LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening na opzegging

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
toypacker

rekening na opzegging

Ongelezen bericht door toypacker »

Wij kregen hier in Geldrop glasvezel, alles in een tegen een schappelijke prijs.
UPC telefonisch opgezegd: kabel, telefoon en internet. Netjes een brief gehad van UPC dat mijn abbonnementen beeindigd werden.
Heb ik de fout gemaakt mijn digitale tv niet te noemen, blond als ik was dacht ik als ik tv/radio opzeg wordt ook automatisch van de digitale tv het abbonnement beeindigd. Want geen tv ontvangst is ook geen digitale tv toch?
Groot is dan ook de verbazing dat UPC mij begin november 2008 een welkomstbrief stuurt waarin ze mij bedanken voor de aanmelding voor een tv/radio abbonnement per 1 november 2008.
Natuurlijk heb ik meteen gebeld dat ik mij helemaal niet aangemeld heb. Dat klopte maar omdat ik nog steeds het abbonnement voor digitale tv had ben ik weer aangesloten omdat je nu eenmaal tv en radio signaal voor digitale tv nodig hebt. Op mijn opmerking dat ik tv en radio opgezegd had en dus er ook vanuit ging dat de digitale tv gelijk beeindigd zou worden werd er gezegd dat ik dat apart moest opzeggen. Dingen combineren werkt dus alleen maar in het voordeel van UPC.
Omdat ik de welkomstbrief pas begin november kreeg en de opzeg termijn 1 maand is kon ik niet eerder dan per 31 december 2008 beide abbonnementen beeindigen.
Onder groot protest heb ik dat dan maar gedaan, mede omdat ik weet hoe vasthoudend UPC kan zijn in het sturen van rekeningen en deurwaarders.
Wederom heb ik een nette brief gehad waar mijn opzegging per 31 december 2008 bevestigd werd.
Nu wacht ik op een brief van een deurwaarder want ik kreeg in januari 2009 een rekening van € 1,80 voor abbonnemenst kosten van 01-01-2009 tot en met 01-01-2009. En in februari 2009 dat deze nota nog niet betaalt was.
Nu wordt het een principe kwestie en desnoods gaan we voor die €1,80 naar de rechter, ik heb nu namelijk op schrift staan dat alle abbonnementen per 31-12-2008 beeindigd zijn.Dus waarom moet ik betalen voor diensten van na de opzegging?
Hoeveel (ex-) klanten van UPC zullen denken we betalen maar het is maar € 1,80 en we willen al dat gedonder niet.
Ik zou best wel willen dat al deze klanten die zo denken die kleine bedragen op mijn rekening storten, dan hoef ik me teminste niet meer druk te maken of ik het einde van de maand nog wel haal met mijn geld.
Want ik denk namelijk dat er verbazend veel mensen zijn die onterechte rekeningen krijgen van UPC.

D1RK

Re: rekening na opzegging

Ongelezen bericht door D1RK »

Als zij deze opzegging kregen mogen ze er vanuit gaan dat U ook digitaal afgesloten wilt worden, dit extra pakket hoorde bij de kabel.

Wel hadden ze een waarschuwing kunnen sturen bij de opzegging, het is toch een aanbieder met een pakket?

Ik had gewoon geld gestorneerd en niets betaald.
Ze mogen niet zomaar TV leveren zonder overeenkomst.
U had alleen de digitale TV nog 1 maand extra moeten betalen maar niet alles.

toypacker

Re: rekening na opzegging

Ongelezen bericht door toypacker »

Dat heb ik overwogen, maar UPC heeft zijn eigen regels, wat voor de buitenwereld heel gewoon is is voor UPC niet gewoon. Ik kan het mij nu eenmaal financieel niet veroorloven om ongelijk te krijgen bij een evt. deurwaarder. En op het moment dat de deurwaarder brieven gaat schrijven zijn de kosten al behoorlijk opgelopen.
Maar we wachten nu maar af wat ze doen met de rekening van na het abbonnement.

Gesloten