| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Doorgeven telefoonnummer Nuon aan Incasso GGN
Doorgeven telefoonnummer Nuon aan Incasso GGN
Leuke ervaring; na altijd via automatische incasso betaald te hebben en een keer onvoldoende saldo op mijn rekening te hebben, ben ik aangemeld door Nuon bij GGN incasso. Okay is mijn eigen schuld dus is zal het bedrag met kosten moeten betalen.
Helaas ben ik net verhuisd en heb dus blijkbaar twee contracten. Een op mijn oude adres en een op mijn nieuwe. Op mijn oude adres ben ik uitgeschreven en niet meer woonachtig, dus dit is al vreemd.... Naar mijn oude adres is een herinnering gegaan dus te laat ontvangen.
Maar nu het vervelende stukje: heb mijn telefoonnummer aan Nuon gegeven tijdens mijn verhuizing. Nam altijd aan dat dit voor hun eigen gebruik was. Blijkt dat zij mijn nummer hebben doorgegeven aan GGN incasso en word nu om de twee dagen telefonisch lastig gevallen. Heb hun te kennen gegeven hier niet van gediend te zijn en mijn nummer te verwijderen uit hun systeem daar ik Nuon geen toestemming heb gegeven dit door te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee of een advies verder te handelen?
Vriendelijke groet,
Ed
Helaas ben ik net verhuisd en heb dus blijkbaar twee contracten. Een op mijn oude adres en een op mijn nieuwe. Op mijn oude adres ben ik uitgeschreven en niet meer woonachtig, dus dit is al vreemd.... Naar mijn oude adres is een herinnering gegaan dus te laat ontvangen.
Maar nu het vervelende stukje: heb mijn telefoonnummer aan Nuon gegeven tijdens mijn verhuizing. Nam altijd aan dat dit voor hun eigen gebruik was. Blijkt dat zij mijn nummer hebben doorgegeven aan GGN incasso en word nu om de twee dagen telefonisch lastig gevallen. Heb hun te kennen gegeven hier niet van gediend te zijn en mijn nummer te verwijderen uit hun systeem daar ik Nuon geen toestemming heb gegeven dit door te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee of een advies verder te handelen?
Vriendelijke groet,
Ed
-
Waterlelie
Re: Doorgeven telefoonnummer Nuon aan Incasso GGN
Waarom heb je 2 contracten, heb je dan je verhuizing en meterstanden van het oude adres voor een eindafrekening niet/niet tijdig doorgegeven aan Nuon??Helaas ben ik net verhuisd en heb dus blijkbaar twee contracten. Een op mijn oude adres en een op mijn nieuwe. Op mijn oude adres ben ik uitgeschreven en niet meer woonachtig, dus dit is al vreemd.... Naar mijn oude adres is een herinnering gegaan dus te laat ontvangen.
Logisch dat Nuon, nu de vordering uit handen is gegeven aan GGN incasso, alle beschikbare gegevens doorgeven heeft om zo hun geld te krijgen, niet alleen je telefoonnummer maar ook je adresgegevens worden doorgegeven. Je geeft zelf toe dat het je eigen schuld is geweest door onvoldoende saldo. Advies: betaal de vordering z.s.m.
Logisch dat Nuon, nu de vordering uit handen is gegeven aan GGN incasso, alle beschikbare gegevens doorgeven heeft om zo hun geld te krijgen, niet alleen je telefoonnummer maar ook je adresgegevens worden doorgegeven. Je geeft zelf toe dat het je eigen schuld is geweest door onvoldoende saldo. Advies: betaal de vordering z.s.m.Waarom heb je 2 contracten, heb je dan je verhuizing en meterstanden van het oude adres voor een eindafrekening niet/niet tijdig doorgegeven aan Nuon??
Heb alle meterstanden tijdig doorgegeven, eindafrekening ontvangen en betaald. Lijkt mij dat Nuon het opgezegde contract verwijderd.
De vordering heb ik tussen de twee telefoongesprekken in betaald, maaar zij hebben het blijkbaar nog niet verwerkt/ ontvangen.
Waar het mij om gaat is dat Nuon gegevens van mij door geeft waar ik geen toestemming voor heb gegeven. Volgens mij valt dit onder de privacy wetgeving/ bescherming persoonsgegevens.
hier ben ik het geheel mee eens dit is inbreuk op de prive zweer