LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer laptop
Acer laptop
Ik bezit een Acer laptop type 3610. Hiervan trilt het scherm en valt van tijd tot tijd ook weg. Alleen een scherm met wat kleuren en verticale balken is te zien. Tot 2 maal een email aan Acer gestuurd voor oplossing. Geen reactie. Daarna 2x gebeld, echter na 6 minuten wachten de mededeling dat het langer dan 4 minuten had geduurd en ik daarna een boodschap kon inspreken. Eerste keer niet gedaan. 2e keer wel verzocht mij terug te bellen.
Is nu 1 week geleden en geen enkele reactie.Nu maar een boze brief geschreven
Dat is de service van ACER, dus bezint eer U begint met ACER, want zo'n slechte service heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Is nu 1 week geleden en geen enkele reactie.Nu maar een boze brief geschreven
Dat is de service van ACER, dus bezint eer U begint met ACER, want zo'n slechte service heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Re: Acer laptop
Dit lijkt op een hardware gerelateerd probleem.
U zou eens contact kunnen opnemen met de winkel waar u het product gekocht heeft. Is de garantie al verlopen ?
U zou eens contact kunnen opnemen met de winkel waar u het product gekocht heeft. Is de garantie al verlopen ?
Re: Acer laptop
U moet niet bij Acer zijn maar bij de winkel waar U de laptop hebt aangeschaft! Zij zijn verantwoordelijk voor afhandeling van de klacht.
En...wanneer is de laptop aangeschaft?
En...wanneer is de laptop aangeschaft?
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Acer laptop
BBCS je kan weer
Re: Acer laptop
Ten eerste:
Je moet altijd eerst terug naar de verkopende partij en niet naar de fabrikant.
De fabrikant hoeft zich namelijk niet aan de consumentenbescherming te houden.
Punt 2:
Het probleem kan diverse oorzaken hebben.
Wat soms voorkomt is dat de datakabel tussen de videokaart en het scherm defect raakt, oftewel: op de plaats van het scharnier kunnen kabelbreuken ontstaan.
Nu is het gemakkelijk gezegd: vervang die kabel dan.
Heb je dan ook gelijk in, alleen zijn die kabels niet los leverbaar.
Het volledige scherm moet dan vervangen worden.
Je moet altijd eerst terug naar de verkopende partij en niet naar de fabrikant.
De fabrikant hoeft zich namelijk niet aan de consumentenbescherming te houden.
Punt 2:
Het probleem kan diverse oorzaken hebben.
Wat soms voorkomt is dat de datakabel tussen de videokaart en het scherm defect raakt, oftewel: op de plaats van het scharnier kunnen kabelbreuken ontstaan.
Nu is het gemakkelijk gezegd: vervang die kabel dan.
Heb je dan ook gelijk in, alleen zijn die kabels niet los leverbaar.
Het volledige scherm moet dan vervangen worden.
Re: Acer laptop
Kijk, daar gaat het bij mij ook om.2e keer wel verzocht mij terug te bellen.
Is nu 1 week geleden en geen enkele reactie.Nu maar een boze brief geschreven
Je hebt afspraken vanwege een uitgebreide garantie, dus de verkopende partij vindt dat opperbest, maar je wordt niet teruggebeld.
Waarom niet Acer?
Waarom reageren ze uberhaupt nergens op?
Vervolgens is hun registratiesysteem zo fout als maar kan zijn.
Hoe komt men in mijn geval aan een verkoopdatum van een jaar eerder dan de werkelijke datum?
Waarom belt men niet terug wanneer ik deze vraag inspreek?
enz. enz.
Re: Acer laptop
Mag ik je vragen waaruit blijkt dat Salij afspraken heeft vanwege een uitgebeide garantie?Cesar schreef:Je hebt afspraken vanwege een uitgebreide garantie, dus de verkopende partij vindt dat opperbest, maar je wordt niet teruggebeld.
Want dat kan ik niet terugvinden.
Re: Acer laptop
Bedankt allemaal voor jullie reacties, De laptop is 3 jaar oud en je kunt terug naar de Leverancier. Nou daar weet ik intussen alles van. Een ding is zeker koop nooit,nooit iets bij BCC.
Maar waarom reageert een arrogante Acer niet en ik vind dat iedereen dat moet weten. En waarom verzoeken ze je wel een klachtenformulier in te vullen vervolgens niets te laten horen? Ik zie intussen dat er nog iemand een brief schrijft. die van mij gaat oo de deur uit, met copieen naar de media o.a. Trosradar.
Maar waarom reageert een arrogante Acer niet en ik vind dat iedereen dat moet weten. En waarom verzoeken ze je wel een klachtenformulier in te vullen vervolgens niets te laten horen? Ik zie intussen dat er nog iemand een brief schrijft. die van mij gaat oo de deur uit, met copieen naar de media o.a. Trosradar.
Re: Acer laptop
Dit bedoelde ik BBCS.Maar waarom reageert een arrogante Acer niet en ik vind dat iedereen dat moet weten.
Sorry dat ik je op het verkeerde been zette.
Re: Acer laptop
Beste mensen
Ik wil jullie even waarschuwen voor de Acer computers. Dan vooral de laptops en zeker de Aspire reeks. Ik en hier ben ik niet alleen hebben het volgende meegemaakt:
Na 11 maand (gelukkig nog in de garantieperiode maar op het randje) begaf mijn processor het. Dit euvel en het stukgaan van het moederbord is een veel voorkomende kwaal bij deze pc's. Het is wel raar dat deze stukken allemaal stukgaan kort na de wettelijke garantie periode. Wilt u uw dure computer laten herstellen gaat die naar Duitsland waar de herstelling plaatsvind en u mag rekenen op een bedrag tussen de 300 à 400 €. Wanneer hetzelfde toestel terug binnen moet voor herstelling dan is er zo gezegd iets anders stuk dat niet onder garantie valt en betaalt u de verzendingskosten a rato van 25 € mininmum. Als u een nieuwe pc aanschaft hou dit dan even in gedachte. Ik mijn kennissenkring ken ik zo'n 7 tal mensen die met dat probleem te maken hebben gehad..
U is dus gewaarschuwd... blijf ver van Acer weg.
Ik wil jullie even waarschuwen voor de Acer computers. Dan vooral de laptops en zeker de Aspire reeks. Ik en hier ben ik niet alleen hebben het volgende meegemaakt:
Na 11 maand (gelukkig nog in de garantieperiode maar op het randje) begaf mijn processor het. Dit euvel en het stukgaan van het moederbord is een veel voorkomende kwaal bij deze pc's. Het is wel raar dat deze stukken allemaal stukgaan kort na de wettelijke garantie periode. Wilt u uw dure computer laten herstellen gaat die naar Duitsland waar de herstelling plaatsvind en u mag rekenen op een bedrag tussen de 300 à 400 €. Wanneer hetzelfde toestel terug binnen moet voor herstelling dan is er zo gezegd iets anders stuk dat niet onder garantie valt en betaalt u de verzendingskosten a rato van 25 € mininmum. Als u een nieuwe pc aanschaft hou dit dan even in gedachte. Ik mijn kennissenkring ken ik zo'n 7 tal mensen die met dat probleem te maken hebben gehad..
U is dus gewaarschuwd... blijf ver van Acer weg.
Re: Acer laptop
zoals BBCS al aangeeft, de kabel is vaak stuk en zeer moeilijk te vervangen.
Een compleet scherm is duur en gezien de kwaliteit kun je deze goedkope beter open laten staan en niet meerdere keren per dag dicht doen.
Als je het scherm nogmaals beweegt word deze soms weer goed als je ver acher over zou gaan en dan zo staan laten als desktop.
Als je een blauwe 15 pins aansluiting hebt ( 3 x5) kun je ook een losse monitor van 17"kopen voor slechts €79,95 zoals ik ook wel eens doe.
Een laptop is nu eenmaal kwetsbaarder tenzij je een echte en dure Toshiba Tecra zou nemen.
Deze zijn wel steviger en zelfs zandbak bestendig zoals de militairen in Afghanistan nu weten!
Een reparatie is vermoedelijk duurder dan de restwaarde en voor € 398,- is een nieuwe sneller, beter en goedkoper want hoelang doet die batterij het nog..... kost ook vrij veel....!
Een compleet scherm is duur en gezien de kwaliteit kun je deze goedkope beter open laten staan en niet meerdere keren per dag dicht doen.
Als je het scherm nogmaals beweegt word deze soms weer goed als je ver acher over zou gaan en dan zo staan laten als desktop.
Als je een blauwe 15 pins aansluiting hebt ( 3 x5) kun je ook een losse monitor van 17"kopen voor slechts €79,95 zoals ik ook wel eens doe.
Een laptop is nu eenmaal kwetsbaarder tenzij je een echte en dure Toshiba Tecra zou nemen.
Deze zijn wel steviger en zelfs zandbak bestendig zoals de militairen in Afghanistan nu weten!
Een reparatie is vermoedelijk duurder dan de restwaarde en voor € 398,- is een nieuwe sneller, beter en goedkoper want hoelang doet die batterij het nog..... kost ook vrij veel....!
Re: Acer laptop
Zeker een AMD processor????Na 11 maand (gelukkig nog in de garantieperiode maar op het randje) begaf mijn processor het.
Re: Acer laptop
Dat laatste begrijp ik niet. Met processoren van AMD is niets mis.
Re: Acer laptop
De acer service was voor mij TOPPIE! Mijn scherm was gescheurd bij de scharnieren en mij werd vertelt dat dit vaker scheen voor te komen bij bepaalde laptop-series.
Dinsdag 24 februari werd me laptop afgehaald en 1,5 week later, vrijdag 6 maart, werd me laptop herstelt terug gebracht. Hierbij moet ik nog opmerken dat ik zelfs achteraf heb zitten schroeven aan mijn scherm. Hier heb ik niks over gehoord.
Ook is mijn laptop 1 jaar en 10 maanden oud en heb ik geen extra garantie bij gekocht. (viel dus niet meer onder de standaard 1-jaar garantie).
Ik moet wel opmerken dat ik geholpen werd door de "Acer customer after-sales" (kostte me 10 minuten tijd om daar te komen). Een normaal gesprek voeren met de standaard support-desk (0900-20 20 767) gaat inderdaad niet.
Dinsdag 24 februari werd me laptop afgehaald en 1,5 week later, vrijdag 6 maart, werd me laptop herstelt terug gebracht. Hierbij moet ik nog opmerken dat ik zelfs achteraf heb zitten schroeven aan mijn scherm. Hier heb ik niks over gehoord.
Ook is mijn laptop 1 jaar en 10 maanden oud en heb ik geen extra garantie bij gekocht. (viel dus niet meer onder de standaard 1-jaar garantie).
Ik moet wel opmerken dat ik geholpen werd door de "Acer customer after-sales" (kostte me 10 minuten tijd om daar te komen). Een normaal gesprek voeren met de standaard support-desk (0900-20 20 767) gaat inderdaad niet.
Re: Acer laptop
Sorry dat ik het zeg, maar mijn ervaring als monteur is toch anders.Dat laatste begrijp ik niet. Met processoren van AMD is niets mis.
Het probleem van AMD is dat ze nogal wel eens uitvallen en dat de processor gewoon kapot is, iets wat ik bij Intel nog niet vaak gezien heb.
Als bij een computer met een INTEL processor de boel niet meer doet, is het moederbord kapot, bij AMD is dan heel vaak de processor kapot.
Je kunt bij een Intel processor rustig de ventilator uitschakelen, dan zal hij niet kapot gaan, iets wat je bij AMD niet hoeft te proberen.
Dit is mijn ervaring als monteur.
Re: Acer laptop
Dus u beweerd dat het probleem van kapotte processors uit de wereld zou zijn bij acer ?????
Groetjes sinjoker
Groetjes sinjoker
Re: Acer laptop
Dit is een typische uitspraak van +- 6 jaar geleden. Tegenwoordig gaat dit verhaal niet meer op. AMD processoren maken nu ook gebruik van een thermische meting waardoor de pc uit zal gaan als de cpu te warm word. Dit wil niet zeggen dat er aan beide merken cpu's geen schade kan ontstaan als gevolg van een te warme CPU.Sorry dat ik het zeg, maar mijn ervaring als monteur is toch anders.
Het probleem van AMD is dat ze nogal wel eens uitvallen en dat de processor gewoon kapot is, iets wat ik bij Intel nog niet vaak gezien heb.
Als bij een computer met een INTEL processor de boel niet meer doet, is het moederbord kapot, bij AMD is dan heel vaak de processor kapot.
Je kunt bij een Intel processor rustig de ventilator uitschakelen, dan zal hij niet kapot gaan, iets wat je bij AMD niet hoeft te proberen.
Dit is mijn ervaring als monteur.
De TLB bug is de laatste serieuze bug waar AMD processoren mee te maken hebben gehad. Deze is een tijdje terug opgelost.
Het verschil in uitval tussen AMD en Intel processoren is momenteel niet noemenswaardig.
Overigens adviseer ik ook niet om de koeling van een intel processor los te koppelen bij een draaiend systeem, dit kan blijvende schade veroorzaken.
Laatst gewijzigd door D2Freak30 op 12 mar 2009 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Acer laptop
Nee, ik beweer dat het verschil in uitval tussen Intel en AMD cpu's niet ver meer uit elkaar ligt.Geplaatst op 12 Mrt 2009 10:53 door sinjoker
--------------------------------------------------------------------------------
Dus u beweerd dat het probleem van kapotte processors uit de wereld zou zijn bij acer ?????
Groetjes sinjoker