LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bekeuring voor de hond

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Aristoles
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:17

Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door Aristoles »

Het wordt langzamerhand een politiestaat met deze vormen van geldgraaierij.

Gisteravond was ik rommel aan het weggooien in de container die tegen mijn woning staat aan de straatkant. Ik heb een klein voortuintje, daarna begint de stoep en dan volgt een verlaten doodlopend straatje. Naast mijn huis, 10 meter verderop, loopt een ietwat drukkere straat.

Aangezien ik heen en weer aan het lopen was om van verschillende plekken in mijn huis de rommel te verzamelen, alleen beneden, liet ik de achterdeur open... zo ook de klep van de container. Zeg maar op mijn gemak de boel weggooien omdat de volgende morgen de container geleegd wordt.

Nu was mijn hond (Cocker Spaniel) met de tennisbal in zijn bek op de rand van mijn voortuin en de stoep gaan zitten met de volle verwachting dat we even zouden gaan spelen met de bal. Helaas was ik daar even te druk voor.

Bij de derde teruggang naar de container stonden 2 heren me op te wachten. Gemeenteambtenaren met een verkapte politiefunctie.

Of de hond van mij was. Jazeker, zei ik, die is van mij.
Of ik wist dat de hond in de bebouwde kom aangelijnd moest zijn. Jazeker, zei ik, maar ik ben niet aan het wandelen.
De conclusie was simpel, de hond was buiten, dus aanlijnen. Ik vond dit overdreven en had helemaal geen zin in een discussie dus wat getergd zei ik dat ze dan maar een bekeuring moesten uitschrijven. In mijn hoofd stelde ik me al voor dat dit maar voor de rechter moest komen.

Maar die dienstdoener ging verder...
Of ik een legitimatiebewijs bij me had. Ik vroeg even voor de zekerheid of hij bedoelde dat ik die op zak had. En ja, dat bedoelde hij.
Ik vroeg daarom nog even extra dubbelop zeker dat hij bedoelde dat ik een legitimatiebewijs op zak moest hebben terwijl ik thuis ben. Aangezien ik niet eens op de stoep stond en ten tijde van het gesprek met deze heren maar 1 meter uit de deur naar buiten ben geweest en dus nog op eigen terrein stond.
Zijn antwoord was weer ja.
Nou nee was mijn antwoord. Meteen dreigde hij me daar ook een bekeuring voor te geven aangezien ik wederom strafbaar was.

Oke, nu had ik mijn legitimatie nodig. Niet om die 2 heren, maar ik zocht een excuus om mijn mobiel te pakken en dit verdere incident op te nemen met de ingebouwde camera.
Toen ik terug kwam heb ik die dienstdoener nogmaals alles laten bevestigen zodat ik het goed in beeld had. Hij deed nog wel een poging om zijn belachelijke claim van het niet dragen van een identiteitsbewijs, wat af te zwakken. Maar ik had het.
De andere dienstdoener begon zich opeens heel ongemakkelijk te voelen. Hij durfde me amper nog aan te kijken en toen ik de camera zijn richting op draaide kreeg hij een rooie kop. Terwijl die ijverige partner van hem stond te schrijven... in mijn huis nota bene.

Nu is hierover geen discussie nodig. De bekeuring voor de hond is ronduit volslagen onzin en de dreiging van de 2de bekeuring is van den zotte. Ik laat dit ook gewoon voor de rechter komen en als blijkt dat die rechter een bokkenpruik op heeft en ondanks dit idiote gedoe mij toch een lesje wil leren, ga ik gewoon een dag zitten. Betalen doe ik niet. Ik heb gelukkig nog principes.

Ik wil enkel deze ervaring delen waarbij parkwachters/verkaptepolitie hun macht misbruiken. Kep stiekem het idee dat het laag geschoolden zijn die hun macht goed kunnen bespelen om tegen de samenleving terug te schoppen die hun voorbij gestreefd zijn in aanzien en financieel opzicht.

Wat me wel opvalt: ze maken een werkelijke heksenjacht op hondenbezitters. Op zich ben ik voorstander van aangelijnde honden. Maar het gaat te ver.
Neem katten. Die lopen vrij rond en met hun lenigheid kunnen ze elke tuin bereiken en lopen tot diep in de nacht rond in je woongebied. Met een beetje pech zijn ze soms een last voor je nachtrust. Je kent wel die "huilende baby's" die ze na kunnen doen.
Helaas is het zo dat katten in 99-100% van de gevallen alleen lopen. Er is nooit een baasje die met een kat gaat wandelen. Dat betekent dat ze de baas niet aan kunnen spreken aka boete kunnen uitdelen. Ofwel geld kunnen verdienen.
Met andere woorden, daar wordt niets tegen ondernomen.

Kattenbelasting? Bestaat niet.
Hondenbelasting wel. En dan komt het kromme... je wordt geacht zelf de hondedrollen op te ruimen met een plastic zakje. En als je de beredenering leest waar hondenbelasting voornamelijk bedoeld is... je voelt hem al aan komen.

Nederland... diepe zucht

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Klinkt allemaal heel bekend, ik heb het vorig jaar ook laten voorkomen en gewonnen!
Lees eens de reacties door op de volgende site: http://www.prohond.nl/index.htm
Er staan er genoeg op om aan te tonen dat dit beleid nergens op slaat!

Vr. Gr. Hans.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door Ulbe »

In wezen is hondebelasting gek aanstekerij geworden,

Deze belasting stamt nog uit de tijd dat de hond onder de kar gespannen werd!,

De belasting mag voor mij afgeschaft worden wanneer de eigenaar(es) de schijterij van de hond(en) keurig opruimen, en daar ontbreekt er wel eens aan!, :oops:

Veel hondenbezitters laten hun hond schijten en lopen dan met een stalen gezicht verder!, de schijterij achterlatend voor een ander..., die het mag opruimen!, ( gemeentewerkers, medewerkers groenvoorziening e.d. )

Vaak hebben de voetgangers de poep al aan de schoenen hangen wanneer ze een wandeling maken, mensen van de groenvoorziening hebben soms letterlijk de schijterij in hun gezicht zitten wanneer zij met machine's het grasveld of perk bewerken!,

En de hondenbezitter heeft niks in de gaten..., die bekommert zich alleen over de hondenbelasting, en laat de hond rustig schijten of er niks gebeurd is,

Veel hondenbezitters ruimen keurig de poep op met het schepje en het bekende plasticzakje, deze geven tenslotte het goede voorbeeld, doet de rest dit nu ook maar, dan hoeven er geen kosten meer gemaakt worden aan controle en opruimen van de rommel,

De hondenbezitter heeft het zelf in de hand, en kan zelf bepalen wat de gemeente doet, mits ze de rommel maar opruimen, doet de hondenbezitter dat niet, dan worden de manuren en materiaal doorberekend aan de hondenbezitter en de overlast blijft, dan moet je als hondenbezitter ook niet zeuren, dan doe je het tenslotte zelf!, en de goeden zijn daar de dupe van!, triest dat je zo met elkaar om gaat,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik weet niet of jij zelf ook honden hebt Ulbe, maar wij hebben er hier 2. Feit is dat wij hondenbelasting betalen.... waar betalen wij deit voor.... Er is nergens een fatsoenlijk bijgehouden, zonder dat je daarbij in de stront van een andere hond trapt, uitlaatplaats. Hier betaal je oa voor. Het leuke is er zijn er veel te wieinig en als zij er zijn dan worden zij niet bijgehouden.

Vervolgens heb je opruimingsplicht, niet erg vind ik zelfs logisch, maar de gemeente ontrekt zich zelf aan opruimingsplicht waar wij voor betalen en daarbij geven zij ook niet duidelijk aan waar de hondenuitlaatplaasten zijn.

Heb 1 keer een bekeuring gehad voor het niet mogen los laten lopen van honden door een stadswachter.... Ik wilde wel eens weten waar hij dat vandaan heeft gehaald.. Stond o het bordje aangegeven.... Leuk als een bordje er niet is... Heb het wel gewonnen, maar toch. De gemeente mag er onderuit komen en wij als burgers moeten maar betalen. Dan krijgen wij nog de paardenbezitters. Die mogen hun paarden wel laten schijten op straat zo ook de poezen. Sorry hoor, maar de wetgeving in deze is erg krom en moet nodig herzien worden. Daar moeten zij zich eens druk om gaan maken dan enkel maar regels bij te verzinnen. Zij weten zelf niet eens meer wat er staat geschreven.

Ik heb opruimingsplicht... Neem dit eens ruim, want er staat nergens in de wet dat ik verplicht ben het 1 direct op te ruimen en 2 dat ik verplicht zakjes bij mij moet hebben. Dus met andere woorden het is leuk als men je een bekeuring willen geven,maar meewerken doe ik er niet aan. Ik zeg dan gewoon dat zij maar even moeten wachten daar ik de zakjes ben vergeten en dat ik het zo opruim. Goed zo werkt het niet, maar je moet ze maar eens zien kijken als jij zegt je aan de regel te houden: De opruimingsplicht. Dat zij niet willen wachten is hun probleem, maar als zij dat wel doen en jij ruimt het op, kunnen zij je niets maken.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Aristoles, van de zotte die boetes!!! Belachelijk!!
En inderdaad, katten belasting kennen ze niet, ik heb geen hekel aan katten, ik vind ze leuk, maar als je in je tuin bezig bent en in kattenpoep graait dan vloek je echt wel even, maar zoals je zelf al zei, dat kan allemaal wel.... :?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Maarten1234,

Het is inderdaad allemaal scheef verdeeld, wanneer de overheid met katten belasting zou komen is het ook weer niet goed, dan staan alle katten liefhebbers weer de piepen over de nieuwe belasting,

Paarden zijn er niet zo veel meer in de wijken, anders was het inderdaad wel een hele grote bende geworden!, hun "uitstoot" is wel even wat meer dan de gemiddelde hond of kat,

Gelijke monniken, gelijke kappen gaat hier dus ook weer niet op,

Wel blijf ik er bij dat de meeste schijterij op de straat en in grasperken en speeltuinen nog altijd van de hond afkomstig is, en dat pleit natuurlijk niet voor de hondenbezitter, de goeden nagelaten die keurig de rommel opruimt,

Als een willekeurig iemand in de schijterij gaat staan van jouw hond, en je loopt vrolijk met je hond(en) door, "omdat je belasting betaald" ben je natuurlijk dom bezig,

Dan kunnen we zelf net zo goed met z'n allen in de straat gaan schijten, "omdat we belasting betalen aan de gemeente!", dan moet de gemeente ook die bende opruimen!, want we betalen er tenslotte voor!, :wink:

Het is niet makkelijk om iedereen het naar de zin te maken, in uw situatie zou ik maar de wijste zijn, en de drets opruimen, alleen al voor uzelf en uw medemens, aan die belasting is helaas weinig aan te doen, aan mentaliteit echter alles!,

Dat de gemeente de uitlaat plekken laat versmeren is natuurlijk intriest!, want daar betaald u tenslotte ook voor!, dit mag gerust aangegeven worden, en dat er eens wat mee gedaan wordt, want ook een hondenliefhebber staat niet graag de stront, en dat is ook niet nodig wanneer deze uitlaatplaatsen keurig schoon gehouden worden,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Deze bekeuring is ook niet voor de hond. Het is voor de eigenaar van de hond. Iedereen zegt wel ja, maar het is een hond en ja dit en ja zus en ja zo, maar uiteindelijk voed jij je hond op toch. Goed nu is er zelfs een commando voor de hond om te gaan als het mag, zodat jij als baasje naar een daarvoor bestemde plek kan lopen, maar 9 van de 10 keer zijn die plekken een half uur lopen van je huis. Verder is dit te danken aan de hondenbezitters die te belazerd zijn om hun hond af te leren dat hun hond niet op de stoep mag ontlasten enzo. Jij bent daar als eigenaar zelf bij, maar helaas lappen zij de regels aan hun laars waardoor de goedbedoelde hondenbezitter die hun hond wel kunnen en hebben opgevoedt, de dupe.

Maartje1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:48

Re: Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door Maartje1965 »

Ja, kattenbelasting, goed idee!
Komt de gemeente dan mijn tuin schoonmaken?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Bekeuring voor de hond

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja Nederland, die beesten MOETEN aan de lijn op de openbare weg, staat in de APV.

Nederland wordt steeds asocialer, de SIRE reclame wet je wel..........dit hoort bij asociaal gedrag.

Goed gewerkt van die mensen.

Gesloten