LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] spontaan gebroken veer bij Ford
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
De kwaliteit van Toyota is anders ook sterk achtergegaan...
Mazda heb ik geen ervaring mee.
Mazda heb ik geen ervaring mee.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Ik ga gewoon uit van me eigen ervaringen en van wat ik hoor.
Met een Mazda heb ik zelf geen ervaring, maar me vader heeft
dit merk wel jaren gereden.
En ook nooit problemen.
En de Jappen staan toch allemaal bovenaan in de betrouwbaarheids test.
Ieder moet zelf weten wat hij of zij rijdt, maar als je Ford gaat rijden
ben je toch eigelijk dief van je eigen portomonnee lijkt me.
Met een Mazda heb ik zelf geen ervaring, maar me vader heeft
dit merk wel jaren gereden.
En ook nooit problemen.
En de Jappen staan toch allemaal bovenaan in de betrouwbaarheids test.
Ieder moet zelf weten wat hij of zij rijdt, maar als je Ford gaat rijden
ben je toch eigelijk dief van je eigen portomonnee lijkt me.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Dat is toch wel een beetje overdreven. Ik rij al jaren Ford en hebn buiten die veer altijd zonder problemen gereden. We zijn nu met de 3e Ford bezig. En voor de 1 is uitstraling/rijkwaliteiten belangrijker dan een stukje meer betrouwbaarheid. ZOu ook erg saai worden als we met z'n allen in die paar merken Japanners gaan rijden En dan komen er nog meer werklozen bij...
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Wat zegt u nu Een? rijkwaliteiten?
Ik heb wel eens in een Escort gereden, zo'n gevoelloze
hakerig schakelende auto heb ik nog nooit verder gereden.
Ook de prestaties blijven ver achter bij de Jappen.
En tja uitstraling, ik vind een Mazda 6 wat meer uitstralen
dan een Mondeo. (wel of niet op de vluchtstrook)
Dus ik snap niet goed wat u nu bedoelt met uitstraling/rijkwaliteiten hoor.
Een Ford rijdt gevoelloos, met van die vreemd aanvoelende pedalen.
En meestal ook nog een slingerend stuur omdat de schijven om de haverklap krom zijn. (dit is allang een kwaal, of geweest)
Tja daar zit ook wel weer wat in, als we met zijn allen Jap gaan rijden
komen er veel monteurtjes die normaal de Fords repareren op straat
te staan.
Maar wees nu eens eerlijk, een veer mag toch niet breken?
stel dat het gebeurd als u 120 rijd en schiet in of tegen de band?
Dan kunt u of uw gezin het waarschijnlijk niet navertellen.
Ik heb wel eens in een Escort gereden, zo'n gevoelloze
hakerig schakelende auto heb ik nog nooit verder gereden.
Ook de prestaties blijven ver achter bij de Jappen.
En tja uitstraling, ik vind een Mazda 6 wat meer uitstralen
dan een Mondeo. (wel of niet op de vluchtstrook)
Dus ik snap niet goed wat u nu bedoelt met uitstraling/rijkwaliteiten hoor.
Een Ford rijdt gevoelloos, met van die vreemd aanvoelende pedalen.
En meestal ook nog een slingerend stuur omdat de schijven om de haverklap krom zijn. (dit is allang een kwaal, of geweest)
Tja daar zit ook wel weer wat in, als we met zijn allen Jap gaan rijden
komen er veel monteurtjes die normaal de Fords repareren op straat
te staan.
Maar wees nu eens eerlijk, een veer mag toch niet breken?
stel dat het gebeurd als u 120 rijd en schiet in of tegen de band?
Dan kunt u of uw gezin het waarschijnlijk niet navertellen.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Ronaldje, een Escort?? Waar heb je het over?? Weleens in een Focus of Mondeo gereden? En hoezo vluchtstrook? Overdrijven is ook een vak! Dit gaat echter een zinloze discussie worden want als we het over auto's gaan hebben van pakweg 10 tot 20 jaar geleden dan is het lekker vergelijken.
Een veer mag niet breken, dat ben ik met u eens, maar daar hebben meer merken last van.
Een veer mag niet breken, dat ben ik met u eens, maar daar hebben meer merken last van.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Escort is toch gewoon Ford, en tot 2002 had je nog de Clipper.
Ik las net nog even een stukje van u over het dichtgooien van een
deur. Maar baseer het aub daar niet op.
U zou eens een proefrit in een Toyota moeten maken, en dan nog
eens een oordeel geven over degelijk aanvoelen.
(pak dan iets van vergelijkbare grootte als uw Mondeo)
Vluchtstrook, ik rij veel kilometers altijd in Nederland en Belgie en heb gewoon vaak Fordjes op de vluchtstrook gezien.
(Renault, Peugeot en Citroen) nog veel vaker trouwens.
Ik wens u toch veel fijne kilometers met uw Ford.
Groeten Ronald den Burger
Ik las net nog even een stukje van u over het dichtgooien van een
deur. Maar baseer het aub daar niet op.
U zou eens een proefrit in een Toyota moeten maken, en dan nog
eens een oordeel geven over degelijk aanvoelen.
(pak dan iets van vergelijkbare grootte als uw Mondeo)
Vluchtstrook, ik rij veel kilometers altijd in Nederland en Belgie en heb gewoon vaak Fordjes op de vluchtstrook gezien.
(Renault, Peugeot en Citroen) nog veel vaker trouwens.
Ik wens u toch veel fijne kilometers met uw Ford.
Groeten Ronald den Burger
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Misschien dan even goed lezen en ook mijn reacties na dat stukje over het dichtgooien van deuren. Dat heeft met GEVOEL te maken en ik heb ook daarna duidelijk gezegd dat het niets met het degelijkheid te maken heeft.
De Clipper is dan misschien tot 2002 geproduceerd maar dat is nog een Ford van de oude generatie. Dat kun je niet vergelijken met de Fords van na die tijd. Mondeo's en Focussen zijn zeer betrouwbaar, ik heb er tonnen mee gereden zonder problemen. Ook de TUV cijfers in Duitsland hebben dat aangetoond. En ja, misschien zijn Japanners NOG betrouwbaarder maar ik wil in de meeste niet gezien worden.
Autorijden is voor sommigen meer dan zekerheid. Ik ben een groot liefhebber van klassieke auto's en die zijn meestal niet het toppunt van betrouwbaarheid.
De Clipper is dan misschien tot 2002 geproduceerd maar dat is nog een Ford van de oude generatie. Dat kun je niet vergelijken met de Fords van na die tijd. Mondeo's en Focussen zijn zeer betrouwbaar, ik heb er tonnen mee gereden zonder problemen. Ook de TUV cijfers in Duitsland hebben dat aangetoond. En ja, misschien zijn Japanners NOG betrouwbaarder maar ik wil in de meeste niet gezien worden.
Autorijden is voor sommigen meer dan zekerheid. Ik ben een groot liefhebber van klassieke auto's en die zijn meestal niet het toppunt van betrouwbaarheid.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Ford van nieuwe generatie of niet, ze komen toch niet goed uit
de bus van de pechgevallen.
En het is niet uw gevoel, maar wat u wilt geloven.
Vroeger maakten ze de mensen wijs, Duitse degelijkheid
en een Engelse auto mag olie lekken. En meer van dat soort onzin.
En ze trappen er massaal in, blijven Ford Opel en VW rijden.
Maar die Duitse degelijkheid was er vroeger wel, maar dat is allang
niet meer hoor.
En tja, als u in de meeste Jappen niet gezien wilt worden dat moet
u zelf weten.
Dit heeft volgens mij iets te maken met, we weten het wel, maar toegeven
zullen we nooit (beetje Balkenende mentaliteit)
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die overstappen, die het in deze
dure tijden genoeg vinden om alleen een beurtje en apk te moeten
betalen ipv onderdelen te moeten laten vervangen.
dit was mijn laatste reactie.
de bus van de pechgevallen.
En het is niet uw gevoel, maar wat u wilt geloven.
Vroeger maakten ze de mensen wijs, Duitse degelijkheid
en een Engelse auto mag olie lekken. En meer van dat soort onzin.
En ze trappen er massaal in, blijven Ford Opel en VW rijden.
Maar die Duitse degelijkheid was er vroeger wel, maar dat is allang
niet meer hoor.
En tja, als u in de meeste Jappen niet gezien wilt worden dat moet
u zelf weten.
Dit heeft volgens mij iets te maken met, we weten het wel, maar toegeven
zullen we nooit (beetje Balkenende mentaliteit)
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die overstappen, die het in deze
dure tijden genoeg vinden om alleen een beurtje en apk te moeten
betalen ipv onderdelen te moeten laten vervangen.
dit was mijn laatste reactie.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 mar 2009 23:20
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Ik heb een Ford Fiesta van nog geen 4 jaar oud en 15.000 km op de teller. Bij mij is de achterveer gebroken. Kan dat dan ook zomaar. Hoe moet ik dit aanpakken. Naar de dealer gaan of eerst bellen met Ford Nederland. Wie kan mij helpen
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Naar de dealer gaan en ze dit zelf laten oplossen met Ford Nederland.
Dit is toch te gek voor woorden?
Dit is toch te gek voor woorden?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 mar 2009 23:20
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Het was niet de achter maar de voor veer(linksvoor). Ik heb contact opgenomen met mijn dealer. Helaas was het antwoord de auto is uit de garantie. Daar moet je het dan mee doen. Geen coulance regeling.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Ik had dit antwoord ergens wel een beetje verwacht, schandalig
dat wel. Maar ik denk dat je er weinig aan kunt veranderen dan
zelf een nieuwe veer te kopen en te laten monteren.
Mocht je ooit je auto weg willen doen, neem dan gewoon een
Toyota, Nissan of Mazda.
Niet om deze merken nu omhoog te halen, maar hier gebeuren
zulke dingen gewoon niet bij.
succes
Groetjes
Ronald
dat wel. Maar ik denk dat je er weinig aan kunt veranderen dan
zelf een nieuwe veer te kopen en te laten monteren.
Mocht je ooit je auto weg willen doen, neem dan gewoon een
Toyota, Nissan of Mazda.
Niet om deze merken nu omhoog te halen, maar hier gebeuren
zulke dingen gewoon niet bij.
succes
Groetjes
Ronald
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Je kan ook gewoon bellen met de importeur of gaan naar een andere dealer. Reden is misschien ander antwoord en dat je verder geholpen wordt. Elke dealer kan in feite garantie claimen daarvoor hoef jij je niet bij je eigen dealer te zijn. Echter zij willen dit vaak wel, maar wat nu als je verhuisd bent naar Verwegistan.... Beetje krom dan he. Gewoon naar een andere dealer gaan. Of je voertuig nu wel of niet uit de garantie is, het is niet de bedoeling dat deze kort na de garantie of bij een dergelijke kilometerstand het begeeft. Veelal zullen andere dealers jou terug verwijzen naar je eigen dealer daar jij geen klant bent bij hun en dat jouw dealer het maar moet oplossen. Als zij het allemaal zeggen dan moet je gewoon kijken wat hun daar zeggen en dat meenemen naar je eigen dealer.
Ford of niet..... Dit moet opgelost worden. Als ik zo naar je kilometerstand kijk dan is deze misschien net hooguit 2 jaar.
Ford of niet..... Dit moet opgelost worden. Als ik zo naar je kilometerstand kijk dan is deze misschien net hooguit 2 jaar.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Dat lijkt mij ook, je hoeft daarvoor niet persé naar je eigen dealer.
Ik vind dat je met een auto jaren moet kunnen doen zonder kosten,
en zeker als je auto nog geen 4 jaar oud is moet dit gewoon gratis
worden opgelost.
Ik vind dat je met een auto jaren moet kunnen doen zonder kosten,
en zeker als je auto nog geen 4 jaar oud is moet dit gewoon gratis
worden opgelost.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08 mar 2009 14:41
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
toyota, nissan, of mazda.....
zover ik weet is mazda samen met ford gegaan. kijk maar op http://www.ford.com/
en toyota en nissan zijn ook geen stand-alone bedrijven meer.
en ook met een toyota of andere japans merk zijn er diverse problemen.
neem de aygo van toyota. daarvan knappen de multiriemen als sneeuw in de zon http://www.autobild.de/
tegenwoordig worden alle producten gemaakt of geleverd door d elaagste bieder. want wij wrekkige nederlanders willen toch een zo goedkoop mogelijk auto hebben?
ikzelf rijd met een 23 jaar oude volvo 740. met 753.xxx op de teller met de eerste motor. zelf heb ik hier nog geen problemen mee gehad.
de auto koste mij ook maar 300 euro... niemand wil ze hebben.
maar betekend niet dat ik het geluk heb met deze auto door geen problemen te hebben. dat volvo per definitie ook goed is.
mijn vader rijd met een scorpio...jawel ford. van 1995 rond. niks geen problemen ermee. maar ook hij heeft geluk. want immers. het blijft een auto door mensenhand gemaakt. ook de robots die die dingen maken zijn door de mens gevoed.
en ik ken zeer veel mensen met verschillende merken zoals ook eentje met een toyota corolla.
een ford escort, en zelfs een seat leon 1.9 TDI
voornamelijke boosdoeners zijn onze o zo geliefde drempels die heel veel veren hebben laten bezwijken.
en ja. schokdempers en veren zijn ook bij mijn oud beestje vervangen. waarom? door duizenden kilometers over de nederlandse wegen krijg je van alles aan je auto. of jap, europees, of amerikaans. een auto die de hele dag over de weg hobbelt krijgt na een poosje gewoon problemen.
en dan ligt het ook nog eens aan de bestuurder. sommigen vliegen als een kamikaze piloot over de drempels. ik zie genoeg jonge auto's met kapotte carters, en schaafplekken in het metaal.
en achteraf zeuren bij de fabrikant dat de veren slap zijn geworden.
mvgr. bas seip
zover ik weet is mazda samen met ford gegaan. kijk maar op http://www.ford.com/
en toyota en nissan zijn ook geen stand-alone bedrijven meer.
en ook met een toyota of andere japans merk zijn er diverse problemen.
neem de aygo van toyota. daarvan knappen de multiriemen als sneeuw in de zon http://www.autobild.de/
tegenwoordig worden alle producten gemaakt of geleverd door d elaagste bieder. want wij wrekkige nederlanders willen toch een zo goedkoop mogelijk auto hebben?
ikzelf rijd met een 23 jaar oude volvo 740. met 753.xxx op de teller met de eerste motor. zelf heb ik hier nog geen problemen mee gehad.
de auto koste mij ook maar 300 euro... niemand wil ze hebben.
maar betekend niet dat ik het geluk heb met deze auto door geen problemen te hebben. dat volvo per definitie ook goed is.
mijn vader rijd met een scorpio...jawel ford. van 1995 rond. niks geen problemen ermee. maar ook hij heeft geluk. want immers. het blijft een auto door mensenhand gemaakt. ook de robots die die dingen maken zijn door de mens gevoed.
en ik ken zeer veel mensen met verschillende merken zoals ook eentje met een toyota corolla.
een ford escort, en zelfs een seat leon 1.9 TDI
voornamelijke boosdoeners zijn onze o zo geliefde drempels die heel veel veren hebben laten bezwijken.
en ja. schokdempers en veren zijn ook bij mijn oud beestje vervangen. waarom? door duizenden kilometers over de nederlandse wegen krijg je van alles aan je auto. of jap, europees, of amerikaans. een auto die de hele dag over de weg hobbelt krijgt na een poosje gewoon problemen.
en dan ligt het ook nog eens aan de bestuurder. sommigen vliegen als een kamikaze piloot over de drempels. ik zie genoeg jonge auto's met kapotte carters, en schaafplekken in het metaal.
en achteraf zeuren bij de fabrikant dat de veren slap zijn geworden.
mvgr. bas seip
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Bas, helemaal mee eens! Goed geschreven.
Ik heb overigens dezelfde goede ervaringen met een 740. Vond het een heerlijke auto. Die van mij had slechts 345.000 km gelopen en reed als nieuw.
Ik heb overigens dezelfde goede ervaringen met een 740. Vond het een heerlijke auto. Die van mij had slechts 345.000 km gelopen en reed als nieuw.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Het maakt mij verder niet uit hoor, en u hoeft uzelf
of uw merk niet te verdedigen.
Het is gewoon zoals het is en niet anders helaas.
Proberen toch nog iets af te geven op de Japanners,
omdat je gewoon zelf een probleem merk hebt gekozen.
van recycled pisbakkenstaal.
Slechte materialen worden gebruikt, daarom staan ze ook
constant met pech en hebben mankementen.
Jammer, maar is jullie eigen keuze geweest.
En van die drempels is gewoon waar, je rijdt alles naar z'n moer.
of uw merk niet te verdedigen.
Het is gewoon zoals het is en niet anders helaas.
Proberen toch nog iets af te geven op de Japanners,
omdat je gewoon zelf een probleem merk hebt gekozen.
van recycled pisbakkenstaal.
Slechte materialen worden gebruikt, daarom staan ze ook
constant met pech en hebben mankementen.
Jammer, maar is jullie eigen keuze geweest.
En van die drempels is gewoon waar, je rijdt alles naar z'n moer.
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Hahaha, zielige vertoning Ronaldje! Constant met pech? Ja, klopt. Ik heb al eeehhh NUL keer met pech gestaan de afgelopen 8 jaar. Behalve dan die ene keer met die veer. Zag gisteren trouwens een Nissan en een Toyota op de vluchtstrook staan. Maar ja, misschien was het bermtoerisme.
Ik dacht dat je niet meer hier zou reageren, Ronaldje. heb je je punt blijkbaar toch niet gemaakt??
Ik dacht dat je niet meer hier zou reageren, Ronaldje. heb je je punt blijkbaar toch niet gemaakt??
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
ach zielepootje, wel heel toevallig dat je een Nissan en Toyota met
pech hebt gezien.
Dat komt gewoon zelden voor en jij ziet ze op 1 dag, laat me toch niet lachen.
Je voelt je gewoon lullig omdat je een stomme aankoop hebt gedaan, en daarbij ook nog eens geen zak meer waard is.
Maar ik ken die verhalen zo langzamerhand wel, je weet gewoon zelf dat Ford slechte materialen gebruikt, dus waarom verdedig je dit merk nog?
Hopelijk heb je trouwens geen Airco, want schijnt ook nogal een zwak punt
te zijn bij de Mondeo.
En de remschijven zijn ook van slecht materiaal (zoek maar na op het net)
daarom hebben Fordjes vaak kromme schijven.
Terwijl een Toyota er gewoon 2 ton mee rijdt.
Maar goed ieder zijn merk toch, en als je het niet erg vind om af en toe
wat extra kosten te hebben moet je ook niet bleren op een forum over je gebroken veer.
Want je weet net zo goed als ik dat dit niet de laatste onkosten zijn.
Ik zou niet meer reageren op jou, maar dit is gekomen door me reactie
op plaatser gebroken veer.
Maar een Volvo is gewoon goed, er rijden ook nog zoveel oudjes van rond. dat zegt genoeg.
pech hebt gezien.
Dat komt gewoon zelden voor en jij ziet ze op 1 dag, laat me toch niet lachen.
Je voelt je gewoon lullig omdat je een stomme aankoop hebt gedaan, en daarbij ook nog eens geen zak meer waard is.
Maar ik ken die verhalen zo langzamerhand wel, je weet gewoon zelf dat Ford slechte materialen gebruikt, dus waarom verdedig je dit merk nog?
Hopelijk heb je trouwens geen Airco, want schijnt ook nogal een zwak punt
te zijn bij de Mondeo.
En de remschijven zijn ook van slecht materiaal (zoek maar na op het net)
daarom hebben Fordjes vaak kromme schijven.
Terwijl een Toyota er gewoon 2 ton mee rijdt.
Maar goed ieder zijn merk toch, en als je het niet erg vind om af en toe
wat extra kosten te hebben moet je ook niet bleren op een forum over je gebroken veer.
Want je weet net zo goed als ik dat dit niet de laatste onkosten zijn.
Ik zou niet meer reageren op jou, maar dit is gekomen door me reactie
op plaatser gebroken veer.
Maar een Volvo is gewoon goed, er rijden ook nog zoveel oudjes van rond. dat zegt genoeg.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08 mar 2009 14:41
Re: spontaan gebroken veer bij Ford
Ford heeft inderdaad vrij veel last van kromme remschijven.
en zoals de laatste tijd dat er roestvormging plaatsvind bij deuren en achterklep.
ook de motorkap is een probleemzone wat roest betreft.
maar..
zelfs heb ik 4x zelf een ford gehad. 1 daarvan was slecht. automaat ging kapot van een ford scorpio 2.9i 24V V6 Cosworth. 1e model.
maar is ford nu per definitie slecht? NEE.
en tja. materiaal keuze. wat remmen betreft. dit is van motorcraft.
zijn er problemen door krom trekkende remschijven. gebruik eens een andere ( imitatie ) merk. meestal goedkoper maar wel houdbaarder.
mijn ford mondeo 1.6i GLX van 95 had ook telkens last van kromme remschijven. hierna stapte ik over naar Brembo. met de bijbehorende remblokjes. sindsdien geen problemen meer gehad.
toyota heeft de laatste tijd ook last van problemen. maar ook daarom is toyota niet slechter of beter als elke andere merk.
en wat betreft volvo...
de oudere moddelletjes, zoals ik er eentje van heb. is inderdaad langer houdbaar. maar sinds de overname van ford is ook van die kwaliteit niks meer terug te zien.
zie de techniek.
de 100, 200, 700, en 900 serie's. dus dan doel ik op de grotere modellen. hebben allemaal achterwiel aandrijving.
de motoren zijn inderdaad lang houdbaar. mijn volvo heeft nu 751.2xx op de klok staan met éérste motor. en ja. er zijn nog meer volvo's van de oude garde die 5 ton of meer met een benzine motor hebben gehaald.
dit is ook misschien te verklaren van de wijze hoe de motor in elkaar is gezet/bedacht.
veel cylinderinhoud, weinig pk.
mijn motor heeft een cylinderinhoud van 2302 cc maar....het is een 86er. en heeft ondanks de grote cylinderinhoud maar 86 pk.
de B230K ( carburateur) motor. Red-Block
tegenwoordig willen wij PK's voor onze geld als algemene automobilist. maar wel zuinig willen rijden.
kijk naar volkswagen. 1.4TFSI maar wel 170 pk....dus de motor moet beduidend meer presteren met meer techniek als een oudere motor met 2300 86 pk.
om het gewoon kort te houden. er bestaan geen slechte auto's meer deze dagen.
tuurlijk. de één heeft meer problemen als de andere. maar vergeet niet. het is een dageijks gebruiksvoorwerp.
dit waren overigens mijn auto's
Ford Escort MK4 1.4i 8V ( 73PK ) FWD
Ford Escort MK5 1.6c 8V (90PK) FWD
Volkswagen Golf II 1.6c (68PK ) FWD
Toyota Celica MK IV 1.6c (86PK ) FWD
Ford Mondeo MK1 1.6i 16V ( 90PK) Zetec FWD
Volkswagen Polo Variant 1.9SDI (??PK) FWD
Ford Scorpio MK1 2.9i 24V V6 AUT ( 194 PK) RWD
Chevrolet Caprice Wagon BJ-1987 5.0 V8 ( 163PK ) RWD (volvo 740 looks)
Chevrolet Caprice Towncar BJ 1988 5,7 V8 (168pk) RWD
Cadillac Seville STS 5,7 V8 (270PK ) FWD Coupé
en nu de volvo 740 estate met een 2.3 motor.
dus nogmaals. er bestaan geen slechte auto's meer. dat de jappen uit pisbakkenstaal bestonden....die tijd is over.
dat ford een slechte imago hebben....is over.
dat de amerikanen zuipen en rotten.....naja... rotten is over.... maar zuipen doen ze nog
let op. ik wil dus totaal geen enkele merk verdedigen. als ik een leuke franse auto kan kopen. dan doe ik dat ook...
duidelijk is wel. de drempels die wij in nederland hebben zijn vaak té hoog. en vooral teveel. tegenwoordig heb je al in een korte straat al 4 drempels liggen.
en veel mensen gaan er veels te snel eroverheen.
leuk voorbeeldje.
in onze straat woont een jonge moeder met 2 kinderen. ze heeft net als ik een volvo maar de 940 model.
ongeveer dezelfde techniek dus. maar ook die heeft slappe/gebroken veren gekregen.
zelf zeurt ze over dat heel veel mensen te hard rijden. terwijl zij zelf als een kamikaze piloot over de drempels vliegt waar een stuntman van alleen van kan dromen.
toen ze een gebroken veer had. en bij mij aan de deur klopte en vroeg of mijn volvo daar ook ''last'' van had. heb ik even onder haar auto gekeken. diepe schaafplekken op de plaatwerk. en een gebroken veer.
ik vertelde haar dat ze eens minder snel over de drempels moest rijden. want aan de schaafplekken te zien en ook de restanten in de groeven. was het duidelijk dat ze de grond tamelijk vaak raakte.
hierop kreeg ik als antwoord : daar moet een auto tegen kunnen.
sorry. maar sindsdien kijk ik anders tegenover de mankementen bij auto's.
nu wil ik niet zeggen dat iedereen te hard over de drempels vliegt. maar moge het duidelijk zijn dat het grote gedeelte van de schade's door drempels komt.
een auto is niet bedoeld voor dag in , dag uit over hobbels te rijden.
want moge het duidelijk zijn. ook ik heb last gehad van kapotte veren. en dit bij zowat elke automerk die ik heb gehad.
voornamelijk bij de chevrolets. die zijn bijhoorlijk zwaar. en totaal niet op berekend op drempelland holland.
oja. even off-topic. zelf ben ik een grote ford FAN, he alles wat je kunt sparen van ford hier in de vitrine liggen.
MVGR, Bas Seip
en zoals de laatste tijd dat er roestvormging plaatsvind bij deuren en achterklep.
ook de motorkap is een probleemzone wat roest betreft.
maar..
zelfs heb ik 4x zelf een ford gehad. 1 daarvan was slecht. automaat ging kapot van een ford scorpio 2.9i 24V V6 Cosworth. 1e model.
maar is ford nu per definitie slecht? NEE.
en tja. materiaal keuze. wat remmen betreft. dit is van motorcraft.
zijn er problemen door krom trekkende remschijven. gebruik eens een andere ( imitatie ) merk. meestal goedkoper maar wel houdbaarder.
mijn ford mondeo 1.6i GLX van 95 had ook telkens last van kromme remschijven. hierna stapte ik over naar Brembo. met de bijbehorende remblokjes. sindsdien geen problemen meer gehad.
toyota heeft de laatste tijd ook last van problemen. maar ook daarom is toyota niet slechter of beter als elke andere merk.
en wat betreft volvo...
de oudere moddelletjes, zoals ik er eentje van heb. is inderdaad langer houdbaar. maar sinds de overname van ford is ook van die kwaliteit niks meer terug te zien.
zie de techniek.
de 100, 200, 700, en 900 serie's. dus dan doel ik op de grotere modellen. hebben allemaal achterwiel aandrijving.
de motoren zijn inderdaad lang houdbaar. mijn volvo heeft nu 751.2xx op de klok staan met éérste motor. en ja. er zijn nog meer volvo's van de oude garde die 5 ton of meer met een benzine motor hebben gehaald.
dit is ook misschien te verklaren van de wijze hoe de motor in elkaar is gezet/bedacht.
veel cylinderinhoud, weinig pk.
mijn motor heeft een cylinderinhoud van 2302 cc maar....het is een 86er. en heeft ondanks de grote cylinderinhoud maar 86 pk.
de B230K ( carburateur) motor. Red-Block
tegenwoordig willen wij PK's voor onze geld als algemene automobilist. maar wel zuinig willen rijden.
kijk naar volkswagen. 1.4TFSI maar wel 170 pk....dus de motor moet beduidend meer presteren met meer techniek als een oudere motor met 2300 86 pk.
om het gewoon kort te houden. er bestaan geen slechte auto's meer deze dagen.
tuurlijk. de één heeft meer problemen als de andere. maar vergeet niet. het is een dageijks gebruiksvoorwerp.
dit waren overigens mijn auto's
Ford Escort MK4 1.4i 8V ( 73PK ) FWD
Ford Escort MK5 1.6c 8V (90PK) FWD
Volkswagen Golf II 1.6c (68PK ) FWD
Toyota Celica MK IV 1.6c (86PK ) FWD
Ford Mondeo MK1 1.6i 16V ( 90PK) Zetec FWD
Volkswagen Polo Variant 1.9SDI (??PK) FWD
Ford Scorpio MK1 2.9i 24V V6 AUT ( 194 PK) RWD
Chevrolet Caprice Wagon BJ-1987 5.0 V8 ( 163PK ) RWD (volvo 740 looks)
Chevrolet Caprice Towncar BJ 1988 5,7 V8 (168pk) RWD
Cadillac Seville STS 5,7 V8 (270PK ) FWD Coupé
en nu de volvo 740 estate met een 2.3 motor.
dus nogmaals. er bestaan geen slechte auto's meer. dat de jappen uit pisbakkenstaal bestonden....die tijd is over.
dat ford een slechte imago hebben....is over.
dat de amerikanen zuipen en rotten.....naja... rotten is over.... maar zuipen doen ze nog
let op. ik wil dus totaal geen enkele merk verdedigen. als ik een leuke franse auto kan kopen. dan doe ik dat ook...
duidelijk is wel. de drempels die wij in nederland hebben zijn vaak té hoog. en vooral teveel. tegenwoordig heb je al in een korte straat al 4 drempels liggen.
en veel mensen gaan er veels te snel eroverheen.
leuk voorbeeldje.
in onze straat woont een jonge moeder met 2 kinderen. ze heeft net als ik een volvo maar de 940 model.
ongeveer dezelfde techniek dus. maar ook die heeft slappe/gebroken veren gekregen.
zelf zeurt ze over dat heel veel mensen te hard rijden. terwijl zij zelf als een kamikaze piloot over de drempels vliegt waar een stuntman van alleen van kan dromen.
toen ze een gebroken veer had. en bij mij aan de deur klopte en vroeg of mijn volvo daar ook ''last'' van had. heb ik even onder haar auto gekeken. diepe schaafplekken op de plaatwerk. en een gebroken veer.
ik vertelde haar dat ze eens minder snel over de drempels moest rijden. want aan de schaafplekken te zien en ook de restanten in de groeven. was het duidelijk dat ze de grond tamelijk vaak raakte.
hierop kreeg ik als antwoord : daar moet een auto tegen kunnen.
sorry. maar sindsdien kijk ik anders tegenover de mankementen bij auto's.
nu wil ik niet zeggen dat iedereen te hard over de drempels vliegt. maar moge het duidelijk zijn dat het grote gedeelte van de schade's door drempels komt.
een auto is niet bedoeld voor dag in , dag uit over hobbels te rijden.
want moge het duidelijk zijn. ook ik heb last gehad van kapotte veren. en dit bij zowat elke automerk die ik heb gehad.
voornamelijk bij de chevrolets. die zijn bijhoorlijk zwaar. en totaal niet op berekend op drempelland holland.
oja. even off-topic. zelf ben ik een grote ford FAN, he alles wat je kunt sparen van ford hier in de vitrine liggen.
MVGR, Bas Seip