LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prutser belastinghulp

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Prutser belastinghulp

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,

Kheb mbv bd hulp de aangift 2008 gedaan.
Ging echt niet lekker. Hij vroeg alleen de jaaropgaven van mij en mijn vrouw.
Later zij hij of ik nog vragen heb? Ik vroeg of de voorlopige terggf 2008 niet ingevoerd moeten worddn. Oo oja dat ook. zei hij:roll:

Later vroeg hij of ik buitengew uitgaaf ziektkost heb gemaakt.
Ik liet een declar van OHRA zien waarop staat 158,8 niet vergoed.
dat voerdde hij in tesamen met de kosten aanvullend verzek.2008.

Wat ik was vergeten te vragen is wat het verzamelinkomen is geworden voor 2008? Want ik snap het niet.
Als ik medische kosten heb gemaakt die niet vergoed werden en vervolgens ingevoerd worddn in de aangifte word mijn toetsinginkomen hoger?
Valt het positief of negatief uit voor mij als ik de niet vergoedde medisch ksten in laat voeren in de aangifte?
ivm verrekening toeslagen mbv de aangifte.

Ik had geen goed gevoel bij die bd hulp toch volgend jaar bij de FNV doen.
gr.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prutser belastinghulp

Ongelezen bericht door kweenie »

Voorlopige teruggave van 2008 hoef je niet in te vullen, dat wordt automatisch verrekend. Het is voor jezelf natuurlijk wel prettig om te weten of je bij moet betalen of terug krijgt.

Als je medische kosten maakt, dan wordt het in het programma ingevuld. Als de totale kosten boven een bepaalde drempel komen, dan wordt het deel boven die drempel van je inkomen afgetrokken. Het is dus zeker niet zo dat alles dat in het programma wordt ingevoerd het inkomen verhoogt.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Prutser belastinghulp

Ongelezen bericht door bushalte »

bedankt kweenie,

kan ik rustig gaan slapen.
Het was gewoon kortaf bij de aangifte vandaar :D

fritsdegraaff
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 17:40

Re: Prutser belastinghulp

Ongelezen bericht door fritsdegraaff »

Ja, joh

Het is me wat.

Maar kweenie's antwoord is wel correct.

Je hebt veel aftrekposten in die categorie, die wanneer je de toelichting goed leest, een paar keer soms, toch verdedigbaar zijn en die moet je gewoon opvoeren.
Je kunt altijd bij een mededeling van de belastingdient kunnen reageren, dat je het verkeerd begrepen hebt.

Dan ga je gewoon accoord met hun correctie.

Wie niet waagt, die niet wint, toch.

groetjes Frits

Gesloten