LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Syl K.
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2009 16:33

Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door Syl K. »

2 weken geleden heb ik een aangetekende brief opgestuurd waarin ik aangeef mijn vaste lijn en ADSL-abonnement te willen opzeggen. Dit i.v.m. lang verblijf buitenland.

Vandaag heb ik klantenservice KPN gebeld aangezien ik nog niets had vernomen. Na 6 verschillende medewerkers gesproken te hebben (dus ook 5 keer opnieuw de keuzemenu beluisterd te hebben) kreeg ik te horen, dat het 4-6 weken duurt voordat ik hierover bericht krijg.

Ik ben het helemaal beu. Ook van de laconieke en onvriendelijke houding van de medewerkers.

Vaste lijn kan ik opzeggen (wel opzegtermijn), maar mijn ADSL-abonnement zou ik tot december moeten aanhouden (contract loopt dan af)
Wat heb ik aan een ADSL-abonnement als ik geen vaste lijn heb? Waarom is er geen opzegtermijn van dit ADSL-abonnement?

Kan iemand me vertellen of er een andere manier is om z.s.m. van dit ADSL-abonnement af te komen?

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door jelle. »

Wat heb ik aan een ADSL-abonnement als ik geen vaste lijn heb? Waarom is er geen opzegtermijn van dit ADSL-abonnement?
Eh, internetten? Veel mensen doen de vaste lijn de deur uit, maar dat betekent niet dat ze dan geen ADSL meer willen. En een opzegtermijn is er wel, maar schijnbaar zit je nog vast aan een lopend contract. Enige oplossing dan is afkopen.

Syl K.
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2009 16:33

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door Syl K. »

Afkopen...?

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door jelle. »

De resterende maanden + administratiekosten betalen en dan word je verbinding per direct beeindigd.

Ik weet alleen niet 100% zeker of dat wel bij telefonie/ADSL kan (mobiel in ieder geval wel), dat zou je even na moeten vragen bij klantenservice.

Syl K.
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2009 16:33

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door Syl K. »

Dat zou uiteindelijk financieel nadeliger zijn dan wanneer ik het contract opzeg.

Geen vaste lijn, wel ADSL? Hoezo?

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door jelle. »

Maar zolang je nog contractuele verplichtingen hebt, blijkbaar tot het einde van dit jaar, dan kan dat natuurlijk niet. En als je er dan van af wil kun je het afkopen (mits dat mogelijk is).

ADSL zonder vaste lijn is gewoon internet zonder dat je daar een telefonie abonnement bij hebt. Vrijwel alle providers bieden dat aan.

Syl K.
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2009 16:33

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door Syl K. »

Euhm...weet je ik kan het even niet volgen...je hebt toch een vaste lijn nodig wil je ADSL-en?

Ik denk dat ik beter het contract kan opzeggen dan afkopen. Of misschien begrijp ik je niet goed.

Ik ga dit weekeinde voor een paar maanden naar het buitenland en had gehoopt dat alles rond zou zijn m.b.t. KPN. Als ik terugkom blijf ik een paar weken in NL en ga weer naar het buitenland.
Ik vind het absurd dat je een service die per maand betaalt, niet met een redelijke opzegtermijn kan opzeggen.

En de klantenservice? Er is meer sprake van anti-klantenservice.

Jelle ,sowieso bedankt dat je reageert

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door jelle. »

je hebt toch een vaste lijn nodig wil je ADSL-en?
De lijn moet er fysiek natuurlijk wel liggen maar er is geen telefonieabonnement nodig, dat is wat er bedoeld wordt met "ADSL zonder vaste lijn". Enige plek waar dit problemen op zou kunnen leveren is bijvoorbeeld nieuwbouw, waar in sommige gevallen fysiek gezien geen lijn aanwezig kan zijn. Als je dan ADSL wil zal die lijn wel gelegd moeten worden, maar je bent dan niet verplicht een telefonieabonnement te nemen.

Opzegtermijn en contractuele verplichtingen zijn twee verschillende dingen. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld aan een jaarcontract zit en een opzegtermijn hebt van een maand. Dat betekent niet dat je iedere willekeurige maand kunt opzeggen, tenzij het jaar verstreken is. In jouw geval denk ik echter dat je te maken hebt met een contract dat telkens (stilzwijgend) met een jaar verlengd wordt (Planet?). Dit betekent dat je nog aan het contract 'vastzit' tot december, zoals je zelft zegt: "dan loopt het af".

Als je de aansluiting echter wel per direct wil beeindigen dan is afkopen dus een optie (mits dat mogelijk is), waarbij je dus je contractuele verplichtingen (de resterende maanden) afkoopt.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb gemaakt :)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik vind het absurd dat je een service die per maand betaalt, niet met een redelijke opzegtermijn kan opzeggen.
Dat ligt aan de voorwaarden bij het abonnement wat je afgesloten hebt en bij wie.
Het eerste jaar is bij de meesten vast, daarna verlengen sommigen stilzwijgend weer voor een jaar, bij anderen kun je dan per maand weg.
Hier moet je altijd op letten wanneer je iets afsluit.

Overigens doet UPC hetzelfde, ik heb hier verhalen gelezen van mensen die hun kabelaansluiting opzegden, maar b.v. wel door moesten betalen voor een luxe digitaal pakket, omdat ze dit pakket later hadden afgesloten dan het basis pakket.
Dat ze het zonder aansluiting niet meer konden gebruiken deed er niet toe.

Let er bij KPN op dat de afrekening klopt, bij mij berekenden ze kosten voor vroegtijdige opzegging terwijl ik wel per maand weg kon, en een vergoeding voor beeindiging huurtoestellen terwijl ik nog nooit een toestel gehuurd had.
De aap kwam snel uit de mouw toen ik daarover ging bellen, men wilde het wel corrigeren, maar tijdens dat corrigeren moest ik wel blijven hangen, dit kostte me uiteindelijk meer aan telefoonkosten dan de paar euro die ze zouden terugbetalen.
De enige reactie die ik kreeg was dat dat mijn eigen schuld was, ik wilde het immers toch zelf terughebben???
Gevolg was dat ik de medewerkster heb verteld waar ze haar factuur kon stoppen en de telefoon er op heb gegooid.
Geen geld terug en ook nog enkele euro's extra aan belkosten van me gestolen, dat is KPN!

Klagen per brief heeft geen zin, daar reageren ze niet op.

weyersdewilde
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 12:51

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door weyersdewilde »

Reactie op berichtje Syl K over KNP telefonie/internet abonnement.

Beste Syl K. Ik wil je even waarschuwen. Ik heb in januari ook mijn telefoon opgezegd bij KPN, maar ik kreeg nu een brief dat daarmee mijn internet abonnement wordt omgezet naar een abonnement zonder vaste aansluiting!!! Dat betekent verdubbeling van de internetabonnementskosten tot het einde van het internetcontract (van €16.75 naar 35.75). Ik heb heel wat contacten met KPN gehad maar nergens is mij hierop gewezen! Ik vind het schandalig en ik ga in elk geval de incasso machtiging intrekken.
Ik ga ook verder actie ondernemen via allerlei organen, misschien ook via Radar, maar ik zou even oppassen als ik jou was. Ik denk overigens niet dat je onder het contract uitkomt, maar daartoe ga ik nu zelf even een advocaat raadplegen. Ik hou je op de hoogte. Succes, Hanne

Radiofreak
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:20

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door Radiofreak »

Als je de Algemene Voorwaarden destijds hebt uitgeprint of bij je contract hebt gehad moet je die even doorlezen wat betreft het opzegtermijn.
Indien je een contract hebt van 1 jaar en die is nog niet verlopen zul je sowieso de rest van dat jaar moeten uitzitten, hetzelfde geldt als je een 2 jarig contract hebt.
Er zijn zoals gemeld meerdere providers/abonnementsdiensten die automatisch verlengt worden met dezelfde periode als dat je het afgesloten hebt....

Kijk zoals weyersdewilde melde eerst goed na wat op jouw huisadres van toepassing is wat betreft internet zonder vaste telefoonlijn, anders zouden de kosten weleens hoger kunnen gaan uitvallen als je de vaste lijn opzegt.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Opzeggen KPN onmogelijk, klantenservice idem dito

Ongelezen bericht door Henk25 »

Weet U nog wanneer U het abonnement heeft afgesloten? Na een jaar is het meestal per maand opzegbaar bij KPN. Echter de gegevens bij mijnkpn kloppen niet altijd. Bij mij stond er dat het contract een jaar doorliep terwijl het eerste jaar er al opzat. Dan moet U dat eerst zien recht te zetten bij KPN.

Gesloten