LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] checking out

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

checking out

Ongelezen bericht door aert0001 »

Het is jammer dat het forum zover gedaald is, jammer dat er op de verkeerde manier met elkaar om wordt gegaan, het had zo goed en informatief kunnen zijn, gewoon eerlijk en open, een tijdje heb ik het door omstandigheden links kunnen laten liggen, inclusief Dexia.

Nu lees ik even alles weer door van de afgelopen 4 weken, er bekruipt me een raar gevoel, we zijn toch gedupeerde onder elkaar, tenminste dat heb ik gemeend, het lijkt wel of iedereen zich loopt te verkneukelen over andermans ellende, als iemand het lef al heeft en uiteindelijk iets schrijft dan wordt hij of zij meteen uit alle hoeken neergesabeld. Jammer. Solidariteit is een vies woord geworden op het forum.
Niet iedereen hoor, er zijn ook veel goede mensen op dit forum actief, dat zijn de mensen die worden beledigd en geschoffeerd voor vuil in de hoek getrapt.

Ieder voor zich, egotrippen, sarcasme dat zijn de nieuwe woorden.
Voor mij hoeft dit niet, eerlijkheid en openheid van zaken dat was mijn credo, en ook van andere hier, goede mensen, die allemaal gemeen hebben dat ze zijn besodemietert, opgelicht en belazert, mishandelt en gekneusd.

Mensen die hun vertrouwen misbruikt zagen door instellingen van aanzien, althans ook dat geloofde men. Persoonlijk heb ik ook nooit willen gokken op de beurs, dat hoefde ook niet want er was Legio-lease, Aegon en Dexia, zei beloofde
Dat ze op mijn geld zouden passen, zij hadden de kennis, de know how, ze waren toch echt te vertrouwen, en er stond immers een gerenommeerde bank achter ,niet dus, en weg vertrouwen, kaal geplukt en in shock lieten ze mij achter, sterker; nog steeds belagen zij mij met dreigementen en speciale bureau’s, handlangers in het kwaad, steunen hen, nogmaals, ik wilde niets met de beurs en AEX te maken hebben, hun wisten mij te overtuigen dat het geen gokken was, hoeveel telefoontjes ze hiervoor nodig hadden, dat kan ik met geen mogelijkheid meer zeggen, het was een dagelijkse terreur.

Nu heden ten dagen ben ik de wanbetaler, de boef, iemand die niet aan zijn verplichtingen voldoet (die dat ook al lang niet meer kan).
En nog erger is wel dat als ik dat bekend maak hier op dit forum dan word ik weggezet als iemand die winkels besteelt, een dommerik, iemand die nog een ander dacht te kunnen vertrouwen, ja stom, ik had vertrouwen in een bank en een grote financiële instelling, dezelfde die mij en mijn gezin nu dagelijks belagen met dreigementen.
Nooit, nooit zal ik de bank, de verzekering, de overheid of ons rechtssysteem nog zo makkelijk en eenvoudig vertrouwen nooit meer.

Dit is mijn laatste reactie op dit forum, sterkte voor ieder, voor de meeste betekent dat, vooral met zichzelf.
Ik ga over tot de orde van de dag, verder met ons leven, en Dexia, ach, oude wijsheden zijn zo actueel, het kwaad straft zichzelf, en ik; ik zal daarbij een handje helpen.

Groetjes en succes in ieder zijn strijd, Ton

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: checking out

Ongelezen bericht door Andrea »

weg
Laatst gewijzigd door Andrea op 01 apr 2004 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: checking out

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilhelmus
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:39

Re: checking out

Ongelezen bericht door Wilhelmus »

Beste Ton heel goed stuk van je.
Durf bijna ook niets meer te vragen met al die reacties die je er op krijgt.
Sarra Etty valt me vies tegen vandaag, ik had deze reacties niet van haar verwacht. Ik dacht dat ze de rust zelf was op dit forum.
Maar begint nu waarschijnlijk genoeg te krijgen van dit probleem.
Erg onprofesioneel van haar. Als het haar allemaal te veel wordt, moet ze zich maar eens in een ander probleem gaan storten. Dirk-1 blijf toch maar met vragen komen en wacht reacties af van mensen die wel met enig geduld willen reageeren.

Wim

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: checking out

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Ton,
Je hebt gelijk. Zoekend op dit forum kwam ik eveneens dingen tegen waarvan ik dacht: Wat moeten die mafketels hier.
Toch blijf ik zelf positief. Beetje kritiek (zoals in mijn geval van Sara Etty is niet erg). Het houd je scherp. Soms kun je proberen het te weerleggen. Elkaar voor rotte vis uitmaken is iets anders. Daar zou ik niet op reageren.
Omdat er vooralsnog geen andere mogelijkheid is om ideeën suggesties e.d. uit te wisselen met elkaar, neem ik dat andere maar voor lief en probeer de informatie die voor mij belangrijk is eruit te filteren.

Zelf zal ik correct blijven zowel naar Dexia, GGN Incasso alsook op dit forum.

Misschien moeten we eens kijken of we een manier kunnen vinden om wel serieus met gelijkgestemden informatie uit te wisselen.

Ton, als je hier niet terugkeert: Sterkte en succes........Groet Dirk-1.

marjo
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2003 19:31

Re: checking out

Ongelezen bericht door marjo »

Beste Ton,

Wat je gezeg hebt:(Ieder voor zich, egotrippen, sarcasme dat zijn de nieuwe woorden.
Voor mij hoeft dit niet, eerlijkheid en openheid van zaken dat was mijn credo, en ook van andere hier, goede mensen, die allemaal gemeen hebben dat ze zijn besodemietert, opgelicht en belazert, mishandelt en gekneusd.

Mensen die hun vertrouwen misbruikt zagen door instellingen van aanzien, althans ook dat geloofde men. Persoonlijk heb ik ook nooit willen gokken op de beurs, dat hoefde ook niet want er was Legio-lease, Aegon en Dexia, zei beloofde
Dat ze op mijn geld zouden passen, zij hadden de kennis, de know how, ze waren toch echt te vertrouwen, en er stond immers een gerenommeerde bank achter ,niet dus, en weg vertrouwen, kaal geplukt en in shock lieten ze mij achter, sterker; nog steeds belagen zij mij met dreigementen en speciale bureau’s, handlangers in het kwaad, steunen hen, nogmaals, ik wilde niets met de beurs en AEX te maken hebben, hun wisten mij te overtuigen dat het geen gokken was, hoeveel telefoontjes ze hiervoor nodig hadden, dat kan ik met geen mogelijkheid meer zeggen, het was een dagelijkse terreur.

Nu heden ten dagen ben ik de wanbetaler, de boef, iemand die niet aan zijn verplichtingen voldoet (die dat ook al lang niet meer kan).
ja stom, ik had vertrouwen in een bank en een grote financiële instelling, dezelfde die mij en mijn gezin nu dagelijks belagen met dreigementen.
Nooit, nooit zal ik de bank, de verzekering, de overheid of ons rechtssysteem nog zo makkelijk en eenvoudig vertrouwen nooit meer.




Ja Ton wat je zegt is zeker waar we zijn er wel met ze alle mooi ingeluisd.
IK begrijp je reactie heel goed.
Alleen jammer dat je nu van het forum weg gaat maar ik wens je veel
sterkte toe.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: checking out

Ongelezen bericht door JH »

Er is inmiddels al genoeg geschreven en besproken wat je, als gedupeerde van leasecontracten, moet doen. Er zijn genoeg voorbeeldbrieven op dit forum beschikbaar voor een ieder om daarmee zijn of haar eigen keuze en strategie te bepalen. Zie in dit verband ook de diverse links naar stichtingen zoals leaseverlies, payback, leaseleed etc. Een ieder voor zich zal de afweging moeten maken of ze wel of niet willen betalen. Dat is ook geheel afhankelijk van een ieders persoonlijke situatie en de wijze of men het aankan met incasso's en deurwaarders om te gaan. Wel zal een ieder eens moeten beseffen dat zij zelf ook een eigen verantwoordelijkheid hebben en al het nodige moeten doen om uit de impasse te geraken. Maar kennelijk leeft in Nederland nog steeds het idee, dat gratis en belangeloos klaarstaan voor een ander geassocieerd wordt met "dan kunnen wij tenminste verder gaan met ons leven".
Zo werkt dat dus niet, ook ik heb mij zelf moeten verdiepen in deze ingewikkelde materie, met de beschikbare informatie van Leaseverlies maar helaas zonder de bruikbare suggesties op dit forum. Wellicht dat ik hiermee niet de zorgvuldige afwegingen heb kunnen nemen om tot een verantwoorde beslissing te komen, maar uiteindelijk is er altijd wel weer een uitweg te vinden om het een en ander recht te zetten.

Ik vind het heel beschamend dat mensen die vanaf het begin goede en betrouwbare informatie op dit forum hebben neergezet, ineens worden bekritiseerd omdat men kennelijk de verwachting heeft dat de problemen voor een ieder persoonlijk dan voorbij zouden zijn.

Nogmaals, welke beslissing een ieder ook neme, doe wat het juiste is, accepteer de problemen zoals die er op dit moment zijn en ga verder met het dagelijkse leven. Uiteindelijk komt er tijd en komt er raad !

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: checking out

Ongelezen bericht door elende »

Beste Ton,

Om te beginnen!!

Ik vind je schrijven een goed stuk. N.a.v. de inhoud van je tekst maak ik er op uit dat je nog al eens een na-trap krijgt. Laat je daardoor a.u.b. niet ontmoedigen, ik heb zo'n idee dat er elementen op dit forum opereren die waarschijnlijk in opdracht van anderen (Dexia en/of incassobureau's of in samenwerking daarvan?????) gedupeerden trachten te ontmoedigen, te treiteren, zuigen, zo niet te sarren.

Voorts ben ik van mening dat er wellicht personen zijn die de zaak nog niet genoeg ernstig opvatten van wat er zich werkelijk afspeelt. Uiteraard zitten er ook enkelen tussen die het als een stukje leedvermaak naar anderen beschouwen.

Neem dus van mij aan, dat als je belast wordt met een restschuld van enkele duizenden Euro's, je dat wel degelijk slapenloze nachten bezorgt, terwijl de de bedenkers -zeg maar gerust de oneerlijken- er voor de rest van hun/haar leven er een zorgeloos bestaan van over hebben gehouden.

Net zo als jij hoopt, hoop ik ook, dat de rechterlijke macht een eerlijk en juist oordeel velt over de handelwijze van Dexia e.a. en dat daarbij meteen een mogelijkheid wordt geschapen om het oneerlijk verkregen geld te terug te laten stromen naar de rechtmatige eigenaren nl. de gedupeerden.
Bovendien hoop ik, dat de politiek hieruit ook lering trekt en dat deze een wet maakt, dat kan voorkomen, dat dit soort machtige ondernemingen met hun misdadige karakter, mensen welke niet ter zake deskundig zijn, opnieuw met hun mooie praatjes, brochures, voorstellen, beloftes terreurtelefoonreclames enz. wederom pakken!!!!

Dus Ton nogmaals, laat je a.u.b. NIET door ongewenst elementen uit het veld slaan. maar ga gestadig door. want je helpt er absoluut andere GEDUPEERDEN mee. Niet alleen door d.m.v het openbaar te maken MAAR TEVENS ALS ONDERSTEUNING naar anderen toe.

vr gr
E

marjo
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2003 19:31

Re: checking out

Ongelezen bericht door marjo »

JH wat je zegt :Nogmaals, welke beslissing een ieder ook neme, doe wat het juiste is, accepteer de problemen zoals die er op dit moment zijn en ga verder met het dagelijkse leven. Uiteindelijk komt er tijd en komt er raad !

Hoe kan je verder als er nog geen uitslag is van de rechter???

Hoe kan je verder met het dagelijkse leven als dit nog niet is opgelost??

Dus wat is de juiste beslissing, als wij dat nou eens zouden weten dan
waren wij nu niet op het forum.


accepteer het probleem ?? wat helpt dat ???

Zolang er geen oplossing is kan ik het niet accepteren.
Laten we hopen dat Radar met de uitzending morgen weer een beetje
helpt.

tijd komt raad Wie heeft nog tijd over ????

Het duurd allemaal veels te lang

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: checking out

Ongelezen bericht door ankie »

Daarom betaald pffff :evil: hoop dat ik daar ooit nog wat van terug zie kan ik nog een keer wat leuks gaan doen!!

Gerdi
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:20

Re: checking out

Ongelezen bericht door Gerdi »

Hoi Ton,

Een erg emotioneel verhaal maar wel een met feiten. Jammer dat mensen hier soms neergezet worden als oud vuil. Gelukkig zijn er ook hele goede tips en vooral nog genoeg mensen over, die advies geven en anderen willen helpen.

Groetjes,

Gerdi.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: checking out

Ongelezen bericht door aert0001 »

Hartstikke leuk van jullie, ik had dit eigenlijk niet verwacht, maar ja ik had ook al de goede wensen niet verwacht toen ik het ziekenhuis in ging, ook daarvoor nog heel erg bedankt. Ik weet ook wel; het kan ook genuanceerder, maar het blijft staan zo het staat, als waarheid en vooral als goede raad, welgemeend en oprecht, iedereen verdient respect, en een faire behandeling, anders worden we als onze tegenstanders (ieder weet wel wie).

Zojuist las ik nog het artikel in Elsevier, dat Interim justitia en GGN 75 % meer aanmaningen kreeg te verwerken als vorig jaar, heeft iemand dan enig idee hoe dit komt? Ze schrijven zelfs dat de Nederlander een slechte betaler is. Wij kennen de waarheid toch wel beter denk ik dan. De leugen regeert.

En toch zet ik een punt achter dit forum, voor mij persoonlijk althans, de ongewenste “gasten” in anonimiteit Dexianen, GGNers of ander restafval hoeven zich wat mij betreft niet druk meer te maken, wij gaan gewoon weer leuke dingen doen, we hebben goede en misschien wel betrouwbare bijstand gevonden, een soort laatste der mohikanen.

Beste mensen, gedupeerde, ik hoop; nee ik weet het komt voor elkaar Dexia/Aegon, dat zijn de echte boeven, behandel elkaar en je medemens alsof het jezelf betreft.

Laat je niet intimideren of belagen, nee is nee,

Groeten dank jullie wel, en succes, Ton

P.S. Albert, mijn gedachte en allerbeste wensen zijn voor jou, sterkte en beterschap, Margreet, ik heb stukjes uit jou brief voor Interim justitia overgenomen, hoop dat dit mocht? Was ook zo'n goede brief.
Pieter ook voor jou veel sterkte en geluk, eigenlijk een ieder van goede wil op het forum, sterkte en goede moed. tot ziens
Laatst gewijzigd door aert0001 op 12 okt 2003 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Douwe-I
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2003 20:38

Re: checking out

Ongelezen bericht door Douwe-I »

Beste Ton,

Namens Albert breng ik je de beste wensen over. Hij heeft een auto-ongeluk gehad en moet ter observatie in het ziekenhuis blijven.

Hij mailt je t.z.t.

Groet,

Douwe Idema.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: checking out

Ongelezen bericht door margreet_braat »

Douwe,
hier schrik ik van. Wens Albert het beste. Hij is ook een van diegenen die zoveel goeds heeft gedaan hier op het forum en die hier heel wat vullis over zich heen heeft gehad. Walgelijk. En dan nu dit weer.
Sterkte voor Albert en groet van Margreet

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: checking out

Ongelezen bericht door Andrea »

weg
Laatst gewijzigd door Andrea op 01 apr 2004 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: checking out

Ongelezen bericht door Sonja »

doe hem van mij ook de groeten.
Ik zal hem een kaart sturen...
groet,
Sonja.

Gast

Re: checking out

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, dat ga ik ook doen van de week. Dus, Albert, mocht je een digikaart krijgen van oa, An, is die van mij An dus.

Heel veel beterschap en hoop gauw weer wat van je te lezen hier!

:wink: :wink: An,

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: checking out

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Ton,

Checking in.

Hoge bomen vangen veel wind.
Wie zijn nekt uit steekt.....

Elkaar steunen is heel belangrijk, vaak werkt het besmettelijk.
Iemand helpt jou, jij helpt een ander.

Ik vindt zoiets de basis van onze samenleving.

Er is een reden dat een aantal "figuren"op dit forum negatief reageert.
De vijand kijkt mee en reageert om ons te breken.

Mensen hebben jou geholpen, je hebt in veelvoud hiervan mensen geholpen en gemotiveerd om de strijd voort te zetten en hun steun en advies gegeven.

Wij doen dit uit onzer eigen overtuiging en in de spirit die Henk Wester ons gaf, de hulp die Albert ons gaf en tijdelijk is onderbroken.

Wij geven de fakkel aan elkaar door, wij blijven vechten voor ons recht.

Afgelopen week meer als 2 1/2 uur bij de CGA en 24 oktober weer, de waarheid moet boven water komen!

En het zal gebeuren als wij elkaar blijven steunen en ons niet laten intimideren door negatieve elementen op dit forum.

Ton, bedankt voor jouw inzet en motivatie enne... we houden contact.

Nog steeds checking in, we blijven doorgaan.....
Ze krijgen ons niet kapot.

Groeten,
Piet

EEE

Re: checking out

Ongelezen bericht door EEE »

zo mag ik het horen..

Mensen blijf mekaar steunen en val me kaar niet aan

doorgaan met de strijd tegen deze boeven


we zullen overwinnen

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: checking out

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi allemaal,

Ik mag van de zuster even kijken naar het forum. Ton en Piet we laten ons niet slachten en zeker niet door Dexia. Ik heb aardig wat schaafwonden en kneuzingen maar mag morgen naar huis. Lig in een Zh in het Oosten des lands.

Kom van de week terug met commentaar. Bedankt voor de reacties.

Albert.

Gesloten