LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASN Bank krijgt betaalrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael1976 »

Ok daar zit ook wel wat in geef ik toe. Ik denk inderdaad dat we blij moeten zijn met banken als Triodos en ASN. Ik heb nog eens op de site van ASN gekeken en de betaalrekening ziet er goed uit opzich. Iedereen moet inderdaad zelf weten waar je wilt bankieren. Zo ken ik ook mensen die zowel bij ASN als Triodos een betaalrekening hebben. :lol:

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Triodos en ASN-klanten kunnen beter de positieve kanten van duurzaam bankieren bij hun bank benadrukken, dan de geringe nadelen van elkaars banken (die ongetwijfeld altijd wel ergens te vinden zijn) uit te meten.
Zijn
- ongunstige productvoorwaarden
- slechte rentevergoeding
- relatief hoge tarieven
- trage dienstverlening
- bureaucratische opstelling naar de klant

ook positieve kanten? (ze zijn wel de realiteit bij ASN Bank)

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Kijk, daar heb je al zo'n liefhebber. Ze bestaan nog...! :wink:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Noble »

Volgens my weer een "nieuwe" hype.. opgezet door... juist.


Kijk, iedereen is natuurlijk vrij om zaken te doen met de bank van zijn keuze en om welke rede dan ook...

maar is die motivatie dan wel wat ze pretenderen??
of slechts gewoon wat "minder" slecht??

Zolang er dikke bonussen rondzwerven binnen zo'n bedrijf zijn ze naar mijn idee NIET wat ze pretenderen...
wolven in schapen(mohair?? )pakken. :wink:

Alleen hebben ze het opnieuw beter kunnen "verpakken" zoals de amerikanen deden met hun "tripple-A" pakketjes welke gretig gekocht werden door onze banken.

Niks mis met de motivatie van de "nieuwe" klanten..
alle lof voor...
maar GELOOF ze toch niet mensen... kijk gewoon naar het beloning systeem, dan weet je genoeg.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Beste "bankrover" Noble,

op basis van welke informatie kom jij tot de conclusie dat er "dikke bonussen" rondzwerven binnen ASN/SNS (en wellicht ook Triodos als dat ook "zo'n bedrijf" is). Heb jij inzicht in het beloningssysteem daar, waar kan ik het vinden.

Overigens.... wat doet suikeroom en leenboer "Dirk" met z'n geld. Juist, stoppen in AZ, bonussen aan zichzelf en mogelijk ook aan AZ spelers. Heb jij ook die informatie, als je ze hebt dan wil ik ook dat graag van je ontvangen.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Tja, ik kan Noble nu ook niet helemaal volgen. De salarissen van de ASN en Triodos directie staan gewoon met naam en toenaam in de jaarverslagen op de websites van deze banken. Kunnen de andere banken alweer iets van leren. Overigens leuke salarissen hoor. De algemeen directeur van ASN verdiende exclusief pensioenvoorziening bijvoorbeeld 150.000 euro bruto en die van Triodos 209.000 euro. Maar in bankenland zijn dat natuurlijk geen topsalarissen.

Van een geregisseerde nieuwe hype lijkt me ook geen sprake. ASN bestaat al vanaf 1960 en Triodos sinds 1980. Volgens mij doen die banken al vanaf het begin heel erg hun best om een beetje bekend te worden. En elke keer als er onderzoek naar het ethisch handelen van banken wordt gedaan komen deze banken er al jarenlang als beste uit. Ook qua service doen ze het in onderzoeken heel goed. Kijk Noble, ik begrijp je aversie tegen banken in z'n algemeenheid en zelfs je keuze voor jouw 'liefhebberij' DSB ipv een grootbank. Maar vertel ajb geen ongefundeerde onzin over ASN en Triodos...

Uden 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2008 12:21

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Uden 1 »

Triodos Bank is bezig om betalen via iDEAL mogelijk te maken voor haar klanten.
Dit jaar is Triodos bank begonnen met de implementatie van iDEAL.
Het is op dit moment nog niet mogelijk om aan te geven wanneer wij aangesloten zijn bij iDEAL.

Hanselman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2009 22:55

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Hanselman »

Wat een gezeur over banken dat je per jaar een bedrag kwijt bent daar ben je zelf bij ,als je daarin tegen de DSBbank neemt daar krijg je de pas gratis je betaald niet voor het in het bezit hebben van een betaalrekening en je krijgt nog notabene 1% rente over het geld wat op de betaalrekening staat WELKE BANK DOET DAT Het bewijst gewoonweg weer dat andere banken uit zijn op jouw geld en dat zij aan alle kanten aan jou willen verdienen zij zijn hun werkelijke doel waarvoor zij zijn voorbij gestreeft

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Hanselman, als je een beetje bewust met je geld omgaat zal die 1% rentevergoeding je niet meer dan een tientje per jaar opleveren.

En bij veel mensen die een betaalrekening bij ASN willen hebben, gaat het er helemaal niet om dat je jaarlijks een x-bedrag kwijt bent aan de betaalrekening. Die mensen willen gewoon een rekening bij een bank die wat bewuster met hun geld omgaat. En die zullen zeker niet bij DSB willen bankieren.

Lloyd#
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 aug 2008 21:55

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Lloyd# »

Vandaag verscheen een interessante bijdrage over ASN Bank op http://bank.blog.nl, het weblog van Peter Verhaar (oprichter ALEX beleggersbank).

ASN investeert niet alle haar toevertrouwde middelen in duurzame projecten. Het surplus van de middelen die ze niet duurzaam kan investeren, wordt door haar moederconcern SNS Reaal in 'normale/grijze' zaken geïnvesteerd. Zelfs in pakketten hypotheekobligaties, sinds de crisis toch een markt die je mijdt... zeker als je je inzet voor 'de wereld van morgen'.

http://bank.blog.nl/bankieren-algemeen/ ... j-mee-zijn

jwroks
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2009 09:12

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door jwroks »

@Hanselman:
als je daarin tegen de DSBbank neemt daar krijg je de pas gratis je betaald niet voor het in het bezit hebben van een betaalrekening en je krijgt nog notabene 1% rente over het geld wat op de betaalrekening staat WELKE BANK DOET DAT Het bewijst gewoonweg weer dat andere banken uit zijn op jouw geld en dat zij aan alle kanten aan jou willen verdienen zij zijn hun werkelijke doel waarvoor zij zijn voorbij gestreeft
Ik geloof dat de realiteit deze stelling inmiddels onderuit heeft gehaald...

Gesloten