LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Europaservice

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
blaica
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2007 20:39

ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door blaica »

Europaservice: het is allemaal zo mooi omschreven op de ANWB-website!! Vermits ik in België werk deze dure verzekering genomen. Toen ik 5 meter van mijn werk in België in panne stond, belde ik dus leuk naar de ANWB. "Sorry mevrouw, we kunnen u niet helpen, want u komt van uw werk. Uw werkgever moet een verzekering afsluiten bij ons voor elke Nederlander die bij jullie werkt!" Dit zetten ze natuurlijk niet op hun website!! Uiteindelijk ben heeft Interpolis mij komen halen, vermits ik casco verzekerd ben (waarvoor mijn dank). Uiteindelijk heb ik er 2.5u gestaan. Interpolis heeft zich hiervoor verontschuldigd, maar toen ik ANWB uitleg vroeg over de Europaservice kreeg ik het volgende antwoord: "tja, u had de polisvoorwaarden maar moeten lezen!" Wie leest er lange pagina's in superkleine druk? Ik vroeg om dit duidelijk op de website te zetten, zodat niet andere klanten in dezelfde val lopen, maar nee iedereen moet de voorwaarden maar lezen. Aan de telefoon kreeg ik nog de tip om niet te zeggen dat ik van mijn werk kom, maar te liegen over waar ik vandaan kom of naartoe rijdt.
Conclusie:
- of zeg niet dat je van of naar je werk gaat
- zeg deze belachelijke verzekering op

Pvdlaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:52

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door Pvdlaak »

Helaas is mij de juiste hulp onthouden van de ANWB Europa service.
Ik had helaas pech gekregen met mijn oldtimer camper in Duitsland. ANWB steunpunt gebeld en werd naar de garage gebracht waar de ADAC een contract mee had om auto's e.d. op te halen. Dit was een opel dealer waar hij van de ANWB gerepareerd moest worden. Gevraagd of de camper niet bij een Mercedes garage kon (afstand 2 km), werd afgewezen, omdat deze garage toch wel contact zou houden met de mercedes en de garagehouder daar ook heen moest om het te laten afstellen. Ook was inmiddels de 48 uur verstreken waar binnen de auto gerepareerd moest zijn (ze waren er nog niet aan begonnen) alvorens de ANWB tot repatriëring zou overgaan. Ook hier nam de ANWB geen actie omdat de auto waarschijnlijk de volgende dag klaar kon zijn. Dit kregen we een week lang te horen. Na een week en een hele dikke rekening (offerte begon bij 1200 euro en de rekening was 1800 euro) konden we de camper weer ophalen. Na al de klachten te hebben geuit bij het steunpunt hebben we een klachtenbrief gestuurd naar de ANWB. Daar werd met een telefoontje op simpele wijze de klachten afgewezen met redenen die nergens op slaan. Daar gaan we helaas niet mee akkoord. Maar mijn conclusie is wel duidelijk. De ANWB is geen vereniging voor de automobilist meer maar doodgewoon een verzekeraar die dikke winst moet gaan maken. Veel hulp bieden in de advertenties maar als het erop aan komt zo min mogelijk uitkeren. Wellicht dat er vele klachten bestaan en mensen dat hier eens op een forum moeten zetten, misschien dat er eens een onderzoek kan komen

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door Quisquid »

Ik heb geen ervaring met de Europaservice. Ik heb slechts "gewoon" Wegenwachtservice en ben daar zeer tevreden mee.

Wel vind ik de voorwaarde dat woon-werkverkeer niet meetelt, merkwaardig. Los van de vraag of het geparkeerd hebben staan bij je werk wel "woon-werkverkeer" is: die voorwaarden kent het gewone Wegenwachtabonnement voor pechgevallen in Nederland ook niet.

Bovendien: wanneer is er sprake van woon-werkverkeer? Lang niet altijd ga je vanaf het werk rechtstreeks naar huis, of kom je van huis af als je naar je werk gaat. Je zou ook voornemens kunnen zijn de rit tussen je woon- en werkadres te combineren met andere bestemmingen (boodschappen doen bijvoorbeeld, of gaan tanken [soms ook goedkoper over de grens], of een carpooler ophalen/wegbrengen).

Wat maakt het woon-werkverkeer zoveel anders dan bijvoorbeeld het dagelijks op bezoek gaan bij je net over de grens wonende vriend(in), dat voor dat eerste de Europaservice niet mag gelden en voor dat tweede weer wel?

hhaouati
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2009 21:45

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door hhaouati »

ANWB heeft haar kwaliteit al jaren verloren. Elke jaar scherpen zijn de polisvoorwaarden in het nadeel van de consument...Afgelopen kerstdagen zijn wij ook in de koud moeten staan. In eerste instantie heeft ANWB hulpgestuurd wat laten verkeerde ingreep heeft gedaan en waardoor de motor bijna in brand is gegaan en daarna hebben zij een vervagend auto die ik in Brussel moet ophalen terwijl ik in Charleroi met zijn gezin stond. Handig geregeld!! omdat ik genoodzaakt om zelf zien te redden, heb ik zelf een vervangend wagen geregled. Later heb ik een klachtbrief naar ANWB opgestuurd om de kosten te verhalen. Mijn klachtbrief is ook middels een telefoontje afgedaan. Om mijn verzoek heb zij mij een brief opgestuurd wat de inhoud daarvan niet klopt. De schade willen zij niet vergoeden omdat ANWB een aanbod mij gedaan heeft. Het is dus mijn schuld dat ik deze aanbod heb geweigerd. Na deze ervaring ben ik ben ook aan het kijken hoe ik los van ANWB me beter voor wegenwacht te verzekeren en hulp europa te regelen. Graag wat tips??

ANWB Wegenwacht Europa
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:10

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door ANWB Wegenwacht Europa »

We vinden het vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over Wegenwacht Europa Service. Er is voor deze Service van de Wegenwacht een scheiding aangebracht tussen verkeer met een privé en zakelijk karakter, omdat het tarief is afgestemd op het gebruik van de auto als je met vakantie gaat.
Voor het zakelijke verkeer biedt de ANWB via de afdeling Zakelijke Markt ook mogelijkheden aan.
De richtlijnen betreffende privé en zakelijk verkeer zijn opgenomen in de Voorwaarden van Wegenwacht Europa Service onder artikel 1.6 die na te lezen zijn op anwb.nl.

Groeten,

ANWB Wegenwacht Europa Service

blaica
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2007 20:39

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door blaica »

1. Sorry, maar de zakelijke markt is niet toegankelijk voor privé-personen.
2. Niemand denkt ooit na over diegene die aan de grenzen van het land wonen: we horen bij Nederland, maar voor ons is alles superduur tegenover in de rest van het land. We moeten vele extra's voorzien omdat we natuurlijk regelmatig over de grens zijn...

Denk ook eens aan ons ipv enkel de mensen te bedriegen

Cor de Bruin
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2008 10:23

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door Cor de Bruin »

Ik ben toch blij dat ik van de ANWB verlost ben. Heb nu een via centraal beheer een pechhulp verzekering incl Europa dekking voor € 70,00 per jaar.

Zie voor info http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/pro ... Id=TKD0002

Let wel op wanneer je dit jaar opzegd en je doet mee aan het tanken met korting van de ANWB. Zorg dat je € 25 euro staat als je lidmaatschap eindigd. Alles wat je daaronder zit steekt de ANWB in hun eigen zak.

Eigenlijk stelen ze dat van je, maar goed ben nu goedkoper uit. Was vorig jaar € 78,00 kwijt voor alleen Nederland service en en woonplaats. Nu heb ik voor minder zelfs een uitgebreider verzekering.

Het is voor mensen die veel in het buitenland zitten zeker eens de moeite waard om er eens te gaan kijken.

Groeten,

Een blije EX_ANWB lid

blaica
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2007 20:39

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door blaica »

Dank je voor de tip. Ondertussen heb ik alles opgezegd!! De Europaservice was ik nog net op tijd om niet nog een jaar onnodig geld weg te gooien; echter voor de Nederland service zit ik nog een jaar vast. We hebben nu een nieuwe auto gekocht en kregen van Honda 3 jaar deze service van Honda gratis bij. Wat betreft buitenland, dit blijkt in mijn casco verzekering van Interpolis te ziiten - dus deze heb ik niet meer nodig. In ieder geval, wanneer de auto meer dan 3 jaar is, zal ik jouw tip zeker gebruiken.

nico42
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 09:43

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door nico42 »

Ik heb hele slechte ervaringen met de anwb en heb inmiddels mijn lidmaatschap opgezegd.Ik ben ooit gestrand met mijn hele gezin in onze camper.Het was in een niet toeristisch gebied in het zuiden van italie. de anwb was nagenoeg niet te bereiken en bij ieder contact zou er teruggebeld worden dit duurde tenminste 3 dagen. uiteindelijk hebben ter plekke opgedane kennissen ons super geholpen en na een week konden wij de thuisreis aanvangen, wel een hoop geld armer en geen hulp van de anwb, ik had de meest uitgebreide dekking!
Bij thuiskomst een klachtenbrief geschreven en geprobeerd om in iedergeval de gemaakte vervangende huisvestingskosten terug te krijgen, maar u raad het al, ik heb nooit een cent gekregen en de klacht werd met een lullig telefoontje afgedaan!
Sorry maar dit was voor mij de druppel.

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

Al vanaf het moment dat ik mijn eerste autootje kreeg ben ik lid van de ANWB.
In de loop der jaren best vaak gebruik moeten maken van hun diensten. Een keer voor een accu die niet meer wilde, een keer voor een distributieriem die spontaan geknapt was en een aantal keer vanwege andere rare dingen waardoor mijn auto niet meer wou (het is wel iedere keer een andere auto hoor :) )

Ik heb van de diensten gebruik gemaakt in Duitsland, Noord Brabant, mijn eigen woonplaats en Tjechie.

Iedere keer perfect geholpen en binnen een tijdsbestek waar ik paf van sta.

De gele jongens, zoals ik ze noem, zijn mijn helden en hebben er meer dan eens voor gezorgd dat ik veilig thuis kwam.

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door elynasedai »

Tip: koop een Suzuki en laat deze onderhouden door de dealer. Ik heb gratis pechhulp in Nederland én heel Europa. Ik heb er al twee keer gebruik van moeten maken en ik heb niks te klagen (btw mijn auto is 10 jaar oud, dit geldt dus niet alleen voor nieuwe auto's)

Misschien zijn er meer autodealers die dit soort dingen aanbieden?

Otmarrene
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2010 21:06

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door Otmarrene »

Vrijdag ochtend 30-7-2010 om 6:00 begonnen alle dashbordlampjes te branden en viel de stuurbekrachtiging uit. We konden nog net een kleine parkeerplaats oprijden in Frankrijk. Eenmaal daar deed onze auto niets meer. ANWB gebeld via praatpaal. Binnen enkele seconden zeiden ze dat ze niets voor ons konden doen omdat ze NIETS doen op de Franse snelwegen (huh? hoezo? Ik lees er niets over op hun site. Ze noemen "Frankrijk" in het dekkingsgebied). Ze zouden een dossier aanmaken en over 48uur mochten we weer bellen. We moesten nog 180 km naar onze vakantiebestemming.

Daar stonden we dan op een kleine parkeerplaats met nog 1 andere auto (maar zij spraken geen Engels) en verder niets. We wisten niet op welke plek we waren, we wisten niet wie we moesten bellen. Hoe nu verder? Na ongeveer een uur kwam er politie langs; die heeft een afsleepdienst gebeld.
Via een open hek op de betreffende parkeerplaats kwamen we op een reguliere weg i.p.v. de snelweg (hadden we onze auto 15 meter verder gedrukt door het hek, was de ANWB wel gekomen).
De afsleepdienst bracht ons (voor 170 euro) naar zijn garage. Daar hebben we weer de ANWB gebeld. Die zou in gesprek gaan (diagnose stellen) met de garage. Wij, ondertussen enkele uren buiten wachten. Opeens werden we weer afgesleept naar een andere garage (zonder uitleg vanwege de taalbarierre). Daar weer enkele uren wachten (Fransen hebben pauze tussen 12:00 en 14:00). Uiteindelijk bleek dat de auto niet binnen 48 uur gerepareerd kon worden; dit werd ons gemeld door de ANWB. Het was de dynamo.

Helaas waren we onze creditcard vergeten; dus zijn we op zoek gegaan (telefonisch, met de taxi en lopend) naar een huurauto zonder creditcard. Uiteindelijk lukte het niet zonder creditcard. En de ANWB wilde ons hierbij niet verder ondersteunen; "over 48 uur mag je weer bellen". Met veel moeite hebben andere mensen ons gebracht; 12 uur later dan geplant kwamen we aan op onze vakaniebestemming.
De volgende dag (zaterdag) hebben we gebeld (10 minuten in de wacht zoals ook alle andere keren) met de vraag waar we zondag het vervangende vervoer konden ophalen. Via gebrekkige SMS-jes (die niet goed bij ons aankwamen) kwamen we erachter dat we dezelfde (zater)dag nog een auto konden ophalen 30 km verderop. Met trein en taxi deze auto opgehaald. Als we niet hadden gebeld, hadden we deze info dan niet gehad? Hadden we dan op de zondag ook geen vervangend vervoer gehad?

Op dinsdag was onze auto gelukkig klaar (180 km terug gereden via tolweg om onze eigen auto op te halen), en moesten we de vervangende auto weer ergens anders inleveren (35 km vanaf de garage). Dan weer terug naar onze vakantiebestemming.
Over het inleveradres bleef de ANWB vaag; een plaatsnaam, naam van een industriegebied en de naam van de innamegarage. De TOMTOM werd er niet wijs uit. Op internet gezocht naar een straatnaam, maar die viel niet in het betreffende industriegebied. Aan de ANWB diverse malen om uitleg gevraagd, maar die konden ons niet verder helpen; we moesten in de betreffende plaats maar rondvragen (Ja, wij spreken geen Frans en niemand daar Engels). Zo gezegd, zo gedaan; maar dit kostte ons uiteindelijk zeer veel tijd, telefoonkosten en onvredenheid.
Vervolgens niets meer van de ANWB teruggehoord.

Enkele kreten die ik regelmatig op de site van de ANWB terug vind:
1. De Wegenwacht doet er van alles aan om u bij pech zo snel mogelijk
weer op weg te helpen.
2. Waar kunt u op rekenen met Wegenwacht Europa Service? 24 uur per
dag en 7 dagen per week pechservice in Nederland en Europa
Sleutelhulp ter plaatse van buitenlandse partners van de Wegenwacht
3. De kosten voor wegenhulp en sleephulp worden volledig vergoed tegen
overlegging van de originele nota’s.
4. Wegenhulp, sleephulp, hulp bij het vinden van een garage, repatriëring
en invoer: • binnen (geografisch) Europa: Frankrijk.
5. 7.2: Sleephulp: De kosten van berging of vervoer naar de
dichtstbijzijnde garage waar reparatie mogelijk is, worden vergoed.
6. 7.3: Hulp bij het vinden van een garage: De ANWB helpt zo nodig bij het
vinden van de dichtstbijzijnde garage.

onzin!!

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Ik lees negatieve verhalen over de ANWB europa service en uiteraard is het vervelend wanneer je op vakantie hulp nodig hebt en die niet naar verwachting ontvangt.

Zelf heb ik juist erg goede ervaringen. Tijdens onze vakantie in Engeland afgelopen zomer zijn wij uitstekend geholpen door de ANWB en de Engelse variant, de AA. Ondanks het feit dat de reparatie door een verkeerd onderdeel iets langer duurde, ben ik zeer te spreken over de service. De AA man heeft ons zonder problemen afgezet bij de camping en ervoor gezorgd dat wij de volgende dag door de garage waar de auto stond, weer werden opgehaald. Toppie!!

AlexanderA
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 20:49

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door AlexanderA »

Zelf heb ik juist erg goede ervaringen. Tijdens onze vakantie in Engeland afgelopen zomer zijn wij uitstekend geholpen door de ANWB en de Engelse variant, de AA. Ondanks het feit dat de reparatie door een verkeerd onderdeel iets langer duurde, ben ik zeer te spreken over de service. De AA man heeft ons zonder problemen afgezet bij de camping en ervoor gezorgd dat wij de volgende dag door de garage waar de auto stond, weer werden opgehaald. Toppie!!
Hoi hoiti103,

goed om te lezen dat je goede service ontving, wij gaan zelf volgend jaar ook
op vakantie in Engeland Waar in Engeland zaten jullie?

henkplanet
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2011 07:53

Re: ANWB Europaservice

Ongelezen bericht door henkplanet »

Afgelopen zomer met de kinderen naar een huis in Frankrijk. Vlak bij Avignon pech met mijn Landrover.
Na meer dan vier uur wachten, langs een secundaire weg, komt de dépannage, die onze auto op de vrachtwagen zet. Midden in de nacht moeten we eerst nog bij een ander adres langs, waar een eerder verrichtte reparatie niet deugdelijk bleek. Pas daarna naar de garage. Vandaar moeten wij een taxi nemen naar ons vakantie adres bijna 40 kilometer verderop. De garage stelt vrijwel direct vast dat reparatie meer dan 48 uur gaat nemen. Na een dag bellen blijkt er geen auto beschikbaar te zijn, die groot genoeg is om onze bagage mee te nemen.
"Die moet u dan maar in de pech auto achterlaten" is het advies. Terwijl er duidelijk gewaarschuwd wordt -in de eigen toelichting- GEEN bagage en/of kostbaarheden achter te laten in de pechauto. Uiteindelijk via ABNAMRO een andere vervangende auto geregeld. Gelukkig dubbel verzekerd want de ANWB reageerde niet meer.
Slechte ervaring dus. die alleen werd opgevolgd door een nietszeggend telefoontje. "Tja, jammer, maar we gaan het PROBEREN te verbeteren. We hebben ook wel ERG veel hulptelefoontje ontvangen dit jaar": Alsof er zich al niet meer dan 40 jaar pechgevallen langs de 'route du soleil' voordoen. ANWB hier is prima. Niets dan goede ervaringen. Maar in het buitenland.....

Gesloten