LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Stampertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2005 14:10

Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Ongelezen bericht door Stampertje »

Ongeveer 1,5 week geleden kreeg ik een telefoontje van iemand die belde namens Greenchoice,
dame vertelde dat ze een aktie hadden waarbij je gewoon bij je energie maatschappij bleef aangesloten en waarbij je dan vanwege dat zij ook de groene stroom aan Eneco, NUON etc leveren voor 6 maanden een bepaald bedrag terug gestort zou krijgen op je rekening, zodat je kon zien hoe voordelig groene stroom zou zijn, na 6 maanden stopte het automatisch en was je er van af en kon je evt gewoon groene stroom gaan afnemen als je dat al wenste.
leuke aktie dacht ik :lol: ...en natuurlijk wilde ik daar wel een keer aan mee doen...ze zouden de kortingsbon opsturen en vervolgens moest ik die weer aan hun toesturen om gebruik van de aktie te maken.

dame benadrukte nogmaals dat ik dus niet ging overstappen van leverancier, dus geen stroom van een ander bedrijf ging afnemen, het was nogmaals gewoon een aktie om evt na afloop klanten te krijgen die de noodzaak en nut van groene stroom in zouden zien, ik zat dus nergens aan vast, gewoon een leuke geste van hun omdat zij de groene stroom nu ook al via mijn huidige stroomleverancier leverde.

nu ja dan zou je denken dat is aardig, zeker gezien het feit dat ze dus meerdere malen herhaalde dat je niet ging overstappen naar greenchoice, werd in het gesprek toch zeker een keer of 5 de nadruk op gelegd, en je dus nergens aan vast zit, dus doe je mee.

wat schets mijn verbazing........krijg ik gisteren een brief binnen van Greenchoice.......en wat staat daar........

Hartelijk dank voor uw aanmelding bij Greenchoice etc etc etc?????????
hoezo aanmelding????????
ik zou een kortingsbon krijgen en verder gewoon bij mijn leverancier blijven.

gelijk gebeld om e.e.a terug te draaien, dame aan de telefoon zou het regelen en bood excuus aan, maar daar heb je zo weinig aan.
Dit is toch pure oplichting, mag dit zo maar ongestraft????

PAS OP dus voor dit soort praktijken.

groetjes stampertje

Stampertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2005 14:10

Re: Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Ongelezen bericht door Stampertje »

dank voor je reactie, ik had al via email een bericht verstuurt en gelijk om bevestiging gevraagd dat ze mij geen contract geven en ik dus bij huidige leverancier blijf.

aangetekende brief ligt ook al klaar ter verzending en uiteraard kopie voor mezelf.

tevens dien ik maandag een klacht in bij de NMA vanweg hun praktijken.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Ik heb gehoord dat bij sommige telefonische gespreken als je genoeg het woord : ja heb gezegd gaat het op lock en ben je klant. Ik ben het met pharanse eens wil je zeker weten dat je van het bedrijf af bent stuur een aangeketkende brief of vraag om een bevesteging. Het is anders jou woord tegen het zijne.

Stampertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2005 14:10

Re: Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Ongelezen bericht door Stampertje »

Er is geen gesprek opgenome, als men een gesprek op wil nemen moet men daar om vragen en eerst toestemming verkrijgen, juist ook vanwege het feit dat het allemaal vrijblijvend was en er dus ook niet werd gevraagd om een gesprek op te mogen nemen, dacht ik dat het wel goed was.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wees verstandig en ga er niet van uit dat deze telefonische afmelding ook verwerkt wordt. De kans is groot dat ze over een maand gewoon glashard beweren dat u niet gebeld heeft.

Zeg op via een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Maak (uiteraard) een kopie van deze brief voor u hem verstuurt. Stuur dit zelfde bericht eventueel ook via e-mail. Ja, het kost u geld, maar daarbij heeft u wel de zekerheid dat ze naderhand niet kunnen zeggen dat ze van niets wisten. Iets wat ze in andere gevallen gewoon glashard zullen doen!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wat maf trouwens, de tijd bij mijn berichten staat een uur later dan ik ze verstuur... Terwijl de tijdinstellingen van mijn computer (ja, ook de tijdzone!) gewoon kloppen. De volgorde raakt dus een beetje uit het lood...

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Ongelezen bericht door VTO1 »

De tel. technieken die gebruikt, worden ook al jaren aan de deur gebruikt.
Greenchoice gebruikt hiervoor meerdere misleidende technieken, zoals:
- Wij zijn de hoofdleverancier van groene stroom
- Wij zijn onderdeel van uw netbeheerder Essent of NUON
- Wij mogen u inschryven, omdat het vd woningbouwvereniging uitgaat.

Dit zijn allemaal leugens om u te doen geloven dat het vertrouwd is en het net lijkt of u by uw eigen leverancier blijft.

Gewoon niet intrappen en doet u dat wel,kunt u binnen 8 dagen annuleren middels de colportagewet, klachten kunt u indienen bij www.consuwijzer.nl

Bij ons in Den Helder zijn laatste voor de zoveelste keer mensen aangehouden door politie ivm misleidende werving. Dit heeft ook in het NH dagblad gestaan. Ze lijken dus nu hun werkterrein naar de tel. ook te verleggen.
Vaak zijn het mensen die worden ingehuurd en dus graag de waarheid verdraaien, in de hoop om meer klanten en provisie.

Camilin
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2009 12:29

Re: Greenchoice telefonische oplichting PAS OP

Ongelezen bericht door Camilin »

Ik was jaren klant van green choice en heb nooit spijt van maar vorige jaar was ik benader door nederlands energie maatschappij en daar begonnen mijn problemen met hooge rekening en slechte klant service, vooral met hun telefonisten die weten geen moer te oplossen. Ik begrijp ook niet waarom de Nederlands regeren accepteer en blijft stil met deze soort bedrijven die maken misbruik van alle Nederladse inwoners

Gesloten