| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tan code's
tan code's
volgens mij wil de postbank van de papierenlijst met tancode's af, op postbank.nl krijg je nu weer een nieuwe melding
"19 februari 2009 - Virus dat naar Tan-codes vraagt in omloop"
nou ik geloof er niks van dat dit in omloop is, ze willen ons verplichten om de tancode's per mobiel te ontvangen, gratis, ja nu nog wel, maar als we er aan gewend zijn en niet meer terug kunnen moeten we er echt voor gaan betalen, hoe bedoel je met "de mensen dom houden"
"19 februari 2009 - Virus dat naar Tan-codes vraagt in omloop"
nou ik geloof er niks van dat dit in omloop is, ze willen ons verplichten om de tancode's per mobiel te ontvangen, gratis, ja nu nog wel, maar als we er aan gewend zijn en niet meer terug kunnen moeten we er echt voor gaan betalen, hoe bedoel je met "de mensen dom houden"
-
gravedigger
Re: tan code's
Jij zou dus heel rustig je TAN-codes geven. want valse mails bestaan niet ! Elke mail komt écht van de Postbank.
Ooit wel eens gehoord van ohishing ??? Google er anders ff p[
Ooit wel eens gehoord van ohishing ??? Google er anders ff p[
nee zo bedoel ik het ook niet, maar het komt de postbank wel mooi uit zo en het lijkt wel of ze die valse trope stimuleren, zo kunnen ze de nadruk leggen op "zie je wel per mobiel is het veiliger", gratis
trouwens ik ben gelijk even gaan zoeken op google, maar dezelfde waarschuwing was ook in omloop in 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 en nu weer en deze berichten komen allemaal van de bank
hoe bedoel je
hoe bedoel je
dat is ook wel logisch dat het er in de voorgaande jaren ook heeft gestaan. dat phising is een continu probleem. maar aangezien er nog steeds mensen op dat soort mailtjes ingaan, blijft het een groot probleem...
ING (voormalig postbank) zou het er beter continu op kunnen laten staan....
ING (voormalig postbank) zou het er beter continu op kunnen laten staan....
Mijn bejaarde ouders hebben geen computer en dus ook geen "mijn postbank".
Voor de hele enkele keer dat het handiger is of sneller gaat om wel even iets over te boeken via internet, doe ik dat voor ze (ik ben gemachtigde).
Ik heb dan ook hun lijst met Tan codes, vorig jaar heb ik eens geprobeerd om dit om te zetten naar SMS, maar dat kon niet op mijn nummer omdat ik dat zelf al voor mijn eigen Postbankrekening gebruik.
Belachelijk natuurlijk, als je dus twee rekeningen zou willen hebben moet je kennelijk ook twee telefoons hebben.
Maar verder is er niets mis met Tan code per sms, dan kun je tenminste overal bij je rekening zonder die lijst op zak te hoeven hebben.
En wat die mails betreft, eind vorig jaar was er een uitzending van Radar of Kassa waarin gedupeerden van die valse mails hun beklag deden, zij waren daadwerkelijk een fors bedrag kwijtgeraakt, dus of die mails nu werkelijk een bedenksel zijn??
Voor de hele enkele keer dat het handiger is of sneller gaat om wel even iets over te boeken via internet, doe ik dat voor ze (ik ben gemachtigde).
Ik heb dan ook hun lijst met Tan codes, vorig jaar heb ik eens geprobeerd om dit om te zetten naar SMS, maar dat kon niet op mijn nummer omdat ik dat zelf al voor mijn eigen Postbankrekening gebruik.
Belachelijk natuurlijk, als je dus twee rekeningen zou willen hebben moet je kennelijk ook twee telefoons hebben.
Maar verder is er niets mis met Tan code per sms, dan kun je tenminste overal bij je rekening zonder die lijst op zak te hoeven hebben.
En wat die mails betreft, eind vorig jaar was er een uitzending van Radar of Kassa waarin gedupeerden van die valse mails hun beklag deden, zij waren daadwerkelijk een fors bedrag kwijtgeraakt, dus of die mails nu werkelijk een bedenksel zijn??
@ron58
als je zelf meerdere rekeningen hebt vallen deze allemaal onder hetzelfde account...dus dan heb je maar 1 mob nummer nodig...
wat eventueel een optie voor je is, is om het reknr van je ouders toe te voegen aan jouw internetbankieren.dat betekent dat je gewoon kunt overboeken van hun rekening,zoals dat ook bij jezelf gaat, maar dan komt het smsje op jouw mobieltje. Dit kun je doen via de knop service en instellingen die je vindt aan de linkerkant van de welkomstpagina.
Dit houdt wel in dat de rekeninggegevens van je ouders voor jou compleet zichtbaar zijn, hier moeten ze dan uiteraard geen problemen mee hebben...
als je zelf meerdere rekeningen hebt vallen deze allemaal onder hetzelfde account...dus dan heb je maar 1 mob nummer nodig...
wat eventueel een optie voor je is, is om het reknr van je ouders toe te voegen aan jouw internetbankieren.dat betekent dat je gewoon kunt overboeken van hun rekening,zoals dat ook bij jezelf gaat, maar dan komt het smsje op jouw mobieltje. Dit kun je doen via de knop service en instellingen die je vindt aan de linkerkant van de welkomstpagina.
Dit houdt wel in dat de rekeninggegevens van je ouders voor jou compleet zichtbaar zijn, hier moeten ze dan uiteraard geen problemen mee hebben...
snap nou niemand wat ik bedoel, tuurlijk weet ik ook wel dat er tenallertijde valse mail's in omloop zijn en dat er "lieden" zijn die er op uit zijn om iedereen geld af te troggelen, dat is nou eenmaal de moderne maatschappij
maar ik bedoel, elke keer trappen we weer in de "gratis" service van de banken, het blijft gratis tot we niet meer terug kunnen en dan laten ze ons er voor betalen en niet te weinig ook
dat is nu aan de hand met de postbank, die willen wat graag van de papieren tancode's lijst af en gebruiken van alles om ons naar de mobile code's te laten overstappen, als we eenmaal met z'n allen de mobiel gebruiken om de code's te ontvangen gaan we gegarandeerd voor elk bericht betalen
en dat bedoel ik
maar ik bedoel, elke keer trappen we weer in de "gratis" service van de banken, het blijft gratis tot we niet meer terug kunnen en dan laten ze ons er voor betalen en niet te weinig ook
dat is nu aan de hand met de postbank, die willen wat graag van de papieren tancode's lijst af en gebruiken van alles om ons naar de mobile code's te laten overstappen, als we eenmaal met z'n allen de mobiel gebruiken om de code's te ontvangen gaan we gegarandeerd voor elk bericht betalen
en dat bedoel ik
Wat gebruiken ze dan? In ieder geval geen berichten over valse emails, want deze zijn wel degelijk terecht en gaan over zowel tan-code's per sms als per lijst...dat is nu aan de hand met de postbank, die willen wat graag van de papieren tancode's lijst af en gebruiken van alles om ons naar de mobile code's te laten overstappen,
wat is nu aan de hand met de postbank?dat is nu aan de hand met de postbank,
justme1, ik zou eens de moeite nemen en mijn laatste bericht tot je doorlaten dringen, dus nogmaals
"snap nou niemand wat ik bedoel"
nou ik weet er een "justme1"
"snap nou niemand wat ik bedoel"
nou ik weet er een "justme1"
volgens mij bedoel jij:
de postbank zorgt voor misbruik van de papieren tancodes zodat ze kunnen waarschuwen voor papieren tancodes. Want dan gaat iedereen over op mobiele tancodes en die gaan ze dan superduur maken.
En die garantie op welke termijn gebeurt dat dan? Ik durf namelijk te garanderen dat de prijs van 12,40 voor mijn rekening/bankpas ook nog wel eens omhoog gaat. Net zoals dat ik durf te garanderen dat als ze sms-jes betaald gaan maken er een hoop mensen weg zullen gaan....
Je kan altijd weg, maar volgens mij is het nog niet eens duidelijk of ING met de tancodes per sms of met zon kastje gaat werken....
de postbank zorgt voor misbruik van de papieren tancodes zodat ze kunnen waarschuwen voor papieren tancodes. Want dan gaat iedereen over op mobiele tancodes en die gaan ze dan superduur maken.
En die garantie op welke termijn gebeurt dat dan? Ik durf namelijk te garanderen dat de prijs van 12,40 voor mijn rekening/bankpas ook nog wel eens omhoog gaat. Net zoals dat ik durf te garanderen dat als ze sms-jes betaald gaan maken er een hoop mensen weg zullen gaan....
Je kan altijd weg, maar volgens mij is het nog niet eens duidelijk of ING met de tancodes per sms of met zon kastje gaat werken....
rvkeuken
dit is nou juist wat ik bedoel, eerst "kom bij ons want bij ons is alles gratis"en daarna draaien ze je nek om
dit is nou juist wat ik bedoel, eerst "kom bij ons want bij ons is alles gratis"en daarna draaien ze je nek om
nee inderdaad dijkmans...ben aan het lezen en nogmaals aan het lezen, maar er staat gewoon een hoop onzin, dus het dringt niet echt door ben ik bang....
waar baseer je dit alles nu op?? Je begint deze topic met de mededeling dat er op de site van de bank staat dat er valse emails rond gaan en dat dat de reden is dat ze van papieren tancodes afwillen,omdat jij denkt dat het niet echt is.
Nogmaals...of je nu papieren tancodes hebt of per sms...dat maakt geen f*** uit op het moment dat je wel zou reageren op zo'n emailtje.
daarbij komt, nogmaals, dat deze mededeling op de site wel degelijk terecht is, want ze zijn inderdaad weer in omloop. en helaas zijn er weer een aantal mensen die hebben gereageerd op deze emailtjes
als je een topic wilt starten over het eventueel wel of niet gratis smsjes ontvangen in de toekomst, dan zou ik wat andere onderwerpen gaan aankaarten, want dit slaat kant nog wal...
en ja de kosten voor het behouden van een rekening en betaalpas zullen met de tijd wel omhoog gaan...net als bij alle andere nederlandse banken (en net als het brood wat bij de supermarkt ligt)
waar baseer je dit alles nu op?? Je begint deze topic met de mededeling dat er op de site van de bank staat dat er valse emails rond gaan en dat dat de reden is dat ze van papieren tancodes afwillen,omdat jij denkt dat het niet echt is.
Nogmaals...of je nu papieren tancodes hebt of per sms...dat maakt geen f*** uit op het moment dat je wel zou reageren op zo'n emailtje.
daarbij komt, nogmaals, dat deze mededeling op de site wel degelijk terecht is, want ze zijn inderdaad weer in omloop. en helaas zijn er weer een aantal mensen die hebben gereageerd op deze emailtjes
als je een topic wilt starten over het eventueel wel of niet gratis smsjes ontvangen in de toekomst, dan zou ik wat andere onderwerpen gaan aankaarten, want dit slaat kant nog wal...
en ja de kosten voor het behouden van een rekening en betaalpas zullen met de tijd wel omhoog gaan...net als bij alle andere nederlandse banken (en net als het brood wat bij de supermarkt ligt)
de postbank zorgt voor misbruik van de papieren tancodes zodat ze kunnen waarschuwen voor papieren tancodes. Want dan gaat iedereen over op mobiele tancodes en die gaan ze dan superduur maken
o mijn god......zucht
de ironie droop er blijkbaar niet vanaf....
Maar mijn reactie was dus sarcastisch bedoeld...
Maar mijn reactie was dus sarcastisch bedoeld...
hahhaa, nog steeds in de ontkenningsfase??
zélfs op de gewone salaris rekening??
eventjes vergeten?? herinner je je het weer??
ps:
was gisteren weer in duitsland, LEVENSGROTE reklame posters bij de eertse bank die ik zag
(vrij vertaald:)
Bij openen van een volledig gratis rekening, krijgt ( !!) u óók nog eens een bonus van 50,= !!
En nóg blijven er mensen dom lullen,
dat banken niet verdienen aan een salaris rekening...
bang om toe te geven dat banken zich verrijken aan JOUW extra "bijdrage" welke ONNODIG is...
alleen nodig is om de vette bonussen te betalen...
Argenta en DSB met de gratis rekeningen/passen PLUS rente verstrekking ,en ja de kosten voor het behouden van een rekening en betaalpas zullen met de tijd wel omhoog gaan...net als bij alle andere nederlandse banken (en net als het brood wat bij de supermarkt ligt)
zélfs op de gewone salaris rekening??
eventjes vergeten?? herinner je je het weer??
ps:
was gisteren weer in duitsland, LEVENSGROTE reklame posters bij de eertse bank die ik zag
(vrij vertaald:)
Bij openen van een volledig gratis rekening, krijgt ( !!) u óók nog eens een bonus van 50,= !!
En nóg blijven er mensen dom lullen,
dat banken niet verdienen aan een salaris rekening...
bang om toe te geven dat banken zich verrijken aan JOUW extra "bijdrage" welke ONNODIG is...
alleen nodig is om de vette bonussen te betalen...
Ik geloof niet dat de Postbank bewust bezig is zoals Dijkmans denkt.dit is nou juist wat ik bedoel, eerst "kom bij ons want bij ons is alles gratis"en daarna draaien ze je nek om
Maar in bovenstaande quote zit wel een kern van waarheid.
Ooit werden we klant bij de Rabobank, je kreeg op je betaalpas een gratis museumjaarkaart, gratis enveloppen waarmee je kosteloos je overschrijvingsformulieren naar de bank kon sturen en gratis een wekelijks afschrift.
Het eerste wat sneuvelde was de museumjaarkaart, die werd al heel snel omgezet naar 50% korting bij musea en weer kort daarna verviel hij helemaal.
De gratis enveloppen zijn inmiddels weg (oke, heb je ook niet meer nodig met internetbankieren), bankafschriften eens in de zoveel weken, en ondanks dat alles tegenwoordig per internetbankieren gebeurt is ons aanvankelijk zeer voordelige totaalpakket elk jaar stilzwijgend vele procenten duurder geworden.
Maar goed, al dat marmer in die luxe bankfilialen en al die sponsoring moet toch ergens van betaald worden.
Dit is een trent die je tegenkomt in alle branches, kijk nu eens naar de energiebedrijven, die voeren ook allerlei nieuwe kostenposten op om een nog grotere bonus voor de directie binnen te halen, zoals b.v. kosten meteropname (ook al geef je die zelf per internet door) kosten per acceptgiro (ook bij internetbankieren) etc. etc.
voor argenta: 0,5% rente (op basis van gem 400 euro per jaar is dat dus wel geteld 2 euro, op basis van gem 800 euro p. jaar 4 euro enz.) Mijn saldo hou ik goed bij met internetsparen.
spaartarieven postbank/argenta =4,5% 1e 3 maanden, 4% daarna vs 4%, wel rentepunten vs geen rentepunten (en die zijn regelmatig best handig).
Daarnaast: verzekeringen, goedkope creditcard, idealbetalingen, nederlands garantiestelsel, geen daglimiet van 250 euro bij geldautomaten.
en dat voor 14.40 tot 16,40 per jaar incl die briljante rente op je rekening en de kosten voor de girorekening.
Tuurlijk verdienen ze eraan en dat is niet erg, voordelen zijn voor mij op dit moment veel groter dan nadelen.
Over de boevenbende uit alkmaar hebben we het maar niet.
Iets meer rente, we weten waar dit vandaan komt, maakt het verschil 18,40 tot 22,40 per jaar... En o ja, DSB doet wel aan valutering.....
Kortom de bewierrookte banken zijn helemaal niet zo voordelig, het is een afweging van voor en nadelen die ieder voor zich moet maken. In duitsland liggen trouwens de spaarrentes weer lager dan hier.
spaartarieven postbank/argenta =4,5% 1e 3 maanden, 4% daarna vs 4%, wel rentepunten vs geen rentepunten (en die zijn regelmatig best handig).
Daarnaast: verzekeringen, goedkope creditcard, idealbetalingen, nederlands garantiestelsel, geen daglimiet van 250 euro bij geldautomaten.
en dat voor 14.40 tot 16,40 per jaar incl die briljante rente op je rekening en de kosten voor de girorekening.
Tuurlijk verdienen ze eraan en dat is niet erg, voordelen zijn voor mij op dit moment veel groter dan nadelen.
Over de boevenbende uit alkmaar hebben we het maar niet.
Iets meer rente, we weten waar dit vandaan komt, maakt het verschil 18,40 tot 22,40 per jaar... En o ja, DSB doet wel aan valutering.....
Kortom de bewierrookte banken zijn helemaal niet zo voordelig, het is een afweging van voor en nadelen die ieder voor zich moet maken. In duitsland liggen trouwens de spaarrentes weer lager dan hier.
'het is toch wel fijn dat er hier een paar "mentalisten" zitten
vogels,
vogels,
wat ik niet vermoed is het laatste@dijkmans: vermoed dat virussen verspreid worden door anti-virusbedrijven; griepvirussen door de pharmaceuten; spyware door anti-spywarebedrijven en snackbars worden gesponserd door de gezondheidszorg
Laatst gewijzigd door dijkmans op 22 feb 2009 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb even de tekst gecorigeerd beste "vogels"
misschien begrijp je het nu
trouwens in de regels van tros radar staat dat een ieder zijn mening gerespecteerd moet worden ook als is deze mening niet de uwe
en ik blijf bij mijn mening want het tegendeel kan u niet bewijzen
misschien begrijp je het nu
trouwens in de regels van tros radar staat dat een ieder zijn mening gerespecteerd moet worden ook als is deze mening niet de uwe
en ik blijf bij mijn mening want het tegendeel kan u niet bewijzen