LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Connexxion

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
wwwworld

Connexxion

Ongelezen bericht door wwwworld »

Wat is Connexxion toch een waardeloos bedrijf en Rover steunt die gasten gewoon.

Woon zelf in Nieuwegein en reis zeer regelmatig met de tram tussen Nieuwegein en Utrecht.

De laatste tijd komt het steeds en steeds vaker voor dat er maar 1 tramstel rijdt in plaats van de gebruikelijke 2 tramstellen.

Connexxion doet dit ook in de spitsuren met alle gevolgen van dien.

Je wordt als haring in een ton vervoerd. Sommige mensen zeggen dat je vervoerd wordt als vee, maar dan heb je tenminste nog wat ruimte om te staan, maar komt dus echt regelmatig voor dat je als haring in een ton vervoerd wordt. Hier betaal je geen abbo geld voor zoals ik om als haring in een ton gevoerd te worden.

Ik weet dat er verschillende mensen hierover bij verschillende organisaties geklaagd hebben. Ik dus o.a. bij Rover. Krijg je als reactie te horen: er zijn te weinig tramstellen beschikbaar, hier kunnen ze niets aan doen. Connexxion en de provincie Utrecht gaan geen nieuwe tramstellen laten bouwen, want die moet dan speciaal voor deze lijn gebouwd worden en dat is te kostbaar. Op deze tramlijn kunnen alleen maar speciale trams rijden. Connexxion is hard op zoek naar tweedehands tramstellen ! Ze gaan geen nieuwe tramstellen aanschaffen omdat dit te duur is om ze speciaal te laten bouwen.

Met de tram gebeuren zoveel veel ongelukken, ik zit er op te wachten dat er een ongeluk gebeurd met 1 tramstel die volgepakt is met mensen. Hier kan je gewoon vergif op innemen dat dit gebeurd. Heb al wel meegemaakt dat er mensen omvielen doordat ze stonden en de tram hard moest remmen!

Conclusie:

De overheid is weer eens lekker bezig en kan niet vooruit denken zoals gewoonlijk. Over een paar jaar verwacht ik dat er helemaal geen trams meer zullen rijden tussen Utrecht en IJsselstein ! Waarom laten ze een speciale tram soort rijden op dit perron en niet zo'n gebruikelijk tram zoals in Amsterdam, Rotterdam of waar dan ook ?

Het openbaar vervoer komt in deze regio dus zwaar in gevaar de komende tijd !

Pas zijn alle perrons aangepast, waarom dan niet gelijk aangepast aan de trams van Amsterdam, Rotterdam enz. Echt zonde van het geld !

Lang leve het openbaar vervoer, Lang leve Connexxion, Lang leve de overheid die geld zit weg te gooien van ons zuur betaalde belastinggeld !

karr-2

Re: Connexxion

Ongelezen bericht door karr-2 »

Connexxion is toch een zelfstandig bedrijf? Wat heeft de overheid er mee te maken dan?

wwwworld

Ongelezen bericht door wwwworld »

De onderhoud aanleg van de tramrails valt onder ProRails en dat werkt gewoon met overheidssubsidie. De overheid betaald de aanleg / ontwerp van trams e.d.

patrickdegroot

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Ik reis dagelijks met de tram van vianen -> utrecht van utrecht naar kanaleneiland... En het is echt zelden dat je 1tramstel krijgt... En als je die krijgt is het meestal smiddags... en dan zit die toch niet vol...

En `sochtends zijn er 2 tramstellen en dan zit die toch ook propvol hoe kunnen ze dan meer tramstellen inzetten, als ze toch om de 7 minuten komen... ga dan gewoon met de bus... die bestaat er ook nog....

[ Neem nou arriva, dat zijn bussen waar je elke dag tegen elkaar gepropt staat.... de dienstregeling loopt nooit goed... de bussen reiden altijd 1x in het uur]

dus wees blij dat connexxion bestaat! ik vind dat echt een topbedrijf

antialles

Ongelezen bericht door antialles »

De laatste tijd komt het steeds en steeds vaker voor dat er maar 1 tramstel rijdt in plaats van de gebruikelijke 2 tramstellen.
klopt is in de vakanties ook altijd zo, maar ja de tram die ik neem om 7 uur, daar zit geen scholier in.

En dan al dat stoppen.... vaak is de bus sneller

ex-Chauffeur

Ongelezen bericht door ex-Chauffeur »

Sinds wanneer stopt de Tram in vianen ?

ex-Chauffeur

Ongelezen bericht door ex-Chauffeur »

Sinds wanneer stopt de Tram in vianen ?

Gesloten