LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
hoezo???
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 08:46

Re: Amway

Ongelezen bericht door hoezo??? »

Amway is aangesloten bij de Vereniging voor directe verkoop, dus het is toegestaan om de mensen "aan de deur" aan te spreken. Policy is wel dat dit op een nette en correcte manier gebeurt.
Op dat startpakket staat wel 90 dagen 100% tevredenheidsgarantie, dus die kleine €50,= (registratiekosten, inlognummer en diverse boekwerken enz) krijgt u terug als het u niet bevalt binnen die 90 dagen; dat geldt ook voor de producten, ondanks dat u ze al reeds aangebroken of gebruikt heeft (waar kom je dat tegen???) :D

Moet u eens bij TROS gaan informeren of zij zelf daarin ervaring hebben of dat hun referentie is van mensen die daar geen resultaat in bereikt hebben?? U kunt het best eens gaan informeren bij mensen die wel hierin succesvol zijn. Trouwens Amway levert alleen de producten de mensen maken zelf hun business. Doe je niets dan verdien je niets, dat is toch normaal???

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Tja, als iemand aan jou deur komt bellen en die vraagt of je een bedrijf wilt opstarten, neem je die dan serieus?!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Je post in het verkeerde topic. Dit topic gaat over MLM. Voor colportage moet je hier http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49781 zijn.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Amway

Ongelezen bericht door Pruim »

Iemand die het over amway heeft, heeft het niet over MLM? En die verwijs je dan naar het subforum over energie?

De persoon in kwestie verteld gewoon iets over de verkoopmethoden die je toe kunt passen als je met amway zou willen beginnen. En naar mijn mening hoort het vekopen toch wel een hogere prioriteit te hebben dan het ronselen van nieuwe verkopers.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Deur aan deur verkoop is geen MLM maar colportage. Dat is bij Amway ook verboden. Maar we wachten met spanning of tot die deur aan deur verkoper hier komt vertellen dat Amway niet werkt.

;-)

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Amway

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik heb geen idee of het door amway wordt verboden of niet. Hebben ze daar echt regels over?

hoezo???
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 08:46

Re: Amway

Ongelezen bericht door hoezo??? »

Nogmaals Amway levert de producten en betalen de bonussen uit. Dat is toch hetzelfde wat een vertegenwoordiger doet voor zijn onderneming wanneer hij zijn provisie krijgt. Haalt die vertegen-woordiger zijn Targets niet krijgt hij ook geen extra bonussen. Werkt een werknemer niet naar gelang bij een werkgever dan staat ie op straat... Men kan gebruik maken bij Amway om een verdiensten op te bouwen maar dat is een keuze die je maakt; zij creeren alleen de randvoorwaarden (producten, productondersteuning, policybeleid etc etc.) uiteindelijk moet je het toch echt zelf doen :D. Zo kun je onderscheid maken in 3 manieren van geld verdienen
1. producten zelf aanschaffen en gebruiken, tegen inkoopsprijs (de korting!! is je winst)
2. de producten door laten stromen naar klanten (verschil van inkoopsprijs en verkoopsprijs = winst) wat een winkelier ook doet is dus gewoon legaal.
3. Een netwerk van geintresseerden opzetten die gezamelijk een onderneming willen opbouwen zonder risico's (de enige risico die je loopt ben jezelf (dat is de grootste valkuil) en de tijd die je erin steekt)

Dus antileugens Amway werkt wel maar de persoon die de keus heeft gemaakt om een onderneming op te bouwen binnnen Amway en uiteindelijk erachter komt dat het niets voor hem is en vervolgens stopt kun je toch niet aan Amway verwijten? Waarschijnlijk heeft betrokkene niet gedaan wat je moet doen om succesvol te worden :(

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Da's nou grappig; de tegenstanders denken dat ik een voorstander ben en de voorstanders precies andersom. Doe ik toch iets goed.

hoezo???
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 08:46

Re: Amway

Ongelezen bericht door hoezo??? »

:D :D :D

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 23 Feb 2009 11:04 door hoezo???
Waarschijnlijk heeft betrokkene niet gedaan wat je moet doen om succesvol te worden

Naar boven
Uiteraard. :idea:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

@Jor:

Ik krijg de indruk dat je reactie cynish is. Maar is dit niet wat er bij andere bedrijven ook gebeurt?
1. Werknemer: Als je niet doet wat je doen moet loop je kans op ontslag al is de ontslagbescherming wel dusdanig dat je werkgever je niet zomaar ontslaan kan.
2. Franchisenemer: Als je niet doet wat je volgens de formule doet word je uit de formule gezet of je gaat failliet
3. Eigen ondernemerschap: Als je niet doet wat je doen moet ga je failliet

Misschien is het enige verschil met bijvoorbeeld een franchise of eigen ondernemerschap dat de investering bij MLM veel lager is en de mensen er eerder het bijltje er bij neergooien in plaats van hun handelswijze aan te passen. Immers, doe je dat in MLM dan is het geen financiele ramp; doe je dat als eigen ondernemer of als franchisenemer dan is het wél een financiele ramp.En in een goede franchiseformuler is een voortraject waarin niet-geschikte franchisenemers hopelijk vooraf worden uitgeselecteerd. Al is dat bij een goed MLM bedrijf ook het geval. Immers, in wat voor organisatie dan ook, niemand is gebaat bij het falen van iemand in de organisatie.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Klopt, hij/zij heeft dan wel recht op een werkeloosheidsuitkering.
Soortgelijke argumenten werden een tijd lang ook gebruikt mbt pensioen. Nu blijkt dat recht helemaal niet zo'n recht te zijn, aangezien PME gisteren nog heeft aangekondigd de pensioenen met 10% te zullen verlagen. De leeftijd dat je recht hebt op een pensioen staat ook al op losse schroeven.
Ook het recht op een inkomen is bij een loonsituatie op losse schroeven komen te staan nu TNT het voor elkaar heeft de lonen met 15% te mogen verlagen.
Hoe lang duurt het nog voor er aan de werkeloosheidsuitkeringen getornd gaat worden? Die bovendien niet blijvend zijn maar van beperkte duur. Enig idee wat het bijstandniveau van een volwassene zonder kinderen is? Zoek dat eerst maar eens op voor je het over rechten hebt.

En jouw verhaal over het internet is natuurlijk kolder. Want dat argument kun je ook pre-internet aanvoeren door te zeggen dat de meesten een brochure wilden hebben. Wou je soms beweren dat je geen mensen meegemaakt hebt die wél geslaagd zijn met het bedrijf waar je een poging mee gewaagd hebt? Hoe hebben die dat dan voor elkaar gekregen? Gingen de redenen die jij opgeeft waarom het jou niet gelukt is dan niet net zo goed op voor hen?
Bovendien heb je maar één bedrijf geprobeerd. Misschien is het gewoon een feit dat jij een bedrijf hebt geprobeerd dat niet bij jou past. Of misschien omdat MLM niet bij jou past.
Overigens kan het er natuurlijk ook aan liggen dat je het geprobeert hebt. Niemand heeft ooit succes gehad met proberen!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Ik wist dat het zo weer tot eindeloos lange disscussie's zou komen( daarom verwijderde ik het, maar goed, jij wil de boel graag aan de gang houden anders begrijp ik niet waarom je nu zo nodig moet reageren terwijl ik het al had verwijderd ) ) en daar heb ik in dit topic totaal geen trek meer in. Vind wat je vind en dat doe ik ook maar. Persoonlijk raad ik iedereen af met mlm te beginnen en jij doet waarschijnlijk het omgekeerde, het zij zo.Het topic word nauwelijks nog bezocht door zowel voor als tegenstanders en alle voors en tegens zijn dan ook al 100 maal genoemd.Ik laat het hierbij.

Jor.
Geplaatst op 12 Mrt 2009 19:28 door antileugens

Enig idee wat het bijstandniveau van een volwassene zonder kinderen is? Zoek dat eerst maar eens op voor je het over rechten hebt.
Dat bedrag is in elk geval PER maand ( heb het opgezocht )vele malen hoger als ik met mlm in 5 maanden verdiende.

gertW
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 mar 2009 08:12

Re: Amway

Ongelezen bericht door gertW »

Geplaatst op 12 Jan 2009 19:09 door leereenvak


--------------------------------------------------------------------------------

Bij mij kwam een vrouw aan de deur. Of ik een eigen bedrijf wilde opstarten. Dat bleek naderhand Amway te zijn. Ik vraag mij dus af of het wel toegestaan is om Amway aan de deur te promoten. Of om jou aan een "eigen bedrijf" te helpen. Aan de deur wordt niet verkocht en gekocht dus. Weg met dit soort agressieve verkooppraatjes. Het loopt toch zo goed dat Amway? Waarom ga je dan bij de deuren langs. Oh, ik snap het al, dat is om je eigen verdiensten te verhogen. En het praatje dat het je niks kost om erbij te komen klopt ook niet. Er staat op de Amwayside toch duidelijk dat je een starterspakket moet kopen.
Maar goed,het is iedereen zijn vrije keus. Er wordt op allerlei manieren op gewezen dat het niet veel of helemaal niks oplevert,
die verkoop-praatjes verhogen de prijs vele malen.daardoor kost een fles afwas-middel of tandpasta 10x de lidl-prijs. :!: :!: :!:

gertW

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

@ Jor:Nee Jor, ik adviseer mensen om zelf hun beslissing te nemen en goed te kijken of het wel wat voor ze is. Grappig trouwens dat je op dat bedrag aan bijstand niet echt ingaat maar enkel je eigen falen in één MLM bedrijf naar boven haalt.
@Leereenvak: Als je de producten goed gebruikt is Amway veel goedkoper. Maar dat is ook meteen het probleem met Amway; mensen hebben er een bloedhekel aan hun gedrag aan te passen. Daarom vind ik Amway persoonlijk ook een van de mindere MLM bedrijven. Overigens IS MLM een vak en daarom falen de mensen die het vak niet willen leren ook.
MLM is relatiemarketing: Als je een bedrijf tegenkomt waarbij je vrienden, familie en relaties duurder uit zien, blijf er dan ver van weg. Maar dat adviseer ik ook voor reguliere bedrijven.

levensgenieter1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 00:43

Re: Amway

Ongelezen bericht door levensgenieter1989 »

Hallo u allen,

Even mijn vraag aan jullie.

Waarom zou een bedrijf die zich wereldwijd inzet voor goede doelen genaamd Unicef, zoveel samen werken met een bedrijf waarvan het merendeel op dit forum beweerd dat het oplichters zijn?

Ik kan me goed voorstellen dat Amway in een kwaad daglicht gezet wordt door bedrijven die met een manier die erg veel lijkt op de manier waarop Amway werkt, die minder goede bedoelingen met je hebben.

Amway is niet het zelfde als die oplichters, scheer niet iedereen en alles over 1 kant. Als je er in geloofd geef je het een kans. En als je dan echt nog zo koppig wilt zijn om te blijven geloven dat het een oplichterij is, hou het dan voor jezelf.

Op deze manier krijg je veel verwarring in deze branche. En als je met kritiek wilt komen, kom dan met feiten. Niet met waarom, maar waarom niet!

Mvg,
Bart

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 18 Mrt 2009 00:51 door levensgenieter1989

Even mijn vraag aan jullie.

Waarom zou een bedrijf die zich wereldwijd inzet voor goede doelen genaamd Unicef, zoveel samen werken met een bedrijf waarvan het merendeel op dit forum beweerd dat het oplichters zijn?
Pardon?, het merendeel beweert hier helemaal niet dat amway oplichters zijn.Met een dergelijke gebruikersnaam had ik iets meer verwacht dan dit soort slappe prietpraat.Ik heb in ieder nog nooit amway oplichters genoemd al ben ik het met de verkoopsmanier( via mlm ) oneens.Met welk doel en context noem je eigenlijk Unicef??

levensgenieter1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 00:43

Re: Amway

Ongelezen bericht door levensgenieter1989 »

Wat je veel leest op forum's en ook op deze dat veel mensen zonder goede argumenten de werkwijze van Amway afkraken of zwart maken.

En mijn bedoeling met het benoemen van Unicef is om de mensen te overtuigen dat deze organisatie dus WEL deugd!

Maar als ik het goed begrijp heb jij dus geen problemen met Amway, dus waarom discuseren wij tegen elkaar, terwijl we het met elkaar eens zijn?

Grt Bart

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 18 Mrt 2009 21:03 door levensgenieter1989

Wat je veel leest op forum's en ook op deze dat veel mensen zonder goede argumenten de werkwijze van Amway afkraken of zwart maken.

Dat is nog iets heel anders als een bedrijf oplichters noemen. Volgens jou eerste stukje noemt het merendeel amway oplichters en dat is onwaar! Op de verkoopswijze via MLM heb ook ik wat aan te merken en dus zijn we het helemaal niet eens. Maar goed, lees het topic eerst eens wat beter en je ziet hoe het zit.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Jor, wees eerlijk, in het kader van MLM word door de tegenstanders vrij regelmatig het woord oplichters gebruikt. Misschien niet door jou, maar de reactie was dan ook niet aan jou persoonlijk gericht.

Gesloten