LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe wasmachine, de bomen en het bos
-
Nieuwe wasmachine, de bomen en het bos
Mijn huidige wasmachine is 8 jaar oud en aan vervanging toe. Het ding maakt steeds meer lawaai bij het centrfugeren. De symptomen duiden erop dat de lagers vervangen moeten worden, althans dat heb ik begrepen na wat geggoogle.
Het is een was-droogcombinatie maar eigenlijk gebruik ik de droger maar 1x per week, reden om nu een gewone wasmachine te kopen.
Nu heb ik de testresultaten van de Consumentenbond bekeken en heb op diverse websites de reviews gelezen. Ook op dit forum heb ik diverse onderwerpen doorgelezen.
Zeggen de testresultaten wel iets over de wasmachines? De meeste machines gaan pas na een tijdje mankementen vertonen.
En dan nog!
Mijn machine wordt met 1,5 persoon (LAT-relatie) veel minder vaak gebruikt dan in een gezin met kinderen.
Een garantieperioe van twee jaar zou in mijn geval eigenlijk vier jaar moeten zijn.
Er is vast wel slimme electronica op de print te zetten waaruit door een monteur af te lezen valt hoe vaak de machine gebruikt is.
Het lijkt erop dat hoe meer informatie ik vergaar, hoe troebeler het beeld wordt.
Volgens de Consumentenbond zou de beste koop een LG zijn. Een van de minpunten van de test was het geluidsniveau. In diverse reviews valt te lezen dat het juist zo'n stil apparaat is.
Op dit forum schreef Toolboy:
Opletten dat je geen spaanse bosch /siemens koopt.
Deze kunnen niet in de schaduw staan van de echte.
Maar hoe weet je nou of het om zo'n Spaans geval gaat?
En is bekend of ergens te vinden welke machines waar gemaakt zijn en onder welke merknamen dezelfde machines worden aangeboden?
Is goedkoop duurkoop?
En is een aquastop nodig? Mijn huidige heeft er geen.
Kortom, is het eigenlijk een god zegene de greep of kun je voor een redelijke prijs (zo'n 450-500) een goede machine kopen?
Het is een was-droogcombinatie maar eigenlijk gebruik ik de droger maar 1x per week, reden om nu een gewone wasmachine te kopen.
Nu heb ik de testresultaten van de Consumentenbond bekeken en heb op diverse websites de reviews gelezen. Ook op dit forum heb ik diverse onderwerpen doorgelezen.
Zeggen de testresultaten wel iets over de wasmachines? De meeste machines gaan pas na een tijdje mankementen vertonen.
En dan nog!
Mijn machine wordt met 1,5 persoon (LAT-relatie) veel minder vaak gebruikt dan in een gezin met kinderen.
Een garantieperioe van twee jaar zou in mijn geval eigenlijk vier jaar moeten zijn.
Er is vast wel slimme electronica op de print te zetten waaruit door een monteur af te lezen valt hoe vaak de machine gebruikt is.
Het lijkt erop dat hoe meer informatie ik vergaar, hoe troebeler het beeld wordt.
Volgens de Consumentenbond zou de beste koop een LG zijn. Een van de minpunten van de test was het geluidsniveau. In diverse reviews valt te lezen dat het juist zo'n stil apparaat is.
Op dit forum schreef Toolboy:
En is bekend of ergens te vinden welke machines waar gemaakt zijn en onder welke merknamen dezelfde machines worden aangeboden?
Is goedkoop duurkoop?
En is een aquastop nodig? Mijn huidige heeft er geen.
Kortom, is het eigenlijk een god zegene de greep of kun je voor een redelijke prijs (zo'n 450-500) een goede machine kopen?
Re: Nieuwe wasmachine, de bomen en het bos
zit hem in het prijsverschil.dit forum schreef Toolboy:
En is bekend of ergens te vinden welke machines waar gemaakt zijn en onder welke merknamen dezelfde machines worden aangeboden
De goede Siemens_Bosch beginnen bij +/- 700€
Aquastop zit er tegenwoordig bijna overal op.
Ik zou toch voor de duurdere gaan daar heb je bij
weinig gebruik minstens 20 jaar wat aan.
Volgens mij is er in die prijklasse best een goede machine te vinden. Ik heb zelf sinds 15 (!) jaar een Blue Air wasmachine. Toen gekocht voor Fl.299,-. Nog nooit een cent onderhoud aan gehad. Nu was ik niet veel (ong. 5x per maand), maar iets goeds hoeft dus niet altijd duur te zijn. Volg vooral je eigen voorkeuren. Succes, Henk.
Heb al meerdere keren aangegeven dat je huishoudelijke
appies van 10 jaar en ouder niet meer kan vergelijken met
de tegenwoordige.Vroeger was bijna alles nog mechanisch
en minder storing gevoelig.tegenwoordig is het juist de
electronica die voor de meeste storingen zorgt.
appies van 10 jaar en ouder niet meer kan vergelijken met
de tegenwoordige.Vroeger was bijna alles nog mechanisch
en minder storing gevoelig.tegenwoordig is het juist de
electronica die voor de meeste storingen zorgt.
-
Bedankt voor de antwoorden.
Als ik het goed gegrijp kan ik maar het beste een machine kiezen met zo weinig mogelijk electronica.
Mijn vorige machine was een combi van Bosch en daar moest de printplaat na 8 jaar vervangen worden. Dat ding moest al fl.700,-- kosten, reden om de huidige AEG aan te schaffen.
Als ik het goed gegrijp kan ik maar het beste een machine kiezen met zo weinig mogelijk electronica.
Mijn vorige machine was een combi van Bosch en daar moest de printplaat na 8 jaar vervangen worden. Dat ding moest al fl.700,-- kosten, reden om de huidige AEG aan te schaffen.
bleeke Bet
Machines hebben tegenwoordig allemaal een boel electronica.
AEG-Electrolux is ook bij lange na niet meer wat het was.
De hele goedkope vind je tegenwoordig bij de bouwmarkten
(Gamma-Praxis) en met zo weinig was zou ik dus daarvoor gaan.
Denk zelf 4-5 jaar dat je er mee doet.Garantie en service is
een hele grote ?????????????????????
Geplaatst op 01 Mrt 2009 16:23 door bleeke Bet
--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor de antwoorden.
Machines hebben tegenwoordig allemaal een boel electronica.
AEG-Electrolux is ook bij lange na niet meer wat het was.
De hele goedkope vind je tegenwoordig bij de bouwmarkten
(Gamma-Praxis) en met zo weinig was zou ik dus daarvoor gaan.
Denk zelf 4-5 jaar dat je er mee doet.Garantie en service is
een hele grote ?????????????????????
Ben het nagenoeg met plumber eens.
Maar hou het met de huidige machines maar op 100 euro per jaar.
Dat is mijn huidige maatstaf.,Ongeacht het merk.
300 euro aanschaf 3 jaar mee.,enz
Groet T
Maar hou het met de huidige machines maar op 100 euro per jaar.
Dat is mijn huidige maatstaf.,Ongeacht het merk.
300 euro aanschaf 3 jaar mee.,enz
Groet T
hoi heb een vraag heb vorig jaar een nieuwe wasmachine gekocht maar steeds eet hij mijn kleding kapot nu heb ik gebeld naar degenen waar ik hem gekocht heb en die zei dat een vriendin van mijn het zelfde probleem had wat is nu het geval de rubberen rand is te groot maar waar kan ik nu mijn kleding die stuk is en weggegooid zijn verhalen ????
groetjes lady evil
groetjes lady evil
-
Nog een vraagje:
maakt het wat uit of de kuip van RVS of kunststof is?
maakt het wat uit of de kuip van RVS of kunststof is?
Kunsstof beschadigd sneller als er per
ongeluk metalen delen in de kleding zit.
Voor de rest net zo goed hoor.
Denk ook niet dat het om de kuip gaat
maar om de trommel.
lady evil.
De kleding is weggegooid daarmee ook het bewijs.
Is dus nergens meer te verhalen.
ongeluk metalen delen in de kleding zit.
Voor de rest net zo goed hoor.
Denk ook niet dat het om de kuip gaat
maar om de trommel.
lady evil.
De kleding is weggegooid daarmee ook het bewijs.
Is dus nergens meer te verhalen.
-
Plumber,
Bedankt voor het antwoord.
Bedankt voor het antwoord.
oke helaas dan dan ben ik toch blij dat ze het gaan maken en er een goede maat rubber in zetten nu heel erg bedankt voor uw reactie"s met vriendelijke groet lady evil
-
Ik sta op het punt om mijn eerste wasmachine aan te schaffen. Mijn budget is niet al te groot daarom heb ik er ook aan gedacht om een tweedehands wasmachine te kopen. Toch ben ik hier een beetje bang voor, stel: hij begeeft het na een jaar. Vind ik toch niet echt een prettig idee.
Toch maar een nieuwe dus. Is het nog verstandig om rekening te houden met de best geteste wasmachines van de Consumentenbond? De LG lijkt me wel oke.
Toch maar een nieuwe dus. Is het nog verstandig om rekening te houden met de best geteste wasmachines van de Consumentenbond? De LG lijkt me wel oke.
De best geteste geeft alleen aan dat hij
het goed doet,maar niet hoelang hij mee gaat.
Gewoon vrienden en kennissen afgaan waar
ze het langste mee doen.
het goed doet,maar niet hoelang hij mee gaat.
Gewoon vrienden en kennissen afgaan waar
ze het langste mee doen.
Die testen van de (consumentenbond) zijn gesponsord
En plumber heeft helemaal gelijk,het is een moment opname en geen lange duur test.
En ga zeker niet af op de huidige gemiddelde levensduur van wasmachines volgens de uneto daar klopt helemaal niets van.
100 euro per jaar wijst mijn praktijk uit,Deel de aanschafprijs maar door 100 en je weet het.
Groet T
En plumber heeft helemaal gelijk,het is een moment opname en geen lange duur test.
En ga zeker niet af op de huidige gemiddelde levensduur van wasmachines volgens de uneto daar klopt helemaal niets van.
100 euro per jaar wijst mijn praktijk uit,Deel de aanschafprijs maar door 100 en je weet het.
Groet T
-
Daar ben ik weer met een vraag.
N.a.v. wat ik hier gelezen had, gekozen voor een goedkope machine. Hoeft voor mij niet langer dan 4 jaar mee te gaan.
Ik koos een Bosch en wilde bij de aflevering regelen dat hij werd aangesloten op de trekschakelaar.
Dat kan dus niet. Reden: dat moet BIJ BEPAALDE MACHINES door en gecertificeerd iemand gebeuren. Waarom dan alleen bij bepaalde machines? was mijn vraag.
Dat had te maken met de lengte van het snoer.
Dat was bij een aantal machines niet lang genoeg en als dan ook nog de stekker eraf geknipt moest worden, werd ie nog korter. Betekende dat de wasmachine aan de achterkant opengemaakt moest worden om er een ander snoer op te zetten.
Mijn vraag is: klopt dit verhaal of is het onzin om de service die ze zeggen te leveren toch NIET te willen leveren.
Het gaat in dit geval om Modern.nl.
Die staan/stondden (toen ze nog winkels hadden) bekend om hun goeie service.
N.a.v. wat ik hier gelezen had, gekozen voor een goedkope machine. Hoeft voor mij niet langer dan 4 jaar mee te gaan.
Ik koos een Bosch en wilde bij de aflevering regelen dat hij werd aangesloten op de trekschakelaar.
Dat kan dus niet. Reden: dat moet BIJ BEPAALDE MACHINES door en gecertificeerd iemand gebeuren. Waarom dan alleen bij bepaalde machines? was mijn vraag.
Dat had te maken met de lengte van het snoer.
Dat was bij een aantal machines niet lang genoeg en als dan ook nog de stekker eraf geknipt moest worden, werd ie nog korter. Betekende dat de wasmachine aan de achterkant opengemaakt moest worden om er een ander snoer op te zetten.
Mijn vraag is: klopt dit verhaal of is het onzin om de service die ze zeggen te leveren toch NIET te willen leveren.
Het gaat in dit geval om Modern.nl.
Die staan/stondden (toen ze nog winkels hadden) bekend om hun goeie service.
Klopt.
kan zijn dat het snoer tekort is als de stekker
eraf gehaald wordt.Dan moet er een langer
snoer op.Klusje van niks kan je zelf ook.
kan zijn dat het snoer tekort is als de stekker
eraf gehaald wordt.Dan moet er een langer
snoer op.Klusje van niks kan je zelf ook.
Stekker eraan laten zitten, en een snoer met een contrastekker aan de trekschakelaar bevestigen.Dat was bij een aantal machines niet lang genoeg en als dan ook nog de stekker eraf geknipt moest worden, werd ie nog korter. Betekende dat de wasmachine aan de achterkant opengemaakt moest worden om er een ander snoer op te zetten.
Je moet er wel voor zorgen dat het die contrastekker niet op de grond ligt.
Geplaatst op 06 Mrt 2009 22:43 door BBCS
Stekker eraan laten zitten, en een snoer met een contrastekker aan de trekschakelaar bevestigen.
Je moet er wel voor zorgen dat het die contrastekker niet op de grond ligt.
Niet doen dus.Trekschakelaar is niet voor niets
verplicht in vochtige ruimtes.
stekker en contrastekker is niet waterdicht.
Als je materiaal gebruikt met IP44 classering, hoef je daar geen zorgen over te maken.stekker en contrastekker is niet waterdicht.