LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bernaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:05

Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door bernaa »

Vandaag maar weer een nieuwe bankpas aangevraagd bij de ABNAMRO.
Wilde een pakje verzenden op het postkantoor en de magneetstrip werd niet goed door de pinautomaat gelezen.
Had dit probleem al een paar keer eerder gehad het doet zich hoofdzakelijk voor bij onbemande pompstations en postkantoren.
Daar waar het mij niet lukt om te pinnen lukt het andere wel die een pas hebben van een andere bank.
E.e.a. werd ook bevestigd door de dame op het postkantoor "weer zo'n ABNAMRP-pas".
Bij de bank zelf hielden ze vol nog nooit van deze problemen gehoord te hebben!
Wie ondervind dezelfde problemen?

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Misschien een beetje late reactie, maar ik heb hetzelfde ondervonden.
Mij werd verweten dat ik mijn pas niet te dicht bij mijn mobiel moest leggen. Beetje moeilijk als je alles in een kleinde handtas hebt zitten.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door Consumentt »

Het wordt tijd dat die magneetstrip ook in NL wordt afgeschaft.
Gebruik van de chip op de pas ipv de magneet strip helpt ook pasfraude tegen te gaan.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ja maar...... dan moet de gehele wereld overgaan op chip acceptatie zowel de winkeliers als alle banken. Met alleen een chip op je pas kom je vaak niet verder dan Europa.

Linda Roos
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2009 14:36

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door Linda Roos »

Magneetstrippen van passen zijn inderdaad een drama, zijn zomaar stuk van de een op de andere dag. En niet alleen die van de ABN Amro.
Tijd voor de EMV chip die je op je creditcard ook hebt.

Beheerders van onbemande benzinepompen moeten gewoon hun PASLEZER EENS WAT VAKER SCHOONMAKEN!!!

BellaLancia
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:24

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door BellaLancia »

Ik heb steeds hetzlefde probleem met mijn pas van ABN/AMRO. Steeds sturen ze een nieuwe en steeds weten ze erbij te vermelden dat ze dit probleem nog nooit eerder hebben gehoord.....

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door faas1 »

Het probleem ligt serieus aan de betaalautomaten van de benzinestations! Alleen daar heb ik problemen! Ik heb het toen een keer gevraagd bij een bediend station en die konden me duidelijk uitleggen hoe het komt: bij benzinestations gaan echt heel veel verschillende pasjes door 1 en dezelde automaat.

Wereldpassen, giropassen en bankpassen maar ook: creditcards, leasepassen en tankpassen van het benzinestation gaan door 1 en dezelfde automaat. Daardoor komt het dat je pasje vaak niet gelezen wordt. Als je hem dan even over je broek heen haalt is het probleem vaak weer verholpen.

Bij de onbemande stations ligt het ook vaak aan de pinautomaten die ten alle tijden in weer en wind staan en te weinig worden schoongemaakt. De medewerkers van het benzinestation gaven aan dat de buitenpalen ook heel streng worden beveiligd tegen skimming en dat ze daardoor snel een pasje neit goed lezen.

Tegenwoordig tank ik nooit meer bij een onbemand tankstation en heb ook nooit geen last meer met mijn ABN AMRO pasje. Ik geloof eht verhaal dus ook wel dat het niet aan de pas ligt maar aan de betaalautomaat...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is een veel eenvoudiger verklaring dat bij een benzinestation mensen met hun diesel-handen aan de pasjes zitten, en er zo dus al vrij snel een vieze laag op de magneetlezer komt...

LisanneO
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:41

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door LisanneO »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Rabobank pas, ik kan elke 2 weken een nieuwe aanvragen.

Bij de Rabobank zeggen ze je de pas niet meer in je tas te doen, en niet meer samen met je telefoon te bewaren, als ik dan ergens naartoe ga, hoe moet ik dan alles meenemen? mn mobiel in de tas en het pasje zeker de hele tijd in mn hand houden?

Dat is toch belachelijk, met zoveel straling in de lucht zouden passen ertegen moeten kunnen.

Trouwens toen ik nog in de horeca werkte en er veel mensen bij mij moesten pinnen, deden pasjes van de Postbank en vna de ABN Amro het het minst, er kwamen elke dag wel een paar pasjes met een kapotte magneetstrip langs..

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door __oi__ »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Rabobank pas, ik kan elke 2 weken een nieuwe aanvragen.
Als ie zo vaak kapot gaat is er uiteraard iets anders aan de hand. Immers het gebeurt niet bij iedereen zo vaak.
De telefoon is volgens mij een broodje aap verhaal.

Waar pasjes echter erg vaak van stuk gaan zijn magneten. En veel vrouwen hebben een tas met.........magneetsluiting. Pasje wordt hier regelmatig langs gehaald waardoor pasje onbruikbaar wordt. Wellicht bij jou ook de oorzaak?

LisanneO
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:41

Re: Onbruikbare bankpas ABNAMRO

Ongelezen bericht door LisanneO »

Dat van die telefoon lijkt me ook niet, maar ze zeggen het echt bij de Rabobank.

En het mooie is, ik heb geen magneetsluiting (of magneten ergens anders) in of op mijn tas, 2 jaar geleden, toen ik nog wel zo'n tas had met magneetsluiting, had ik nooit een probleem met m'n pasje!

Gesloten