtszaak laten aankomen, en het bedrag voor mij betalen. Hierdoor gingen ze hypotheek veranderen etc. Ik wilde niet betalen, een rechtszaak afwachten, maarja, met ouders valt niet te praten :)

Toen ben ik nu maar naar de gemeente gegaan om om een schuldbemiddeling te vragen. Hoop dat dat wat wordt :)

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Annet »

Vrijdagmiddag krijg ik iemand van Spaar Select op bezoek. Hij "zou eens zien wat ik voor u kan doen". Jaja, nou ik ben er klaar voor. Vragen op papier. Ik ga goed voorbereid de strijd aan.
Dexia zegt niet aan de zorgplicht te hoeven voldoen. Maar ik heb niets bij Dexia afgesloten, dat heb ik bij Labouchere gedaan.
Als ik een splinternieuwe auto koop met garantie en de garage wordt een paar maanden later verkocht dan wil dat nog niet zeggen dat mijn garantie ook afgelopen is.
Er zal een getuige bij dit gesprek zitten. Eigenlijk wil ik het ook nog wel opnemen maar dat mag toch niet gebruikt worden.
Ik loop al (weer) drie dagen met hoofdpijn. Ik wil het mijn leven niet laten beinvloeden maar het is zooooo moeilijk.
Toch verheug ik me ook een beetje op vrijdag. Ga die man eens flink laten zweten.

Annet

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Dexia ongeduldig? Is dit bij iedereen zo????

Ongelezen bericht door Karin »

Annet,

Of zo'n opgenomen gesprek nu wel of niet rechtsgeldigheid heeft (ik ben daar niet zeker van), het lijkt me toch verstandig om het wel op te nemen.
Al was het alleen maar voor je zelf, om het achteraf nog eens goed op een rijtje te kunnen zetten.

In ieder geval veel succes, vrijdag!

Groeten,
Karin

Gesloten