LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jeroen1987,21
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 15:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jeroen1987,21 »

Ik heb ook een bericht gestuurd naar consuwijzer.nl, bedankt voor de tip!

Groet, Jeroen

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@gerard de ver:

Opdracht uitgevoerd :D :D :D Kijk ook even op www.adformatie.nl
onder de reacties op Natasja F, daar hebben ook 2 exmedewerksters van We R You, één van de callcenters van de NEM op gereageerd.

@Overige bezoekers/schrijvers: Wordt het niet de hoogste tijd dat het programma OPGELICHT ingeschakeld wordt?

plopper
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door plopper »

Als je goed oplet zie je dat de mensen in de straten waar natasha doorheen wandelt tijdens het reclamespotje, allerlei problemen hebben met hun electra.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ zwoerdkop:

Zou je jouw reactie ff kunnen kopiëren en op www.adformatie.nl kunnen plakken? Daar zijn ook al veel reacties gekomen op de NEM commercial. Deze site wordt ook bezocht door reclamejongens en wellicht ook bekeken door het reclamebureau die deze commercial heeft bedacht.


zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door zjwaemke »

let er wel ff op dat op ALLE vergelijkingssites de actietarieven voor NIEUWE klanten staan (die meestal maar kort geldig zijn 1 maand/kwartaal/jaar). De "gewone" lopende prijzen/tarieven voor bestaande klanten kom je niet in de meest voordelige top 15 tegen.


Daarom dus altijd ff opletten daarmee :wink:

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@Gerard de ver of anderen:

Kan iemand mij vertellen waarom Radar of Opgelicht nooit aandacht aan de NEM hebben besteed (kan niets vinden) en b.v. Kassa wel, terwijl op dit forum veel meer klachten staan dan op het forum van Kassa?

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Ik nodig NU de medewerkers van de NEM uit HIER OP DIT FORUM hun zogenaamde voordeel uit te komen leggen...

Wij zijn benieuwd....

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Kan iemand mij vertellen waarom Radar of Opgelicht nooit aandacht aan de NEM hebben besteed (kan niets vinden) en b.v. Kassa wel, terwijl op dit forum veel meer klachten staan dan op het forum van Kassa?
De horror ervaringen op de consumentenforums hebben al effect:
Uit het onderzoek blijkt ook dat de groep consumenten die overweegt over te stappen in de komende twee jaar, kleiner is geworden. Het afnemende enthousiasme bij consumenten om over te stappen kan ook worden veroorzaakt door de intensieve telefonische werving van een aantal leveranciers. Er komen meer klachten binnen bij ConsuwWijzer. Ook in de media en in politieke debatten is deze werving al een aantal keren negatief in de schijnwerpers komen te staan. Daarom gaat de NMa in 2009 de werving op de energiemarkt toetsen aan de wettelijke normen en zal zij ingrijpen indien nodig
http://www.nma-dte.nl/nederlands/actuee ... vreden.asp

Nu nog de overheid overspoelen met klachten.
Nogmaals:
Stuur je klacht ook naar Consuwijzer, dan kan de overheid/ toezichthouders er ook wat mee!
Daar helpen we elkaar meer mee dan elkaar bang te maken op deze fora en vervolgens precies te doen wat de oude garde graag ziet: niet overstappen.

http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Angst om te switchen mag dan misschien afgenomen zijn maar de klachten blijven komen. Doe er dan wat nuttigs mee en gebruik, naast de consumenten platforms, ook de instrumenten die de overheid biedt. Ze hebben immers ook deze vrije markt, met zijn uitwassen, in het leven geroepen.

Nu hou ik er verder over op 8)

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frenkievee »

Gerard, er staat een punt teveel in je link naar www.energieleveranciers.nl, waardoor je op een rare pagina van die site uitkomt.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Mijn advocaat had alle gevallen van de NEM bij de geschillencommissie doorgelicht. In ALLE gevallen werd de NEM “zonder meer” in het gelijk gesteld
Dan heeft er in deze draad al iemand fors lopen liegen ;-D

(of je advocaat heeft niet heel ver teruggekeken).
Dus die NMA, consumentenautoriteit en de OPTA (=3x overheid), doen gewoon geen flikker
Niet voor individuele gevallen; gaat om de grote lijnen.
Mensen moeten zelf ook tijdig aan de bel trekken bij problemen en ik denk dat veel problemen onstaan doordat mensen er niet direct bovenop zitten als er fouten gemaakt worden door energiebedrijven.
(geldt ook voor mezelf trouwens :oops: )

mobget_gek
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2008 16:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mobget_gek »

Zojuist werd ik gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij. De mevrouw aan de telefoon drong zeer bij mij aan om het informatiepakket thuis bezorgd te krijgen. Om ervan af te zijn, had ik bijna 'ja' gezegd.
Gelukkig heb ik dat niet gedaan. Morgenochtend belt ze weer. Gelukkig is er internet en weet ik dat ik 'nee' moet zeggen.
Zeer misleidend: zij sprak over samenwerking van NEM en Nuon, ze deed zich eerst voor als iemand van Nuon.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Beste Ali,
Bij DAS rechtsbijstand zijn tientallen NEM oplichtings-gevallen met de geschillencommissie bekeken.
Geen enkele heeft het gehaald in voordeel van de klant.

Natuurlijk snappen wij dat de autoriteiten geen individuele gevallen helpt. Daar zijn toezichthouders ook niet voor.
Maar de fraude en oplichting van de NEM duurt nu al meer dan 4 JAAR.
Dus die ambtenaren van de autoriteiten doen gewoon niets.
Dat terwijl er toch duidelijk aantoonbaar oplichting aan de orde is.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

@Twijg,

Heb exact dezelfde vraag enige tijd geleden gesteld aan een leidinggevende bij de klantenservice van Nuon.
Zijn antwoord: dat doen we niet omdat de switchprocedure er niet in voorzien heeft..........
Het schijnt wel mogelijk te zijn om bij je energiemaatschappij aan te geven dat je nooit of te nimmer geswitched wil worden (tot nader order natuurlijk).
Verder schijnt er bij de grote maatschappijen een afdeling "ongewenste switches" te bestaan, die in staat zijn om dit soort switches keihard terug te draaien. Maar ik moet erbij zeggen dat het mij destijds niet gelukt is om hiermee in contact te komen.......

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Ali, dank voor de link! Dit wordt nu nóg interessanter.....

De Nederlandse Energie Maatschappij B.V. neemt in haar instructies en trainingen aan personen die voor of namens haar kleinverbruikers werven met betrekking tot deze
werving tenminste het volgende op:
a) Dat niet op onredelijke tijdstippen wordt geworven;
b) Dat niet wordt geworven boven bepaalde redelijke leeftijdsgrenzen;
c) Dat niet wordt geworven onder personen die de Nederlandse taal niet of nauwelijks
machtig zijn;
d) Dat er sprake is van een beloningssysteem waarbij de persoon die voor of namens de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. werft niet wordt beloond indien een (potentiële) klant een gegronde klacht heeft ingediend;
e) Dat de personen die voor of namens de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. kleinverbruikers werven zich door middel van een door hen ondertekende verklaring conformeren aan de door of namens de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. aan hen gegeven instructies, trainingen en scripts;
f) Dat de personen die voor of namens de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. kleinverbruikers werven zich onthouden van mededelingen die suggereren dat de bij de klant aanwezige technische inrichting met betrekking tot de levering van energie
niet goed functioneert, dat technische aanpassingen daarvan nodig zijn of die onjuiste toekomstverwachtingen dienaangaande wekken.


Vooral punt B en C zijn in deze erg erg interessant en stemt tot nadenken. Als ik zie en lees hoeveel ouderen boven een bepaalde leeftijdsgrens tóch geworven worden mogen er vraagtekens geplaatst wordn in hoeverre de NEM/NL energie zich aan deze voorwaarden houdt.
Wel maakt dit stuk het voor de consument stukken leuker om in dit soort gevallen een klacht in te dienen en van het contract af te kunnen zien (ook al is de tijd verlopen) zonder verdere gevolgen. De NEM/NL energie houdt zich in dit soort gevallen nml niet aan de afspraak als hier geformuleerd.


)PS: Is er iets met de sessietijd hier aan de hand? Ik wordt er steeds uitgeknikkerd)

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

Alweer iemand bijna 'het haasje', :roll:

@ shine, Ali Bensalah en DMG, bedankt voor jullie informatie. Petje af voor jullie kennis van de enorme regelgeving etc. van de energiemarkt!

Vind het , gezien het artikel van Shine en het feit dat de NEM zich niet bij het CCP (DMG) wil aansluiten en dat Ali meldt dat de NEM al onder curatele is gesteld, onbegrijpelijk dat de NEM er nog steeds mee weg komt.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Wicher,
Het klopt dat elke energieleverancier een afdeling “ongewenste switches" heeft. Die van mij “ESSENT” had ik meteen gebeld na de oplichting van de NEM. Zouden alles uitzoeken voor mij. Daarna nog ZES keer gebeld. Ze hebben tot op vandaag (4 maanden later) nog helemaal NIETS gedaan. Ik had nooit problemen bij ESSENT, dus heb ik ze nog EEN keer gebeld om weer terug naar ESSENT over te stappen. Zou weer daarover teruggebeld worden. Ook hier nooit meer iets van gehoord. Net zo min als die andere 6 keren dat ik ze belde.
ESSENT neemt dus nooit klanten aan die bij de NEM zitten.
Je kunt dus nooit van de NEM naar ESSENT overstappen.
Ik moet hier ook vraagtekens bijzetten.
Er zijn dus toch duidelijk afspraken tussen de NEM en ESSENT.
Ook luchtje aan. Dit stinkt dus ook!!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@gerard de ver:
je zegt dat Essent geen mensen van de NEM meer terug nemen, uit ervaring kan ik zeggen dat mijn moeder zonder problemen weer teruggegaan is naar Essent!
Officieel is ze sinds juni 2008 alweer terug gezet!

Daarom verbaast het mij dan ook ten hoogste dat ze nu dat 'Cannock'-gedoe in werking hebben gezet.

Heb voor de zekerheid nog contact met Essent opgenomen om te vragen of mijn moeder nog écht wel bij Essent zit: ja hoor, geen probleem, zo heeft Essent mij verzekerd!

Er is nu een brief van 'Cannock' binnen gekomen dat ze doorgegeven hebben aan de NEM dat mijn moeder nog steeds in gebreke is en dus nog steeds niet heeft betaald ...
De NEM zal dan nu, volgens 'Cannock', de boel gaan afsluiten.
Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen, ook al omdat er niemand meer woont!

En op een begraafplaats valt nu eenmaal weinig af te sluiten!
Laat staan wat te halen. :roll:

Gesloten