| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]Wel of niet reageren?[/b]
[b]Wel of niet reageren?[/b]
Zonder veel van mezelf prijs te geven omdat onze "tegenstanders" ook wel op dit forum zullen grasduinen, het volgende:
Middels dit forum heb ik GGN Incasso een 2e brief geschreven. Daarin heb ik nogmaals mijn standpunten herhaald. Aan het eind van de brief heb ik de tekst opgenomen dat ik op eventuele toekomstige telefonische reacties NIET zal reageren en dat eventuele schriftelijke reacties ONGEOPEND retour worden gezonden.
Ik was dan ook vast van plan om aan dit voornemen uitvoering te geven. Echter gezien sommige reacties op dit forum begin ik nu te twijfelen.
De vraag is dus of mijn voornemen (niet meer reageren dus) verstandig is of toch maar door te gaan met reageren.
Hoe doen anderen dit ?
Ik hoop op reacties! Groet Dirk-1
Naar boven
Middels dit forum heb ik GGN Incasso een 2e brief geschreven. Daarin heb ik nogmaals mijn standpunten herhaald. Aan het eind van de brief heb ik de tekst opgenomen dat ik op eventuele toekomstige telefonische reacties NIET zal reageren en dat eventuele schriftelijke reacties ONGEOPEND retour worden gezonden.
Ik was dan ook vast van plan om aan dit voornemen uitvoering te geven. Echter gezien sommige reacties op dit forum begin ik nu te twijfelen.
De vraag is dus of mijn voornemen (niet meer reageren dus) verstandig is of toch maar door te gaan met reageren.
Hoe doen anderen dit ?
Ik hoop op reacties! Groet Dirk-1
Naar boven
Re: [b]Wel of niet reageren?[/b]
Dirk ik durf om dezelfde reden ook niet veel prijs over mezelf te geven, omdat Dexia meekijkt. Daarom vertel ik niet hoe ik dat oplos.
Onnozel.
Onnozel.
-
John-Luttikhuis
Da's een goeie Dirk wil ik ook graag weten. Alles wat je weet van dit forum is mooi meegenomen. Ik hoop ook op veel reacties.
John
John
De eerste brief aan het incassobureau gaat nog wel.
Daar kun je genoeg over vinden.
Vooral van Sara Etty en Margreet_Braat. (Thanxx)
Het gaat mij erom wat doe je na de 2e brief van het bureau?
Reageren of niet.
Met andere woorden on speaking terms blijven of al het volgende straal negeren.
KOM MAAR OP MET REACTIES
.......Groet.......Dirk-1
Daar kun je genoeg over vinden.
Vooral van Sara Etty en Margreet_Braat. (Thanxx)
Het gaat mij erom wat doe je na de 2e brief van het bureau?
Reageren of niet.
Met andere woorden on speaking terms blijven of al het volgende straal negeren.
KOM MAAR OP MET REACTIES
.......Groet.......Dirk-1
Volgende keer beter zoeken Dirk 1, want m.b.t. de reactie op concept twee staat reeds het een en ander op dit forum. Zo staat er een voorbeeld van wat GGN zoal zegt in die reactie, en vind je ook een concept reactie daarop.
Kortom Dirk, als jij je afvraagt wat je moet schrijven n.a.v. de reactie van GGN op concept 1, loop je inmiddels twee concepten en één GGN reactie achter. Terwijl er op dit forum toch echt meer dan noodzakelijke aandacht aan is besteed. Puur en alleen omdat mensen het kennelijk niet zo leuk en nodig vinden om zelf voor de verandering eens wat op te zoeken of te doen, maar liever anderen proberen te bewegen keer op keer in herhaling te vallen. Dat kost die ander immers tijd en energie die je er anders zelf in zou moeten steken. En waarom zelf energie steken in een probleem waarin jij zit, omdat jij zelf iets bent aangegaan waardoor je in de problemen zit, terwijl je een ander gratis en voor niets hetgeen jij moet doen kunt proberen te laten doen?
Kennelijk wordt mijn vraag niet goed gelezen of begrepen.
De vraag is, zoals eerder op dit forum door mij vermeld, doorgaan met reageren richting incassobureau, of ze negeren.
Ik heb namelijk in een 2e brief aan hen geschreven dat ik NIET meer zal reageren en dat ik hun post ONGEOPEND retour zal zenden.
Echter door dit forum ben ik gaan twijfelen of dit een juiste reactie is.
Ik vraag dus naar een ONDERBOUWDE mening over het wel of niet reageren op telefonische dan wel schriftelijke reacties van het incassobureau.
Groet........................Dirk-1
De vraag is, zoals eerder op dit forum door mij vermeld, doorgaan met reageren richting incassobureau, of ze negeren.
Ik heb namelijk in een 2e brief aan hen geschreven dat ik NIET meer zal reageren en dat ik hun post ONGEOPEND retour zal zenden.
Echter door dit forum ben ik gaan twijfelen of dit een juiste reactie is.
Ik vraag dus naar een ONDERBOUWDE mening over het wel of niet reageren op telefonische dan wel schriftelijke reacties van het incassobureau.
Groet........................Dirk-1
Goh, en laat dat op dit forum nou ook al uitvoerig besproken zijn...
Los van wat er op dit forum al over is gezegd, kun je met enig realisme zelf ook wel bedenken wat de gevolgen van een en ander kunnen zijn. Wanneer je niet reageert op een incassobureau - en zo'n bureau is in de regel in zekere zin slechts een voorportaal voor een procedure - dan laat je het bureau geen andere mogelijkheid dan een dagvaarding.
Door te blijven communiceren, indien je uberhaupt wat hebt om over te communiceren natuurlijk, kun je mogelijk een onnodige procedure met goede argumenten en bewijzen voorkomen of in elk geval een procedure enige tijd uitstellen. Wanneer je besluit niet te communiceren dwing je de andere partij in feite tot ver strekkende maatregelen.
Daar ik vermoed dat je dit alles ook zelf wel kunt bedenken vraag ik me af wat je vraag nou eigenlijk is? Ik bedoel, je verwacht toch niet werkelijk dat door post ongeopend te retourneren jouw financiele problemen als sneeuw voor de zon zullen smelten?
Door te blijven communiceren, indien je uberhaupt wat hebt om over te communiceren natuurlijk, kun je mogelijk een onnodige procedure met goede argumenten en bewijzen voorkomen of in elk geval een procedure enige tijd uitstellen. Wanneer je besluit niet te communiceren dwing je de andere partij in feite tot ver strekkende maatregelen.
Daar ik vermoed dat je dit alles ook zelf wel kunt bedenken vraag ik me af wat je vraag nou eigenlijk is? Ik bedoel, je verwacht toch niet werkelijk dat door post ongeopend te retourneren jouw financiele problemen als sneeuw voor de zon zullen smelten?
Ik heb mijn advocaat een brief laten schrijven dat ik
de restschuld niet zal betalen en dat hij (de advocaat)
het met mij eens is, daar het een wanproduct is.
Daarna niets meer gehoord van ggn.
Is nu zo'n 5 weken geleden.
Ik denk dat de boel terug gestuurd zal worden naar
Dexia.
Ze proberen het gewoon op een makkelijke manier
om toch geld te krijgen.
Ook zeggen ze dat je onder protest mag betalen in bv, 6 stukjes,
maar is niet in de brief verwerkt.
Slim he.
Incassokosten heb je nu toch, maar laat een deskundige
zich er over buigen, zoals een advocaat, die heb je
straks toch nodig, zowel in positieve als negatieve aanpak.
succes, Sonja.
de restschuld niet zal betalen en dat hij (de advocaat)
het met mij eens is, daar het een wanproduct is.
Daarna niets meer gehoord van ggn.
Is nu zo'n 5 weken geleden.
Ik denk dat de boel terug gestuurd zal worden naar
Dexia.
Ze proberen het gewoon op een makkelijke manier
om toch geld te krijgen.
Ook zeggen ze dat je onder protest mag betalen in bv, 6 stukjes,
maar is niet in de brief verwerkt.
Slim he.
Incassokosten heb je nu toch, maar laat een deskundige
zich er over buigen, zoals een advocaat, die heb je
straks toch nodig, zowel in positieve als negatieve aanpak.
succes, Sonja.
Aan Sara Etty,
Ik loop nog niet zo heel erg lang mee op dit forum. Dus heb ik ook lang niet alles gelezen inderdaad.
Je begrijpt dat zoeken in de enorme hoop, zinnige en onzinnige informatie, ook niet zo eenvoudig is (voor een nieuwkomer).
Toch hoop ik dat je niet boos bent. Ik zie zelf ook wel dat sommige items tig keer terug komen en tot vervelens toe weer beantwoord (moeten) worden.
Mensen die veel op dit forum schrijven, weten vaak beter waar een bepaald onderwerp behandeld word en staat. Dus een simpele verwijzing kan helpen.
Desalniettemin heb ik wel wat aan je laatste antwoord.
Ik had ook de intentie om de zaken een beetje op scherp te stellen. De tegenpartij zo dus dwingen om iets te doen. Mij dagvaarden bijvoorbeeld.
Ben nu nog een beetje aan het twijfelen. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen. Misschien kan ik de zaak rekken en wachten op hetgeen de commissie geschillen aandelenlease voorstelt. Immers zo is gesteld, is deze commissie in het leven geroepen om aanbieders en afnemers van aandelenlaeseproducten "aanvullende infrastructuur" te bieden.
Ik laat mijn beslisiing nog wel weten......Groet..............Dirk-1
Ik loop nog niet zo heel erg lang mee op dit forum. Dus heb ik ook lang niet alles gelezen inderdaad.
Je begrijpt dat zoeken in de enorme hoop, zinnige en onzinnige informatie, ook niet zo eenvoudig is (voor een nieuwkomer).
Toch hoop ik dat je niet boos bent. Ik zie zelf ook wel dat sommige items tig keer terug komen en tot vervelens toe weer beantwoord (moeten) worden.
Mensen die veel op dit forum schrijven, weten vaak beter waar een bepaald onderwerp behandeld word en staat. Dus een simpele verwijzing kan helpen.
Desalniettemin heb ik wel wat aan je laatste antwoord.
Ik had ook de intentie om de zaken een beetje op scherp te stellen. De tegenpartij zo dus dwingen om iets te doen. Mij dagvaarden bijvoorbeeld.
Ben nu nog een beetje aan het twijfelen. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen. Misschien kan ik de zaak rekken en wachten op hetgeen de commissie geschillen aandelenlease voorstelt. Immers zo is gesteld, is deze commissie in het leven geroepen om aanbieders en afnemers van aandelenlaeseproducten "aanvullende infrastructuur" te bieden.
Ik laat mijn beslisiing nog wel weten......Groet..............Dirk-1
Het is in de regel beter om voordat je vragen stelt wel even zelf het een en ander door te nemen. Of je dat nou lastig vindt of niet. Dat is jouw probleem, niet dat van een ander lijkt me. Als je bij voorbaat vragen gaat stellen, om maar zelf niets te hoeven doen, wek je sterk de indruk je er makkelijk vanaf te willen maken, zo nodig ten koste van anderen en dat is niet zo best. En maakt je als zelfbenoemd gedupeerde ook niet snel geloofwaardig lijkt me. Als je meent gedupeerd te zijn - kortom dat je ervan overtuigt bent dat een ander juridisch gezien voor je sores verantwoordelijk is en gesteld kan worden - zul je lijkt me er alles aan doen om de zaken recht te zetten.En dat vraag dus eigen initiatief en inzet.
-
margreet_braat
Dirk,
ik heb mijn reactie op de tweede GGN brief in de topic geplaatst die ook door jou (vorige week) is geopend : '2e brief incassobureau'. Ik weet dat het een lap tekst is en ja, ik heb er ook voor gekozen verder niet meer te reageren, omdat tenslotte alles al is gezegd. De volgende stap is naar mijn mening reageren op de dagvaarding die naar alle waarschijnlijkheid komt. Ik heb nadrukkelijk gekozen steeds te blijven communiceren en afschriften van de twee GGN brieven zijn ook naar Dexia gestuurd, terwijl GGN alle afschriften van mijn Dexia brieven heeft ontvangen. De belangrijkste kopie was natuurlijk de vernietigingsbrief, die door mijn man is gemaakt.
Wat mij betreft laat ik het er nu bij en dat heb ik GGN laten weten. Zie verder die andere topic.
Groet, Margreet
ik heb mijn reactie op de tweede GGN brief in de topic geplaatst die ook door jou (vorige week) is geopend : '2e brief incassobureau'. Ik weet dat het een lap tekst is en ja, ik heb er ook voor gekozen verder niet meer te reageren, omdat tenslotte alles al is gezegd. De volgende stap is naar mijn mening reageren op de dagvaarding die naar alle waarschijnlijkheid komt. Ik heb nadrukkelijk gekozen steeds te blijven communiceren en afschriften van de twee GGN brieven zijn ook naar Dexia gestuurd, terwijl GGN alle afschriften van mijn Dexia brieven heeft ontvangen. De belangrijkste kopie was natuurlijk de vernietigingsbrief, die door mijn man is gemaakt.
Wat mij betreft laat ik het er nu bij en dat heb ik GGN laten weten. Zie verder die andere topic.
Groet, Margreet
Sara,
Even heel scherp gesteld:
Wat denk je dat ik hier aan het doen ben dan?
Laten we het maar op houden dat mijn vraag verkeerd is over gekomen.
Ik loop volgens mij niet zo heel ver achter. Mijn 2e brief aan GGN Incasso is namelijk kortgeleden de deur uitgegaan.
In bedoelde brief heb ik gesteld dat ik in de toekomst niet meer zou reageren.
Juist door reacties op dit forum ben ik gaan twijfelen of het door mij gestelde wel zinvol is. Ik heb dus wel degelijk hier op dit forum goed rondgekeken. (De 2 concept brieven en reactie van GGN ken ik).
Ik wilde enkel en alleen reacties van anderen hoe die hier mee omgaan.
Of dit op dit forum reeds uitvoerig besproken is waag ik te betijfelen.
Overigens de bedoeling, volgens mij, van een forum is toch in het openbaar iets bespreken en ter discussie stellen. Of niet?
Zelf had ik de niet meer reageren zin opgenomen, om de andere partij te dwingen iets te doen. Mij dagvaarden dus.
Maar ik zie nu in dat ik dit ook wel anders kan doen. Ik ga ze dat dan ook de volgende keer schriftelijk mededelen.
Even heel scherp gesteld:
Wat denk je dat ik hier aan het doen ben dan?
Laten we het maar op houden dat mijn vraag verkeerd is over gekomen.
Ik loop volgens mij niet zo heel ver achter. Mijn 2e brief aan GGN Incasso is namelijk kortgeleden de deur uitgegaan.
In bedoelde brief heb ik gesteld dat ik in de toekomst niet meer zou reageren.
Juist door reacties op dit forum ben ik gaan twijfelen of het door mij gestelde wel zinvol is. Ik heb dus wel degelijk hier op dit forum goed rondgekeken. (De 2 concept brieven en reactie van GGN ken ik).
Ik wilde enkel en alleen reacties van anderen hoe die hier mee omgaan.
Of dit op dit forum reeds uitvoerig besproken is waag ik te betijfelen.
Overigens de bedoeling, volgens mij, van een forum is toch in het openbaar iets bespreken en ter discussie stellen. Of niet?
Zelf had ik de niet meer reageren zin opgenomen, om de andere partij te dwingen iets te doen. Mij dagvaarden dus.
Maar ik zie nu in dat ik dit ook wel anders kan doen. Ik ga ze dat dan ook de volgende keer schriftelijk mededelen.
Margreet,
Jouw reactie op de 2e GGN brief ken ik. (Heb 'm zelfs uitgeprint omdat er voor mij waardevolle dingen in staan).
Zelf ook zo'n soort brief gestuurd. Welliswaar minder uitgebreid maar toch.
Ik begrijp dat je stelt dat nu alles is gezegd, dat je niet meer gaat reageren en dat je verwacht dat de volgende stap de dagvaarding zal zijn.
Heb zelf ook altijd Dexia afschriften van alle brieven gestuurd. Doch van Dexia hoor en zie ik niets meer. Vermoedelijk ligt mijn dossier met een stickertje van Incasso erop, samen met vele anderen, in een apart kamertje te wachten op dingen die komen gaan.
Als het incassobureau het lukt om mensen hun (rest)schuld te laten betalen is dat mooi meegenomen.
(Worden ze ook voor ingehuurd nietwaar).
Ik wacht af hoe de ontwikkelingen verder gaan en bepaal dan mijn verdere strategie. Ik hoop dat je nog wel laat weten als er nieuwe ontwikkelingen zijn in jouw geval. SUCCES........Groet...... Dirk
Jouw reactie op de 2e GGN brief ken ik. (Heb 'm zelfs uitgeprint omdat er voor mij waardevolle dingen in staan).
Zelf ook zo'n soort brief gestuurd. Welliswaar minder uitgebreid maar toch.
Ik begrijp dat je stelt dat nu alles is gezegd, dat je niet meer gaat reageren en dat je verwacht dat de volgende stap de dagvaarding zal zijn.
Heb zelf ook altijd Dexia afschriften van alle brieven gestuurd. Doch van Dexia hoor en zie ik niets meer. Vermoedelijk ligt mijn dossier met een stickertje van Incasso erop, samen met vele anderen, in een apart kamertje te wachten op dingen die komen gaan.
Als het incassobureau het lukt om mensen hun (rest)schuld te laten betalen is dat mooi meegenomen.
(Worden ze ook voor ingehuurd nietwaar).
Ik wacht af hoe de ontwikkelingen verder gaan en bepaal dan mijn verdere strategie. Ik hoop dat je nog wel laat weten als er nieuwe ontwikkelingen zijn in jouw geval. SUCCES........Groet...... Dirk
-
margreet_braat
Hoi Dirk,
Laten wij elkaar idd op de hoogte houden van de gang van zaken. Elkaar helpen vind ik mooi en wij strijden toch voor dezelfde zaak. Ik wens jou ook alle succes toe en mocht ik weer nieuws hebben dan laat ik het hier zeker weer weten.
Dank voor je reactie en groet,
Margreet
Laten wij elkaar idd op de hoogte houden van de gang van zaken. Elkaar helpen vind ik mooi en wij strijden toch voor dezelfde zaak. Ik wens jou ook alle succes toe en mocht ik weer nieuws hebben dan laat ik het hier zeker weer weten.
Dank voor je reactie en groet,
Margreet