LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overnemen aandelen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door JH »

Dus: bij aankoop van het geleaste aandelenpakket is, neem je op het moment dat er een restschuld is, ook de restsschuld voor je rekening.
Het bedrag dat geleend is voor de aankoop van de aandelen is de hoofdsom waar weer de maandelijks betaalde inleg bijgeteld moet worden. Uiteindelijk ben je dus meer kwijt dan de restschuld die is ontstaan. De keuze zul je echter zelf moeten maken.

1 aandelen overnemen, risico is in het vervolg voor eigen rekening en kun je geen aanspraak meer maken op de uitkomsten van de gerechtelijke procedure van SLV.

2 betalen onder protest van de restschuld tot er een positief vonnis is uitgesproken in de rechtszaak van SLV Uiteindelijk moet je ook dan nog via een advocaat (maar wel met de uitspraak erbij) het reeds betaalde terugvorderen.

3 niet betalen en afwachten met alle gevolgen van kosten voor incasso en advocaten; het is nog maar de vraag of je het individueel redt. In de meeste gevallen zal een dagvaarding voorkomen en vervolgens aangehouden worden.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door CB »

Hallo Dubio,

Je hebt gelijk. Met het aflossen van de volledige hoofdsom zijn de aandelen voor de lessee. Sorry voor de verkeerde voorlichting.

mvrgr
CB

nadia
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:58

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door nadia »

Gelukkig maar. Dan is het nu duidelijk.

Bedankt Dubio voor de verheldering.

Sa
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 jul 2003 17:15

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Sa »

Wij hadden in juli 2000 voor fl 20.000 (van een erfenis) 2 contracten af gesloten ieder van fl 10.000 daar is ongeveer in 3 jaar voor fl 105.000 aan aandelen voor aangekocht.
In juli 2003 kregen wij de afrekening wij moesten ongeveer fl 65.000 bij betalen aan Dexia(restschuld) wij konden de aandelen evt overnemen voor ongeveer fl 40.000 na lang piekeren hebben wij besloten dit niet te doen via Dexia en ook niet via een andere optie(bv Postbank of Alex)
Wij hebben de restschuld onder protest betaald met aangetekende
brieven waarin wij een antwoord willen ontvangen deze hebben wij nooit ontvangen.Wel een excuusbrief waarin stond dat dat er een tegenvallend resultaat was.
Wij hebben met overwaarde op ons ons huis dit kunnen financieren.
Wij zijn Eegaleasers en wachten nu af tot dat de zon weer voor ons gaat schijnen.Wij hebben niet gewacht totdat we dreigbrieven van deurwaarders en incasso buro's zouden krijgen we kunnen nu toch weer wat beter slapen ondanks dit slechte avontuur dat ons nu maandelijks € 132,- kost maar ieder geval véél lager is als dat aanbod Dexia + dat wij alle rechten behouden hebben.

Vrgr Sa

mvs
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2003 20:30

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door mvs »

laatste opmerking is niet juist:
Je hoeft nooit meer te betalen dan je totale aandelen pakket waard was bij aanschaf. Kies je dus voor aanschaf van de aandelen dan betaal je de totale waarde van x jaar geleden (aanschafwaarde). De restschuld is dan zeg maar afgekocht.

mvgr,
mvs

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door JH »

Overeind blijft wel, dat men met het overnemen van een aandelenpakket met een restantschuld dus meer kwijt is dan wannneer alleen de restantschuld onder protest wordt betaald.
Men heeft een pakket aandelen en kan dit verkopen zodra de koersen weer stijgen. Is dus bewust speculeren en dan kan er niet gezegd worden dat men aandelen onder protest heeft overgenomen.

Charles
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2003 19:59

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Charles »

Omdat niemand mij blijkbaar gelooft nog één keer dan.

Ik was Eegaleaser heb de aandelen overgenomen.

Totaal gefinancierd pakket : 5.000,00 op het moment van verkoop waard 1.000 Restschuld 4.000,00

Overname pakket betaald 5.000,00 inclusief restschuld. Is dat duidelijk of niet ?

Ik heb Dexia betaald 5.000,00 was dus wel mijn inleg kwijt dat was namelijk rente. Dus ben ik nu eigenaar van de aandelen. Nu waard nix en over 5 jaar waard............ vul maar in dat is de toekomst. Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Ik heb dus betaald 5.000,00 euro en mijn inleg f 9.000,00 is zeg maar 4.000,00 euro in totaal dus betaald 9.000,00 euro. Je betaalt de hoofdsom niets meer en niets minder, maar in werkelijkheid moet je je inleg erbij op tellen.

Als iemand mij niet gelooft en het niet kan volgen, dan haal ik het voorbeeld weer weg. Mijn schuld was 36x250= 9.000 gulden was ik dus kwijt.

Charles

En nu heb ik er spijt van maar er is wel rust in mijn leven ben pas 37.

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door susanna »

beetje vaag.
ik heb ook een kontrakt van 36 * 250 gulden
als ik de aandelen in july had moeten overnemen was ik 19000 euro kwijt, dat is namelijk de hoofdsom.
ik vraag me af wat voor pakket jij had dat je ze maar voor 4000 euro kan overnemen.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Captain-America »

Navond Susanna,
Geplaatst op 09 Oct 2003 21:31 door susanna
--------------------------------------------------------------------------------
beetje vaag.
ik heb ook een kontrakt van 36 * 250 gulden
als ik de aandelen in july had moeten overnemen was ik 19000 euro kwijt, dat is namelijk de hoofdsom.
ik vraag me af wat voor pakket jij had dat je ze maar voor 4000 euro kan overnemen.
Wel eens gehoord van andere en of lagere contracten met dito contractbedragen?

Mazzeltov;

Ralph

Charles
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2003 19:59

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Charles »

Geplaatst op 09 Oct 2003 21:31 door susanna


--------------------------------------------------------------------------------

beetje vaag.
ik heb ook een kontrakt van 36 * 250 gulden
als ik de aandelen in july had moeten overnemen was ik 19000 euro kwijt, dat is namelijk de hoofdsom.
ik vraag me af wat voor pakket jij had dat je ze maar voor 4000 euro kan overnemen.

Ik gaf maar een voorbeeld . Kan het ook doen met hogere bedragen. Duidelijker of ben je gewoon geen kleine bedragen gewend :wink:

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door susanna »

hoi charles,

je gaf zelf aan dat je 36*250 betaalde, vandaar.

Als iemand mij niet gelooft en het niet kan volgen, dan haal ik het voorbeeld weer weg. Mijn schuld was 36x250= 9.000 gulden was ik dus kwijt.

Gast

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Gast »

:?: :?: suzanne hij gaf maar een voorbeeld vandaar :wink: Keep smiling

Gesloten