LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
mooi marieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:29

Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door mooi marieke »

Vorige week hebben wij allen een brief ontvangen met de mededeling dat hout en oliekachels en gasflessen per 31-12-09 worden verboden en iedereen het propaangas moet afnemen.
Dit kost E 3,50 per cup, daar verdienen ze zo`n slordige 1,50 aan, uitgaande van de adviesprijs per liter. Daar buiten gelaten de korting die zij krijgen bij grote afname.
Wij vragen ons af of dit wettelijk is toegestaan om zoveel aan energie te verdienen.
Het is het oude liedje: veel mensen die hier al jaren staan kunnen deze prijzen niet meer betalen en zijn genoodzaakt te verkassen.
Als men het gasnet op het aardgas zou aansluiten, zal het veel aantrekkelijker worden om een chalet te kopen.

Wie weet iets van dit soort zaken af?
Mag dit zo maar of is dit ook weer zo`n crimineel spelletje van deze gebroeders?
[/b]

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door Toppy »

En op grond waarvan gaan ze dat verbieden?
Hun eigen regels? En waren die al bekend? Was het al verboden om op hout of olie te stoken?
Lijkt mij eerder een truc om nog meer mensen weg te pesten.
Ik zou eens bij de gemeente gaan vragen hoe het zit.
En wat denkt Succesparken te doen als iedereen weigert om op hun gas te gaan stoken?

mooi marieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:29

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door mooi marieke »

Die regels waren al bekend. Begin vorig jaar hebben we een nieuw contrakt gekregen, waarin staat dat de hout en oliekachels wel gedoogd werden, wat overigens al jaren is.
Mensen weg pesten is al oud, de laatste 3 jaar zijn er al zo veel weggejaagd door jaargeldverhoging, verouderde caravans, dure energie. Sommige stonden al ruim 30 jaar hier.

Wat ze gaan doen kun je wel raden, afsluiting van energie en toegang weigering en in het ergste geval onteigening.
Dit staat ook in het nieuwe contrakt, dus menig bewoner slaapt toch behoorlijk slecht en kijkt met angst en beven naar de toekomst.

Maar bedankt voor de tip, ik ga morgen naar de gemeente om daar eens het e e a uit te zoeken.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door Toppy »

De bekende minder frisse werkwijze van deze mensen.
Een nieuw contract kunnen ze altijd sturen. Als je dat niet ondertekent is het er niet en blijft het oude geldig.
Kijk maar eens op www.bontevlucht.nu hoe dat gaat.

mooi marieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:29

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door mooi marieke »

De laatste paar dagen hebben een aantal van ons rond gelopen met een handtekeningenlijst die bijna iedereen getekend heeft.
Zo hoorde ik van iemand dat er toch een aantal mensen nog niet het nieuwe contrakt getekend hebben. Veel mensen willen hun verhaal graag vertellen want veel zijn het niet eens met de gang van zaken, maar helaas kijkt iedereen de andere kant op en wordt het maar snel vergeten. Bang voor represailles of roddels?

We wonen hier prachtig en was er zeer gelukkig mee, maar zo langzamerhand is het net een koude ademtocht die over m`n schouder waait, die maakt dat ik wens ergens anders te wonen.

As maandagavond is er een spoed-beraad voor bewoners georganiseerd in de kantine, overigens door iemand anders dan de handtekening groep, kunnen we mooi de lijst neerleggen om nog meer krabbels te vergaren.

Ik heb e e a gelezen op de bontevluchtsite en vraag me af hoe het komt dat er nooit iets aan deze praktijken gedaan wordt, is er dan geen klokkeluider voor dit soort zaken?

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door Toppy »

Ik zou nu maar eens met z'n allen kijken of je de Bergervoeten op de Ossenberg een halt toe kan roepen.
Alles wat zij beweren moet je controleren. Meestal blijkt wat zij beweren niet waar is.
Lees de contracten eens goed. Daar staan dingen in die volgens de wet niet kunnen en mogen. Mijn advies is nooit een contract van deze mensen tekenen! Ze zijn maar op één ding uit. Jouw geld!
Samen sta je sterk tegen de praktijken van deze mensen. Laat je vooral niet intimideren door deze lieden. Je laat je toch door dit gespuis toch niet wegjagen!
Benader journalisten en vertel wat je overkomt en overkomen is.
Als ze allerlei dingen gaan bouwen, het terrein omploegen, bomen kappen enz. ga naar de gemeente en vraag of het wel klopt wat zij doen.
Deze mensen houden zich aan geen enkele regel!

Sterkte vanavond

mooi marieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:29

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door mooi marieke »

Heeft even geduurd, veel andere dingen te doen.
De opkomst was groot, op een paar dwarsliggers en hielenlikkers na die vinden dat wij met onze allesbranders, waar we alles in gooien behalve hout, het verpesten voor hen die er al 40 jaar wonen. Zelf stoken ze geen hout, want dat mag niet!
Maar goed, we hebben een brief via de advokaat, met ongeveer 200 handtekeningen, gestuurd naar de Bergervoeten.
De laatste berichten luiden dat dit afgewezen is en houden de heren het poot stijf.
Een dezer dagen komt er weer een spoedberaad om te bespreken wat we verder gaan doen.
Ik ga ook de kranten inlichten en wil ook nog naar die minister mailen die nu de zaken onder de loep neemt betreffende de succes en topparken. Wie weet wat dit nog te weeg brengt!

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door Toppy »

Beste mooi marieke.

Het lijkt mij verstandig om eens contact op te nemen met de Recereantenvereniging Bonte Vlucht in Doorn.
Die zijn al een hele tijd bezig met Succesparken en niet zonder succes.
www.bontevlucht.nu

myriam van ekeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 15:34

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door myriam van ekeren »

beste mooie Marieke,

als je ervoor kiest om het één en ander op radar te zetten, lijkt het me wel handig als het de waarheid is. De gasprijs waar je het over hebt is niet correct, en zo zijn er wel meer dingen die niet correct zijn.
het verhaal wat je er op gezet heb over een brief van de advokaat, er is nooit een brief geweest van een advokaat, dus het antwoord waar jij het over hebt van de kant van de ossenberg, kan niet kloppen.
Ik ben de beheerder van het park, en wie ben jij ????
myriam van ekeren

bettyboob
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2009 16:10

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door bettyboob »

Beste toppy

Graag zouden wij willen weten wat wij voor een belang hebben bij een belangenvereninging?

Vriendelijke groet Betty

bettyboob
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2009 16:10

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door bettyboob »

Mooie Marieke

Ik heb je reacties gelezen hier boven en er klopt geen hout van. Als je het vuur nou nog heter op wil stoken tegen de heeren bergevoet dan moet je vooral zo doorgaan.
En overgens geen enkel advokaat doet wat gratis hoe zit dat dan??
En als mensen die de waarheid spreken hielelikkers worden genoemd dan ben ik er ook één. Volgens mij heb je de bijeenkomst niet goed begrepen want we gingen voor de houtkachels en de Oliekachels en niet voor de huidige gas.

Betty

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Energieprijzen succespark de Ossenberg.

Ongelezen bericht door Toppy »

Welk belang heb je bij een belangenvereniging?
Inmiddels is het bij een ieder toch wel duidelijk dat de heren Bergervoet 'ondernemers' zijn waarvan de reputatie op zijn zachtst gezegd niet al te best is. Er worden vragen in de Tweede Kamer over ze gesteld, er loopt een onderzoek door VROM tegen ze, waar zij opduiken gebeuren er dingen die met geen pen te beschijven zijn. Kijk maar eens bij Klein Giethoorn in Opperdoes enz. enz. Het tegen elkaar uitspelen van mensen is hun stijl. Als ik de reacties lees is ze dat bij jullie weer gelukt. En dan is er maar één verliezer. Jullie dus.
Dus verenig je en zorg voor één blok. Jullie willen tenslotte allemaal hezelfde. Hou op met elkaar de zwarte Piet toespelen. Daar wordt er maar één wijzer van.

Gesloten