LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
dolce
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:28

Re: Transfair

Ongelezen bericht door dolce »

ik kreeg vandaag een ambtelijk stuk van gerechtsdeurwaarder de Jong dat men dreigt loonbeslag te leggen ivm een openstaande nota van t-mobile. dit op verzoek van transfair b.v. ik heb niets met t-mobile aangezien ik prepaid bel. telefonisch contact gehad met de Jong. ze kunnen geen stukken overleggen maar ik moet wel betalen. ik heb nooit eerder bericht gehad van t-mobile, transfair of de jong. gaat loonbeslag nu door?? wat moet ik doen!!

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Dolce,

Lees de vorige pagina's hier maar eens goed door. Ze zijn verplicht om de stukken te sturen waar het over gaat. Dat had Lindorff moeten doen. Die de Jong is mede-oplichter van Lindorff (voorheen Transfair).

In ieder geval een aangetekende brief sturen dat je de vordering betwist en dan je rechtsbijstand inschakelen. Indien je die niet hebt: naar een wetswiinkel gaan.

Zij zullen de vordering moeten bewijzen.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Even Lindorff weer bovenaan zetten!! Ze moeten niet denken dat ze van mij af zijn!

7 december zou ik betaald moeten hebben anders zou het een rechtzaak worden. Nog steeds niks gehoord van Lindorff.

Goede tactiek hebben ze wel: lang wachten met alles dan reageert niemand meer hier.

Nou ik dus wel, en ik blijf dit doen tot ik een excuusbrief heb ontvangen.

linda35
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door linda35 »

Ik kreeg vandaag van LINDORFF PURCHASE B.V. een brief of ik even 1758,35 wil betalen?

maar ik heb helemaal geen schulden? :shock:

verder ook geen aanmaningen of wat dan ook van wie dan ook gekregen niet dit jaar of vorig jaar?

Kan ik nu het beste maar gelijk aangifte gaan doen van poging tot oplichting of hun antwoord even afwachten op mijn vraag per email?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Je kunt vragen wat je wil,maar antwoord krijg je niet.Lees het forum Lindorff en Transfair maar eens door.Misschien dat mevr Bosch reageerd.Als je geen schuld hebt ,je niet bang laten maken ook al krijg je een brief van de deurwaarder,want die brief is nep,die schrijven ze zelf.

linda35
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door linda35 »

Maar snepke als het nep is ,is het toch oplichting?

hoe dan ook ik heb ze gemailt dat ik wil weten WAAR het over gaat en dat ik binnen 7 dagen antwoord wil en dat ik deze schuld niet erken.

moet toch voldoende zijn?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Ik ben van sept 2007 al bezig om onderliggende stukken te zien te krijgen.
Diverse (aangetekende)brieven,telefoontjes,mailtjes.
Krijg geen antwoord alleen een volgende dreigbrief ,dat ik een dagvaarding zal krijgen en dat er loonbeslag wordt gedaan;
ik wacht daar al 9 mnd op.
Een brief van de deurwaarder gehad,gewoon per post, niet aangetekend.
Geen telnr ,geen k.v.k nr,een uitgeprinte handtekening,het dossiernr van Lindorff en het geld moest overgemaakt naar Lindorff en niet naar de Deurwaarder?????
Telnr van deurwaarder opgezocht,daar naar toe gebeld,weten nergens van,maar ze mogen het logo van de deurwaarder tegen vergoeding gebruiken om mensen bang te maken dan betalen ze wel terecht of niet als ze maar geld zien.
En de meeste mensen worden bang en betalen of ze nu schuld hebben of niet.
KASSA!!!!!!
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

linda35
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door linda35 »

ik heb de brief gehad van M.G. DE JONG uit Arnhem belde ze nog maar wegens technische storing niet te bereiken. in die brief staat wel een kvk nummer

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Ze zijn verplicht om bewijsstukken etc te overleggen als een debiteur daar om vraagt.Laat ze eerst met bewijzen komen wat en waarom je moet betalen.Geef ze nergens geen inlichtingen over .Geef alleen je adres en naam,die hebben ze dus al.Geef geen telnr want dan blijven ze je lastigvallen.En de Jong hoort bij Lindorff.Niet betalen wie eist die bewijst wat en waarom je moet betalen,lees het forum transfair en lindorff dan word je echt wel wat van wijzer De Jong is nooit te bereiken

linda35
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door linda35 »

ik heb LINDORFF gebelt vanmorgen; volgens hun gaat het om een rekening van Wehkamp. Hierop Wehkamp gebelt met de vraag of ik bij hun nog een openstaande rekening heb; nee is niet zo.
Nu per email dezelfde vraag zodat ik hier een schriftelijke bevestiging van krijg.

Zodra ik die heb ga ik aangifte doen tegen LINDORFF

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Indien je geen schuld hebt en dat ook kan bewijzen is het toch verstandig om één aangetekende brief te sturen waarin je vordering betwist.

Niks meer niks minder. Laat hun dan voor rest in hun sop gaar koken. Die de Jong is niks meer als een stropop voor de praktijken van Lindorff.

linda35
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door linda35 »

nou ik moet zeggen ik heb inmiddels contact per email gehad vandaag en ik kreeg een specificatie van die wehkamp rekening.
Deze bevat bestellingen uit 2007 van een adres waar ik al niet meer woon vanaf 2005. Mevrouw Bosch zei me deze specificatie naar het incassoburo te sturen en ikzelf heb er ook een brief van mijn woningbouw vereniging bijgevoegd waarin staat dat ik er al vanaf 2005 niet meer woon.Dit moet volgens mij voldoende zijn?

Ik ben netjes behandelt wat dat betreft door mevrouw Bosch.

Ook heb ik het incassoburo smorgens toch te pakken kunnen krijgen en verteld dat ik inmiddels bij Wehkamp nadere informatie heb opgevraagt en ook door hun ben ik tot op heden correct behandelt dus.

Het is nu maar afwachten hoe het kan dat die bestelling bij wehkamp heeft kunnen plaatss vinden op mijn naam? allemaal babyspullen :shock: en heeel veel sneakers en meisjes en dames kleding ,dure mobiel ,een kinderwagen a 349 euro en een voetenzak a 90 euro? :? ik heb zelf kinderen tussen de 17 en 13 :lol: :roll:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Nou afwachten dan,ik ben benieuwd hoe dat afloopt.Lindorff kennende moet je toch betalen.Die hebben daar geen boodschap aan,het maakt hun niet uit of het van u is of niet,ze hebben u gegevens en dan kun je betalen

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Het is zover, ik heb een dagvaarding gekregen om te verschijnen bij de kantonrechter. Heb mijn rechtsbijstand gebeld en wat blijkt: hun gaan schriftelijk verweer voeren.

Mocht het dan alsnog voorkomen wordt ik bijgestaan door rechtsbijstand. Toch blij dat ik die verzekering ooit genomen heb.

Nadeel is dat, volgens hun, indien ik win ik geen claim in te kan dienen voor gemaakte onkosten. Dat doet dus de rechtsbijstand. Zij moeten hun personeel inzetten dus die kosten moeten dan betaald worden.

Alleen indien je een advocaat neemt en deze betaald kan je dus de kosten verhalen.

Maar ja, als het voor moet komen kost mij dat wel een (halve) snipperdag.

Wie kan mij vertellen (indien ik win en daarvan ben ik overtuigd) of het dan verstandig is om een advocaat in de arm te nemen om de kosten te verhalen of het maar te laten rusten????

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Beste mensen ik heb weer een bedelbrief van Lindorff,de tweede na de nepbrief van de deurwaarder,ik reageer er niet meer op,laat ze maar een rechtzaak beginnen waar ze al 9 maanden mee dreigen.Maar lindorff staat weer in de schijnwerpers.Ik hou jullie op de hoogte.Mensen er zitten mensen op dit en het andere forum die voor. lindorff werken.Ze zeggen wel van niet maar dat zou ik ook zeggen als ik voor zo n bedrijf zou werken.Ze proberen je uit je tent te lokken,trap er niet in

R.maijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 15:42

Re: Transfair

Ongelezen bericht door R.maijer »

hallo ook ik krijg nu een deurwaarder aan de deur van het bedrijf de jong die namens lindorff purchase B.V een vordering van 393,85 euro komen innen.

ik heb ze gebelt en het zou om een t-mobile rekening moeten gaan ik heb ooit eens denk dat dat nu wel 6 of 7 jaar geleden een abonnement bij hun heb gehad en nooit wat van gehoord na opzegging.

de hoofdsom zou zijn 97,99 euro maar ik heb geen rechtsbijstand verzekering dus moet naar de rechtswinkel toe ook kon de jong mij niet duidelijk vertellen waar het om ging wat zijn nu mijn rechten en ik krijg zo het idee dat die lindorff een oplichters zijn

groetjes
R maijer

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

laat ze eerst met bewijzen komen rekeningen en dergelijke,en na 5 jaar is het verjaard dan mogen ze het niet meer innen.Als je zeker weet dat je geen schuld hebt,laat hun dan maar bewijzen dat je wel schuld hebt,kunnen ze dat niet ,nooit betalen.Stuur een aangetekende brief waar je om bewijsstukken vraagt,ze zijn verplicht om die te sturen als je daar om vraagt.Lees de forum van Transfair en Lindorff maar eens dan weet je wat je moet doen.Succes

theodoraatje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2009 13:24

Re: Transfair

Ongelezen bericht door theodoraatje »

Beste mensen.ook ik kreeg een brief van de Jong waarin ik gesommeerd werd 650 euro te betalen. Na vele pogingen had ik eindelijk iemand aan de telefoon. Het zou gaan om een betalingsregeling van T mobile uit 2006 die ik niet was nagekomen. Deze rekening hda ik volgens mij helemaal betaald. Ik heb Classic incasso gebeld die dat toendertijd incasseerde maar ik had alles 14 augustus 2008 afbetaald. Bij hun was het dossier gesloten. Weer de Jong gebeld. Ik kreeg een allevriendelijkste dame aan de telefoon. Ik vroeg haar om bewijsstukken maar die moest ik schriftelijk aanvragen. Dat heb ik maar gedaan dus ik wacht ook af net als velen van jullie

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag R.Maijer en Theodoraatje,

U heeft beiden een bericht geplaatst op dit forum waarin u aangeeft dat u een brief heeft ontvangen van deurwaarderskantoor de Jong en dat u aanvullende cq onderbouwende stukken wilt ontvangen.

Indien u contact met mij opneemt door een e-mailbericht te sturen aan [email protected], zal ik de onderbouwende informatie aan u toezenden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Ach mevr Bosch is er weer

Gesloten