LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paroxetine. Aanbeveling?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Cloë
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:17

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Cloë »

Paroxetine kan negatieve neurologische gevolgen hebben, waaronder migraine.
Ikzelf heb het niet als bijwerking gehad(ik had al migraine), maar nadat ik gestopt was met Paroxetine, kwam het in aanvallen die 100x erger waren dan in de 17 jaar daarvoor.
Op zich heeft het medicijn mij (kort) geholpen toen ik het echt nodig had, dus ik zal nooit zeggen dat je het niet moet gebruiken.
Maar ik weet ook dat het slikken hiervan niet zonder gevolgen hoeft te zijn.
Buiten de migraine kreeg ik ook vage dingen als: ogen die ineens scheel stonden en dubbel zicht, wat zeker 3 minuten aanhield.
Ook heb ik sinds ik gestopt ben continue zenuwtrekken, op verschillende plekken over mijn lijf, maar voornamelijk in mijn gezicht(ogen,lip,wenkbrauw).
Ik weet soms echt niet wat ik ervan moet denken of welk oordeel te vellen.
Ik weet ook niet hoe het gelopen was zonder Paroxetine.

(Alleen maar mijn gedachten:o))

vlinderprinses
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:06

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door vlinderprinses »

hallo allemaal,ook ik ben aan de paroxetine geweest,wel 4 jaar.deze medicijnen kreeg ik voorgeschreven voor een angststoornis.na jaren t mecicijn gebruikt te hebben,heb ik besloten om er mee te stoppen,mede omdat ik er moddervet van ben geworden[lees 15 kilo aangekomen],en nog een aantal andere dingen zoals pijnlijke huid,altijd moe enz.ben begonnen met 20 mg,mr heb dit al een aantal maal in die vier jr teruggebracht nr 10 mg.bij 10 mg begonnen met afbouwen .twee wkn om de dag 10,en de dag erna 5 mg geslikt.na twee wkn 1 wk 5 mg geslikt,en daarna om de dag.toen gestopt.en toen begon het;bllllleeeeehhhhhhh wat een ontrekkingsverschijnselen zeg.heb de hele dag koude handen,k zie alles een beetje dubbel,kan me slecht concentreren.als ik met iemand praat draaien mn ogen weg.lig snachts in een plasje zweet te woelen,krijg electrische schokjes over mn hele lichaam,reageer als een gebeten hond,en heb regelmatig ernstige huilbuien.al met al zwaar vervelend dus.maar kan je 1 ding vertellen,k ga dit doorzetten,k ga sterk zijn,en wil deze medicijnen nooit meer in mijn lichaam.heb bij de apotheek rescue bach gehaald,dat is een spray op natuurlijke plantenextracten die je als je angst op voelt komen 2x op je tong moet spuiten,is kijken of me dat een beetje helpt.sucses voor alle stoppende paroxetine slikkers .k weet dat t zwaar is.[/b]

DaisyS
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2008 19:45

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door DaisyS »

hallo,

ik weet ondertussen waar de hoofdpijn en de migraine vandaan komen.
van een geknelde halszenuw. dus toch niet van de paroxetine. ik voel mij er echt super mee.

groetjes daisy

vlinderprinses
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:06

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door vlinderprinses »

daisy,gelukkig komt t niet van de paroxetine,dat is een hele geruststelling,kan er wat aan gedaan worden.

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door greenfrog »

Wat ik me nu herinner van mijn seroxat periode is het vreselijke zweten. Beetje bleek gezicht vaak. Zweet gezicht. Op vakantie in een warm land, warm en koud tegelijk, beetje grieperig. Maar heb ook mezelf periodes erop heel goed gevoeld hoor, sommige trance pop muziek werd erg mooi, en gewoon vaak een lekker gevoel savonds van het spul. En ik ken dus iemand die er al jaren lekker op gaat. Ook iemand (persoonlijk dus) bij wie het na 2 jaar niet meer werkte. Die stapt dan over op Fevarin. Het blijft zoeken en puzzelen wat bij je past.

corahiensch
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2009 16:56

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door corahiensch »

Ik slik sinds 5 weken 20 mg paroxetine voor paniek-angst aanvallen en een depressie.
Na ongeveer 3 moeilijke weken gaat het eindelijk weer goed met me, ik heb geen angstaanvallen meer, en zie alles weer zonnig in.
En echt ik kan je vertellen ik zat in een heel diep gat, daar viel ik eigenlijk van de een op de andere dag in.
Voor mij is het een wonder middel, ik ben niet meer zo emotioneel zoals ik altijd was, om het minste kon ik huilen of en trok me alles aan.
De eerste weken heb ik er 3x daags oxazypam bij geslikt, daar ben ik nu bijna af, heel af en toe voel ik dat ik een halve nodig heb, maar elke dag gaat het beter.
Ik lees een hoop negatieve verhalen over dit middel, en ik begrijp ook dat het niet zo maar moet worden voorgeschreven, maar soms is het noodzakelijk, en niet iedereen reageert hetzelfde.
Maar ik ben erg blij met de medicijn en voel me af en toe beter als ik me al die jaren ervoor heb gevoeld.
En dat al naar 5 weken, je moet echter eerst door de zure appel heenbijten.
Ik ben in ieder geval positief

ElsB40
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 09:43

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door ElsB40 »

Hallo,

Ik slik nu 5 dagen paroxetine (lichte depressie) en ben misselijk, moe en heb hoofdpijn...maar ik weet dat dit ook over zal gaan, want het is niet de eerste keer dat ik antidepressiva slik.

Het enige vervelende aan de bijwerkingen vind ik het aankomen in gewicht ! Want m'n depressie komt mede door mijn overgewicht...pfff. Nu las ik wel in de bijsluiter dat ook gewichtsvermindering kan plaatsvinden, nou wie weet gebeurt dat bij mij wel !

Ik probeer de positieve kanten van m'n leven te zoeken, zijn soms ver te vinden, maar als ik de armen van m'n kids om me heen voel, voel ik me toch weer blijer worden. Het gaat zeker goed komen !

Iedereen heel veel sterkte !

Happy Frog
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:52

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Happy Frog »

Heel veel mensen komen echt soms wel 10 tot 15kg aan van de Seroxat. In amerika wordt het nog nauwelijks voorgeschreven, de bijwerkingen zijn te erg. Het medicijn heeft eigenlijk zijn tijd gehad daar, ook hierdoor, door die bijwerkingen. :x

bovenhof
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2007 23:00

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door bovenhof »

Ik ben ook gestopt met paroxetine, heb het afgebouwt van een hele naar een halve en toen dacht ik in december dat ik wel stoppen kon. NIET DUS, wat een afkick verschijselen had ik zeg. Ik ben toen een kwart gaan slikken en voelde me weer steeds beter, en nu sinds zaterdag ben ik helemaal gestopt. Het is heel zwaar ik zie de wereld weer normaal en daar moet ik erg aan wennen, somber, alles gaat in een roes voorbij. Ik zit echt niet lekker in m'n vel en bij mij hielp een kwart al heel goed daar voelde k me super bij. Maar bij de wensen die ik heb (zwanger worden ) moet ik gewoon stoppen. Ik zit gewoon in twijfel om niet zwanger te worden en gewoon weer een kwart te nemen.
Zou dit gevoel weer ver gaan???

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jermen2 »

Hoi

Na het minderen heb ik ook last gehad van al die gevoelens die jij noemt maar na een paar weken word dat weer minder en kan je weer een beetje in balans komen.
Het hoort bij het afbouwen/stoppen met paroxetine geef het nog wat tijd het is net als met opbouwen dan voel je je ook een paar weken beroerd en dat is met stoppen hetzelfde zolang je het maar niet te snel doet en gewoon helemaal op je eigen gevoel.

succes jermen

bovenhof
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2007 23:00

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door bovenhof »

Hoi Jermen


Zag bij jou de wereld opeens ook zo raar dan, het is net of alles nieuw voor me is, nou ik hoop dat het over gaat, bedankt voor je reactie.

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jermen2 »

Hoi Bovenhof,

Ja de wereld gaat er heel anders uitzien, alles komt veel meer op je af.
Ik zie het zo de paroxetine heeft gewoon een laagje aangebracht tussen jou en de wereld en ik althans ging een beetje op de automatische piloot maar door en door en nu zonder paroxetine gaat dat niet meer en word je weer jezelf.
Ondanks dat ik heel veel aan het medicijn heb gehad hoor maar als ik het over zou moeten doen zou ik het geloof ik niet meer nemen door alle bijwerkingen die je weer krijgt met het stoppen.
En echt je moet gewoon je balans weer vinden zonder de medicijnen en dat heb je niet binnen een paar dagen terug.
groetjes jermen

vlinderprinses
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:06

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door vlinderprinses »

hoi bovenhof.ik heb een dochter van twee jaart,en heb daarbij ook paroxetine geslikt 10 milligram.was gestopt,maar door de hele hormoonhuishouding die veranderd als je zwanger bent,kwam de angst dubbel en dwars terug.er zijn heel veel mensen die zwanger worden met z,on medicijn.laat je anders voorlichten door de huisarts.sucses afz vlinderprinses.

DaisyS
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2008 19:45

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door DaisyS »

ik slik nu ongeveer 4 maand paroxetine (20mg per dag) en ik voel mij er heel goed mee. kan terug veel meer doen als vroeger en heb bijna geen angsten of aanvallen meer.enkel in het begin heb ik even moeten doorbijten door de bijwerkingen maar na een week of 4 waren die grotendeels voorbij.
ik ondevind maar één nadeel nu. ben 9 kg bijgekomen sind ik de parox slik. er mochten wel paar kilo's bij want ik was aan de magere kant maar nu mag het toch wel gaan stoppen.

groetjes daisy

User_M
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 11:14

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door User_M »

Hallo, ik heb redelijk wat reacties gelezen m.b.t. dit onderwerp in dit forum. Ik slik nu ongeveer 6 jaar paroxetine (20 mg.). Ik slik het erg onregelmatig en ik slik het ook om andere redenen die ik hier veelal lees. Ik ben namelijk helemaal niet depressief, angstig of pyschotisch of zo, maar ik slik het om mijn zaadlozing uit te stellen tijdens het vrijen. Dr. Waldinger van het Leyenburg ziekenhuis is een autoriteit op dit gebied en heeft hiertoe ook een website aangemaakt:
http://www.vroegtijdigezaadlozing.nl/
Ik ben ca. 6 jaar geleden op afspraak geweest bij hem en hij kon me overtuigen om dit middel te gaan gebruiken, zodat ik minder snel klaar kom. Het is ongelofelijk, maar het helpt hier heel goed voor!!!
Ik slik soms 2 pilletjes (van 20 mg.) 2 dagen achter elkaar en dan bijvoorbeeld weer 3 dagen niets. Dan op vrijdag weer eens een pilletje etc. Ik heb verder helemaal geen last van bijwerkingen behalve inderdaad dat ik als ik 3 a 4 dagen niets geslikt heb, ik weleens wat duiziliger word als ik bijv. plotseling mijn hoofd draai of zo.
Ik kreeg de eerst jaren steeds een (herhalings)recept van Dr. Waldinger zelf (per post), maar nu heb ik het met mijn huisarts besproken en hij heeft de website etc. bekeken en nu krijg ik het recept gewoon steeds via de Receptenlijn van de huisarts.
Kortom, dit is het verhaal van een tevreden gebruiker!

murkje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 15:44

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door murkje »

Hallo allemaal
Ook ik gebruik al een paar jaar deze pillen,en voel mij nu niet echt gezond.
Pijn in mijn gewrichten en vreselijke jeuk heb op advies de bijsluiter weer gelezen en ja jeuk staat er nu bij.
Uitslag onderaan mijn buik en liezen en bovenbenen,en echt die bulten het zijn net kleine steenpuisten doen pijn.
Ben sinds vorige week onder behandeling van een gynecolooog want ook op een nare plek zo'n jeuk,van alles voor gehad creme voor schimmelinfectie en weet ik wat voor ziektes.
Niets hielp had zelfs wondjes ja van het krabbelen natuurlijk,de gynecoloog schrok ervan hoe het eruitzag en belt volgende week mij op want ging eerst overleggen met een collega en wat dan.
En moe en futloos en dat lees ik hier meer,en sex echt niet aan denken twijfel soms aan mijn huwelijk en mijn man is echt zo goed en lief dus aan hem ligt het niet.
Maar naar mijn idee is het dus die ene pil die na langdurig gebruik deze klachten geeft. Dus ga ermee stoppen en hoop dan van mijn jeuk en pijnen af te komen.
Zijn hier meer mensen met jeuk klachten,oja mijn bloed is helemaal onderzocht en was goed dus toch gezond al voel ik het niet zo.
groetjes murkje

renataholland
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2009 16:02

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door renataholland »

Heb vandaag weer eens het zoveelste gesprek met de arts gehad
over hormonen de onbelans ervan en de concequenties die het mee brengt in het dagelijks leven. ook wel genoemd PMS het ontwricht echt je leven en dit bij mij al 12 jaar de prikpil onderdrukt wel iets maar de klachten komen duidelijk en weer sterker terug.

Ik word er echt gek van dat men op geen enkele manier echt iets aan enerzijds vrouwen in de overgang wordt gedaan zowel PMS syndroom.

dus ook ik heb vandaag de paroxetine voorgeschreven gekregen vandaag. nu moet ik zeggen ik heb totaal geen moeite met medicijnen
als ze me maar van de klachten afhelpen!!!

iemand anders hier op het forum dit voorgeschreven gekregen ivm PMS SYNDROOM?

jeanette68
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2009 23:10

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jeanette68 »

hallo,
ik heb veel van de berichten doorgelezen en veel klachten herken ik, maar nergens zie ik overmatig transpireren erbij, dit is dus een van mijn grootste problemen sinds mijn medicijngebruik, ongeveer 15 jaar nu al, zie steeds enorm op tegen de lentes omdat ik weer ga zweten als een .... terwijl ik de lente anders heerlijk vind.
Ben nu aan het afbouwen, ik hoop dat t me lukt en mocht het in de herfst weer wat matiger met me gaan kan ik altijd nog weer met fevarin doorgaan, dat beviel me beter dan paroxetine, met paroxetine kom ik ook geen gram kwijt van mijn overtollige vet, kon ik met fevarin beter onder controle houden. Ik ben sinds een jaar trouwens paroxetine gaan gebruiken op aanraden van h a omdat ik van schokjes afwou, zij dacht dat ik geen reactie meer kreeg van fevarin omdat ik het al zo lang gebruikte. Schokjes zijn wat minder geworden maar moeheid, vetzucht en zweten erger, nou dan maar schokjes liever :?

jantine30
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2009 14:39

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jantine30 »

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal over Seroxat eens opschrijven, want wat ben ik blij dat het bestaat. Negen jaar geleden kreeg ik paniekaanvallen, waarschijnlijk door algehele onzekerheid en studiestress. Ik kreeg Seroxat 20 mg voorgeschreven. Ik herinner me nog goed dat ik de eerste pil met trillende handen in nam. Ik had een hekel aan medicijnen en deed het liever zelf. De klachten verergerden eerst een paar weken en ik was er flink ziek van. Daarna klaarde de lucht. WAt een veranderingen. Na ruim een maand heb ik nooit een paniekaanval meer gehad, noch bijverschijnselen. Op mijn dertigste wilde ik proberen ermee te stoppen. Belangrijkste reden was een kinderwens. Helaas probeerde ik op het verkeerde moment te stoppen, later bleek dat ik op dat moment aan het begin van mijn burn-out zat. Na 4 maanden te zijn gestopt ben ik weer begonnen. Niet omdat ik depressief was, maar omdat ik maar niet uit mijn overspannenheid leek te komen. Weer heeft Seroxat mij geholpen erbovenop te komen. Wederom eerst een onaangename maand. Ik herinnerde me weer goed hoe het was toen ik de eerste keer begon. Na een maand begon het te werken. Ik ben nu een klein jaar verder en bijna hersteld van mijn burn-out. Hier heeft Seroxat niet voor gezord; het heeft me wel (wederom) geholpen. Ik stop voorlopig niet meer. Dit doe ik alleen nog als het echt het goede moment is, of misschien wel helemaal niet.

Conclusie van mijn verhaal: ik ben zeer dankbaar dat het bestaat. Afgezien van de eerste maand van inname heb ik geen bijverschijnselen, alleen werking! Ik moet er wel bijzeggen dat ik wel zeer veel afkickverschijnselen heb ervaren. Na 4 maanden had ik nog steeds last van nachtelijk zweten en slapeloosheid. Nogmaals, dit kwam waarschijnlijk ook doordat ik op dat moment al overspannen aan het worden was. Voor mij is het leven in alle opzichten dus leuker met dan zonder Seroxat. En nee, niet iedereen wordt er dikker van!

Sonja32
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 15:05

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Sonja32 »

Lieve Roos

Ik slik al 4 jaar paroxetine omdat ik last heb van angstaanvallen. Voor mij is het echt mijn redding geweest, want anders had ik nu in een instelling gezeten, want ik draaide volledig door. Het is inderdaad zo dat je in de eerste weken alleen maar meer last krijgt van je klachten, maar dat gaat ook weer weg en ik functioneer nu net als ik altijd al deed. Ik heb wel ook eerst een psycholoog erbij gehad, maar nu slik ik nog elke dag 2 tabletten en heb voor mezelf geaccepteerd dat het nu eenmaal niet anders is en als ik die 2 tabletten nodig heb om me goed te voelen en goed te functioneren dan is het me meer dan waard! Ik hoop dat je wat aan mijn reactie heb en laat je niet gek maken, het is jou leven! Xxx en sterkte Sonja

Gesloten