LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgverzekeraars met slechte service
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Zorgverzekeraars met slechte service
Als ik al deze onderwerpen eens doorkijk, blijk het dat er zorgverzekeraars zijn die beneden de maat presteren.
Om te beginnen kom ik CZ tegen die verschillende keren negatief in de aandacht komt.
Menzis? ... weet ik niet.
Ohra en Delta LLoyd krijgen zo nu en dan ook slechte kritieken.
Welke zorgverzekeraars blijven er eigenlijk nog over? Helaas kunnen we nu niet meer switchen, maar het is natuurlijk wel interessant om bij te houden over welke zorgverzekeraars we wel tevreden zijn en waarom.
Wie kan hieraan bijdragen? Wie kan een warme douche uitdelen aan zijn zorgverzekeraar en waarom? En koude douches horen we ook graag.
Mathilde
Om te beginnen kom ik CZ tegen die verschillende keren negatief in de aandacht komt.
Menzis? ... weet ik niet.
Ohra en Delta LLoyd krijgen zo nu en dan ook slechte kritieken.
Welke zorgverzekeraars blijven er eigenlijk nog over? Helaas kunnen we nu niet meer switchen, maar het is natuurlijk wel interessant om bij te houden over welke zorgverzekeraars we wel tevreden zijn en waarom.
Wie kan hieraan bijdragen? Wie kan een warme douche uitdelen aan zijn zorgverzekeraar en waarom? En koude douches horen we ook graag.
Mathilde
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 dec 2008 12:34
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Ja wat je ook veel tegen komt is Zilveren Kruis als slechte zorgverzekeraar. Dit hoor ook veel in mijn omgeving. Lange wacht tijden aan de telefoon, snelle aanmaningen, slechte klachten afhandeling en brieven die zeer agressief overkomen met betrekking tot betalen.
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Beste Mathilde,
Een warme douche voor een zorgverzekeraar?. Niet van mij, ik heb alleen een koude douche over voor Zilverenkruis-Achmea. Na een jaar moeten wachten op het rechtzetten van een rekening van het ziekenhuis alsnog de rekening + kosten via een incassobureau moeten betalen. En dat omdat er zogenaamd een computerstoring is geweest waardoor ze de terugbetaling van het ziekenhuis niet konden terugvinden. Een goede administratie bijhouden is wat hun hoofdtaak is maar dat kunnen ze niet. Prutsers zijn het.
Marc
Een warme douche voor een zorgverzekeraar?. Niet van mij, ik heb alleen een koude douche over voor Zilverenkruis-Achmea. Na een jaar moeten wachten op het rechtzetten van een rekening van het ziekenhuis alsnog de rekening + kosten via een incassobureau moeten betalen. En dat omdat er zogenaamd een computerstoring is geweest waardoor ze de terugbetaling van het ziekenhuis niet konden terugvinden. Een goede administratie bijhouden is wat hun hoofdtaak is maar dat kunnen ze niet. Prutsers zijn het.
Marc
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Ik ben nu voor het 3e jaar verzekerd bij Anderzorg en ik ben heel tevreden. Ik heb nog niet zo vaak contact met ze hoeven opnemen, maar de keren dat ik dat deed, ging dat heel snel en correct. Verder zijn ze snel met declaraties behandelen en uitbetalen, krijg ik mijn polis e.d. ruim op tijd binnen. Anderzorg bevalt mij dus zeer goed. Maar er zullen vast ook mensen zijn die slechte ervaringen met Anderzorg hebben; dat houd je bij ieder bedrijf, product of dienst.
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Bedankt voor jullie bijdragen. Ik vind het heel informatief om zo spontaan ervaringen van anderen te horen. Mensen die ervaring hebben bij verschillende zorgverzekeraars kunnen de beste vergelijking maken.
Naar aanleiding van het verhaal van Nana heb ik direct de site van Anderzorg bekeken. Dat ziet er in ieder geval goed uit. En ik heb nog even een premie-berekening gemaakt: Totaal premie per jaar € 643,11! Dat noem ik nog eens klasse.
Wel opvallend is dat de premiekorting voor een extra eigen risico niet gelijkmatig verloopt: 100 euro=4 €, 200=7€, 200=11€,400=14€ maar 500=25€. Dus je kan beter 500 euro eigen risico extra nemen dan 400 euro, omdat je dan per jaar 12x11 euro meer korting krijgt en dat is meer dan die 100 euro! Zo daalt de maandpremie van 80,25 tot 55,25 en als je dan nog voor jaarbetaling kiest dan krijg je €19,89 extra korting. Zo komt het jaarbedrag uit op de bovengenoemde €643,11. Dit is omgerekend 53,58 euro per maand.
Ik wilde nog vragen hoe je contact op kan nemen? Moet dat per email?
Naar aanleiding van het verhaal van Nana heb ik direct de site van Anderzorg bekeken. Dat ziet er in ieder geval goed uit. En ik heb nog even een premie-berekening gemaakt: Totaal premie per jaar € 643,11! Dat noem ik nog eens klasse.
Wel opvallend is dat de premiekorting voor een extra eigen risico niet gelijkmatig verloopt: 100 euro=4 €, 200=7€, 200=11€,400=14€ maar 500=25€. Dus je kan beter 500 euro eigen risico extra nemen dan 400 euro, omdat je dan per jaar 12x11 euro meer korting krijgt en dat is meer dan die 100 euro! Zo daalt de maandpremie van 80,25 tot 55,25 en als je dan nog voor jaarbetaling kiest dan krijg je €19,89 extra korting. Zo komt het jaarbedrag uit op de bovengenoemde €643,11. Dit is omgerekend 53,58 euro per maand.
Ik wilde nog vragen hoe je contact op kan nemen? Moet dat per email?
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Sinds dat Delta Lloyd is samen gaan werken met CZ, is de service achteruit gegaan.
Nota's worden verkeerd gelezen, er moet op correcties geattendeerd worden.
De klantenservice is telefonisch bijna niet te bereiken. En als er dan iemand aan de andere kant van de lijn opneemt wordt de klant van het kastje naar de muur tussen de verschillende afdelingen gestuurd. Op het laatst, na 3 keer te zijn doorgeschakeld weet niemand meer wat het probleem is. Ondertussen ben je wel 30 minuten verder!. Toevallig bel ik uit het buitenland. Wie draagt die kosten?
Als klant ben ik zeer teleurgesteld in de samenwerking tussen Delta Lloyd en CZ.
Terwijl eerder heb ik geen klachten had bij Delta LLoyd.
Nota's worden verkeerd gelezen, er moet op correcties geattendeerd worden.
De klantenservice is telefonisch bijna niet te bereiken. En als er dan iemand aan de andere kant van de lijn opneemt wordt de klant van het kastje naar de muur tussen de verschillende afdelingen gestuurd. Op het laatst, na 3 keer te zijn doorgeschakeld weet niemand meer wat het probleem is. Ondertussen ben je wel 30 minuten verder!. Toevallig bel ik uit het buitenland. Wie draagt die kosten?
Als klant ben ik zeer teleurgesteld in de samenwerking tussen Delta Lloyd en CZ.
Terwijl eerder heb ik geen klachten had bij Delta LLoyd.
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Nou,ik heb er nog wel een DE VGZ..ik heb nu een andere vezekering en ze blijven rekeningen sturen..Terwijl ik nu 2al bijna 3 maanden bij de cz ben.
bij de huisarts,apotheek en alles staat al dat ik een andere verzekering heb,maar hun blijven rekeningen sturen..
ook via incasso.. Ik betaal helemaal niks meer aan hun,ik heb al mijn premies betaald... en bellen of een brief schrijven heeft ook geen zin,want je wordt een beetje afgewimpeld met er staat nog vanalles open...(Terwijl het gewoon betaald is!!!!!)
en sinds 1 januarie al een andere verzekering heb!!!!..
bij de huisarts,apotheek en alles staat al dat ik een andere verzekering heb,maar hun blijven rekeningen sturen..
ook via incasso.. Ik betaal helemaal niks meer aan hun,ik heb al mijn premies betaald... en bellen of een brief schrijven heeft ook geen zin,want je wordt een beetje afgewimpeld met er staat nog vanalles open...(Terwijl het gewoon betaald is!!!!!)
en sinds 1 januarie al een andere verzekering heb!!!!..
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Beste Suus,
Zijn dit rekeningen voor de maandelijkse premie 2009?
Als het rekeningen in verband met eigen risico 2008 zijn, kun je ook nog achteraf rekeningen krijgen van je oude verzekeraar. Dat is heel normaal. Het eigen risico was 150 euro namelijk. Ook kan het zijn dat zij VGZ bijvoorbeeld een rekening van de fysio heeft voorgeschoten, terwijl dit niet verzekerd was.
Dus kijk goed wat voor rekeningen dit zijn. Het kan zijn dat zij gelijk hebben!
Mathilde.
Zijn dit rekeningen voor de maandelijkse premie 2009?
Als het rekeningen in verband met eigen risico 2008 zijn, kun je ook nog achteraf rekeningen krijgen van je oude verzekeraar. Dat is heel normaal. Het eigen risico was 150 euro namelijk. Ook kan het zijn dat zij VGZ bijvoorbeeld een rekening van de fysio heeft voorgeschoten, terwijl dit niet verzekerd was.
Dus kijk goed wat voor rekeningen dit zijn. Het kan zijn dat zij gelijk hebben!
Mathilde.
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Na 4 jaar geleden te zijn overgestapt naar menzis dacht ik dat ik een super goede verzekering had nog via het fnv dus dat zit goed dacht ik .
Nu nadat ik al 9 jaar een mediche orthopetisch korset draag beslist menzis dat het niet vergoed word met een reden waarvan ik niets begrijp het is de schuld van de specialist die geen uitgebreid rapport schrijft waar in de termen moeten staan waarop ze vergoeden dus kontact op genomen met de specialist en die schrijft vervolgens weer een verwijzing uit maar natuurlijk niet naar de zin van menzis, als de arts alles uitgebreid moet schrijven heeft hij een dag langer nodig om al die verwijzingen te schrijven, ieder ander ziekenfonds neemt genoegen met die verwijzingen waarom niet menzis.
Net weer een verwijzing doorgestuurd ik ben benieuwd zal wel niet.
het is toch een schande dat de gewone mens de dupe is van wat lijkt een strijd van artsen en zorgverlener.
ik heb notabene ruim 4 jaar met deze gedaan omdat ik vond dat het toch allemaal al zo duur is 2 jaar geleden het niet laten aan meten het kon nog wel.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zulke dingen hebben meegemaakt en wat hun voor stappen hebben genomen
Ayla
Nu nadat ik al 9 jaar een mediche orthopetisch korset draag beslist menzis dat het niet vergoed word met een reden waarvan ik niets begrijp het is de schuld van de specialist die geen uitgebreid rapport schrijft waar in de termen moeten staan waarop ze vergoeden dus kontact op genomen met de specialist en die schrijft vervolgens weer een verwijzing uit maar natuurlijk niet naar de zin van menzis, als de arts alles uitgebreid moet schrijven heeft hij een dag langer nodig om al die verwijzingen te schrijven, ieder ander ziekenfonds neemt genoegen met die verwijzingen waarom niet menzis.
Net weer een verwijzing doorgestuurd ik ben benieuwd zal wel niet.
het is toch een schande dat de gewone mens de dupe is van wat lijkt een strijd van artsen en zorgverlener.
ik heb notabene ruim 4 jaar met deze gedaan omdat ik vond dat het toch allemaal al zo duur is 2 jaar geleden het niet laten aan meten het kon nog wel.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zulke dingen hebben meegemaakt en wat hun voor stappen hebben genomen
Ayla
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Ik heb erg slechte ervaringen met de ohra zorgverzekering van kruitvat.
Op 1 of andere manier begrijpen ze het daar niet dat je wanneer je gaat trouwen en een andere naam kunt krijgen en een ander adres.
Ik heb hier erg vaak met hen over gebeld.
De eerste keer kon dit volgens hun niet telefonisch doorgegeven worden maar moest ik de schriftelijk doen. Ik heb dit netjes gedaan. maar helaas kreeg ik nog steeds geen post van hun en stond ik nog steeds met mijn meisjesnaam in hun systeem.
Toen ik de tweede keer belde, stond ik volgens hun wel goed in het systeem maar zou ze nogmaals aanpassen (lijkt me erg raar dat er nog iets aan te passen is als het er al goed instaat) Nog steeds ontving ik de post van hun niet op mijn nieuwe adres.
Derde maal bellen. Volgens hun kwam het omdat ik niet goed ingeschreven stond in mijn nieuwe woonplaats. Ik moest maar eens naar het gemeentehuis. Dit heb ik netjes gedaan, maar hier stond ik gewoon netjes ingeschreven waar ik keurig een uitdraaitje van kreeg.
Nogmaals bellen. Ze wisten het niet hoe het kon........
Toch wilde ik graag dat het geregeld werd, mede omdat ik toen voor het jaar 2009 mijn tandartsverzekering wilde uitbreiden. Ze beloofden mij een formulier hiervoor te sturen, en nu echt naar mijn nieuwe adres. Niet dus.....
Nog vele telefoontjes later is het eindelijk gelukt om goed in het systeem te komen staan, pas halverwege het jaar 2009. Wel heb ik het toen na veel gezeur halverwege het jaar alsnog voor elkaar gekregen om mijn tandartsverzekering uit te breiden.
Voor mij echt bedroevende service. Erg lange wachttijden bij de klantenservice wat ook nog eens 0900nummer is. Ook konden ze vaak dingen over voorgaande telefoontjes en afspraken niet terug vinden in het systeem, zelfs niet terwijl ze het een uur daarvoor nog wel uit het systeem konden halen.....
Voor mij dus geen zorgverzekering van kruitvat meer. Ben voor 2010 overgestapt naar VGZ. Benieuwd of dit minder problemen opleverd.
Op 1 of andere manier begrijpen ze het daar niet dat je wanneer je gaat trouwen en een andere naam kunt krijgen en een ander adres.
Ik heb hier erg vaak met hen over gebeld.
De eerste keer kon dit volgens hun niet telefonisch doorgegeven worden maar moest ik de schriftelijk doen. Ik heb dit netjes gedaan. maar helaas kreeg ik nog steeds geen post van hun en stond ik nog steeds met mijn meisjesnaam in hun systeem.
Toen ik de tweede keer belde, stond ik volgens hun wel goed in het systeem maar zou ze nogmaals aanpassen (lijkt me erg raar dat er nog iets aan te passen is als het er al goed instaat) Nog steeds ontving ik de post van hun niet op mijn nieuwe adres.
Derde maal bellen. Volgens hun kwam het omdat ik niet goed ingeschreven stond in mijn nieuwe woonplaats. Ik moest maar eens naar het gemeentehuis. Dit heb ik netjes gedaan, maar hier stond ik gewoon netjes ingeschreven waar ik keurig een uitdraaitje van kreeg.
Nogmaals bellen. Ze wisten het niet hoe het kon........
Toch wilde ik graag dat het geregeld werd, mede omdat ik toen voor het jaar 2009 mijn tandartsverzekering wilde uitbreiden. Ze beloofden mij een formulier hiervoor te sturen, en nu echt naar mijn nieuwe adres. Niet dus.....
Nog vele telefoontjes later is het eindelijk gelukt om goed in het systeem te komen staan, pas halverwege het jaar 2009. Wel heb ik het toen na veel gezeur halverwege het jaar alsnog voor elkaar gekregen om mijn tandartsverzekering uit te breiden.
Voor mij echt bedroevende service. Erg lange wachttijden bij de klantenservice wat ook nog eens 0900nummer is. Ook konden ze vaak dingen over voorgaande telefoontjes en afspraken niet terug vinden in het systeem, zelfs niet terwijl ze het een uur daarvoor nog wel uit het systeem konden halen.....
Voor mij dus geen zorgverzekering van kruitvat meer. Ben voor 2010 overgestapt naar VGZ. Benieuwd of dit minder problemen opleverd.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
ik heb de fbto als zorgverzekering en me andere verzekeringendaar ook
kan alleen maar zeggen 100 % oke
nooit geen problemen en ik ben er al 28 jaar
kan alleen maar zeggen 100 % oke
nooit geen problemen en ik ben er al 28 jaar
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Daarom ben ik bij AnderZorg nooit een probleem gehad.nooit geen problemen en ik ben er al 28 jaar
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
CZ Absoluut een kouwe douche..
Proberen met zoveel mogelijk ophef geld van je los te peuteren waar ze geen recht op hebben, zelfs na toesturen van bewijzen. Als je het dan op een rechtzaak aan laat komen trekken ze zich op het allerlaatste moment terug onder het mom van "we zijn achter onregelmatigheden gekomen in onze administratie".. Bah.
Proberen met zoveel mogelijk ophef geld van je los te peuteren waar ze geen recht op hebben, zelfs na toesturen van bewijzen. Als je het dan op een rechtzaak aan laat komen trekken ze zich op het allerlaatste moment terug onder het mom van "we zijn achter onregelmatigheden gekomen in onze administratie".. Bah.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
ik heb altijd oz gehad en ergens?2007 gingen ze samen oz en cz..ja ik kan niet overstappen..ja basis,de rest kan ik vergeten,dus ik dacht ook oh oh cz...
maar tot op heden.....totaal geen problemen,kom veel in ziekenhuizen,fysio,manueel,medicatie,hulpmiddelen...en in belgie onder behandeling,totaal geen problemen,godzeidank....
ik hield mijn hart vast enik klop het eglijk af op hout
maar tot op heden.....totaal geen problemen,kom veel in ziekenhuizen,fysio,manueel,medicatie,hulpmiddelen...en in belgie onder behandeling,totaal geen problemen,godzeidank....
ik hield mijn hart vast enik klop het eglijk af op hout
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Ik ben al jaren verzekerd bij de CZ zonder enig probleem. Ze betalen snel uit, telefonisch zijn ze goed te bereiken en de chat via de website werkt goed. Ook een aantal ongewone kosten voor onze kinderen werden gewoon vergoed, nadat we daarvoor toestemming gevraagd en gekregen hadden.
En voor alle duidelijkheid: ik werk niet bij of voor de CZ, ik ben er slechts verzekerd.
En voor alle duidelijkheid: ik werk niet bij of voor de CZ, ik ben er slechts verzekerd.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16 apr 2010 15:16
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Menzis heeft ook een zeer slechte service!!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 30 sep 2013 16:42
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
mim1985 schreef:Ik heb erg slechte ervaringen met de ohra zorgverzekering van kruitvat.
Op 1 of andere manier begrijpen ze het daar niet dat je wanneer je gaat trouwen en een andere naam kunt krijgen en een ander adres.
Ik heb hier erg vaak met hen over gebeld.
De eerste keer kon dit volgens hun niet telefonisch doorgegeven worden maar moest ik de schriftelijk doen. Ik heb dit netjes gedaan. maar helaas kreeg ik nog steeds geen post van hun en stond ik nog steeds met mijn meisjesnaam in hun systeem.
Toen ik de tweede keer belde, stond ik volgens hun wel goed in het systeem maar zou ze nogmaals aanpassen (lijkt me erg raar dat er nog iets aan te passen is als het er al goed instaat) Nog steeds ontving ik de post van hun niet op mijn nieuwe adres.
Derde maal bellen. Volgens hun kwam het omdat ik niet goed ingeschreven stond in mijn nieuwe woonplaats. Ik moest maar eens naar het gemeentehuis. Dit heb ik netjes gedaan, maar hier stond ik gewoon netjes ingeschreven waar ik keurig een uitdraaitje van kreeg.
Nogmaals bellen. Ze wisten het niet hoe het kon........
Toch wilde ik graag dat het geregeld werd, mede omdat ik toen voor het jaar 2009 mijn tandartsverzekering wilde uitbreiden. Ze beloofden mij een formulier hiervoor te sturen, en nu echt naar mijn nieuwe adres. Niet dus.....
Nog vele telefoontjes later is het eindelijk gelukt om goed in het systeem te komen staan, pas halverwege het jaar 2009. Wel heb ik het toen na veel gezeur halverwege het jaar alsnog voor elkaar gekregen om mijn tandartsverzekering uit te breiden.
Voor mij echt bedroevende service. Erg lange wachttijden bij de klantenservice wat ook nog eens 0900nummer is. Ook konden ze vaak dingen over voorgaande telefoontjes en afspraken niet terug vinden in het systeem, zelfs niet terwijl ze het een uur daarvoor nog wel uit het systeem konden halen.....
Voor mij dus geen zorgverzekering van kruitvat meer. Ben voor 2010 overgestapt naar VGZ. Benieuwd of dit minder problemen opleverd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 30 sep 2013 16:42
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Verslag van heupproblemen bij mijn partner en het verloop naar de operatie.
Op 1 juli heeft zij een afspraak gemaakt, met een verwijsbrief voor heup onderzoek, met Dr. Bom in Den Bosch Jeroen Bosch ziekenhuis in den Bosch. Dit resulteerde in een afspraak op 11 juli waaruit een nieuwe afspraak volgde voor bloedonderzoek en een MRI scan (Het bloedonderzoek toonde aan dat het materiaal van de heup goed was en het was gelukkig geen bacteriële infectie. Zijn conclusie: De heup moet vervangen worden door een ander prothese type.
Zij kreeg echter te horen dat de operatie pas 3 maanden later plaats zou vinden. Zij heeft toen meteen OHRA gebeld voor wachtlijstbemiddeling. zonder resultaat.
OHRA deelde haar ook nog mee dat een operatie in België duurder was dan in Nederland In verband met ernstige pijn en het nauwelijks nog kunnen lopen. (max. 10 meter)) wilde zij niet zolang wachten en zocht alsnog contact met Dr. Koen De Smet. Waarschijnlijk de beste heupchirurg in Europa!!
Tijdens de inmiddels gemaakte afspraak met Dr. Koen De Smet heeft de dokter de onderzoeksresultaten van Dr. Bom bekeken en zekerheidshalve nog een röntgenfoto gemaakt. Zijn diagnose is dat de heupknop voor de bovenste helft dood bot is. Zijn uitspraak “dit moet zo snel mogelijk” geopereerd worden. De heup moet vervangen worden. De operatiedatum werd vastgesteld op dinsdag 10 september
Hij heeft daarna op maandagmorgen 2 september de aanvraag tot toestemming gemaild naar OHRA zorgverzekeraar te Tilburg,
Steeds werd gezegd dat de aanvraag nog niet binnen was. Dit is volgens mevrouw van der Heiden niet waar. Ook werd gezegd we betalen maximaal de kosten die in Nederland voor deze operatie worden vergoed. De laatste bewering van mevrouw van der Heiden (zij beslist (mede?) over de goedkeuring) was dat deze donderdag pas binnen was gekomen en dat ze een achterstand hebben van 2 weken en er onvoldoende onderbouwing van de noodzaak tot het doen van de operatie was verstrekt door Dr. Koen De Smet. Ik heb een mail waarin staat dat deze op maandagmorgen voor 9:00 uur verstuurd is.
Een bevriende Patholoog Anatoom heeft de brief gelezen en zijn conclusie is, dat het personeel niet medisch onderlegd is. De Brief van Dr. Koen De Smet bevat voldoende info voor het verstrekken van een goedkeuring. Mevrouw van der Heiden heeft verteld dat als we de operatie laten doorgaan, het mogelijk is dat we alles zelf moeten betalen. Omdat mijn partner dit niet kan betalen en ik ook niet kon de operatie niet doorgaan.
Dit geeft echter wel aan, dat het probleem groot is omdat zij toch boven moet slapen. Beneden is voor een bed geen plaats. Mijn huiskamer is te klein.
Op 11 september heeft Dr. Koen De Smet een uitgebreide mail met alle info die ter zake doet gestuurd aan OHRA. Plotseling kregen we op 13 september de goedkeuring van OHRA zorgverzekeringen. In deze goedkeuring wordt een maximaal bedrag van €14271,85 beschikbaar gesteld voor het totale medische traject. Dr. Koen De Smet heeft in zijn offerte bedragen genoemd van €9260 tot 11260 afhankelijk van de verblijftijd in het Jan Palfijn ziekenhuis te Gent.
Conclusie: Opereren in België is duidelijk goedkoper dan in Nederland.
In de mail van Dr. Koen De Smet vraagt hij om een ingevuld E112 formulier voor een verblijf van 7 tot 10 dagen in het Jan Palfijn Ziekenhuis te Gent. Mijn Partner heeft vandaag OHRA gebeld omdat zij geen E112 formulier heeft gekregen. Een medewerker vertelde haar, dat zij dat nooit doen en weigert dit te doen.https://forum.www.trosradar.nl/posting. ... 70&t=68475#
Op 1 juli heeft zij een afspraak gemaakt, met een verwijsbrief voor heup onderzoek, met Dr. Bom in Den Bosch Jeroen Bosch ziekenhuis in den Bosch. Dit resulteerde in een afspraak op 11 juli waaruit een nieuwe afspraak volgde voor bloedonderzoek en een MRI scan (Het bloedonderzoek toonde aan dat het materiaal van de heup goed was en het was gelukkig geen bacteriële infectie. Zijn conclusie: De heup moet vervangen worden door een ander prothese type.
Zij kreeg echter te horen dat de operatie pas 3 maanden later plaats zou vinden. Zij heeft toen meteen OHRA gebeld voor wachtlijstbemiddeling. zonder resultaat.
OHRA deelde haar ook nog mee dat een operatie in België duurder was dan in Nederland In verband met ernstige pijn en het nauwelijks nog kunnen lopen. (max. 10 meter)) wilde zij niet zolang wachten en zocht alsnog contact met Dr. Koen De Smet. Waarschijnlijk de beste heupchirurg in Europa!!
Tijdens de inmiddels gemaakte afspraak met Dr. Koen De Smet heeft de dokter de onderzoeksresultaten van Dr. Bom bekeken en zekerheidshalve nog een röntgenfoto gemaakt. Zijn diagnose is dat de heupknop voor de bovenste helft dood bot is. Zijn uitspraak “dit moet zo snel mogelijk” geopereerd worden. De heup moet vervangen worden. De operatiedatum werd vastgesteld op dinsdag 10 september
Hij heeft daarna op maandagmorgen 2 september de aanvraag tot toestemming gemaild naar OHRA zorgverzekeraar te Tilburg,
Steeds werd gezegd dat de aanvraag nog niet binnen was. Dit is volgens mevrouw van der Heiden niet waar. Ook werd gezegd we betalen maximaal de kosten die in Nederland voor deze operatie worden vergoed. De laatste bewering van mevrouw van der Heiden (zij beslist (mede?) over de goedkeuring) was dat deze donderdag pas binnen was gekomen en dat ze een achterstand hebben van 2 weken en er onvoldoende onderbouwing van de noodzaak tot het doen van de operatie was verstrekt door Dr. Koen De Smet. Ik heb een mail waarin staat dat deze op maandagmorgen voor 9:00 uur verstuurd is.
Een bevriende Patholoog Anatoom heeft de brief gelezen en zijn conclusie is, dat het personeel niet medisch onderlegd is. De Brief van Dr. Koen De Smet bevat voldoende info voor het verstrekken van een goedkeuring. Mevrouw van der Heiden heeft verteld dat als we de operatie laten doorgaan, het mogelijk is dat we alles zelf moeten betalen. Omdat mijn partner dit niet kan betalen en ik ook niet kon de operatie niet doorgaan.
Dit geeft echter wel aan, dat het probleem groot is omdat zij toch boven moet slapen. Beneden is voor een bed geen plaats. Mijn huiskamer is te klein.
Op 11 september heeft Dr. Koen De Smet een uitgebreide mail met alle info die ter zake doet gestuurd aan OHRA. Plotseling kregen we op 13 september de goedkeuring van OHRA zorgverzekeringen. In deze goedkeuring wordt een maximaal bedrag van €14271,85 beschikbaar gesteld voor het totale medische traject. Dr. Koen De Smet heeft in zijn offerte bedragen genoemd van €9260 tot 11260 afhankelijk van de verblijftijd in het Jan Palfijn ziekenhuis te Gent.
Conclusie: Opereren in België is duidelijk goedkoper dan in Nederland.
In de mail van Dr. Koen De Smet vraagt hij om een ingevuld E112 formulier voor een verblijf van 7 tot 10 dagen in het Jan Palfijn Ziekenhuis te Gent. Mijn Partner heeft vandaag OHRA gebeld omdat zij geen E112 formulier heeft gekregen. Een medewerker vertelde haar, dat zij dat nooit doen en weigert dit te doen.https://forum.www.trosradar.nl/posting. ... 70&t=68475#
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Hier een link naar de website van Zilveren Kruis met info over het formulier en de werkingswijze. http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... ulier.aspx
Let op! Mochten er complicaties ontstaan , dan gaat het Belgische ziekenhuis extra kosten declareren, terwijl dit in het Nederlandse bedrag is inbegrepen. Laat u daarover (extra) informeren door zorgverzekeraar.
Er is een speciale brochure van CZ ( is de uitvoerder van de Ohra verzekering) : http://www.cz.nl/brochure/zorg-in-belgi ... tsland.pdf
Let op! Mochten er complicaties ontstaan , dan gaat het Belgische ziekenhuis extra kosten declareren, terwijl dit in het Nederlandse bedrag is inbegrepen. Laat u daarover (extra) informeren door zorgverzekeraar.
Er is een speciale brochure van CZ ( is de uitvoerder van de Ohra verzekering) : http://www.cz.nl/brochure/zorg-in-belgi ... tsland.pdf
Re: Zorgverzekeraars met slechte service
Wij zitten al 18 jaar bij Zorg en Zekerheid , en zeer tevreden
In al die jaren geen enkel probleem met ze gehad.
Het is een van de kleinere zorgverzekeraars in Nederland.
In al die jaren geen enkel probleem met ze gehad.
Het is een van de kleinere zorgverzekeraars in Nederland.