LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leesland BV
-
Leesland BV
Mijn moeder was al heel lang abonnee bij de firma Leesland BV misschien al 40 jaar, (als kind hadden we al de leesmap) november 2008 heeft de verzorgster van de thuiszorg het abonnement opgezegd. Door ziekte was mijn moeder niet meer in staat om te lezen. Op 13 december is ze overleden en ik zag aan de bankafschriften dat er in december 2008 € 26,75 was afgechreven en in januari 2009 € 22.00 Heb toen vanuit Portugal, waar ik woonachtig ben, gebeld met Leesland BV op 17/1/2009. Mijn verhaal verteld over het overlijden van mijn Moeder.Een medewerkster zei heel "leuk" : meneer dat kan iedereen wel zeggen dat het om een overlijden gaat. U stuurt maar een rouwkaart.Of een bewijs van overlijden. En hoe ik ook praatte, zij bleef volharden hierin. Er woont niemand meer in Nederland van mijn familie, en er waren geen rouwkaarten! Moet ik toezien dat er elke maand geld wordt afgehouden? Dit kan toch niet de bedoeling zijn?! Deze firma heeft schandalige streken, en totaal geen respect.
Hans Brouwers
Hans Brouwers
Re: Leesland BV
Hans alsnog gecondoleerd.
Dit lijkt mij een prima item voor in een uitzending van Radar .
Dit komt namelijk heel vaak voor.
Groet T
Dit lijkt mij een prima item voor in een uitzending van Radar .
Dit komt namelijk heel vaak voor.
Groet T
U kunt tot 30 dagen na afschrijven dit laten terug boeken door bank.
Verder is blokkeren rekening na overlijden normaal dus laat alles, ook wat wel betaald diende te worden ook maar blokkeren.
U kunt voor de niet geleverde diensten terug betaling vragen.
Een rouwkaart is niet verplicht maar een copy overlijden is voldoende.
Vaak zijn het jaar contracten en moet je jaar vol maken.
Ze hadden tijdig moeten reageren, en blokkeer die bank rekening als niemand in Nederland dit kan regelen.
Als de rekening geblokkeerd word en de erfenis is uitbetaald kunnen ze proberen wat ze willen maar krijgen ze niets meer.
Dus snel alles terug laten boeken en bank blokkeren voor alle betalingen.
Verder is blokkeren rekening na overlijden normaal dus laat alles, ook wat wel betaald diende te worden ook maar blokkeren.
U kunt voor de niet geleverde diensten terug betaling vragen.
Een rouwkaart is niet verplicht maar een copy overlijden is voldoende.
Vaak zijn het jaar contracten en moet je jaar vol maken.
Ze hadden tijdig moeten reageren, en blokkeer die bank rekening als niemand in Nederland dit kan regelen.
Als de rekening geblokkeerd word en de erfenis is uitbetaald kunnen ze proberen wat ze willen maar krijgen ze niets meer.
Dus snel alles terug laten boeken en bank blokkeren voor alle betalingen.
-
.
Laatst gewijzigd door aankoopmakelaar op 16 nov 2009 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hans,
Dat zal je maar overkomen.
Alle voorgaande adviezen zijn zeer bruikbaar.
Na de absoluut noodzakelijke bankrekening blokkade hoef je die Leesmap bv niets nog meer te bewijzen. Jouw woord moeten ze accepteren, anders is het aan HEN om het tegendeel te bewijzen! Dat staat juridisch vast in dit geval.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid.
Dat zal je maar overkomen.
Alle voorgaande adviezen zijn zeer bruikbaar.
Na de absoluut noodzakelijke bankrekening blokkade hoef je die Leesmap bv niets nog meer te bewijzen. Jouw woord moeten ze accepteren, anders is het aan HEN om het tegendeel te bewijzen! Dat staat juridisch vast in dit geval.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid.
@hansbrouwers,
een kopie van de akte van erfrecht of overlijden is voldoende om te sturen.
Dit is trouwens een normale gang van zaken dat je dat stuurt.
Leesland kan echt niet zien of je ouders overleden zijn en een abonnement beeindigt gewoon bij overlijden.
En een abonnement is toch echt ook een contract.
Maar stuur dat gewoon,
Iedereen kan wel zeggen mijn ouders zijn overleden.
De bewijs last ligt echt bij jou.
En wat heeft het voor nut dat het "juridisch vaststaat".
Straks staat een deurwaarder voor de deur of te wel brief in Portugal, en komt er een rechter aan te pas, dan krijg je het verwijt van de edelachtbare en de vraag, waarom hebt u het niet opgezegd met die kopie bijgesloten?
Voorkom een hoop ellende en stuur zo een akte.
het is geen prettige periode en dan heb je die ellende niet nodig.
Er zijn zoveel mensen die zeggen dat er een sterfgeval is om onder een abonnement uit te komen.
Gas, water en licht heb je toch ook opgezegd?
3 jaar gelden zijn mijn ouders gestorven en met een kopie sturen was alles zo geregeld.
Leesland kan echt niet zien of je ouders overleden zijn en een abonnement beeindigt gewoon bij overlijden.
Maar stuur dat gewoon,
Anders heb je echt geen poot om op te staan hoor.de verklaring van erfrecht en dus gemachtigd bent
Straks staat een deurwaarder voor de deur of te wel brief in Portugal, en komt er een rechter aan te pas, dan krijg je het verwijt van de edelachtbare en de vraag, waarom hebt u het niet opgezegd met die kopie bijgesloten?
het is geen prettige periode en dan heb je die ellende niet nodig.
Er zijn zoveel mensen die zeggen dat er een sterfgeval is om onder een abonnement uit te komen.
3 jaar gelden zijn mijn ouders gestorven en met een kopie sturen was alles zo geregeld.
@hansbrouwers,
Maar stuur dat gewoon,
Het is geen prettige periode en dan heb je die ellende niet nodig.
Maar stuur dat gewoon,
Anders heb je echt geen poot om op te staan hoor.de verklaring van erfrecht en dus gemachtigd bent
Het is geen prettige periode en dan heb je die ellende niet nodig.
Als je een abbo aangaat of contract dan moet je toch zeker je geboorte jaar opgeven.
Dagelijkse nood zoals energie zeg je niet op bij leven,en dit is heel simpel te controleren geboortejaar contractnemer.
T
Dagelijkse nood zoals energie zeg je niet op bij leven,en dit is heel simpel te controleren geboortejaar contractnemer.
T
-
Hans,
Dat iedereen zoiets wel kan zeggen is nooit het probleem voor jou in dit geval. Dat is het probleem voor Leesland bv. Wel moet je even schriftelijk en aangetekend een heel korte mededeling van het overlijden van de rechtspersoon op wiens naam het contract staat, je moeder, toesturen. Daarna is alles wat je meer doet vanuit Amsterdam via Oslo naar Rome.
Nogmaals veel sterkte en succes met de afwikkeling, die overigens ook voor alle andere abonnementen en contracten op dezelfde manier geldt.
Dat iedereen zoiets wel kan zeggen is nooit het probleem voor jou in dit geval. Dat is het probleem voor Leesland bv. Wel moet je even schriftelijk en aangetekend een heel korte mededeling van het overlijden van de rechtspersoon op wiens naam het contract staat, je moeder, toesturen. Daarna is alles wat je meer doet vanuit Amsterdam via Oslo naar Rome.
Nogmaals veel sterkte en succes met de afwikkeling, die overigens ook voor alle andere abonnementen en contracten op dezelfde manier geldt.
-
.
Laatst gewijzigd door aankoopmakelaar op 16 nov 2009 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
@willem de 16de,
wat schrijft iedereen?
Dat wat jij nu herhaalt.
Maar eerst schreef jij wat anders,
En als het een probleem voor Leesland is zo als jij schrijft waarom moet Hans dan wat sturen?
Het zou toch volgens jou een probleem voor Leesland zijn?
LEZEN willem de 16de
wat schrijft iedereen?
Dat wat jij nu herhaalt.
Maar eerst schreef jij wat anders,
de bewijslast zou volgens jouw schrijven bij Leesland liggen.Na de absoluut noodzakelijke bankrekening blokkade hoef je die Leesmap bv niets nog meer te bewijzen. Jouw woord moeten ze accepteren, anders is het aan HEN om het tegendeel te bewijzen! Dat staat juridisch vast in dit geval.
En als het een probleem voor Leesland is zo als jij schrijft waarom moet Hans dan wat sturen?
Het zou toch volgens jou een probleem voor Leesland zijn?
LEZEN willem de 16de
Jammer Hans, dat je kennelijk niet tevreden bent met de antwoorden op de Kassa-site....
Volgens mij heb je daar al deskundig antwoord gekregen!
Volgens mij heb je daar al deskundig antwoord gekregen!
-
Aankoopmakelaar,aankoopmakelaar
Geplaatst op 18 Feb 2009 21:14 door aankoopmakelaar
--------------------------------------------------------------------------------
Willem,
Je bedoelt ipv rechtspersoon mogelijk natuurlijke persoon?
Een rechtspersoon is een BV, een NV of een stichting, maar een 'prive-persoon' is gewoon een natuurlijke persoon in het recht.
daar heb je helemaal gelijk in. Maar mijn bedoeling zal Hans toch wel begrijpen.
@Hans,
Het is natuurlijk per telefoon alleen, even mededelen van een overleden contractant, niet afdoende. Vandaar dat een kort geschreven berichtje naar al de bedrijven bij wie je moeder nog lopende contracten had, is absoluut wel voldoende. Dus geen overlijdensaktes o.i.d. want dat is echt overbodig.
Nogmaals veel sterkte en succes met de afwikkelingen.
@willem de 16de,
dat is sportief dat je op je eigen eerste antwoord een correctie geeft.
dat is sportief dat je op je eigen eerste antwoord een correctie geeft.
Mag ik frauderen?
Ik lees hier dat een rouwkaart voldoende is om ook mijn abonnement zonder opzegtermijn te stoppen.
Ik print zowel geboorte als huwelijk zelf, dus die rouwkaart waar ik mijzelf nu Dood verklaar is voldoende?
Dus ik ga nu vanuit de Hemel jullie terug mailen hoe het hier is???
Zo betrouwbaar zijn dus hun voorwaarden!
Ik lees hier dat een rouwkaart voldoende is om ook mijn abonnement zonder opzegtermijn te stoppen.
Ik print zowel geboorte als huwelijk zelf, dus die rouwkaart waar ik mijzelf nu Dood verklaar is voldoende?
Dus ik ga nu vanuit de Hemel jullie terug mailen hoe het hier is???
Zo betrouwbaar zijn dus hun voorwaarden!
-
.
Laatst gewijzigd door aankoopmakelaar op 16 nov 2009 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen rouwbrief werkt niet!
Een akte van overlijden of erfrecht moet je hebben.
Dat is officieel.
Een rouwbrief namaken is geen kunst hoor.
Een akte van overlijden of erfrecht moet je hebben.
Dat is officieel.
Een rouwbrief namaken is geen kunst hoor.