LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Vind je het terecht dat je moet betalen voor de nieuwe smartcard?

Ja, natuurlijk is dit terecht!
4
11%
Nee, dat vind ik niet.
31
89%
 
Totaal aantal stemmen: 35

sweetpea
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 feb 2006 16:25

Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door sweetpea »

4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard?
Afhankelijk van het zenderpakket vragen wij om een eenmalige bijdrage in de verwerkingskosten voor de nieuwe smartcard. De abonnees waarbij dit het geval is, zullen hierover uitgebreid worden geïnformeerd in de begeleidende brief die zij ontvangen bij hun nieuwe smartcard.

Dit wordt er op de site van Canal Digitaal gemeld over de nieuwe smartcard?
Is dit terecht? Moet de consument betalen voor een verandering die Canal Digitaal op eigen initiatief invoert?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door agro »

Van de week heb ik nieuwe smartcard ontvangen, wegens omzetting codering, voor de activatie hiervan worden geen kosten in rekening gebracht.
voor de goede orde ik heb het familie pakket.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door queenfan »

Het staat er dus weet je er van dan is het verboden of het terecht is maakt niet uit.

dcoomans
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 20:54

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door dcoomans »

Wij hebben bezwaar gemaakt middels een brief over het betalen van de nieuwe smartcard. Wij vinden dat de klant in de gelegenheid dient te worden gesteld om een keuze te maken voor het blijven gebruiken van de huidige smartcard of het gebruiken van de nieuwe smartcard, welke voordelen met zich meebrengt en waarvoor je dient te betalen. Dit is bij ons niet gedaan. Wij vinden dat er niks mis is met de huidige smartcard. We praten dan wel over "maar" € 9,95, maar als iedere bedrijf met nieuwe dingen aankomt en je daarvoor moet betalen....

corne64
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2009 18:42

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door corne64 »

Dit is een zoveelste actie van Canal Digitaal om mensen er toe te bewegen een pakket te kiezen. :evil:
Iedereen die namelijk al jaren een Set Top box pakket hebben worden al jaren opgeschrikt met steeds hogere jaar kosten.
Het beste is (zoals ik) een alternatief te kiezen.

Grt Corné

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door RubenF »

De nieuwe kaart werkt momenteel niet ze zijn er mee bezig,de oude kaart werkt nog wel mits je die niet al heb weggegooid

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door agro »

De nieuwe kaart werkt momenteel niet ze zijn er mee bezig,
Nieuwe kaart werkt perfect op Dreambox, heb nu voor 3 weken alle zenders.
Oude kaart (familiepakket) heb ik aan weggeven aan iemand die settopbox heeft, heeft die er ook nog iets aan voor zolang het duurt.

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door RubenF »

storing canal digitaal
24 februari 2008 Beelduitval op Nieuwe Smartcard
Er zijn abonnees die momenteel geen beeld meer hebben op hun nieuwe smartcard.
Het betreft hier abonnees die in de eerste week van februari de nieuwe smartcard hebben ontvangen.

Wij verzoeken deze abonnees hun oude smartcard op de juiste wijze in de satellietontvanger te steken.U dient dan direct weer beeld te hebben.Wij doen er momenteel alles aan om uw nieuwe smartcard weer van beeld te voorzien.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.


24 feb 2009 23:47

Paullo
MADMAX

Geregistreerd op: 12 nov 2006 23:51
Berichten: 184 Re: storing canal digitaal
Nieuws van CDS - het ligt dus aan de ontvangers

Update: Inmiddels is de oorzaak bekend van het, beperkt, uitvallen van de nieuwe smartcard. Het probleem wordt veroorzaakt door verouderde software in niet gecertificeerde ontvangers. Wij adviseren abonnees die beelduitval ervaren op de nieuwe smartcard de ontvanger te voorzien van de laatste software versie.


26 feb 2009 15:45

rovala
MAX Rookie

Geregistreerd op: 01 dec 2007 22:10
Berichten: 6 Re: storing canal digitaal
Hallo,

Ik heb de laatste versie op de Maxplus 2100 staan. 2.13
Had eerst wel beeld met de nieuwe kaart maar nu helemaal niks meer.

Weet iemand wat nu te doen ????
Of komt er een nieuwe versie ?

Bedankt en groeten,

Ron


26 feb 2009 17:48

TYsat
MAXplus Rookie

Geregistreerd op: 10 maart 2007 21:24
Berichten: 16 Re: storing canal digitaal
Heb hetzelfde probleem gehad werkt niet op de Max ondanks de laatste software maar wel op mijn Ctech
Eveneens met de laatste software


Groetjes


27 feb 2009 08:42

jellesbode
MADMAX


Geregistreerd op: 09 okt 2005 09:41
Berichten: 277
Woonplaats: nabij Amsterdam Re: storing canal digitaal
Net Canaldigitaal aan de telefoon gehad.
Maar er zijn nog steeds nieuwe kaarten die niet meer werken.
Het probleem is nog niet opgelost vertelde men.


TYsat schreef:
Heb hetzelfde probleem gehad werkt niet op de Max ondanks de laatste software maar wel op mijn Ctech
Eveneens met de laatste software


Groetjes
_________________
OnderschriftDreambox 7000, Maxplus 2100,Maxdigital 220s, Maxdigital 225S


27 feb 2009 11:56

dwaas
MADMAX

Geregistreerd op: 31 mei 2006 19:43
Berichten: 260
Woonplaats: zeeland Re: storing canal digitaal
heb er hier ook 1 die niet meer aan de gang te krijgen is en bellen gaat niet want de wachtlijst is langer dan gewoon bij canal digitaal, geen idee wat ze er mee bedoelen want je hangt altijd al erg lang aan de lijn bij die lui


27 feb 2009 11:59

jellesbode
MADMAX


Geregistreerd op: 09 okt 2005 09:41
Berichten: 277
Woonplaats: nabij Amsterdam Re: storing canal digitaal
Net ongeveer 3 minuten gewacht voor ik ze kreeg.
Mischien een die net van koffie drinken terug kwam.


dwaas schreef:
heb er hier ook 1 die niet meer aan de gang te krijgen is en bellen gaat niet want de wachtlijst is langer dan gewoon bij canal digitaal, geen idee wat ze er mee bedoelen want je hangt altijd al erg lang aan de lijn bij die lui
_________________
OnderschriftDreambox 7000, Maxplus 2100,Maxdigital 220s, Maxdigital 225S


27 feb 2009 12:16

Gerrit1967
MADMAX

Geregistreerd op: 12 okt 2005 20:36
Berichten: 232
Woonplaats: gelderland Re: storing canal digitaal
zonet een max nieuwe software erin gezet en hij deed het gewoon, het verhaal van canal digitaal dat het aan de ontvangers ligt is volgens mij smoes nummer >>>> van hun, had gister 2 nieuwe kaarten allebei geprobeerd in een vantage2## en 1 kaart deed het wel en de ander niet, dus schiet mij maar lek. Als het echt aan de ontavngers ligt zoals canal beweerd dan zou er geen 1 kaart het moeten doen???


27 feb 2009 13:48

dwaas
MADMAX

Geregistreerd op: 31 mei 2006 19:43
Berichten: 260
Woonplaats: zeeland Re: storing canal digitaal
thanx Gerrit want aan dit soort reply's hebben we wat en kunnen we op een gegeven moment uitsluiten waar het probleem zit en als ik dit zo lees zit het probleem echt bij C+ en niet bij de ontvanger


27 feb 2009 14:33

jellesbode
MADMAX


Geregistreerd op: 09 okt 2005 09:41
Berichten: 277
Woonplaats: nabij Amsterdam Re: storing canal digitaal
Nou ik heb hier een die het 3 weken heeft gedaan en nu niets meer in geen een ontvanger.
Ook niet in een canaldigitaal ontvanger.
Het gaat om een kaart die als eerste groep is verstuurd.
Dat er problemen met hun kaarten is is geen broodje aap.
_________________
OnderschriftDreambox 7000, Maxplus 2100,Maxdigital 220s, Maxdigital 225S


27 feb 2009 15:59

dwaas
MADMAX

Geregistreerd op: 31 mei 2006 19:43
Berichten: 260
Woonplaats: zeeland Re: storing canal digitaal
dit is ook een kaart die vanaf het begin die een paar weken goed gedraait heeft en nu helemaal niks meer


27 feb 2009 17:56

Gerrit1967
MADMAX

Geregistreerd op: 12 okt 2005 20:36
Berichten: 232
Woonplaats: gelderland Re: storing canal digitaal
de problemen zijn met de kaarten die beginnen met 1 28


27 feb 2009 18:00

aart44
Special Max member


Geregistreerd op: 07 sep 2005 22:13
Berichten: 574
Woonplaats: Amersfoort Re: storing canal digitaal
Gerrit1967 schreef:
de problemen zijn met de kaarten die beginnen met 1 28


Nou dat is mooi daar heb ik er twee van en inderdaad is er eentje uitgevallen de andere deed het nog dus heb ik ze samen gebruikt.
Dus de ene kaart in de Maxplus 2100 en de andere kaart in een ci module de MR met ucas 3.1 er op een half uur later werkten ze alletwee.
Dus vermoedelijk heeft die ene in de ucas 3.1 een update gehad maar ik kan er verder niets aan zien datum op de kaart is gelijk gebleven.

Verder niets gedaan niet gebeld of geaktiveerd.


27 feb 2009 18:19

R.Hugens
MADMAX

Geregistreerd op: 05 sep 2005 18:33
Berichten: 83 Re: storing canal digitaal
10 maart 2009
Om 17:00 alle zenders van canal weg.
BVN normaal beeld.
Volgens schrijven canal(web) ligt het aan de ontvanger(s).....
Het is de nieuwe oranjerode kaard welke zeker reeds 3 weken goed heeft gewerkt.
Wel was aan deze kaart(als aktie) een aantal kanalen open gedaan al proef kijken.

Het ligt dus duidelijk aan canal dat we geen zenders meer kunnen ontvangen.

Wie heeft er nog meer problemen of komt er een nieuwe software update?


PS ik heb dus ook geen beeld op de nieuwe kaart

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door RubenF »

vanwege een storing bij CANAL DIGITAAL zijn de eerste kaarten niet meer in het systeem en krijgen daarom geen EMM dus geen update dus ook geen beeld.

net de firma aan de telefoon gehad, kaartnummer doorgegeven en nog geen minuut later beeld op de Maxdigital 220 met daarin de laatste software.

het enigste wat dus helpt is bellen om je nieuwe kaart actief te krijgen lijkt het wel of ze moeten de achterstand inlopen maar tis wel erg lekker natuurlijk om flink wat mensen aan de telefoon te krijgen die 15 ct per minuut betalen

je kan dus een goedgekeurde ontvanger erbij pakken of kopen maar deze krijgt dus net zo goed GEEN UPDATE dus blijft ook lekker op zwart

hoop dat de eindeloze dicussie hiermee wat tot rust gaat komen en jullie ook na een telefonisch contact weer snel beeld zullen hebben op jullie ontvangers

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door RubenF »

Hallo,

Vanavond Canaldigital gebeld en kreeg een aardige meneer aan de lijn, en vertelde hem dat ik met de nieuwe kaart nog steeds geen beeld had. Ja meneer, blabla, ik zij het is een v/d kaarten met cijfer 128 waar problemen mee zijn.
Nee dat is niet zo, ik zeg ik heb een Maxplus met de nieuwste versie en de jongens van maxplus en het forum zijn echt niet gek. Ik bel om de kaart te activeren omdat er een fout is.
Zegt de meneer naar een beetje aarselend, meneer de eerste kaarten hadden we verwacht dat deze automatisch in het systeem stonden en gingen updaten, en dat is niet het geval.
Hij zegt, wat is het nummer van uw oude en nieuwe kaart.
Toen moest ik de kaart uit de receiver halen, uit doen de nieuwe erin en op sbs 6 zetten.
Ik hoorde hem wat tikken en wat denk je, ik heb BEELD op de nieuwe kaart !!!!!!
Kon het niet laten, ik zeg de info op jullie site over oude nieuwe versie klopt ook niet.
Hij aarselde wat, ik heb hem vriendelijk bedank en een prettige avond gewenst.
Maxplus, bedankt voor jullie goede ondersteuning versie 2.13 is perefekt en niks mis mee punt uit.
Groeten,
Ron

joop001
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2009 13:44

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door joop001 »

Op de vraag of het terecht is dat CD een bijdrage vraagt voor het omwisselen van de kaart is denk ik maar een antwoord mogelijk en dat is absoluut nee.

Wij hebben betaald voor de kaart en betalen een zeker abbonements geld. Als CD dan vervolgens besluit om het coderingssysteem te wijzigen, dan moeten alle kosten daaraan verbonden voor hun rekening zijn. Sterker in het contract staat zelfs vermeld dat als je kaart defect raakt deze kostenloos wordt omgewisseld.

Het zou denk ik goed zijn als de redactie van Radar besluit aan deze kaartwissel de nodige aandacht besteed en indien zij hetzelfde concluderen zoals velen met mij, hier een item aan besteden in een van de uitzendingen. Wellicht dat men dan ook direct een aantal andere vreemde voorwaarden als kosten voor contractontbinding bij gewoon opzeggen aan het eind van het contrac mee kunnen nemen alsmede de absurd hoge kosten voor een kaart.

Overigens is het product op zich satteliet tv wel een bijzonder mooi product, toch zonde dat CD iedere keer weer zo'n beroerde service verleent. CD's grootste concurrent is CD zelf hierdoor, ze jagen de klanten weg voordat ze binnen zijn.

Groeten Joop

pietjo
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2009 14:53

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door pietjo »

Vind je het terecht dat je moet betalen voor de nieuwe smartcard?

Je kunt alles net zo breed maken als het lang is. Tenzij het breder is dan het lang is. Dan moet je de lengte wat langer maken. Dan is het net zo langs is als het breed is

Van de ene kant hebben jullie helemaal gelijk dat je het er niet mee eens bent. Eeen bestaande klant moet niet opdraaien voor de "vernieuwing" van een smartcard. Inderaad als alle bedrijven waar je maandelijks aan betaald , éénmalig allemaal 9,95 euro vragen wordt het een dure grap.

MAAR

Jullie vergeten er wel bij te zeggen dat een abonnee 3 weken gratis alle zenders kan bekijken. Dat is toch best aardig. Verder krijg je daarna nog eens voor die 9,95 3maanden lang het familie-pakket.

EN

Wie zegt dat je moet betalen, van de canaldigitaal site:

4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard?
Afhankelijk van het zenderpakket vragen wij om een eenmalige bijdrage in de verwerkingskosten voor de nieuwe smartcard. De abonnees waarbij dit het geval is, zullen hierover uitgebreid worden geïnformeerd in de begeleidende brief die zij ontvangen bij hun nieuwe smartcard.


Zoals je ziet staat er `vragen wij`, volgens mij staat er ook zoiets in de brief)heb hem nu niet bij de hand. Het zal mij niets verbazen als je helemaal niet hoeft te betalen.
Het zal wel een slimme marketing truc zijn , doordat er niks bij staat over wat er gebeurd als je niet betaald. Ik denk dat je verder gewoon niets hoord als je niet betaald , je krijgt dan gewoon die 3 maanden familie pakket niet.

Maar misschien kunnen de mensen die zich daar zo druk over maken even bellen naar CanalDigital :)

misterxxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:10

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door misterxxx »

dat er voor de nieuwe smartcard betaald moet worden is al erg genoeg maar door de wijziging van canaldigitaal werkt mijn 2 jaar oude ontvanger niet meer. er zijn geen software updates verkrijgbaar dus het apparaat kan rechtstreeks de vuilnisberg op. erg zonde voor een goedwerkend duur apparaat.

hoezo milieuvriendelijk

Johnnydegroot
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

@pietjo: Dat mag je proberen, maar ik beloof je dat je op een gegeven moment geen beeld meer hebt en gewoon zult moeten gaan betalen om weer beeld te krijgen.

De stunt om elke keer oudere ontvangers om zeep te helpen is ook zoiets misselijks. Bij de vorige kaartupdate moest ik voor 149,- een nieuwe CAM aanschaffen, maar CD geeft 'niet thuis' op klachten. Dan moet u maar een gecertificeerde ontvanger kopen. En wij maar denken dat we in een 'vrij' land leven. :cry:

Tros Radar doe er eens iets aan!! Dit bedrijf jaagt mensen dusdanig op onnodige kosten dat het haast op oplichting begint te lijken! De tariefsstijgingen zijn al schandalig, en iedere keer een heleboel extra kosten na een update waar alleen CD voordeel van heeft is wel erg zuur voor de gebruikers!

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door sterkearm »

Ik zou eerst maar eens goed de Algemene Voorwaarden lezen van deze schotelfirma. Je zult verrast worden betreffende wijzigingen die het bedrijf zelfstandig kan aanbrengen. Ze staan achterop het contractformulier. Kleine letters zeer moeilijk te lezen, nog eens extra moeilijk gemaakt door de kleur op de achtergrond!!

Ik kon deze voorwaarden pas lezen toen ik via de pc een vergroting van deze Algemene Voorwaarden had gemaakt . Toen las ik dat het jaarabonnement een jaar duurt en dat alleen opgezegd kon worden, via een aangetekende brief, enwel tegen het einde van de contractperiode.
Met andere woorden je moet je hieraan houden of je blijft weer een jaar lid.

Overigens een "vinkje" plaatsen op het contractformulier betreffende machtiging tot "automatische incasso" had het schotelbedrijf zelf al ingevuld!! Gelukkig maar dat scheelt weer inkt!!!

Aanmelden gaat bij dit bedrijf stukken eenvoudig, maar het abonnement opzeggen, beslist niet!!!

Een grandioos klantvriendelijk bedrijf!!! :twisted:

sterkearm

Johnnydegroot
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

Je had heel veel mensen een enorm plezier gedaan door de tekst even na te kijken op de mogelijkheden om elk jaar extra kosten in rekening te brengen voor dure kaartwissels, enzo.

En staat er ook iets vermeld over niet gecertificeerde ontvangers, die niet meer werken na een kaartwissel? In feite brengen ze jou schade toe en zouden ze je dus ook schadeloos moeten stellen.

Mijn contract ligt inmiddels in archief, dus is wat lastiger te vinden. Achterkant heb ik niet digitaal :(

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door highrider »

Ik kreeg ook net de brief + 1 nieuwe kaart terwijl ik er twee heb.

Ga dit dus echt niet betalen. Dit is diefstal.

Laat ze het signaal maar op zwart zetten dan zijn ze in gebreke

Jootje888
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2009 20:15

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door Jootje888 »

RADAR kunnen jullie hier niet wat aandacht aan besteden, dit kan toch niet zomaar? :shock:

radartimmy
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2009 19:11

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door radartimmy »

ik heb net contact gehad met de helpdesk van CD wij hebben namelijk 2 abbo's thuis, waar van een betaald moest worden en een niet, zelfs met een basis abbo.

Ik leg dit meneer van CD voor en geef hier bij aan dat ik niet met dit verschil accoord kan gaan. Vervolgens werd het standaard praatje gehouden dat vanaf het familiparket en hoger het gratis was en dat de kaart met het basis abbo er op gelukt was dat dit niet betaald hoefde te worden.

Verder heb ik gevraagd wat er zou gebeuren als ik géén gebruik van de omruil actie wilde maken dus door de oude kaart te blijven gebruiken hierop gaf de meneer aan dat het beeld dan op zwart zou gaan, je moet dus de kaart wel omwisselen. Tevens direct gevraagd of het beeld op zwart gaat met de nieuwe kaart als ik het gevraagde bedrag niet over zou maken ook dit is niet het geval ik zou geen onderbreking van de dienst hebben.

Ik heb hem letterlijk gevraagd of het een vrijwillige bijdrage is, aangezien volgens mij geen verschil uitmaakt als je de nieuwekaart gebruikt zonder de gevraagde vergoeding te betalen. Maar hij gaf aan dat het niet vrijwillig was.
Na blijvend aandringen bij de meneer over de kosten moest ik zelf maar interpeteren wat ik er mee moet doen. Ik wacht dan ook wel of mijn beeld binnen kort op zwart springt zonder de 'gevraagde' vergoeding tebetalen.
Verder moet u natuurlijk zelf weten wat u er mee doet.

pietjo
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2009 14:53

Re: Betalen nieuwe smartcard. Is dit terecht?

Ongelezen bericht door pietjo »

Ik heb dus wel die 9,95 overgemaakt.

Nu zou je eerst 3 weken alle zender krijgen. Dat zit zowiezo aan die nieuwe kaart vast. En voor die 9.95 krijg je nog 3 maanden het fammilie pakket.

Echter zit ik nu al in de 5e week en heb ik nog steeds al die porno rommel . Hustler en xxxtreme. Meer mensen dat?

Heb er verder geen last van maar dadelijk hebben ze weer iets fout gedaan en mij een of ander abbo aangesmeerd

Gesloten