Beste mensen,
Blijkbaar zijn er veel mensen in de maling genomen door RSN.
Zelfde is bij mij ook het geval.
Ruim twee maanden geleden had ik me opgegeven voor een rijtest van 2 uur. Het was niet eens zo duur: € 35,-.
Nou, na het bedrag gestort te hebben op hun rekening ontving ik een brief met de afspraakbevestiging. Ene Rob zou me om 15:00 uur thuis ophalen. Leuk dacht ik..........
Op de betreffende dag zat ik keurig thuis te wachten op die Rob. Maar na een uurtje: geen kip te zien. Eerst dacht ik van dat er iets aan de hand was ofzoiets. Ik had nog geprobeerd RSN te bellen, en ja hoor, niemand neemt op. Vanaf toen wist ik dat er iets niet pluis was.
Een dag later had ik ze weer gebeld en dit keer nam iemand op. Nadat ik het verhaal verteld had beloofde de mevrouw aan de lijn dat RSN het betaalde bedrag terug zal storten.
Na een paar dagen ontving ik een brief van RSN waarin stond vermeld dat het betreffende bedrag per omgaande zal worden teruggestort.
Na anderhalve week had ik me geld nog steeds niet. Ik besloot daarom om ze weer te bellen en te kijken hoe nu nou zit. Eenmaal opgenomen bleek dat ik een chagrijn van een vrouw aan de lijn had. Die legde me graag uit dat per omgaande binnen twee weken betekende.
Dan wacht ik wel twee weken dacht ik.
Na 8 of 9 keer gebeld te hebben is er, nu twee maanden later, nog steeds niets ondernomen.
Bij mij gaat het nog om een redelijk klein bedrag maar aan de reacties hierboven te zien zijn mensen een groot bedrag kwijt geraakt door deze praktijken.
De vraag nu is: Wat gaan we hier tegen doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rijbewijs Service Nederland
Re: Rijbewijs Service Nederland
Het lijkt me sterk dat je het geld krijgt, en die rij-instructeur heeft om die rijtest te doen behoorlijk wat aan RSN betaalt, en daar kan hij ook naar fluiten.
De kans zit erin, maar dan zou je via Radar of Kassa of Soeperman bemiddeld moeten worden, want anders doet RSN niets.
Ik begrijp niet waarom er geen gedragscode is voor zulke scholen door een of andere orgaan die bij het belazeren van consumenten cq clienten een sanctie krijgen.
Ik denk aan een behoorlijke geldboete.............
Dan zullen ze anders piepen of beter aan de afspraken houden.
Succes
De kans zit erin, maar dan zou je via Radar of Kassa of Soeperman bemiddeld moeten worden, want anders doet RSN niets.
Ik begrijp niet waarom er geen gedragscode is voor zulke scholen door een of andere orgaan die bij het belazeren van consumenten cq clienten een sanctie krijgen.
Ik denk aan een behoorlijke geldboete.............
Dan zullen ze anders piepen of beter aan de afspraken houden.
Succes
Re: Rijbewijs Service Nederland
Mijn vrouw is Braziliaanse en had al een Braziliaans rijbewijs, echter dit is niet geldig in Nederland, vorig jaar maart kwam ik via via in contact met RIJBEWIJS SERIVCE NEDERLAND, ze heeft een intake les gehad en ik heb toen afgesproken dat ze voor 1100 euro ( welke ik DIRECT vorig jaar maart heb betaald ) dat ze 20 lessen + examen + gratis herezamen zou krijgen. Het afrijden heeft geduurd tot november omdat de theorie i.v.m. taalbarriere lang heeft geduurd, ze heeft toen direkt vorig jaar november afgereden, echter helaas gezakt, toen ik in december de instructeur opbelde over de nieuwe examendatum, vertelde hij dat hij niets meer kon doen omdat Rijbewijs Service Nederland hem NIET BETAALDE !!!! Sindsdien ben ik bezig hun te bellen, echter de telefoon werd NOOIT opgenomen. Vandaag was ik het zo zat dat ik mezelf onder een andere naam en postcode aangemeld heb als nieuwe klant, toen werd ik BINNEN 28 MINUTEN gebeld !!!! Toen ik het voorafgaande uitlegde aan de verkoper, vertelde hij mij dat hij even naar de boekhoudafdeling ging om een en ander te checken, echter daar waren ze erg druk en hij beloofde mij dat ik binnen EEN UUR zou worden teruggebeld. U raad het al : GEEN REACTIE MEER !!!!!!!! Kortom dit zijn vieze vuile gore oplichters Ik heb zojiust mijn vrouw aangemeld bij een lokale rijschool hier in de buurt. DUS UIT DE BUURT BLIJVEN VAN RSN !!!!
Re: Rijbewijs Service Nederland
Hier ongeveer hetzelfde verhaal,
Een rijtest aangevraagd, 71 euro betaald.
Telefonisch afgesproken dat hij geannuleerd kon worden door terug te bellen.
Niemand bereikbaar om de rijtest te annuleren.
Op de datum van de rijtest kwam niemand opdagen. Een dag later belde ze dat we niet aanwezig waren en dat we naar ons geld konden fluiten.
Er is geen instructeur langsgeweest en daarbij hadden we hem geanuleerd, een nieuwe rijtest kan niet, geld terug niet. Je bent simpelweg je geld kwijt!!
Onvriendelijk, onbetrouwbaar, onbereikbaar!! Lees ook de vele andere topics!!!
Een rijtest aangevraagd, 71 euro betaald.
Telefonisch afgesproken dat hij geannuleerd kon worden door terug te bellen.
Niemand bereikbaar om de rijtest te annuleren.
Op de datum van de rijtest kwam niemand opdagen. Een dag later belde ze dat we niet aanwezig waren en dat we naar ons geld konden fluiten.
Er is geen instructeur langsgeweest en daarbij hadden we hem geanuleerd, een nieuwe rijtest kan niet, geld terug niet. Je bent simpelweg je geld kwijt!!
Onvriendelijk, onbetrouwbaar, onbereikbaar!! Lees ook de vele andere topics!!!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 feb 2009 20:48
Re: Rijbewijs Service Nederland
Laten we niet vergeten dat de rijscholen die bij RSN zijn aangesloten nou niet echt bekend staan om hun professionele werkwijze. Veel instructeurs beheersen de Nederlandse taal niet, rijden in oude lesauto's en hebben hun bedrijfsadministratie niet op orde. Het zijn de rijschoolhouders die zelf niet aan hun leerlingen kunnen komen en dat aan een bedrijf als RSN overlaten omdat die wel weet hoe te werven. Die slechte moraliteit van de aangesloten rijscholen zorgt ervoor dat RSN supervoorzichtig moet zijn met doorbetaling van het lesgeld. Want als zo'n amateuristische rijschool failliet gaat (en dat zijn er een paar per maand) dan claimt een leerling het lesgeld in eerste instantie terug bij RSN. RSN moet er dan maar voor zorgen dat het geld bij de gefailleerde rijschool moet worden teruggehaald. Nou, die heeft geen nagel om zijn kont te krabben en overal schuldeisers. Natuurlijk gaat het uiteindelijk mis maar dat hebben de aangesloten rijschoolhouders gewoon aan zichzelf te danken. Die hebben namelijk geen bestaansrecht omdat ze zelf geen of te weinig leerlingen kunnen vinden.
Ik kijk laatst naar Kassa van de Vara en heb mij ziek geërgerd aan die "zielige" rijscholen die hun beklag bij de heer Linders doen zonder greintje samenwerkingsrespect. Er is een camera bij en opeens vergeten ze hun eigen fouten en de enorme hoeveelheid omzet die ze voorheen aan Linders te danken hebben. Neem nou rijschool Snelway die als haantje de voorste meldde dat hij nog meer dan 30.000 EURO van RSN tegoed heeft. Met alle respect maar daar mag ik toch uit concluderen dat het debiteurenbeheer van Snelway aan alle kanten rammelt. HOE IS HET MOGELIJK! 30000 EURO! Twee ingredienten die het bedrijf zullen nekken. Waardeloze debiteurenbewaking en geen eigen mogelijkheid om zelf leerlingen (lees omzet) te genereren. De instructeurs van Snelway hebben hun loon nu ook niet gekregen, onder het mom dat RSN niet heeft voldaan. Wat kan zo'n instructeur dat nou schelen. Hij heeft nu alle recht om het faillissement van zijn werkgever aan te vragen.
Natuurlijk vind ik het voor de gedupeerde leerlingen bijzonder vervelend. Natuurlijk staan zij naar mijn mening in hun recht op terugbetaling. Maar tegen al die leerlingen wil ik zeggen: Kijk die piepende rijschool die bij RSN was aangesloten eens diep in zijn ogen en vraag hém de schade te compenseren. Want zoals bij Snelway wisten de aangesloten rijscholen die nu gedupeerde leerlingen hebben dat er stront aan de knikker was bij RSN toen ze hun centen niet meer doorbetaald kregen. Daaarmee zijn ze tenminste zo schuldig aan het drama omdat ze al die gedupeerde leeringen tegen beter weten in toch met rijles lieten beginnen met als gevolg dat nu niemand meer wat van Linders krijgt omdat de schade te hoog is opgelopen.
Walgelijk!
Ik kijk laatst naar Kassa van de Vara en heb mij ziek geërgerd aan die "zielige" rijscholen die hun beklag bij de heer Linders doen zonder greintje samenwerkingsrespect. Er is een camera bij en opeens vergeten ze hun eigen fouten en de enorme hoeveelheid omzet die ze voorheen aan Linders te danken hebben. Neem nou rijschool Snelway die als haantje de voorste meldde dat hij nog meer dan 30.000 EURO van RSN tegoed heeft. Met alle respect maar daar mag ik toch uit concluderen dat het debiteurenbeheer van Snelway aan alle kanten rammelt. HOE IS HET MOGELIJK! 30000 EURO! Twee ingredienten die het bedrijf zullen nekken. Waardeloze debiteurenbewaking en geen eigen mogelijkheid om zelf leerlingen (lees omzet) te genereren. De instructeurs van Snelway hebben hun loon nu ook niet gekregen, onder het mom dat RSN niet heeft voldaan. Wat kan zo'n instructeur dat nou schelen. Hij heeft nu alle recht om het faillissement van zijn werkgever aan te vragen.
Natuurlijk vind ik het voor de gedupeerde leerlingen bijzonder vervelend. Natuurlijk staan zij naar mijn mening in hun recht op terugbetaling. Maar tegen al die leerlingen wil ik zeggen: Kijk die piepende rijschool die bij RSN was aangesloten eens diep in zijn ogen en vraag hém de schade te compenseren. Want zoals bij Snelway wisten de aangesloten rijscholen die nu gedupeerde leerlingen hebben dat er stront aan de knikker was bij RSN toen ze hun centen niet meer doorbetaald kregen. Daaarmee zijn ze tenminste zo schuldig aan het drama omdat ze al die gedupeerde leeringen tegen beter weten in toch met rijles lieten beginnen met als gevolg dat nu niemand meer wat van Linders krijgt omdat de schade te hoog is opgelopen.
Walgelijk!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2009 23:30
Re: Rijbewijs Service Nederland
'Examinator" probeert de heer linders en RSN wel erg overduidelijk te dekken, maar ik ben een oude leerling van rsn, heb alles betaalt en ben ook geslaagd, alleen mijn oude instructeur krijgt zijn geld niet uitbetaalt door RSN. Sorry hoor maar het ligt echt aan de heer Linders en
RSN. Ik had van mijn instructeur begrepen dat RSN financiële problemen hadden, maar dit op een latere stadium het aan de instructeurs door hadden gegeven, maar toen was het al te laat.
RSN. Ik had van mijn instructeur begrepen dat RSN financiële problemen hadden, maar dit op een latere stadium het aan de instructeurs door hadden gegeven, maar toen was het al te laat.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 feb 2009 20:48
Re: Rijbewijs Service Nederland
Ik adviseer gedupeerde leerlingen hun vordering bij de curator in te dienen. Ik zou ook de overeenkomst tussen RSN en de rijschool bij de rijschool en bij de curator opvragen. Daarin staat vast vermeldt dat de rijschool leerlingen van RSN zou ontvangen en dat de rijschool de leerling rijles moet geven. Ze zijn vast vergeten in de overeenkomst op te nemen dat indien RSN niet uitbetaald aan de rijschool dat er dan geen verplichting meer is om rijles te blijven geven. Je kunt je rijschool daar op wijzen en hem aan zijn verplichting houden dat je gewoon rijles van hem krijgt omdat dat met RSN is afgesproken. Als RSN de rijschool niet heeft voldaan dan is dat zijn probleem en moet de rijschool maar actie ondernemen richting de curator. Als het je te moeilijk wordt dan adviseer ik je met meer gedupeerden 1 goede advocaat in de arm te nemen om het een en ander af te dwingen danwel een regeling met je rijschool te treffen. Op www.antirsn.hyves.nl tref je meer gedupeerden aan. Succes!