LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld uit een land dat niet bestaat

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MrVulcan
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007 23:32
Contacteer:

Gebeld uit een land dat niet bestaat

Ongelezen bericht door MrVulcan »

Wij gebruiken al tijden een analoge telefoonlijn van KPN.

Op 3 maart 2009, rond 19:00 uur, kregen we een telefoontje op onze vaste lijn. Volgens de nummerweergave was het telefoontje afkomstig van het nummer 002142790990. Het vreemde van het verhaal:

Ik hoorde een Engelse stem (gesproken vanaf een computer, o.i.d.), die mij vroeg de 9 in te drukken. Ik begreep (en begrijp) niet hoe hierdoor iets had kunnen gebeuren, maar toch heb ik dit maar niet gedaan.

Volgens deze pagina van detelefoongids.nl bestaat er geen land met als nummer 2, 21, of 214, etc.

De nummerweergave heeft ons, behalve (natuurlijk) bij "anonieme bellers", nog nooit in de steek gelaten. Dit roept de volgende vragen bij mij op:

Kan iemand (en zo ja, hoe) de nummerweergave een ander nummer dan zijn/haar eigen nummer laten doorgeven?
Is het bovenstaande een aanwijzing dat er iets met ons telefoonnummer gebeurt, wat eigenlijk niet zou mogen kunnen?

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Gebeld uit een land dat niet bestaat

Ongelezen bericht door antonh »

Is dit geen gsm nummer uit Duitsland?
Daar hebben ze nummers die met 021 beginnen bij de gsm series.

MrVulcan
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007 23:32
Contacteer:

Re: Gebeld uit een land dat niet bestaat

Ongelezen bericht door MrVulcan »

Als het een telefoonnummer uit Duitsland was, dan zou ik verwachten dat het begint met 0049, maar dat is dus niet zo.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Gebeld uit een land dat niet bestaat

Ongelezen bericht door trappist »

Het is inderdaad mogelijk een ander nummer weer te laten geven.
Verder komt het ook voor dat het nummer in de nummermelder door technische onvolkomenheden veminkt wordt weergegeven, dus u hebt er goed aan gedaan nergens op te reageren , maar de herkomst van het gesprek is moeilijk te achterhalen.
De telefoonaanbieder KPN kan hierin wel iets betekenen maar zal dit alleen doen wanneer er sprake is van ernstige overlast.

Nicolkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:30

Re: Gebeld uit een land dat niet bestaat

Ongelezen bericht door Nicolkie »

Wij zijn gisteren ook door dit nummer gebeld.
Het antwoordapparaat stond aan, maar er werd uiteraard niet ingesproken.

Nieuwsgiering naar het onbekende netnummer, ben ik via Google gaan zoeken.
Daar kwam ik er achter, dat dit al sinds 2005 aan de hand is.
Ik kwam nl uit bij www.camperforum.nl waar iemand in juni 2005 over dit nummer sprak.

Ook kwam ik op een Zweedse site, waar zelfs een artikel over onbekende nummers werd geschreven (waaronder dit vage 0021...-nummer).
Zie: http://mvt.se/nyheter/motala/1.76619

Op een engelstalige site kon je melding maken van het feit dat dit nummer je heeft gebeld. Zgn om zo te helpen de 'dader' te achterhalen.
Die site vond ik ook dubieus.

Ik ben nu toch wel heel benieuwd wie er achter schuilt!


Gesloten