LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] raar maar waar

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Rafke
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2009 15:55

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door Rafke »

Gisteren begon de telefoonterreur bij mij van de PVDA

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het moet niet gekker worden. :(

meeuw2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2009 14:35

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door meeuw2000 »

vandaag meerdere keren
"u wordt doorverbonden met uw correspondent een ogenblik geduld aub"

TIP: aanmelden bij http://www.infofilter.nl

Stichting Infofilter maakt zich sterk voor de belangen van consumenten. De uitgangspunten van de stichting zijn helder: commerciële communicatie moet kunnen, maar wél met respect voor de consument. Daarom biedt Stichting Infofilter de mogeljkheid om uw adresgegevens kosteloos te blokkeren tegen ongewenste post, telefoontjes en telefonische marktonderzoeken.

Volgens mijn nieuwe aanmelding zou ik nu gevrijwaart moeten zijn tot 2012.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb ook even mijn gegevens bij gewerkt en alle telemarketing geblokkeerd.

koolenboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:05

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door koolenboer »

Vanavond ook gebeld op mijn mobiele telefoon door een "geblokeerd nummer"
Zelfde computerstem die zegt dat ik word doorverbonden met een correspondent en vervolgens wordt er meteen opgehangen. Uit vrees van fraude gegoogled en hier terecht gekomen. Hopelijk is het allemaal echt zo onschuldig. Ik vind het een rare ontwikkeling.

JDO
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 16:34

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door JDO »

wij hebben ook dit bericht gehad,
het nummer was: 0468506510
ik heb het nagetrokken het was van Energie direct, mogelijk anders maar dit heb ik nagetrokken.

muppet2
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2009 14:02

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door muppet2 »

Ook ik ben net gebeld. Inderdaad een computerstem die zegt: over enkele ogenblikken wordt u doorverbonden met uw correspondent. Wij vragen u een ogenblik geduld te hebben.
Natuurlijk heb ik gelijk de hoorn erop gegooid. :)

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Die tip werkt niet, het is een gedragscode, meer niet..

Hoe ik daar zo zeker van ben? Omdat ik me maanden geleden al heb ingeschreven op infofilter, en ik kreeg gisteren gewoon hetzelfde als wat de rest hier kreeg.. u word doorverbonden met uw correspondent..

Schijnbaar nemen ze het niet zo nauw met richtlijnen, nog even snel profiteren van de vrijblijvendheid van infofilter? En computer-outboundbellen was toch helemaal niet toegestaan?

Zoals ik begrepen heb mag je niet gebeld worden door een computer uitgekozen zonder tussenkomst van een callcentermedewerker, dus niet automatisch gebeld worden door de computer, de medewerker moet actief iets doen ervoor...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nog fff w888888.
In october zijn ze verplicht om zich te houden aan het belmenietregister.
Thank doG.

janky
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2003 21:54

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door janky »

Van mij mag het morgen dan al Oktober zijn. Wordt gek van dat achterlijke gebel van die lui.
Infofilter helpt niets! Ze trekken zich daar niets van aan blijkt wel. Voor de zoveelste keer dit jaar wordt ik op de meest rare tijdstippen gebeld. Hij gaat dan een paar keer over en als je hem dan opneemt, noppes nada. Heb Kpn gevraagd wat ik hier aan kan doen om daar eens vanaf te komen. Helaas erg weinig volgens hun, natuurlijk niet want het is voor hun inkomsten!. In de meeste gevallen ben je bij een of ander callcenter geselecteerd om via een computer gebeld te worden, neem je dan niet op gaat hij naar de volgende. Net zolang tot je wel op tijd opneemt en dan is dat gebel weer even over. Heb het uitgeprobeerd, telefoon de hele dag bij me gedragen en meteen opgenomen toen er werd gebeld. En jawel;Pretiumtelefoon, of ik daar niet naar wilde overstappen.
Je kunt wel raden wat ik die gast heb verteld, o ik ben het zo zat dat achterlijke zinloze gebel.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u aangegeven dat u op de Suppressielijst geplaatst wilt worden?
= lijst van mensen die niet meer gebeld mogen worden door dit bedrijf.
Ze zijn verplicht dit te doen.

janky
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2003 21:54

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door janky »

U bedoeld dat ik dit kan aangeven als ik het geluk heb dat ik op tijd opneem en weer niet voor niets naar de telefoon loop?
Heb nu al weer dagen dit gebel, maar als ik dan de telefoon wil opnemen stopt hij weer. Was ik dus weer te laat,grrrrrrrr.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ja, u vraagt namens welk bedrijf u gebeld wordt en geeft daarna aan dat u eist op de lijst van mensen geplaatst te worden die niet meer gebeld mogen worden.
Vraag ook hoe men aan uw telefoonnummer komt.

stofzuigertje

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

DE WAARHEID;

U word gebeld door Call Center die bepaald product wil verkopen.


Als je snel als eerste opneemt krijg je de aanbieding, als je traag bent is een ander in gesprek en word de verbinding verbroken.

Verder zit op beide vaste nummers bij mijn een voicemail dus spreken ze die nooit in.

Info filter helpt wel maar niet voor allemaal.

Na de telefoon vervangen had door PC zag ik wel Call Center mij lastig viel en door nu 3x in de nacht hem uit bed te bellen, laatste keer was bel uitgeschakeld maar steen door raam was ook leuk.

Als hij mij lastig laat vallen doe ik het bij hem persoonlijk.
Hoewel het verboden is vind ik dat medewerkers en directie lastig vallen toegestaan is, omdat ze beloven niet meer te bellen maar gewoon met een andere aanbieding opnieuw Uw gaan bellen.

Helaas weigerde den Haag de nummerweergave want dan zie je wie jou zou bellen, dus als ze dit voor dit soort bedrijven verplicht zouden stellen zou het sneller over zijn.
Nu vallen ze anoniem lastig en doe ik het dus nu ook bij de Eigenaar / Directeur en die was ook niet bepaald blij.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wie de bal kaatst mag hem terug verwachten.

Dick-K
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:00

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door Dick-K »

Ik zie al meer dan een halfjaar geen activiteit op dit forum, maar ook ik ben gebeld door de computerstem die zegt dat ik word doorgeschakeld met een correspondent. En dat alle lijnen op dit moment bezet zouden zijn.
In mijn geval zat Essent hierachter met een Svencouver-actie. Da's dus weer een andere stroomboer.

Ik ben momenteel in gesprek met Essent, maar helaas duurt het vrij lang voordat het kwartje bij ze valt. Inmiddels ben ik nav mijn brieven wel gebeld door een manager van ze, die toegeeft dat dit geen pas geeft. Dat is winst, want eerder had een collega van hem op Essent Klantenservice nog laten doorschemeren dat dit gewoon normaal is, omdat ze een aanbod voor me hadden dat ik niet mocht laten lopen, en ze wilden me toch een kans geven, hè. Deze leidinggevende zoekt verder uit wat er gebeurd is, want Essent heeft het gebel uitbesteed aan een extern callcenter.

Dát ik gebeld word, is tot daaraan toe. Ik wil niet gebeld worden door stroom- en gasboeren, maar alla, dan moet ik naar Bel me niet en het regelen. Mijn probleem is dat ik het krankzinnig ivind dat JIJ gebeld wordt en dan op zo'n manier, die ook nog geheimzinnig is, in een wachtrij wordt geplaatst.

Dat is ongehoord. Ik wil dat deze manier van werken keihard verboden wordt. Zoiets doe je gewoon niet, ook niet met mensen die hebben aangegeven dat ze an sich best gebeld willen worden door een telemarketeer. Het is onbeschoft, intimiderend, onprofessioneel. Punt.

Later meer.

arthuro
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:22

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door arthuro »

Ik geef maar een kleine trap tegen deze draad. Ik kreeg vandaag deze stem aan de lijn en werd vervolgens opgehangen na gewacht te hebben. Ik wachtte al op een telefoontje van een bedrijf, dus had al mijn vermoedens. Maar omdat je geen normaal persoon, laat staan een afzender aan de lijn krijgt ben je wel erg verbaast. Meteen maar even opgezocht en hier beland.

Even later weer gebeld, en weer hetzelfde verhaal. Alleen nu werd ik doorverbonden. Het bleek Canal Digitaal te zijn, waarvan ik inderdaad een telefoontje moest krijgen. Ik sta al een tijd in het bel-me-niet-register dus het mag ook geen bedrijf zijn voor telemarketing o.i.d.. Maar dit is toch een beetje een onpersoonlijke en vooral verwarrende manier van de klant aan de lijn krijgen. Eerst wordt de klant gebeld door een machine, vervolgens moet deze wachten op een medewerker die beschikbaar is. Heeft deze net een ander aan de telefoon, dan word je zonder pardon weg gebonjourd. Zonder dat je ook maar een flauw benul hebt van wat er aan de hand is.

schmitzkes
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:37

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door schmitzkes »

Ik ben vandaag ook thuis gebeld. Er werd aangegeven dat ik werd doorverbonden met een ´correspondent´ door een computerstem. De eerste twee keer volgde daarop meteen een ingesprektoon. En de derde keer kwam een vrouw aan de lijn van Ziggo. En toen heb ik meteen gezegd niet geinteresseerd te zijn en opgehangen.

vreeeeeemd !

744626
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 16:55

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door 744626 »

Hallo,

Ook ik werd zojuist gebeld met het correspondent verhaal.
De verbinding werd echter verbroken.
10 min later weer anoniem nummer. Heb het antwoordapparaat op laten nemen, deze werd niet ingesproken.

Ik ben van plan om de volgende keer op te nemen met: Met Eneco Energie, afdeling verkoop, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Of: Meldpunt telefoonmisbruik, Wilt u aangifte doen van telefoonterreur toets dan 1, heeft u een vraag aan een van onze medewerkers toets dan 2........
Helaas Al onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek probeert u het later nog eens........

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Vaak gebruiken telemarketeers een belcomputer die een stuk of 5 - 10 nummers belt. Neemt één op, dan worden de overige nummers afgekapt. Je hebt dus soms dat ie een paar keer overgaat en dan stopt, iemand anders uit de gebelde serie had dan al opgenomen.

Mocht je ongewenst gebeld worden: leg de hoorn naast het toestel en laat de beller maar " in z'n sop gaarkoken". Na een aantal malen dat consequent uitgevoerd te hebben, houden ze wel op met het bellen, kost ze alleen maar (bel)tijd en dus geld.

Gesloten