LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DNA

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

DNA

Ongelezen bericht door Radar »

Wat is de kans dat u in uw leven een hartaanval krijgt? Of Alzheimer, longkanker of diabetes? Via internet kunt u een DNA-test bestellen die 'tot op de procent nauwkeurig' uw kansen voorspelt.

Maar kloppen de voorspellingen van deze peperdure analyses wel? TROS Radar toont ook aan dat deze DNA-testen kunnen leiden tot adviezen die voor de consument zeer risicovol zijn en zelfs een gevaar kunnen vormen voor de volksgezondheid.

Naar het item

Uitzending: maandag 2 maart, 20.30 uur, Nederland 1
Herhaling: dinsdag 3 maart, 14.20 uur, Nederland 2

p12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 16:13

Re: DNA

Ongelezen bericht door p12345 »

De heer Kampsteeg heeft gelijk! Die man van de Vereniging tegen kwakzalvers wordt gesponsord door de farmaceutische industrie. Het gaat hier namelijk niet om kwakzalverij.

De heer Kampsteeg mag niet uitpraten en zijn verhaal wordt niet volledig vertoond. Dit is een kwalijke zaak.

jintram
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 12:02

Re: DNA

Ongelezen bericht door jintram »

We hebben dit item gister gekeken met 3 studenten, 1 biologie, 1 scheikunde en 1 geneeskunde en vonden het erg pijnlijk om aan te zien.

De heer Kampsteeg sloeg de grootst mogelijke onzin uit. Door op arrogante wijze zoveel mogelijk moeilijke woorden in een zin proppen probeerde hij te doen of hij ergens wat van af wist, terwijl wat hij zei kant nog wal raakte. Helaas kwam hij hier redelijk goed mee weg. Ik denk dat elke arts, chemicus of bioloog pijn aan zijn oren kreeg van wat deze man voor onzin uitkraamde. Erg jammer dat een van deze drie niet tegenover hem aan tafel zat om wat tegengas te bieden.

straal
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2009 00:47

Re: DNA

Ongelezen bericht door straal »

Ik geloof zeker dat radar uiterste best doet om correcte informatie te geven, daar draait immers alles om. Maar Kampsteeg kreeg niet de ruimte om alles goed uit te leggen. Gevolg: ik ben nu juist nieuwsgierig naar zijn verhaal.

En ja, ik zal eens nagaan of die ander inderdaad gesponserd wordt.

Niet alles binnen het complementaire veld klopt, maar dit geldt even goed voor het reguliere veld dat slechts regulier werkt omdat het via de overheid als tussenschakel geregulierd is. Doel is o.a. dat alles eerlijk genoeg verloopt, maar daar geloof ik sowieso al niet in. Laten de regulieren zich eens bewijzen in een vrijere markt zonder verplichte inschrijving bij de huisarts, etc.

rstpt
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2009 09:28

Re: DNA

Ongelezen bericht door rstpt »

Pas aan het eind van de uitzending werd de discussie interessant, helaas was daar nog weinig ruimte voor. Deze uitzending leent zich voor een vervolg, waarbij de partijen aan tafel gaan zitten om hun onderzoek verder toe te lichten, zonder dat er onderling verwijten worden gemaakt en zodanig dat het voor de kijker nog te volgen is. Blijkbaar hebben mensen kans op een bepaalde ziekte, dan maakt het percentage niet veel uit er is een zekere kans, waardoor je je leefstijl en wellicht medicijngebruik zult moeten aanpassen. Je leefstijl bepaalt ook de kwaliteit van je chromosoomhuishouding. Dit zal de kijker eerst duidelijk moeten worden.
Helaas werd in de uitzending wel gesproken over dr. Kamsteeg maar pas later kwam aan de orde dat hij geen arts is. Ik vind zijn 'patientbenadering' onbekwaam op basis van de bevindingen. Maar dat maken we ook binnen de 'reguliere' zorg mee.

ertwrt
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:01

Re: DNA

Ongelezen bericht door ertwrt »

“De gecombineerde winsten van de tien farmaceutische bedrijven in de Fortune 500 (35,9 miljard dollar) waren groter dan de winsten van alle overige 490 bedrijven bij elkaar (33,7 miljard dollar) in 2002. Gedurende de afgelopen twintig jaar is de farmaceutische industrie ver afgedwaald van haar oorspronkelijke hoge doelstelling van het ontdekken en produceren van goede nieuwe medicijnen. Deze industrie is nu voornamelijk een marketing machine geworden voor de verkoop van medicijnen met een twijfelachtige werking, en gebruikt haar rijkdom en invloed om iedere instantie die haar in de weg staat tot medestander te maken, inclusief het Amerikaanse Congres, de Food and Drug Administration, academische medische centra, en de geneeskunde zelf.” Dr. Marcia Angell, voormalig hoofdredacteur van het New England Journal of Medicine. uit haar geruchtmakende boek: ‘De waarheid over medicijnfabrikanten’. (vert.) Open de Ogen en lees verder op http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/boe ... industrie/

teetje73
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2009 00:41

Re: DNA

Ongelezen bericht door teetje73 »

Dit is weer zo'n typische aanval op natuurgenezers door de farmaceutische industrie
ze lieten dhr Kamsteeg niet uitpraten en lieten net die stukjes film zien of het leek of hij de grootste onzin uitkraamde..volgens mij worden de mensen van radar ook gesponsord door de farmacie
ik vond het echt schandalig om te zien

jintram
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 12:02

Re: DNA

Ongelezen bericht door jintram »

Dhr. Kamsteeg sloeg de grootste onzin uit. In context of uit context had er niets mee te maken. Hij gebruikte verschillende moeilijke woorden die niets met elkaar te maken hadden in een zin om indruk te maken. Alternatieve geneeskunde prima. Maar dit was gewoon de grootste charlatan die ik tot nu toe heb gezien.

Gesloten