LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jack747 »

@Buijert,

Dat denk ik ook. Nu kan dat misschien best het overwegen waard zijn. Maar laat zo iemand dan gewoon open kaart spelen. Ik krijg bij dit soort berichten een naar gevoel.

groet,

Jack

j.v.r.
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2008 08:15

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door j.v.r. »

@Jack en Buijert
Je mag denken wat je wilt, daar ben je natuurlijk helemaal vrij in.
Deze site is van een onafhankelijk financieel adviesbureau die voor zijn klanten door het vuur gaat. Het is niet alleen maar oversluiten en zoek het maar uit, maar ze gaan daadwerkelijk de kastanjes voor je uit het vuur halen. Hypotheek oversluiten kan vaak ook niet zomaar meer door al de problemen rondom, dus moet er eerst wat gedaan worden en dat doen zij dus ook. Commercieel of niet, ze doen wat ze beloven en dat kun je van veel adviseurs niet zeggen. Zij staan ook nauw in contact met advocaten die van de meeste dingen ook af weten.
Het is natuurlijk wel zo; niet geschoten is mis en het kost je ook niets.
Degene die het willen proberen wens ik succes en willen ze dat niet is mij dat ook goed. Ik probeer ook alleen maar advies te geven net als alle andere op dit forum.
met vriendelijke groet,

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jack747 »

@j.v.r.,

Dat was inmiddels duidelijk, dat het om een commercieel bedrijf gaat. Niets mis mee overigens, tenslotte moet bij iedereen de kachel branden. Maar vermeld dat dan gewwon direct.
Misschien is het inderdaad een integere tp, misschien ook niet ik ken ze niet, kan er dus niet over oordelen.

Jij kennelijk wel. Waaruit bestaat jou ervaring met deze tp? hoe ben je met ze in contact gekomen? Wat hebben ze voor je gedaan?

groet,

Jack

j.v.r.
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2008 08:15

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door j.v.r. »

Ik heb een foute hypotheek van de rabo gehad (op maat)
Via kennissen kwam ik bij hen terecht.
Ze zijn direkt bij mij gekomen, hebben de boel doorgenomen en uitgelegd wat ze konden doen. Ik heb alleen maar ja hoeven zeggen en zij deden de rest. Ik heb werkelijk niets meer hoeven doen zoals een advocaat benaderen o.i.d. Alles is door hen geregeld en nu heb ik een ing hypotheek, aflvr. rente vast voor 15 jaar tegen 4,2%
Ook nu nog regelmatig contact over de gang van zaken. Het is niet zo van de hypotheek is overgesloten en nu zoek je het maar uit.
Ook die kennissen van mij hadden een foute hypotheek; DSB!!!
Ze hebben nu ook een andere hypotheek en ze hebben zelfs de poliskosten incl. rente en kosten en schade terug gehad. Daarom durf ik te zeggen dat zij echt kunnen helpen. En wij zijn echt niet de enige die ze geholpen hebben.
Overigens heb ik ook de kosten, die ik heb moeten maken voor het oversluiten, teruggekregen van de Rabobank. Acheraf hebben ze het daar ook netjes afgehandeld.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi j.v.r.,

Dat is een duidelijk verhaal. Hoe is hun beloning geregeld?

groet,

Jack

silliebee
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2008 17:51

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door silliebee »

@jack747

Als je het hebt over de beloning van die club die je helpt om van de DSB af te komen....Via hen oversluiten en als je geen rechtsbijstandverzekering hebt moet je ook nog een berg geld betalen aan de advocaat, die ingeschakeld moet worden. Ik geloof best wel dat ze goede bedoelingen hebben, maar 't is en blijft een commercieel bedrijf!
Ik ben nu zelf ook bezig om m'n hypotheek over te sluiten, wat toch een hele klus gaat worden, maar doe dat toch liever met een adviseur die dichtbij mij woont.
Iedereen die van de DSB af wil komen, wens ik heel veel sterkte toe!!

Alfriedel
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mar 2007 19:58

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Alfriedel »

Ook ik ben met een vals loktarief gelokt van minder dan 6% voor een doorlopend krediet bij de DSB bank in 1998 en betaal nu 11,8%!!!!
Iedere keer passen ze de rente aan,altijd omhoog Nooit Naar beneden!!!! en je doet er niets tegen.
Dit blijven ze doen omdat er toch altijd weer mensen te goeder trouw zijn en denken dat de DSB bank een echte bank is.
Nu zie ik het weer van Becam wat ook DSB is en zo zijn er nog heel wat bv'tjes

Alfriedel

.coño
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2008 01:28

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door .coño »

..............
Laatst gewijzigd door .coño op 17 nov 2008 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hee, ineens een punt voor je naam? Verbaast me niets dat je geband bent.

Maar je mag bij mij ook wel lenen, hoor, tegen 100% rente. Da's nog meer belastingvoordeel!

O ja, je gebruikt de Wehkamp producten natuurlijk wel voor de verwerving of woningverbetering van je eigen woning...?

beriro12
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 10:46

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door beriro12 »

beste lezers,
ik las per toeval dit forum omdat ik ook aan het zoeken ben naar oplossingen.
Er gebeuren inderdaad vreemde dingen bij deze bank, in het begin ben je blij dat je alles netjes hebt geregeld. de praktijk is echter anders helaas, ik had een dure verzekering afgesloten voor werkloosheid en arbeidsongeschiktheid, werd plotsing werkeloos buiten mijn schuld om.
wou gebruik maken van deze verzekering kreeg bericht terug dat het niet kon omdat het in hun ogen met voorbedachte rade zou zijn afgesloten.heb daar bezwaar tegen ingediend geen reactie meer.
Ook wij willen graag weg bij dsb en wil graag in kontakt komen met heer J. de adviseur ben heel benieuwd of deze adviseur bereid is om ons te helpen.

beriro12
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 10:46

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door beriro12 »

evn voor de duidelijkheid wij hebben ook een hypotheek lopen bij de dsb, en ook alle verzekering die vrijwel verplicht waren.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien de reclame op tv moeten ze dit wel terug verdienen.

Verder lijkt het door de diverse namen die ze gebruiken of dit een redelijke bank is, maar alles bij elkaar is alleen sparen en betaalrekening bij deze nog echt betrouwbaar.

Zonder extra verzekering krijg je meestal geen goedkope hypotheek, dus via verzekeringen verdienen ze de lage rente terug, en laat die verzekering nu geen belasting voordeel geven!

Ik heb liever een dure hypotheek met gratis verzekering want hoewel deze Bruto hoger was heb ik meer belasting teruggave en ben totaal toch netto goedkoper uit.
Door dus de extra dure Hypotheekrente kreeg ik eigenlijk belasting voordeel over het verplichte verzekering deel!

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

Vorig jaar een DSB hypotheek genomen. Bestaande uit 3 delen : aflossingsvrij, spaardeel en annuitair er bovenop.
Kleine lettertjes gelezen, alles conform wat ik wil en dat is uitgevoerd.

wat schetst mijn verbazing: een deel van de hypotheek is door de DSB als consumptief krediet geregistreerd bij BKR , niet als hypotheek of achterstand van hypotheek , maar als consumptief crediet. IS beleid wordt er gemeld... leuk beleid, maar voor dit soort dingen moet je toch eerst melding maken.

Niet dat ik de wereld bij elkaar kan lenen, maar zelfs gebruik maken van een creditkaart is nu onmogelijk geworden.

Slechte zaak. Klacht is ingediend bij DSB, maar ik zie het somber in.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Triple,

Als U alles voor Uw huis gebruikt is het wel aftrekbaar voor belastingen, en zo voorkomen ze dat U elders nog meer geld leende en in problemen zou komen.

Deze truck word dus bewust gedaan ter voorkoming van problemen en niet netjes maar daarom doen ze dit dus!

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

@D1RK

ja dat is het precies, alleen leggen ze je vleugel lam qua BKR registratie.
Ik kan niet eens een creditcard nemen en ik heb niet eens een top hypotheek of niets. Simpelweg 60.000 euries staan nu als consumptief crediet geregistreerd ( zonder codering) dus niemand die je wat verstrekt nu.

Ik weet dat het niet uitmaakt voor fiscale belastbaarheid ( in dit geval aftrek rente), maar netjes is het niet. Sterker nog zij hebben het niet gemeld.

Sterker nog in mijn branche is het gebruikelijk dat je opdrachtgever je bkr registratie controleerd. Niets bijzonders bij mij anders dan een hoge consumtief crediet in beeld. Maar verdomme wat is dat een slechte zet van de DSB bank.

jora42

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door jora42 »

.
Laatst gewijzigd door jora42 op 09 sep 2011 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

siemi
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2008 11:33

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door siemi »

Het is op de vorige pagina ook genoemd, maar als je problemen hebt met een DSB hypotheek, kan ik je echt fc&s aanraden. Ik heb via hen een hypotheek in Duitsland afgesloten en ik ben zeer tevreden over ze. Iemand mensen geinteresseerd zijn in mijn ervaringen met hen, dan kan ik wel een link geven naar een ander forum waar ik al eens heb verteld hoe en wat.

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

siemie,

fiscaal niets aan de hand natuurlijk, je mag die hypotheek gewoon aftrekken.

Maar het hypotheekrecht in Duitsland is toch wel behoorlijk anders dan hier. hoe is dat ondervangen ?
Ben erg benieuwd.

siemi
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2008 11:33

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door siemi »

Daar zou ik eigenlijk een ander topic voor moeten openen, maar vooruit :lol:

Ik heb bij de Deutsche bank een speciale hypotheek gekregen, waar de bank niks op verdient. Dat is een hypotheek die door een niet commerciele club wordt aangeboden en die banken alleen aanbieden als je er naar vraagt. Het restant is aangevuld met een gewone DB hypotheek. Overigens wel tegen een lagere rente dan een NL bank gedaan zou hebben. Al met heb ik dus in maart vorig jaar een hypotheek tegen 4,9% afgesloten. De rabo vroeg toen 5,6 en ING nog meer.

In het grondboek is de aantekening gemaakt dat de grond en opstallen zijn verpand aan de hypotheekgever. Dus in geval van problemen kunnen die daar vrij eenvoudig over beschikken. Ook heb ik nog een deel contant gestort, wat ook als zekerheid dient. Daarmee heb ik al met 98% van de totale som gefinancierd, wat voor Duitse begrippen erg hoog is.

En de hypotheekrente, trek ik nog steeds af in Nederland :D
edit: Ter verduidelijking, 98% van de totale kosten zijn gefinancierd. De totale hypotheek is 110%, maar voor die 12% heb ik onderpand gestort.
Ik ben slechts een gewone consument, vandaar mijn wat warrige uitleg. Excuses.
Laatst gewijzigd door siemi op 23 feb 2009 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

volgens mij verwar je de begrippen hypotheekgever en hypotheeknemer.
Een bank neemt een hypotheek en jij geeft een hypotheek recht aan de bank. Bank is hypotheeknemer en jij hypotheekgever.

Op het oog een prima constructie op het oog, waar ik alleen wat moeite mee heb is dat de kadastrale registratie voor Duitse banken niet afdoende is en dat pandrecht toch cruciaal anders is dan in NL.

Ik weet niet hoe goed je zit in je internationale goederenrecht, maar ik zou zeker even het verpandingsrecht goed doornemen. Het duitse regime gaat er van uit dat verpanding van een buitenlands registergoed alleen geldt als je daadwerkelijk feitelijk de pandhouder ( duitse bank ) het beheer van het register goed overdraagt. Heb je dus deze aantekening ondertekend dan ben je feitelijk alleen maar huurder van je eigen woning ( kan lastig zijn) Je moet dan overal ( dus ook voor verkoop) toestemming vragen aan de bank in Duitsland.

Ik zeg effe checken en als dat ook in kannen en kruiken is genieten van de service/dienstverlening van duitse banken ! Daar en tegen heb je 98 % al zelf gefinancierd... moet de banken toch ook mild stemmen niet ?


ja je heb wel gelijk...gezien de topic is dit wel erg off topic... maar dit is zulke cruciale informatie die ik je niet wilde onthouden..

nu weer ontopic...

DSB heeft aangegeven dat zij een kenbare fout gemaakt hebben en dat zij mij de verkeerde voorwaarden verstrekt hebben, nu heb ik nieuwe ontvangen waar het 3e deel van mijn hypotheke wel als consumptief gezien wordt..

kortom voer voor KIFID...

Gesloten