LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oldtimer Kever keuring bij Kwikfit Hilversum

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Kever1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2009 10:30

Oldtimer Kever keuring bij Kwikfit Hilversum

Ongelezen bericht door Kever1970 »

Aloha,

zo net om 0800 uur de kever gebracht voor de keuring. Kevertje is uit 1970, dus volgens mij zijn daar wat andere apk regels voor. Maar corrigeer me als ik dit fout heb.

Kever was 2 a 3 jr geleden goedgekeurd zonder opmerkingen. Heeft toen 2 a 3 jr stilgestaan. Nu weer laten keuren want de lente komt eraan. Ik heb in die tijd de binnenkant schoongemaakt, geschilderd en nieuwe bekleding erin gestopt (ja dat kost mij 2 jaar, hehe...).

Waarom kwikfit (Hilversum)? Ik heb voor mijn lease wagen winterbanden bij kwikfit laten monteren. Daar kwamen we ingesprek dat ik ook een kevertje ongekeurd had staan. Ze vonden het wel wijs om een oude kever te mogen keuren. Dus och..ze leken mij oprecht dat ze het leuker vonden dan een standaard auto. Ik ga nog uit van het goede in mensen :D.

We hebben wel vanmorgen mondeling afgesproken dat ze de kever keuren en indien nodig een lijst maken waarop hij wordt afgekeurd. Dan gaan we samen kijken wie wat mag doen.

Dus krijg ik straks te horen dat het me bv 200 euro gaat kosten (200 euro reparatie bij oldtimer kever is al aanzienlijk, je koopt namelijk voor 350 euro makkelijk een sloopkever en haalt de goede onderdelen + extra's eruiit of koopt nieuwe onderdelen bij Paruzzi voor een prikki), dan gaat de kever gewoon met keuringsrapport van kwikfit naar het Kevercentrum of anwb en wordt deze opnieuw gekeurd. Blijken de punten die kwikfit opstelt gewoon prima te zijn dan schakel ik RDW in. Krijg ik gelijk via het RDW, dan via rechtsbijstand mijn apk geld terugvorderen van Kwikfit plus slechte review op Radar.nl.

Maar nogmaals, het lijken mij prima mensen daar. Ik heb nog helemaal geen indruk dat ze me daar proberen te neppen.

Vanavond post ik het resultaat van Kwikfit Hilversum...dus wellicht naast alle negatieve ervaringen van mensen bij Kwikfit kan dit een positieve / realistische ervaring worden.

Fingers crossed...I wanna drive my Beetle!!!!

Cheers,
Peter

Kever1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2009 10:30

Re: Oldtimer Kever keuring bij Kwikfit Hilversum

Ongelezen bericht door Kever1970 »

Ahhh de kever is afgekeurd.

Gelukkig op minor dingen, zoals dimlicht code 112 oid...geen id wat dat betekent.
Rechtervoorband is te oud en advies om alle bandjes te vervangen, ze zijn uitgedroogd. En hij remt volgens mij niet goed genoeg.

Los van de remmen lijkt het mij niet zo duur worden. De remmen worden spannend.

Maar Kwikfit Hilversum...prima ervaring, Jammer dat ze zelf niet de kever kunnen repareren maar ja ze hebben de onderdelen niet...logisch.

Dus nu op naar een kever speciaal garage daar alles weer checken eventueel repareren en dan weer keuren.

Cheers,
P.

Gesloten