LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Ja, Bob schurges, de geschillencommissie heeft het ook erg met die oplichters van de NEM.
Mijn geschil met de NEM is aangemeld begin november 2008.
En de geschillencommissie heeft mij medegedeeld dat ik moet rekenen op nog 5 maanden wachttijd...
En volgens mijn advocaat werkt de geschillencommissie gewoon samen met de NEM.

En voor ieder die na het zien van die "misleidende" reclames op tv,
Ga NOOIT in zee met de Nederlandse Energie Maatschappij !
Het is niet anders dan een criminele organisatie, die je binnen de 3 jaar gegarandeerd een poot gaat uitdraaien!
Het contract van de NEM is zo "nep" als het maar kan !!!!!!!!

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Tietjra,
Daar komt het wel op neer ja.
Alleen de NEM moet wel jouw stem gehoord hebben. Het woordje "JA" is echt voldoende.
Ik ben gebeld en er is mij gevraagd of ik meneer de Ver was, het antwoord was "JA". Dat is voldoende. Het gesprek kan hiermee samengesteld worden.

Vraag bij de NEM maar eens de "voicelog" op. Je zult echt versteld staan!
Welkom bij de club, zo zijn er honderden...

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ gerard de Ver en Plopper,

Bedoelen jullie dat het helemaal geen zin heeft om deze zaken bij consuwijzer te melden?

Tjietra
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2009 19:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tjietra »

Ik heb ze nooit aan de telefoon gehad.
Mijn zoon van 20 jaar is het huis uit,en ik had een week mijn neefje op bezoek.
Het was een manspersoon op de band volgens NEM.

Tonneke1958
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2007 01:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tonneke1958 »

stap niet over naar de NEM.ik heb er hele slechte ervaring mee ,je betaald je eigen blauw...ik snap ook niet waarom Natasja froger daar reclame voor maakt, het komt er net op neer dat ze te weinig mensen heeft bij de voedsel bank.. als je in de **** wilt komen moet je over stappen naar de Nem....De BNers doen volgens mij alles voor geld of de mensen nu in de **** komen of niet maakt volgens mij hun niets uit..Ik heb advocaat genomen zelfs daar reageerd de Nem niet op het is heel moeilijk om eronder uit te komen je krijgt alleen maar rekeningen,je wordt lekker gemaakt met lokkertjes om te zeggen dat ze goed koopste zijn...Nou vergeet het maar..MENSEN A.U.b trap er niet in!! een gewaarschuwd mens teld voor 2...

plopper
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door plopper »

@Twijg

Melden kan geen kwaad, maar ze ondernemen geen actie. Ik had het over allerlei geschillencommissies. Dit zijn de energiebedrijven zelf, verkleed als onafhankelijk orgaan en op papier zijn ze zelfs onafhankelijk.

@gerard de ver
Als ze opnames manipuleren valt dit gewoon onder fraude. Ik zou het er niet bij laten zitten. Het lijkt me trouwens knap als ze ook op basis van manipulatie van de opname van het gesprek tussen NEM en neef Tjietra dusdanig manipuleren dat te horen is dat Tjietra graag een contract wil.

wendyzonnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2009 11:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wendyzonnie »

Wat een stelletje*&%%^%&*. Ik werd gebeld door deze maatschappij met de vraag of ik een informatiepakket wilde, nou die wilde ik wel. Wordt ik vandaag gebeld door Eneco, waar ik dus bij aangesloten was, waarom ik overgestapt ben! Ik was mij daar niet bewust van. Ik de nederlandse energiemaatschappij bellen, zeggen ze dat ik mondeling toestemming heb gegeven en dat dit zelfs op band staat! Ik heb geist dat ze het op sturen naar mijn emailaddres, want ik ben zeer benieuwd naar die geluidsopname, maar tot op heden niets van ze gehoord.....
Als ik dus weer overstap nar eneco moet ik 200 euro betalen! Eneco heeft mij beloofd dat als ik overstap ik die boete dan van ze teruggestort krijg... Is dat echt zo of is dat weer zo'n mooi verkooppraatje?
Ik wil zeker niet bij die nederlandse energiemaatschappij blijven, ook al zijn ze de goedkoopste! De manier hoe je daar behandeld wordt is echt niet ok!

Superdepuper
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2009 17:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Superdepuper »

Tja, mijn moeder is ook gebeld door NEM en er zou haar een infopakketje worden toegestuurd... Toen deze kwam per post ging deze direct de prullenbak in. De 7 dagen gingen voorbij en ze was lid van de club.

Ik heb net NEM gebeld en mijn onvrede over hun praktijken geuit en de geluidstape opgevraagd. Deze kreeg ik gelijk per mail. Na deze te hebben beluisterd leek er idd geen uitweg, alle vragen bleek ze met Ja e.d. te hebben beantwoord. Enige optie: betalen van boete aan NEM van 250 EURO.

Geinspireerd door dit forum contact met NUON opgenomen (haar 'oude' leverancier) en hun gevraagd of zij deze boete niet wilde betalen indien m'n moeder zou aanblijven bij NUON. Dit doen ze! Ze moet wel eerst over naar NEM, dat zal de komende dagen ongetwijfeld gerealiseerd zijn, en dan weer contact opnemen met NUON met de mededeling dat ze weer terug wil naar NUON. Nuon betaald dan haar boetekosten.

..."Indien de oude leverancier u opzegkosten in rekening brengt in verband met een nog lopend energiecontract zullen wij deze kosten voor onze rekening nemen. Wij zorgen dat het bedrag binnen 6 weken wordt teruggestort op uw rekening"...

Via www.nuon.nl/opzegkosten kun je een formulier downloaden waarmee je dit kunt doen.

Forum bedankt en allen die het ook betreft: suc6!

conzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 11:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door conzo »

ik ben opgelicht door nederland engergie maatschappij , gewoon niet doen zijn ze niet alleen super duur meer nog heel erg services. DOE gewoon niet jij zit gelijk zonder reden vast aan 3 jaren contract.
TIP van iemand die heeft heel slecte ervaring met de K bedrijf.DOE GEWOON NIET :)

Niena
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 14:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Niena »

Zo werkt de NEM:

Als je gebeld wordt kun je inderdaad akkoord gaan met het feit dat er een welkomstmap wordt opgestuurd met daarin de informatie, een garantiecertificaat, een proefberekening, prijzentabel en contactgegevens om binnen 7 werkdagen na ontvangst contact op te nemen via e-mail, brief of fax. Doe je dit niet dan word je automatisch overgeschakeld naar de NEM.
Waarom er geen vrijblijvende informatie wordt gestuurd is omdat dat 9 vd 10 keer bij het oud papier belandt en dit miljoenen kost. De reden omdat je meteen wordt overgezet is omdat het bedrijf anders meerdere malen je moet opbellen voor aanvullende gegevens en je zo ook kosten maakt.
Er wordt inderdaad een voicelog gemaakt die naderhand ook kan worden opgevraagd bij de NEM. Deze voicelog is juist voor de veiligheid en ingesteld door de overheid. In deze voicelog wordt ook duidelijk gemeld dat na ontvangst van de welkomstmap er 7 dagen wettelijke bedenktijd zijn.
Het verschil qua prijs zit het in het feit dat je pas vanaf een bepaalde prijs op jaarbasis gaat besparen. Dit komt omdat het vastrecht bij de NEM op 6.99 ligt tegen 2.99 bij andere maatschappijen en iets van 2.45 bij de Nuon. Per maand zijn dus de vaste kosten hoger maar bespaar je vanaf een bepaalde prijs wel in verbruik.
Ook is het zo dat de inkoopprijs die er is op het moment dat je klant wordt is vastgelegd in de 3 jaar van het contract niet zal stijgen maar wel zal verlagen als de energieprijs dus ook verlaagd.
Als je nog een contract hebt lopen bij een andere maatschappij, bijvoorbeeld een 3 jarig contract dan is het zo dat als je in de eerste 2 jaar van dat contract overstapt je een boete krijgt. Stap je in het laatste jaar over is de boete voor de NEM.
In principe vind ik het wel degelijk de verantwoordelijkheid van de consument.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ Niena:

Het getuigt van een gebrek aan leesvaardigheid en ontzettende domheid om hier, ongetwijfeld als medewerkster van de NEM of van één van de callcenters, een positief verhaal over de NEM te vertellen!

Dat is nou echt een hart onder de riem van alle slachtoffers!!!!!!!!!!!

polleke4
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 00:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door polleke4 »

goed gesproken !!! :D

maartje79
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2009 23:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door maartje79 »

Ik ben vandaag door de NEM gebeld op mijn mobiel. Van mijn huisadres was bekend dat we geen stroom afnamen van de NEM maar van Eneco.

Huh???? Wacht even....

Mijn vriend heeft Eneco gekozen en regelt alles mb.t. energie. Ik heb niets met het contract te maken, behalve dan dat ik ook op het adres woon en er gebruik van maak.

Maar hoe komen ze aan mijn mobiele nummer????? Ik heb namelijk nooit iets met een energiemaatschappij van doen gehad.

Toen ik vroeg hoe het callcenter aan mijn nummer kwam, wist men dat mij niet te vertellen. Daarna vroeg ik of mijn nummer verwijderd kon worden, kon men dit niet voor me doen. Ik vind het helemaal schandalig omdat we geregistreerd staan bij Infofilter en we dus niet gebeld willen worden.

Het lijkt erop dat de NEM gebruik maakt van (gekochte) datasets en deze slim combineert. Ze kunnen alleen mijn nummer achterhaald hebben door een andere dataset waar het in zat, te combineren met een bestand waar inzat dat dit adres met Eneco zakendoet.

Ik heb over het algemeen weinig te klagen altijd, maar hier kan ik me echt boos over maken!! Wat raden jullie aan om te ondernemen?
Klacht indienen bij NEM lijkt me niet zo verstandig, om daar nou nog meer data achter te laten, dadelijk denken ze nog dat ik geinteresseerd ben... :shock:

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door marnix »

Even een vraag: Hoe weet zo'n pipo m/v van het callcentre eigenlijk bij welke energie-maatschappij je zit? Gokken ze dat op historische gronden? Of moeten ze dat echt van jou horen?
Mijn vraag komt voort uit de gedachte dat als ze niet weten bij wie je nu je energie betrekt, ze je niet kunnen binnenhalen.
Of denk ik te simpel?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Ook is het zo dat de inkoopprijs die er is op het moment dat je klant wordt is vastgelegd in de 3 jaar van het contract niet zal stijgen maar wel zal verlagen als de energieprijs dus ook verlaagd.
Helaas is dit dus helaas wéér de/een halve waarheid!!!!!!

De prijs van Elektra zet u 3 jaar VAST. Deze prijs stijgt en daalt inderdaad niet gedurende deze periode.
De prijs van gas is NIET vast. Dit contract is ook een driejarig contract. Echter gedurende deze periode zal de prijs van gas wél stijgen en dalen omdat de gasprijs (en dit onderdeel van het contract!) variabel is.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Even een vraag: Hoe weet zo'n pipo m/v van het callcentre eigenlijk bij welke energie-maatschappij je zit?
Dat weten ze niet. Echter gokken ze dat je niet bent overgestapt en nog steeds bij je oude (in de oude situatie gekoppeld aan de netbeheerder) zit.
Het aantal consumenten dat switch is dermate klein dat ze dit gokje wel durven te wagen.

Meestal komen ze binnen met het verhaal: (stel dat u in Essent netbeheer gebied zit)
-"U bent klant van Essent"
- Antw:"Nee dat ben ik niet, hoe komt u hierbij?"
- "Oh, zo staat u bij ons geregistreerd. Bij welke leverancier zit u dan?"

Vooral die laatste zin is link. Die registratie is namelijk niets meer of minder dan alléén het netbeheer. Deze gegevens zijn voor iedereen op te zoeken en bekend.
In hun zin pretenderen ze alsof bij hun bekend is dat je bij Essent als leverancie zou zitten. (hier stinken helaas veel mensen in gedurende het beginnend gesprek)
Bij welke leverancier u zit is namelijk niet publiekelijk toegankelijk of bekend. Zodra u gaat zeggen bij welke leverancier u dan wel zit, maakt NEM hier een aantekening van en met helemaal veel pech en onoplettendheid wordt u nog geswitched ook.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Even een kleine correctie.
Het is de verkoper weldegelijk bekend bij welk netwerkbedrijf men is aangesloten.
Het netwerkbeheer is namelijk van oudsher en ongewijzigd.
Alleen sedert de tussenkomst van de verkoopkantoren is daarin wijziging mogelijk, het netwerkbeheer kan men niet kiezen, dit heeft u ook nimmer kunnen kiezen. Wat ze niet weten is bij welke energieleverancier u momenteel bent aangesloten. Dat vragen ze dan ook altijd.

Jeroen1987,21
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 15:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jeroen1987,21 »

Beste allemaal,
In september van het vorige jaar heb ik mij helaas laten verleiden tot het nemen van een contract bij de NLEM (Nederlandse Energie Maatschappij). Het contract betrof een "vast contract voor 5 jaar". Dit omdat ik in de veronderstelling leefde dat ik zo lang wel elektra en gas nodig zou hebben.
De NLEM zouden tevens voor mij het contract bij NUON op tijd opzeggen voor mij zodat ik niet voor twee maatschappijen tegelijk hoefde te betalen (NUON had mij dezelfde week benadert voor een contract). Dit is nooit gebeurd, waardoor ik bij NUON een boete van 200 euro moest betalen voor contractbreuk.

Begin oktober hoorde ik dat ik eind oktober het huis moest verlaten waar ik op dat moment woonde, het zou gesloopt worden. In de tussentijd ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe woning, niet gevonden, dus ik kon mijn contract bij de NLEM ook opzeggen. Dom van mezelf dat ik voor zo'n lange tijd een contract had afgesloten. Per half november zou mijn contract opgezegd worden. Tot en met eind januari heb ik per maand € 292,-(een belachelijk voorschot bedrag natuurlijk voor een kleine benedenwoning) moeten betalen!

In de tussenliggende maanden heb ik 5 a 6 brieven (waarvan 1 met garantiepost, hierbij heb ik de eerste 2 brieven nogmaals mee gestuurd,nooit een bevestigende reactie op gehad) gestuurd, en 20 tot 30 telefoontjes gepleegd.

Tijdens een telefoongesprek, met een van de zeer onprofessionele medewerkers, heb ik mijn ongenoegen geuit over de gang van zaken. Vooral ook omdat zij het contract bij NUON niet op tijd hebben opgezegd, waardoor ik € 200,- heb moeten betalen aan NUON voor contractbreuk. De medewerker wist mij te vertellen dat ik voor de NLEM sowieso geen boete hoefde te betalen omdat ik er niks aan kon doen dat het pand gesloopt zou werd. Ik moest een uitreksel van het bevolking register opsturen, van de gemeente waar ik op dat moment tijdelijk bij mijn ouders woonde. Diezelfde week nog heb ik een kopie van het uitreksel opgestuurd naar de NLEM. De brief met het uitreksel is aangekomen bij de NLEM want een aantal callcenter medewerkers konden deze brief terug vinden en voorlezen.

Uiteindelijk kreeg ik na een paar lange maanden, aan begin van februari jl. een brief met de eindnota waarin stond wat ik terug zou krijgen. Tot mijn verbazing was op deze eindnota het boete bedrag afgehaald van het totaal bedrag!

Na het ontvangen van de eindnota klom ik weer in de telefoon. In de eindnota stond namelijk niet gemeld wanneer ik het geld zou ontvangen, toch gek voor een “professioneel” bedrijf. Er werd mij verteld dat het geld de 19e februari over gemaakt zou worden. Afgelopen maandag (de 23e) had ik het geld nog niet. Ik heb gebeld. Toen werd mijn verteld dat het de 23e overgemaakt zou worden. Woensdag (25e) stond het geld nog steeds niet op mijn rekening. Wederom belde ik. Dit maal kreeg ik een bijzonder onbeschofte medewerker aan de telefoon die uiterst sarcastisch tegen mij sprak en mij uiteraard geen helder antwoord kon geven. Het geld zou inderdaad maandag de 23e overgemaakt zijn, hij vertelde me dat je bij dit soort transacties vaak 2 week moet tellen vanaf de transactiedatum tot aan de dag dat het op mijn rekening zou moeten staan !? Op vrijdag 27 februari stond het geld nog steeds niet op mijn rekening, wederom belde ik. Weer kreeg ik een medewerker aan de telefoon die mij niks kon vertellen omdat de financiële afdeling al gesloten was. Wit heet hing ik op.

Inmiddels ben ik 4 maand onderweg en € 800,- a € 900,- lichter (de maand januari heb ik niet betaalt) terwijl ik in de bewuste maand ongeveer voor € 14,- elektra en gas verbruikt heb. De 800 a 900 euro is zonder de telefoonkosten en zonder de kosten voor het versturen van garantiepost, met deze kosten erbij denk ik dat ik de € 1000,- wel passeer.

Ik heb in dubio gestaan of ik deze post zou doen bij opgelicht of radar ;). In ieder geval wil ik iedereen waarschuwen voor de corrupte activiteiten van de Nederlandse Energie Maatschappij, vooral ook omdat ze nu doodleuk met een bekende Nederlander reclame maken op de landelijke televisie. Ik hoop dat mijn kleinkinderen (ik ben nu 21) gebruik kunnen maken van het geld wat ik nog terug krijg van de NLEM, ik denk namelijk dat ik het niet voor mijn 80ste terug krijg.

Bedankt voor uw aandacht, Jeroen

breed052
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2004 12:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door breed052 »

Mijn moeder is 89 onder valse voorwendsels door NEM ingeschreven als deelnemer,nadat ik dit merkte onmiddelijk contact gezocht met NEM ,kreeg als antwoord sorry maar dat soort praktijden willen wij niet maar dit doen de call center,dit is natuurlijk onzin NEM is de opdrachtgever dus ook de verantwoordelijk,ben nu al 3 maanden bezig om alles weer in orde te krijgen wordt ook steeds beloofd door NEM zelfs schriftelijk,het enige wat ik via mijn moeder onvang zijn dreigbrieven en incasso's door cannock chase,en deze zegt weer wij hebben opdracht van NEM,en nu moet Froger mij doen geloven dat NEM zo betrouwbaar is

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ik heb in dubio gestaan of ik deze post zou doen bij opgelicht of radar Wink.

http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in

Is misschien nog wat effectiever....als maar genoeg mensen dit doen!
Waarom is het belangrijk dat ik mijn klacht bij ConsuWijzer meld?

Achter ConsuWijzer staan drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). En dat is in úw voordeel. Want ConsuWijzer registreert iedere vraag en klacht. Uw signaal komt dus rechtstreeks bij deze toezichthouders terecht. De toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Gesloten