LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energieprijzen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
meerst

Energieprijzen

Ongelezen bericht door meerst »

Ik verbruik circa 2500 stroom en 2200 m3 gas.

Ik zit te kijken wat ik betaal, en wat ik KAN gaan betalen(voordeel) Dit kan oplopen tt 800 euro per jaar!

Echter, vaak staat erbij actietarief 1 jaar etc etc.

Hoe zijn jullie ervaringen met overstappen?

Ik heb nu nuon BUDGET energie EN Budget gas. Voordeel is, dat Nuon ook de netbeheerder is. Ik heb ooit(ander huis) gehad dat levering liep via eneco, en bastrecht via Nuon. Dat was een drama. Uiteindelijk heeft me dat veel geld GEKOST.

Is dat probleem opgelost, of?

zjwaemke

Re: Energieprijzen

Ongelezen bericht door zjwaemke »

je hebt 2 soorten constructies.

het netwerkmodel
Dit betekend dat je de een rekening krijgt van de netbeheerder en van de leverancier. Dus 2 rekeningen per maand.

het leveranciersmodel
Dit betekend dat de leverancier voor jou aan de netbeheerder betaald en dit doorberekend naar jou. Je krijgt nog maar 1 rekening.

Hoe dit voor alle leveranciers geregeld is kun je navragen bij de betreffende bedrijven.

atgema

Ongelezen bericht door atgema »

Hallo Meerst,
Als ik naar je gasverbruik kijk zit je aan de hoge kant in relatie met je elektraverbruik. Dit betekent dat je een slecht geisoleerde (hoek)woning hebt of de verwarming erg hoog hebt afgesteld. Of een slecht ingeregelde oude CV ketel kan ook nog. Als geen van deze 3 voornoemde voorbeelden van toepassing zijn dan zou je ongeveer op 1500 a 1800m3 moten uitkomen.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik las hie vorenstaande even maar atgema, je vergelijkt knollen met citroenen. Electra en gas gescheiden houden.

Gesloten