LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diazepam niet meer vergoed

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
pd4sam

Diazepam niet meer vergoed

Ongelezen bericht door pd4sam »

Ik gebruik al een geruime tijd diazepam door diverse redenen. Maar ik kwam vandaag wel iets vreemds tegen. Ik had laatst een doosje van 30 tabletten en koste zn 7 euro. vandaag ging een week dosering halen van 7 stuks. Maar ik was stom verbaasd dat ik daar ook het zelfde bedrag voor moest betalen dan 30 tabletten. De uitleg van de apotheek was dat het niet om het aantal gaat maar om de handeling van de apotheek. Wie herken dit verhaal?

Grt

greenfrog

Re: Diazepam niet meer vergoed

Ongelezen bericht door greenfrog »

idem hiero,

10 stuks oxazepam kosten mij als ik ze per 10 haal 7,10
20 stuks oxazepam kosten me als ik ze in een doosje van 20 op haal 7.50

op de nota die ik er bij krijg elke keer staat niets vermeld van handelingskosten apotheek, alleen het product met daar achter de prijs, riekt naar oplichterij. Ik wordt er zo gestressed van. Ik neem snel een paar oxa's zo opgefokt wordt ik er van.
Laatst gewijzigd door greenfrog op 26 feb 2009 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

C.Benschop

Ongelezen bericht door C.Benschop »

Al eerder schreef ik een brief aan Radar over de prijzen van diazepam. Het is inderdaad zo dat je per afgegeven doosje medicijnen een bedrag aan de apotheker moet betalen voor de afhandeling van het recept. Oplossing laat je huisarts 2 tabletten per dag voorschrijven, ook al gebruik je er maar een of een halve. Je krijgt er dan op een recept 60 mee en dat scheelt je vele Euro's.

jaap70

Ongelezen bericht door jaap70 »

Dan vraag je dus je huisarts om te frauderen! Daarnaast staat er dan ook in je dossier een fout gebruik, lijkt me ook niet handig...

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Dit doet de huisarts dus niet!
dat betekent dat hij u wettelijk 2 per dag voorschrijft en andere artsen (evt waarneming) en de apotheker ervan uitgaan dat dat ook gebeurd.
Geeft veel problemen dus mocht een arts ( waarneming) u behandelen die u niet kent en uit gaat van de gegevens in uw dossier.
Wat was de reden dat u er nog maar 7 heeft gekregen? Waarom niet weer een doosje van 30 of bent u bezig er van af te komen/ niet meer nodig?

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hallo

ik gebruik dus ook al lang geregeld elke dag diazepam 20 mg per dag,niet voor de geest maar voor de erge spierspanning...
ik krijg er dus 120 en ik moest gisteren 8,61 betalen.

is voor 4 weken dan.
maar ik weet nog toen ik begon en ik een doosje van 30 meekreeg,dat er een prijs van 2 euro zoveel op stond.(toen hoefde je het nog niet te betalen en werd niet iedereen over 1 kam gescheerd over verslaving!!!)
het zijn geen dure tabletjes werd me uitgelegd,zal ook wel per apotheek,merk en weet ik wat verschillen.

nee ik vind dat een slecht idee!! om aan te laten geven dat je meer slikt...de huisarts zal dat niet doen,als hij niet wil frauderen maar denk ook aan jezelf,straks met het elektronisch dossier kunnen ze zien wat je slikt...en dan houden ze rekening met wat er in de apotheek pc staat...oeps...zou het zeer zeker niet doen!en idd wat ze hier boven schrijven de vervanger nu enz....mmmmm nee zou dat niet doen..

mvg marieke2407

KFeles

Ongelezen bericht door KFeles »

Ik kwam een site tegen waarin een overzicht van medicijnen vermeld staat. Diazepam kost maar 2 cent per tablet. Dat maakt het nog schrijnender.
https://www.zorgenzekerheid.nl/xmsp/xms ... tm_id=6662

Gesloten