LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RISPERDAL

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Van Rumst Gilbert
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:13

RISPERDAL

Ongelezen bericht door Van Rumst Gilbert »

Goedenavond,

Dank voor uw reaktie.Mijn zoon is medicatie beginnen nemen omdat hij veel hinder had van dwangtics en één dwangstem,een ex-leerling waarmee hij school liep.Tijdens zijn schooljaren ondervond mijn zoon enorm veel stress,hij was lange dagen weg van huis omdat hij een grote afstand moest afleggen om zijn school te bereiken.Hij heeft geen vrienden om mee op stap te gaan in de week-ends en is de grootste tijd op zichzelf aangewezen voor zijn ontspanning.Dit is vooral door zich bezig te houden met de computer en shoppen.Het is pas toen hij reeds enige maanden 2mg risperdal nam, dat hij last begon te krijgen van andere stemmen in zijn hoofd tijdens het winkelen.Ook angstgevoelens overvallen hem tijdens het shoppen.Momenteel is zijn stress verminderd,daar hij nu reeds een half jaar thuis is na het beëindigen van zijn studies.Hij neemt nu dagelijks 1,5 mg risperdal en hij heeft ook minder last van pleinvrees.Ook wel ik opmerken dat de medicatie werd opgedrongen door de psyhologe waar mijn zoon therapie wilde volgen.Mijn zoon moest eerst bij een psyhiater gaan om zich medicatie te laten voorschrijven,anders kon hij geen therapie volgen bij haar.Maar zoals reeds gemeld tijdens mijn vorige beschrijvingen wil ik de risperdal volledig afbouwen.Ik heb nota's gevonden op het internet waar beschreven wordt dat het medicament risperdal nog meer dwanggedachten en tics uitlokt.Ook het vermeerderen van de dosis naar 4mg wordt afgeraden en als nutteloos beschouwd.Na proeven met een placebo merkte men,dat er geen enkele verbetering gebeurde ten opzichte van 2 mg risperdal.Alleen de bijwerkingen namen toe.Mijn zoon heeft een periode een veel te hoge dosis ingenomen door een onkundig advies en diagnose stelling van een psyhiater.Daardoor namen zijn dwanggedachten en tics enorm toe.Dit is gelukkig allemaal voorbij en ik ga proberen hem alleen nog een middel tegen zijn pleinvrees te laten nemen.Welk middel precies weet ik nog niet.We zullen een nieuwe afspraak maken bij een andere psyhiater en afwachten op zijn advies.
Dank voor uw aandacht.
Met vriendelijke groeten,
Gilbert :wink:

essence
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2009 02:48

Re: RISPERDAL

Ongelezen bericht door essence »

hypno-therapie...
t blijft bij me opkomen Gilbert.
de auto's en kastdeuren voelen voor mij aan als een soort suggestie
die op hun beurt het automatisch slikken uitlokken.
Rob van der Wilk is een gekend ervaren hypno-therapeut maar ik weet niet of dat deze man op doenbare afstand van je woont ?

yves

Gesloten