LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beleggingsverzekering aegon

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
cjb65

beleggingsverzekering aegon

Ongelezen bericht door cjb65 »

Mijn vrouw heeft een beleggingsverzekering bij aegon die nog vier jaar loopt. Dit jaar alleen is haar verlies meer dan 8000 euro.
Is het verstandig nu te stoppen, en is dat mogelijk?

Ze betaalt ook 180,84 overlijdensrisicodekking in de kosten.
Hier kort overzicht'
saldo 31 december 2007 19.010,35
inleg 2008 2.026,56
saldo 31.12.2007 plus inleg 21.036,91

aftrek kosten 395,55
na aftrek kosten en premies 20.641,36
resultaat beleggingen 2008 8.173,88 -/-
saldo 31.12.2008 12.467,48

Graag goed advies. Heeft doorgaan nog zin?

Dank voor hulp

Byob

Re: beleggingsverzekering aegon

Ongelezen bericht door Byob »

Misschien is dat ook wel een beetje afhankelijk van waarin de beleggingen worden gedaan, maar ik zou niet stoppen denk ik.

Inleg die nu gedaan wordt, worden ook "goedkoop" aandelen voor gekocht...

Daarbij lijken mij de ingehouden kosten, incl. premie voor uitkering bij overlijden niet extreem hoog...

cjb65

Ongelezen bericht door cjb65 »

Byob
Dank voor je reactie.
Ik denk dat het verlies alleen maar meer word, en daarom beter te stoppen. Daarbij komt dat polis nog maar 4 jaar gaat lopen.
Graag meer meningen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vaak kun je ook in zo'n polis nog switchen naar sparen, dus afkoop is niet altijd noodzakelijk.

Vraag van tevoren wat de afkoopwaarde is. Deze is nl. vaak lager dan het saldo, omdat er iets aan kosten verrekend wordt. Houd er ook rekening mee dat de polis waarschijnlijk niet meetelt in box 3. Als je met je vermogen boven de box 3 vrijstelling komt, dan moet je daarover 1,2% belasting betalen. Dat is meer dan de 1% kosten die je in de polis hebt.

Als je deze dingen op een rijtje hebt, kun je kijken of het voordeliger is om af te kopen en het geld op een spaarrekening te zetten, of binnen de polis te switchen naar een vastrentend spaardeel.

marinepik

Ongelezen bericht door marinepik »

Ga nimmer een beleggingsverzekering afkopen want dat kost je een hoop geld. Mocht u de premie niet meer kunnen opbrengen dan kan deze verzekering premievrij gemaakt worden waarmee u toch nog een bedrag veilig stelt
Volgens mijn bescheiden mening heeft u een woekerpolis, lees daarover op de RADAR site wat u hiermee moet.

flabbergasted

Ongelezen bericht door flabbergasted »

"Ga nimmer een beleggingsverzekering afkopen want dat kost je een hoop geld. Mocht u de premie niet meer kunnen opbrengen dan kan deze verzekering premievrij gemaakt worden waarmee u toch nog een bedrag veilig stelt "

nou, volgens mijn bescheiden mening ...
- kun je dan naar je overlijdensrisicoverzekering fluiten...dus geen uitkering meer bij overlijden,
- en teer je dan helemaal in op datgene dat je probeert 'veilig te stellen':
jaarlijks gaan er alleen maar kosten vanaf, en zelfs al gaan je beleggingen renderen, dan stijgen de kosten percentueel lekker mee....

dus een ieder moet voor zich maar inschatten met welk verlies het beste te kunnen leven

hoe dan ook, datt Engelse/Amerikaanse gezegde
"damned if you do, and damned if you don't" lijkt me hier geheel van toepassing helaas....

Gesloten