LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Monstrans
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2007 03:53

efexor

Ongelezen bericht door Monstrans »

Hallo Lotgenoten,zijn er ook mensen die 300 miligram efexor gebruiken? Groetjes Gerard.

louise22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2008 09:45

Re: efexor

Ongelezen bericht door louise22 »

Hai gerard,
Ik persoonlijk niet. Een collega van mij. ( 37 jaar?) gebruikt deze hoeveelheid al sinds zijn 15e. Mocht je iets te vragen hebben, ik vraag het door.
gr. louise

Monstrans
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2007 03:53

Re: efexor

Ongelezen bericht door Monstrans »

Dag Louise Bedankt voor je antwoordt ik zit nu niet meer op 300 mg,ik ben weer aan het afbouwen omdat ik het gevoel heb dat het niet goed meer werkt,ik vindt het veschrikkelijk angstig om het te gebruiken en niet weet hoe lang het duurt voor je iets gevonden hebt voor dat weer werkt,de bijwerkingen maken mij vaak erg bang en eenzaam. M.v.g Gerard

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: efexor

Ongelezen bericht door greenfrog »

Ik werd er soms wat hyper van Monstrans. Ineens veel plantenbakken willen kopen en ophangen, veel hardlopen savonds en dan leken de avond verlichtingen (reclame neon) heel mooi en anders en warm. Maar vond het ook wel iets naars hebben de werking. boosaardig of zo, ik had erg grote pupillen ook er van.

greetje22
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:12

Re: efexor

Ongelezen bericht door greetje22 »

Greenfrog,
Waarom ben je er eigenlijk mee gestopt, was een andere dosis niet meer voldoende?
Ik heb nu heel veel zin om bloemen te kopen terwijl het me anders geen bal interesseert. 't liefst bloemen die lekker ruiken, vooral hyacinthen.Heerlijk!

greetje

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: efexor

Ongelezen bericht door greenfrog »

hey greetje, was ik net van plan, de rozen en lelies (witte met een paar donkerrode vlekjes op de blaadjes met lange steel) zijn slap en worden bruin. Ik kreeg erg grote pupillen en een wat kwade blik in mijn ogen van effexor greetje, maar het werkte wel als een tiet. Ik ben er eind 2000 of 2001 mee gestopt en over gegaan op Seroxat. Daar las ik toen veel over. Huisarts zei toen overigens dat hij vond dat veel van zijn patienten moeilijk konden stoppen met Seroxat (Paroxetine) omdat het zo direct op je serotonine werkt, en dat hij het liever niet voor schreef. Zoals gezegd, heb wel spijt dat ik begonnen ben met 75mg capsules en het niet heb gehouden op de roserode 37,5 ruitjes, denk dat dat beter voor me was, maar het is al lang geleden ook inmiddels.

essence
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2009 02:48

Re: efexor

Ongelezen bericht door essence »

wat vond je dan niet oké aan het feit dat je vanalles wou ondernemen en mooi vond greenfrog en overstapte naar seroxat ? ..

ow ja , serocat is idd een ssri = selectieve serotine heropnemer
terwijl efexor een snri is = selectieve serotine en noradrealine heropnemer :wink:

yves.

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: efexor

Ongelezen bericht door greenfrog »

ik was een beetje teveel aan het ondernemen essence, ineens 12 plantenbakken, elke bak 3 hangplanten, en alles ging dood. Snel boos, grote donkere ogen, beetje eng wel.

Met de effexor nog in het bloed, en de doos Seroxat op mijn bureau, heb ik een mooie tekening gemaakt met een tekenprogramma op de pc en uitgeprint. Ik had die zwarte zwaan van Seroxat Merkje overgetekend, maar dan in het roze, en groot, met een groot zwart oog. Ik vond het machtig mooi en zo, anderen niet zo geloof ik. En ik was gewoon berenieuwschierig naar die nieuwe Seroxat. Nieuw dat is beter dacht ik. Dus met wat flink ruzie maken met de huisarts (laatste keer dat ik hem zag trouwens, daarna een ander) kreeg ik de doos met de zwarte zwaan mee naar huis. En dan vol verwachting het nieuwe avontuur weer in.

greetz

Gesloten