LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help,Outlook werkt niet

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
katwol
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:15

Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door katwol »

Hoi allemaal,

Ik heb eeb probleempje.
Sinds ong een jaar werkt Outlook bij mij niet meer.
Kan slecht mails ontvangen en helemaal niks versturen.
Tot op heden geen punt,gewoon alles via hotmail gedaan.
Nu echter ben ik overgestapt naar een andere provider en wil ik Outlook toch graag weer gaan gebruiken(ook om te voorkomen dat ik wellicht bepaalde mails "mis"ga lopen.

Wie heeft advies of wellicht DE oplossing voor mij.
Alvast bedankt.

katwol
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:15

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door katwol »

oops,vergeet te vermelden dat de PC constant vastloopt zo gauw ik Outlook wil gebruiken :evil:

Kan ik niet gewoon deze versie van de PC halen en een nieuwe Outlook er weer opzetten????

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door queenfan »

pc opnieuw installeren????

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door D1RK »

www.helpmij.nl is een forum voor Windows gebruikers en ik was daar ook ooit, maar nu gelukkig Linux....

verder kun je www.mozilla.com proberen met Firefox voor op het net te surfen en Thunderbird voor E mail, vaak is het probleem dan makkelijker op te lossen dan alle instellingen opnieuw goed zetten.

Het je alle update's voor Windows al binnen want ook dat kan fouten geven.

Suc6.

0ogje
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:36

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door 0ogje »

@D1rk
Wat is dat nou voor een onzin wat je schrijft. Katwol vraagt hoe ze haar problemen met Outlook kan oplossen en jij komt met het gebruiken van Fx en Thunderbird. Vertel jij me dan eens hoe dat haar probleem met Outlook oplost?

@Katwol
Welke versie van Outlook gebruik je? (Express, 2003 of 2007)
En waar haal je de email vandaan?
En op welke wijze? (Pop, Exchange, Imap)

Het lijkt er trouwens op, aangezien je pc crashed bij gebruik van Outlook, dat er iets corrupt is in de installatie daarvan.
Daarom het best even deinstalleren en herinstalleren als je 2003 of 2007 gebruikt.

Als je Outlook Express gebruikt, kan je het deinstalleren en Live Mail installeren (de opvolger daarvan).

Succes

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Oogje,

Ik heb als Linux gebruiker geen ervaring meer na zoveel tijd.

Verder is de link naar helpmij.nl een prima forum waar dit soort berichten erg veel te vinden is.

Verder niet de juiste versie gezien die jij vraagt maar ik weet uit ervaring dat iets nieuws soms makkelijker is dan oude herstellen.

katwol
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:15

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door katwol »

hoi allen

ik heb outlook express.

dus het beste is om deze te deinstalleren en dan live mail er weer op te zetten???
Ben niet zo bekend met dit soort dingen,maar ik weet dat ik van online(waar ik nu nog ben) alleen maar mail in outlookkrijg en niet in mijn hotmail.
Omdat ik nu ga overstappen wil ik geen mails mislopen en dus graag een goedwerkens mail programma hebben.

Bedankt voor jullie reakties tot nu toe.

gr katwol

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door djmaze »

outlook express is voor email
live mail is voor je live.com account (hotmail)

Twee dingen met twee doelen.

Ik ben het met D1RK eens. Gewoon Thunderbird installeren en eventueel de Lightning plugin voor kalenders/agenda's

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Katwol

Heb je ook een versie nummer, sommige hebben 6 nog en kijk of je 7 kunt krijgen.

Anders is mijn advies vaak makkelijker. Thunderbird heeft veel minder van dit soort problemen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Misschien een virusscanner die de boel verziekt?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door BBCS »

Zoals Norton???

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Kan ik niet echt vinden. Microsoft zelf maakt melding van issues met een McAffee versie van - volgens mij - jaren terug.

Verder schijnen corrupte inbox.dbx en folder.dbx files ook dit soort problemen te kunnen veroorzaken.
Ook de maximale grootte van het inbox.dbx file is maar relatief beperkt (max 2 GB geloof ik).

zie bijgaand verhaal:
http://forums.cnet.com/5208-6122_102-0. ... w;forums06

Voor zover ik het begrijp is uiteindelijk door het verwijderen van de originele folders en accounts de zaak weer vlot getrokken.
Waarschijnlijk ben je - als je inbox.dbx zou verwijderen - ook al je mail kwijt maar die had je toch al binnen via webmail!?

in eerste instantie kan je de betreffende dbx files ook renamen naar inbox.old en folders.old (zou eens beginnen met de laatste) zodat je niet gelijk deze data kwijt bent.
Ik kan het zelf niet uitproberen dus wees voorzichtig met deze theoretische tips :idea:


(kijk overigens uit dat je niet alles op je PC met de extensie .dbx weggooit; er zijn meer hondjes die Fikkie heten :lol: )

0ogje
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:36

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door 0ogje »

Ik blijf het niet eens met (de meerderheid van) jullie gebruikers die verwijzen naar Thunderbird. Ja, ik vind Thunderbird ook een beter programma dan Outlook (Express), maar dat is niet de vraag van de topicstarter. Die heeft een probleem met Outlook Express en vraagt om hulp hoe dat probleem te verhelpen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Die heeft een probleem met Outlook Express en vraagt om hulp hoe dat probleem te verhelpen.
Nou levert bakkeleien over het nut van de door jouw aangehaalde reacties ook niet echt wat op voor de TS. :idea:

Ik vraag me overigens af of, als de problemen in de .dbx files zitten, het probleem opgelost kan worden door het deinstalleren en weer herinstalleren van OE. Waarschijnlijk blijven deze files staan en probeert Outlook Express ze weer in gebruik te nemen.

Denk dat opzoeken en renamen van de al eerder genoemde .dbx files in eerste instantie het minste werk is voor T.S. in z'n zoektocht naar de bron van het probleem.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door djmaze »

Moet hij/zij wel die bestanden weten te vinden. Ze zitten verborgen en bij de meeste PC's ziet men de verborgen bestanden niet.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Help,Outlook werkt niet

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Moet hij/zij wel die bestanden weten te vinden. Ze zitten verborgen en bij de meeste PC's ziet men de verborgen bestanden niet.
Heb je gelijk in djmaze!
Houd het even op voor topic starter denk ik :cry:
We kunnen natuurlijk niet iedereen het grote geheim van Redmond (de verborgen bestanden zichtbaar maken) gaan verklappen :twisted:


http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=226215

ps: voor dat er weer een non-constructieve reactie op komt; bijgevoegde link gaat om Win XP. Voor andere varianten komt het vrijwel op hetzelfde neer.

ps2: om het nog wat makkelijker te maken voor T.S. - indien hij natuurlijk voor storing zoeken kiest i.p.v. iets (her-)installeren) - een quote van hetzelfde forum waar de lokatie van de betreffende bestanden word aangegeven.

Wat betreft je probleem, als het inderdaad Outlook express betreft ga dan naar C:\Documents and Settings\jouwgebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{een hele hoop nummers}\Microsoft\Outlook Express en zoek daar "Postvak UIT.dbx" op, hernoem die naar "Postvak UIT.old" en start Outlook Express op, als het goed is ben je nu van het probleem af (outlook express maakt automtatisch een nieuwe Postvak UIT.dbx aan)
Mocht je het niet zo kunnen vinden, kan je ook via ->start->zoeken op zoek gaan naar "Postvak UIT.dbx", maar dan moet je wel zorgen dat zoeken in systeem- en verborgenbestanden aanstaat.

Gesloten