LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn postbank niet meer online

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
EGun
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:59

Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door EGun »

Toen ik vanavond op mijn postbank wilde inloggen om een betaling te doen werd ik doorgelinkt naar ING.

OK zou je zeggen, maar toen ik met mijn inlogcodes wilde inloggen bleken deze ineens niet meer juist te zijn en werd ik gewaarschuwd dat bij drie keer fout mijn rekening geblokkeerd zou worden!!!!

Ik moest toen nieuwe inlogcodes aanvragen en dat duurt 5 dagen en dan moet ik ook nog naar het postkantoor om het wachtwoord op te halen.

Ik kan dus 5 dagen niet meer bij mijn interntrekening. En alles zou gladjes verlopen.

Hebben meer mensen dit al meegemaakt?

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Mk »

Net geprobeerd, geen enkel probleem.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Remster »

bij mij ook geen probleem.. zelfs m'n gebruikersnaam werd al automatisch weergegeven, net als bij de postbank.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hier dezelfde verrassing: plotseling de ING-site ipv de Postbank-site.
De 1e poging lukte bij mij ook niet, maar daarna ging het wel allemaal goed.
Niks nieuwe gegevens aanvragen.

Lieske

gzomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 10:26

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door gzomer »

mijn postbank (nu ing) is vandaag 27febr.van 6.00uur tot 15.00 uur niet beschikbaar vanwege onderhoud
je houdt het toch niet voor mogelijk
in de 40jaar bij mijn postbank nog nooit meegemaakt want onderhoud deden ze altijd s'nachts
wat een arrogantie
toch maar een andere bank zoeken?????

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door __oi__ »

Zeur toch niet. De postbank staat er op bekend dat ze er vanwege storingen zo vaak uitlagen. Wellicht moeten/moesten ze juist eens wat vaker onderhoud plegen.
http://www.depers.nl/economie/103255/Op ... tbank.html
http://www.nu.nl/internet/1780672/weer- ... tbank.html
en zo zijn er nog flink wat meldingen te vinden over postbank.

ING werkt al jaren prima.

RadarW
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 dec 2008 21:03

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door RadarW »

Er werd geschreven:
"OK zou je zeggen, maar toen ik met mijn inlogcodes wilde inloggen bleken deze ineens niet meer juist te zijn en werd ik gewaarschuwd dat bij drie keer fout mijn rekening geblokkeerd zou worden!!!!"

Ik kreeg na 2 pogingen hetzelfde bericht, de derde poging heb ik een kleine 4 uur uitgesteld en toen ging het wel. Gaat het dan fout, dan ben je inderdaad de klos. Typisch nog de Postbank methode hoe dit soort problemen via de rug van de klant worden opgelost als er iets door verkeerd gaan bij de bank, fout gaat.

Het lijkt erop dat in naam ING = Postbank, maar de manier van werken is nog steeds de Postbank. Van echte integratie is kennelijk geen sprake.

Overschrijvingen naar andere banken gingen als je deze hindernis neemt van ING naar andere banken voortreffelijk.

Bij de RABO komt geldt snel binnen van ING en is dan beschikbaar voor de RABO klant.

Bij de ABNAMRO duurt een overschrijving die bij ING gelijk gebeurt met die naar de RABO bijna een dag langer. M.a.w. je beschikt als klant later over het bedrag dat is overgemaakt.

Kempie01
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009 14:08

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Kempie01 »

Hier ook problemen. Vorige week idd wat hierboven werd aangegeven, 1e x inloggen op ING lukte niet, daarna wel. Heb toen dagelijks wel gebruik gemaakt van MijnIng.

Gisteren wilde ik weer inloggen, kreeg dus foutmelding. Toen 2e x nogmaals foutmelding. Toen met rust gelaten.

Zonet weer geprobeerd, 1e x weer foutmelding, 2ex volledige blokkade.
Naam/wachtwoord zou niet kloppen terwijl ik zeker weet dat het wel klopt ! Ik gebruik dagelijks MijnPostbank/MijnIng dus weet echt wel mijn gegevens.

Nu dus 5 dgn wachten..belachelijk anno 2009 !! Waarom duurt dat zo lang ??

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik heb ook geen problemen met ING.

Mensen laten we wel wezen.. Postbank mag dan ING geworden zijn, maar alles blijft zoals het is hoor. Dezelfde personen beheren de site en hebben deze nu enkel in ING-style veranderd. Postbank is al veel langer van ING. Het was eerst samen gegaan. Alleen rechtsgeldig nog niet volledig onder de naam ING. Dat is nu dus wel. Vandaar dat alles hetzelfde blijft. Het is al veel langer bezig om alles synchroon te krijgen en om te zetten naar ING. Dat is echt niet van de laatste maanden.

Even het nieuws in de gaten houden he... :wink:

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Ik heb ook geen problemen met ING.

Mensen laten we wel wezen.. Postbank mag dan ING geworden zijn, maar alles blijft zoals het is hoor. Dezelfde personen beheren de site en hebben deze nu enkel in ING-style veranderd. Postbank is al veel langer van ING. Het was eerst samen gegaan. Alleen rechtsgeldig nog niet volledig onder de naam ING. Dat is nu dus wel. Vandaar dat alles hetzelfde blijft. Het is al veel langer bezig om alles synchroon te krijgen en om te zetten naar ING. Dat is echt niet van de laatste maanden.

Even het nieuws in de gaten houden he...
Kijk jij snapt m. Dat de jullie nu niet meer kunnen inloggen komt echt niet door de samenvoeging hoor. Ik heb helemaal nergens last van gehad na de metamorfose. Inlogprocedure is precies hetzelfde gebleven, alleen de url is veranderd, en de stijl idd. Als je geblokkeerd bent geraakt ligt dat toch echt aan jezelf/toetsenbord/instellingen vd pc etc.

Don Quichotte
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007 18:27

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Don Quichotte »

Twee weken geleden gebeurde mij iets dergelijks : Bij het invoeren van het wachtwoord al na twee tekens een foutmelding.
Na 3 x proberen een volledige blokkade.

Inmiddels wacht ik dus al twee weken op een nieuw wachtwoord voor mijn zakelijke Girorekening, en wordt door de helpdesk aan het lijntje gehouden. Ik zou een van de velen zijn die door de samenvoeging van de Postbank met de ING met dit probleem te kampen hebben.

Afgelopen Dinsdag zou een nieuw wachtwoord aan mij toegezonden worden, dat ik uiterlijk vrijdag in huis zou hebben, Ook dit blijkt wederom door interne problemen niet te zijn gelukt. Nu is mij toegezegd dat ik uiterlijk volgende week woensdag in het bezit ervan ben. Ik ben benieuwd, maar heb hier weinig vertrouwen in.

Het is toch te idioot voor woorden dat het aanmaken van een nieuw wachtwoord bijna drie weken vergt.

Het gaat om een zakelijke rekening , en ik heb totaal geen inzicht in de betalingen van klanten en kan dus ook al twee weken geen rekening meer betalen.

:evil: :evil: "Overal snel en makkelijk online uw bankzaken regelen......" :evil: :evil:

Kempie01
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009 14:08

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Kempie01 »

Quote:
Ik heb ook geen problemen met ING.

Mensen laten we wel wezen.. Postbank mag dan ING geworden zijn, maar alles blijft zoals het is hoor. Dezelfde personen beheren de site en hebben deze nu enkel in ING-style veranderd. Postbank is al veel langer van ING. Het was eerst samen gegaan. Alleen rechtsgeldig nog niet volledig onder de naam ING. Dat is nu dus wel. Vandaar dat alles hetzelfde blijft. Het is al veel langer bezig om alles synchroon te krijgen en om te zetten naar ING. Dat is echt niet van de laatste maanden.

Even het nieuws in de gaten houden he...


Kijk jij snapt m. Dat de jullie nu niet meer kunnen inloggen komt echt niet door de samenvoeging hoor. Ik heb helemaal nergens last van gehad na de metamorfose. Inlogprocedure is precies hetzelfde gebleven, alleen de url is veranderd, en de stijl idd. Als je geblokkeerd bent geraakt ligt dat toch echt aan jezelf/toetsenbord/instellingen vd pc etc.
Goh ik ga bijna denken dat jullie van de 'helpdesk' zijn, want precies diezelfde denegrerende opmerking kreeg ik daar ook. Vast weer zo'n dom huisvrouwtje die nog net geen digibeet is ....

Ik weet heus wel dat achter de schermen de postbank en ing al langer samen waren. En ik weet ook het nodige van pc's af. En ik weet ook wel mijn eigen inloggegevens.

Het is wel buitengewoon toevallig dat mijn account geblokkeerd wordt terwijl bij mij niks is veranderd en bij postbank/ing wel.

Laten we wel zijn, op het gebied van automatisering kan er heel veel mis gaan. Het migreren van bestanden gaat zelden foutloos. Onlangs nog ergens anders meegemaakt dat inloggegevens in database1 wel waren aangepast maar door een fout de inloggegevens niet in database2 waren doorgekomen waardoor inloggen fout liep.

Is het zo gek gedacht dat er bij zo'n fusie (ja ook op automatiseringsgebied) dingen fout lopen ?? Lijkt me niet.

Maar uiteindelijk gaat het me niet eens zozeer daarom. Wel dat de postbank/ing anno 2009 5 werkdagen nodig heeft om een nieuwe inlogcode te verstrekken die je ook nog persoonlijk bij het postkantoor moet komen ophalen. Kortom je bent zo al minimaal een week verder voordat je bij je gegevens kan en weer betalingen kan doen. Dat is gewoon niet meer van deze tijd !

Paradar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2009 01:02

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Paradar »

Vandaag bij mij, na de eerste inlogpoging op mijnIng al het bericht dat mijn inloggegevens waren geblokkeerd. Voorheen heb ik nooit problemen gehad om in te loggen.
Na een telefoongesprek met de helpdesk is mij uitgelegd dat inloggegevens alleen worden geblokkeerd na drie keer fout proberen in te loggen op dezelfde username. Erg vreemd want ik weet zeker dat ik dit zelf niet heb gedaan. Betekent dit dat iemand heeft geprobeerd onder mijn username in te loggen?
En zoals altijd kon het mij op geen slechter moment overkomen. Moet namelijk met spoed een bedrag overmaken, maar moet nu dus 5 werkdagen wachten op nieuwe codes.

Don Quichotte
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007 18:27

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Don Quichotte »

Zoals ik al verwachtte ben ik nog steeds niet in het bezit van een nieuwe toegangscode.

Smoesjes, smoesjes smoesjes en maar aan het lijntje houden.
Excuses voor het ongemak .....

Wat een @#$#@@$$ bedrijf !!

Hier moet je zakelijk niet afhankelijk zijn, want dit blijkt uitermate riskant. Men heeft daar kennelijk geen besef van de gevolgen van dit hopeloze geklungel.

Een excuusbriefje volstaat hier niet langer.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Als het internetbankieren het niet doet, kun je toch gewoon ouderwets met een acceptgiro geld overmaken..? (Duurt dan wel langer dan internetbankieren, maar flink korter dan 5 dagen wachten...) Of werkt dat dan ook niet meer?

Don Quichotte
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007 18:27

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Don Quichotte »

Als zaak wil je toch wel graag weten welke facturen er door klanten betaald worden, en wat je saldo is om zelf rekeningen te kunnen betalen.

Ook papieren afschriften krijg je niet meer, dus je tast volkomen in het duister.

Overschrijvingsformulieren heb ik al een jaar of vijftien niet meer in huis.

Het aanmaken daarvan duurt ook vijf werkdagen , maar wie verwacht dat het aanmaken van een toegangscode langer dan drie weken moet duren ?

Het is daar gewoon een enorme klerezooi.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Oké. Goed punt.

Je kunt met [email protected] wel je laatste paar bij- en afschriften opvragen via chatprogramma MSN. En ook je saldo trouwens. (Misschien handig voor als Mijn ING het niet doet...) Blijft natuurlijk vervelend als iets het niet doet, vooral met technische dingen.

Don Quichotte
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007 18:27

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Don Quichotte »

Vanmiddag eindelijk in de post het langverwachte afhaalbericht voor een nieuw wachtwoord, af te halen op het ING kantoor OF het postkantoor.

Ik naar het ING kantoor en kreeg mijn wachtwoord mee.

Vol goede moed na drie weken weer geprobeerd verbinding te maken met mijn rekening, maar na wederom twee foutmeldingen bij het inloggen maar weer contact gezocht met de helpdesk.

U heeft een verkeerd wachtwoord meegekregen, dit wat u nu heeft is van 2 maart en u moet er een hebben van 9 maart, en dit zou ook op het ING kantoor moeten liggen.

Van het wachtwoord van 2 maart heeft mij nooit een afhaalbericht bereikt, en niemand wist kennelijk dat er toen een wachtwoord was aangemaakt.

Weer terug naar het ING kantoor, en gevraagd om het nieuwe wachtwoord wat er volgens het op 10 maart gedateerde afhaalbericht ook zou moeten liggen.

Niet dus, dus maar weer onverrichterzake naar huis. :evil: :evil:

Wederom de helpdesk gebeld : Het zou op het ING kantoor moeten liggen. Misschien is het naar het postkantoor gezonden ? Via een 0900 doorverbonden met het postkantoor en ook daar bleek het niet te liggen.

Het is werkelijk om moedeloos en kotsmisselijk van te worden.

Wat een enorme puinhoop !

Arilex
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 13:36

Re: Mijn postbank niet meer online

Ongelezen bericht door Arilex »

Met Chrome (de browser van Google) werkt het niet, met Firefox gaat het beter, al kan ik mijn creditcard gegevens nog niet ophalen.
Kortom: Iets te snel overgegaan. Lijkt Microsoft wel.

Gesloten