LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Cocovo
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2008 09:39

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door Cocovo »

Tele2 gebruikt niet voor niks een schaap in haar commercials. Dit zegt toch genoeg. :wink:

sijbesma
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:09

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door sijbesma »

als je een tele2 modem heb en hij werkt niet goed. het kan ook dat je hem te dicht bij een router heb staan dus zo ver mogelijk bij de router vandaan zetten. was bij mij ook zo en weg was het probleem.en ook niet te dicht bij een pc. 2meter ??????????????

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Penaja
Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat era an de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door D1RK »

Dit tele2 adres zal ik nu bij elke klacht plaatsen!

Als het werkt graag een complimentje van de vragen steller!
Een warme douche zou ik graag overhandigen, maar ik betwijfel of het snel lukt!

koosbert
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:46

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door koosbert »

ik heb 27-11-2008 mijn factuur rek. van tele 2 verminderd met € 44,95 i.v.m.storing TV-internet en telefoon.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door D1RK »

Zelf verlagen betekend aanmaning en incasso kosten, beter het mail adres van hierboven een klacht insturen, dan kom je beter uit.
Snel betalen want de incasso komt zodra U zelf zonder opgave geld terug gaat boeken.
Vraag een vergoeding over de niet bereikbare periode bij het mail adres in het stukje hierboven en laat horen hoe het afliep.

koosbert
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:46

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door koosbert »

sorry ik heb het niet duidelijk verteld ik heb €44,95 compensatie gekregen van tele2 mijn factuur van deze maand is met dit bedrag verminderd. T.de Hond had om deze reactie gevraagd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bedankt, want zo krijgen lezers van de verschillende topics beeld welke providers conform de wet schade vergoeden.
Pluim voor tele2

blutch
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:51

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door blutch »

heel gedoe.

zo jammer. ik krijg alles zo voor elkaar. ben tevreden lid met mijn mobiel bij tele2.

enige tijd geleden leek het fout te gaan bij mijn moeder. vaak geen bereik in friesland. zij bellen en ze kreeg te horen dat ze een nieuwe sim moest bestellen (betalen). Mijn moeder ook niet gek. belt mij en vraagt of ik dat wil regelen daar ik alles tot nog toe had geregeld voor haar.

Ik bel. met hun. vragen zij of ik iets wil laten testen. geen probleem.
lang verhaal kort. test gedaan. dus die dame aan de telefoon wil de sim sturen en ik geef aan dat het niet voor mijn nummer van toepassing is maar die van mijn moeder. Geen probleem meneer zei ze.
alles genoteerd.
kreeg nog de vraag of de sim naar mijn adres of die van mijn moeder gestuurd wenste te worden. en binnen 4dagen had zei keurig netjes (gratis) een sim thuis.

tevens hoor ik vaak dat mensen lang in de wacht staan bij tele2.
ik vind dit verwonderlijk want dan moet ik een hotline met ze hebben.
als ik ze bel sta ik zelden in de wacht en dat is meestal maar een minuut of 2

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door penaja »

Hoe is het met ons vergaan ?? ben een tijdje niet geweest omdat we maar niet tot een oplossing komen en ik alle hoop op een nette oplossing zie verdwijnen.....maar toch het laat me niet los dat tele 2 zomaar alle recht heeft om mensen geld uit hun zakken te kloppen en ermee weg kan komen...
ik kan er zo slecht tegen als mensen/bedrijven zo met andere mensen omgaan...mijn partner heeft zoiets van laat maar , maar ik kan dat niet .....dan kan je net zo goed geld zo op straat gooien en weglopen ....we hebben het al niet zo goed en dan is het echt een zure appel als je zo genaaid wordt (sorry voor mijn taalgebruik)

De aangetekende brief is ditmaal dus wel aangekomen en ze hebben goed gebruik gemaakt van de tijdsperiode die ik had gesteld om te reageren (zelfs wat extra tijd hebben ze genomen, maar daar kreeg ik wel excuses voor :roll: )

Ik hoorde van de mevr. die mij belde (namens tele2) dat ik recht had op (ong.) 83 euro en dat ze dit zouden verrekenen met de nieuwe maanden (ongeacht of ik daarmee akkoord ga) op mijn vraag wie dan mijn (onterechte) incassokosten terug zou gaan betalen werd mij vrolijk verteld dat ik hiervoor het incassoburo maar moest gaan bellen !! Ik zei dan ook tegen de mevr. dat dat niet erg logisch was aangezien Tele2 de OPDRACHTGEVER is/was.... maar nee ze bleef volhouden dat ik toch echt daar moest zijn !! op mijn vraag voor wat betreft de onkosten zoals mobiele kosten moest ik maar een specificatie aan gaan vragen......hoe ik ook de discussie aanging, ik krijg mijn geld dus niet CONTANT terug maar de nieuwe maanden worden ermee verrekend , ik ga hiermee niet akkoord en betaal gewoon mijn rekeningen door dus het overtollige staat nog bij tele2...

Heb geprobeerd via de geschillencommissie maar daar hoef ik niet aan te kloppen denk ik , want daar las ik het volgende:

"Let op! Klachten over de werking van het internet en/of facturen met betrekking tot internetdiensten kunnen echter niet worden behandeld. Deze klachten vallen niet onder het werkterrein van de Commissie. De Commissie zal dus geen uitspraak doen over dat deel van uw klacht dat betrekking heeft op de internetaansluiting."

en aangezien dit financieel is ben ik bang dat ze mij niet kunnen helpen.....
Iemand nog iedeeën ?? ik ga iig bovenstaande email mailen en hou jullie op de hoogte van alles

apie45
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:21

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door apie45 »

iedereen heeft het er maar over dat je naar de consuwijzer moet
maar die verwijzen je weer door naar de geschillencommissie en om daar een klacht omhandig te maken kost je 120 euro en ik weet dit om dat ik een probleem heb met telfort die op dezelfde wijze werkt als wat er hier besproken word over tele 2 maar als je van een minimum moet rond komen en je hebt net als ik maar 150 euro om rond te komen is het bij voorbaat dus al een verloren zaak voor de burger en een winnende zaak voor deze grootmachten alleen hierdoor om je gelijk te halen kost het de meeste mensen een vermogen en durven het daarom niet aan omdat ze het geld nodig hebben om de maand te kunnen eten ik hoop dat er gewoon eens word op getreden tegwen deze zakkenvullers praktijken zodat ook een burger met het minimum kosteloos een klacht kan indienen en zijn gelijk halen want niet iedereen heeft 120 euro om deze stap te nemen en als je dan niet kan klagen tegen deze groot machten blijven ze gewoon doorgaan en niemand die ze stopt
met vriendelijke groet
peter

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door penaja »

ben zojuist gebeld door de meneer van tele2 en hij heeft mij toegezegd een nota aan te maken voor het terugstorten van een groot deel van de gemaakte kosten (moet natuurlijk wel gefiatteerd worden door de afdeling financiën)....we wachten af en ik hou jullie op de hoogte...

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door penaja »

tot dusverre nog niets....

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door penaja »

hoe kan het ook anders .... :evil: .... hoe heb ik ooit kunnen denken dat tele2 zich ook maar aan 1 afspraak zou houden !!
Bijna 2 weken geleden gehad met iemand van de webservice van tele2 , hij beloofde dat ik iig de incasso kosten en het restant van het overschot terug op mijn rekening zou krijgen.... ik dacht nog , ik geef het 2 weken en ga dan mailen....
Nu check ik vandaag of de nota online staat en wat blijkt ?? ze zijn het gewoon leuk aan het verreken met de nieuwe nota's terwijl ik meerdere malen , ook 2 weken geleden nog heel duidelijk heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga !!
Sommige zullen misschien zeggen, ja maar dat is toch ook goed ?? mijn antwoord : nee dat is het niet !! en de reden daarvoor heb ik ook al eens uitgelegd....
Het is geld wat wij teveel en extra hebben betaald terwijl van met 4 personen van 50 euro per week moeten leven en iedere week weer is het klus om het daarmee te redden....(soms lukt dat dan ook niet)
De meneer die ik aan de telefoon heb gehad leek begripvol te zijn , maar ondanks 'het begrip' wordt voor de zoveelste keer de afspraken niet nagekomen ......ik vraag me dan ook echt af heeft een bedrijf dan meer rechten dan een klant en heeft de klant meer verplichtingen dan een bedrijf ???...... hoe dan ook voel me wederom behoorlijk besodemieterd !!

ik ga denk ik toch eens info inwinnen bij de rechtswinkel , ben het spuugzat !!

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte  Penaja

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2  
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Tele2 webservice

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door penaja »

Ik heb gisteren al een email verstuurd naar [email protected] deze mail heb ik verstuurd met een screenshot van de nota.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Mijn Tip;

Ik heb het zelfde probleem gehad met Tele2. Na de zelfde soort frustrerende gesprekken met net zoveel stoom uit de oren als ik hier lees was ik het zat, en heb ik het volgende gedaan;

Zoek op internet vacatures voor klantenservicemedewerkers bij Tele2, kiujk of er een e-mail adres bij zit, bij voorkeur iemand van Personeelszaken, en voila....je bent binnen. Ik heb een heeeeeeeeeele lange brief gestuurd, en zomaar...heb probleem was opgelost. Alleen de beloofde restitutie moet ik nog ontvangen, dus helaas moet ik weer bellen, alleen heb ik nu wel een gewoon lokaal nummer direct naar de juiste persoon.

penaja
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:11

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door penaja »

een update:

Na een berichtje van de tele2 medewerker hier op het forum heb ik op ZIJN verzoek hem gemaild, de volgende dag heeft hij mij netjes opgebeld en afspraken met mij gemaakt....tot op de dag van vandaag nog steeds niet nageleefd door tele2.....

Vervolgens ga ik online , want de nota staat er en wat zie ik ?? ja hoor ze zijn aan het verrekenen en dat terwijl ik heel stellig heb gezegd dat ik het zo niet wil en dat was mij ook toegezegd !!

Hierop heb ik een mail gestuurd:

> Hallo,
>
> Naar aanleiding van de gemaakte afspraken die
>telefonisch zijn gedaan op 10-02-2009 met Dhr. Wietze
>Tholen, doe ik wederom mijn beklag...
> De afspraak die gemaakt was , was dat de overschot die
>aan betalingen (183.34 euro) waren gedaan terug zouden
>worden gestort op mijn rekening.
> Maar wat blijkt tot mijn verbazing ?? (of eigenlijk hoef
>ik niet verbaasd te zijn) de gemaakte afspraak wordt
>wederom niet nagekomen , ik heb de nota online staan en
>het wordt verrekend !! en dat terwijl ik heel duidelijk
>ben geweest dat ik niet wil dat het verrekend wordt !!!
> Waarom wordt dit dan wel gedaan door tele2 en komen
>jullie niet de beloftes na zoals afgesproken ??
> Juist door dit soort redenen worden mensen boos en dan
>wordt er verwacht dat ze maar 'vriendelijk' blijven !
> Tele2 hoort als een groot bedrijf zijnde net zo goed hun
>afspraken na te komen dat wordt ook van mij als klant
>verwacht....
> I voeg de nota bij als jpg bestand.
>
>
>

ik kreeg een aantal dagen later reactie terug ...:

Na aanleiding van uw e-mail heb ik een aantal dingen uitgezocht, en ben tot
ontdekking gekomen dat uw kwestie in behandeling is en hier dus aan gewerkt word.
Zodra hier meer over duidelijk is zullen wij contact met u opnemen over
het vervolg van de kwestie.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet
Tele2 Backoffice-overstapdesk-webservice

waarop ik gewoon een vraag stelde...:

Hallo,

Allereerst bedankt voor uw reactie...
Maar kunt u zich voorstellen wanneer ik 6 á 7 maanden gewacht heb, ik het wachten een beetje beu word ??
Zou u mij daarom kunnen vertellen hoelang ik nog moet wachten ??
U zegt dat de kwestie in behandeling is , waarom wordt de nieuwe nota dan verrekend , terwijl afgesproken is met dhr Tholen dat het volledige bedrag gestort zou worden op mijn rekening en dus niet verrekend met evt. nieuwe nota's ??


tot op de dag van vandaag geen reactie op de mail gehad.... de mail is 23 februari verzonden.....en ik hoor en zie niets......
en dan is het gek dan ik boos ben ???
Dit is dus al gaan vanaf augustus 2008 !!!

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Beste Penaja,

Zie mij vorige bericht. Dit blijkt blijkbaar de enige manier te zijn door te dringen tot dit bedrijf. Verder kan ik je alleen maar adviseren om, zodra het kan, over te stappen naar een andere provider. Ik zelf heb, gezien alle revieuws, de keuze gemaakt om naar Xs4all te gaan. slechter kan het in elk geval nooit zijn.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Mag Tele2 dit zomaar doen ?

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte  Penaja

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2  
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Tele2 webservice

Gesloten