LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] arbeidstoekomst & hypotheek
-
arbeidstoekomst & hypotheek
Hallo,
Ik heb op een ander (momenteel dood) forum een bericht (uit 2004)gelezen waar terloops werd gezegd dat er bij de aanvraag van een hypotheek gekeken kan worden naar o.a. arbeidstoekomst en werkverleden
Is dit werkelijk van toepassing en zo ja, alleen bij ondernemers of ook werknemers in loondienst!?
Laat maar horen!!
Vr. groet,
Friestyler
Ik heb op een ander (momenteel dood) forum een bericht (uit 2004)gelezen waar terloops werd gezegd dat er bij de aanvraag van een hypotheek gekeken kan worden naar o.a. arbeidstoekomst en werkverleden
Is dit werkelijk van toepassing en zo ja, alleen bij ondernemers of ook werknemers in loondienst!?
Laat maar horen!!
Vr. groet,
Friestyler
Re: arbeidstoekomst & hypotheek
Dat klopt inderdaad.
-
oke
maar is dit alleen voor zelfstandig ondernemers of ook voor de loondienst werknemers?!
en is zoiets min of meer standaard of alleen als ze het niet geheel vertrouwen?
Vr. groet,
Friessie
maar is dit alleen voor zelfstandig ondernemers of ook voor de loondienst werknemers?!
en is zoiets min of meer standaard of alleen als ze het niet geheel vertrouwen?
Vr. groet,
Friessie
Aan je vraagstelling te lezen neem ik aan dat je niet wilt dat ze in je arbeidsverleden gaan wroeten. Ze zullen dat standaard ook niet doen alleen als er het vermoeden is dat er iets niet klopt.
-
Hai Dirko,
Iedereen mag mijn verleden weten, makkelijk zat!
Waar het mij om gaat:
Ik heb zo'n 4 jaar geleden een motor-ongeluk gehad waardoor ik m'n oude werk niet meer mag uitvoeren...ik heb daarna ruim 3 jaar stilgezeten waarvan 1 jaar revalidatie e.d.
Nu ben ik inmiddels voor mezelf begonnen, omdat duidelijk is geworden dat geen baas mij wil hebben! (inzake fysieke toestand)
Omdat ik nog steeds verwikkeld ben in de letselschade strijd wil ik deze argumenten straks wel even op tafel gooien!
Beredenatie: mocht het met m'n zaak ooit niet goed gaan of wil ik een huis kopen en dus een hypotheek nodig hebben, en ze gaan even verder graven, dan blijkt dat ik een gat van 3 jaar heb (arbeidsverleden) en toekomstperspectief heb ik op zo'n moment ook niet!
Het toekomstperspectief is vrijwel 0, tenzij ik dan weer een eigen bedrijf opstart...maar die toekomst is dan ook onzeker...enz. enz. enz.
vandaar dat ik deze info even nodig ben.
het is dus niet wat jij denkt
Iedereen mag mijn verleden weten, makkelijk zat!
Waar het mij om gaat:
Ik heb zo'n 4 jaar geleden een motor-ongeluk gehad waardoor ik m'n oude werk niet meer mag uitvoeren...ik heb daarna ruim 3 jaar stilgezeten waarvan 1 jaar revalidatie e.d.
Nu ben ik inmiddels voor mezelf begonnen, omdat duidelijk is geworden dat geen baas mij wil hebben! (inzake fysieke toestand)
Omdat ik nog steeds verwikkeld ben in de letselschade strijd wil ik deze argumenten straks wel even op tafel gooien!
Beredenatie: mocht het met m'n zaak ooit niet goed gaan of wil ik een huis kopen en dus een hypotheek nodig hebben, en ze gaan even verder graven, dan blijkt dat ik een gat van 3 jaar heb (arbeidsverleden) en toekomstperspectief heb ik op zo'n moment ook niet!
Het toekomstperspectief is vrijwel 0, tenzij ik dan weer een eigen bedrijf opstart...maar die toekomst is dan ook onzeker...enz. enz. enz.
vandaar dat ik deze info even nodig ben.
het is dus niet wat jij denkt
wanneer wil je een huis gaan kopen? als dat op korte termijn is zal het mijn inziens heel moeilijk worden om een hypotheek rond te krijgen. Als zelfstandige moet je veelal drie volledige jaarcijfers hebben, in sommige gevallen kun je wel met minder jaren wat regelen.
Maar het zal een moeilijk verhaal worden.
Maar het zal een moeilijk verhaal worden.
-
dat was niet de vraag...
wanneer ik een woning wil kopen is niet van belang, het gaat mij om het verzekeringstechnische verhaal.
wanneer ik een woning wil kopen is niet van belang, het gaat mij om het verzekeringstechnische verhaal.
jij zegt eerst dat het gaat om de aanvraag van een hypotheek en nu gaat het om het verzekeringstechnische verhaal? Ik raad je aan de vraag duidelijk te formuleren
Ik kan het niet meer volgen. Ik zou een verzekringspersoon met een bezoek gaan vereren.
Friestyler,
Wat toevallig dat ik jou hier ook tref... haha. Long time no see... geen VTR meer dus..
Toevallig ben ik pas ook zelf door de hypotheekmolen gegaan en daar is nergens uit gebleken dat ze onderzoek naar arbeidsverleden en toekomst doen. Enkel of je een aanstelling voor onbepaalde tijd hebt en dus dat alles in de werkgeversverklaring OK is.
Voor zelfstandigen is dat waarschijnlijk wel wat anders!!!
Go and find out zou ik zeggen. Ga eens ergens praten, waar je iig toch niet je hypotheek wil afsluiten, daar heb je niks te verliezen, of bij een onafhankelijk tussenpersoon.
groet Sander (Haga)
Wat toevallig dat ik jou hier ook tref... haha. Long time no see... geen VTR meer dus..
Toevallig ben ik pas ook zelf door de hypotheekmolen gegaan en daar is nergens uit gebleken dat ze onderzoek naar arbeidsverleden en toekomst doen. Enkel of je een aanstelling voor onbepaalde tijd hebt en dus dat alles in de werkgeversverklaring OK is.
Voor zelfstandigen is dat waarschijnlijk wel wat anders!!!
Go and find out zou ik zeggen. Ga eens ergens praten, waar je iig toch niet je hypotheek wil afsluiten, daar heb je niks te verliezen, of bij een onafhankelijk tussenpersoon.
groet Sander (Haga)
-
(niet goed gelezen)