LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingaangifte
Belastingaangifte
De belastingaangifte staat weer voor de deur. Dat is niet alleen een vervelend klusje, het kan ook nog heel onoverzichtelijk en ingewikkeld zijn.
TROS Radar bekeek de verschillende manieren van aangifte doen en probeert te achterhalen welke methode het beste bij welke consument past. Is een adviseur noodzakelijk of vooral lekker makkelijk? Heeft de Belastingdienst sommige aftrekposten te goed verstopt en wat is het voordeel van aanvullende software?
Uitzending: maandag 9 maart 2009 , Ned 1, 20.33 uur
Herhaling: dinsdag 10 maart 2009, Ned 2, 14.15 uur
TROS Radar bekeek de verschillende manieren van aangifte doen en probeert te achterhalen welke methode het beste bij welke consument past. Is een adviseur noodzakelijk of vooral lekker makkelijk? Heeft de Belastingdienst sommige aftrekposten te goed verstopt en wat is het voordeel van aanvullende software?
Uitzending: maandag 9 maart 2009 , Ned 1, 20.33 uur
Herhaling: dinsdag 10 maart 2009, Ned 2, 14.15 uur
Re: Belastingaangifte
Ik ben begonnen aan de belastingaangifte via de pc en laat de gegevens alvast invullen want dat is mogelijk vanaf 1 maart. Nu wat is dat een vooruitgang zeg! Alleen mijn pensioeninkomsten (is ook het enige aan inkomsten) staan vermeld. Dus geen spaargelden of iets dergelijks en die zijn ook bekend bij de Belastingdienst! Bovendien is het er echt niet gemakkelijker op geworden. Ik word zo langzamerhand gestoord van dat er ieder jaar weer zoveel veranderingen worden doorgevoerd. Het is toch niet meer te volgen voor een gewoon mens?
zo'n papieren aangifte valt niet mee, windows98 volstaat niet meer. wat een gedoe. mis bovendien het voorblad bij aangiftebiljet p, niet gehad.
-
Reactie op belastingaangifte.
Let op, elektronisch contact met de belastingdienst kan alleen met moderne apparatuur, bij Windows minstens Windows2000
Let op, elektronisch contact met de belastingdienst kan alleen met moderne apparatuur, bij Windows minstens Windows2000
-
Ik laat mijn aangifte doen. Volgens mijn adviseur kloppen er in de meegeleverde software soms inderdaad sommige zaken niet.
Hij doet de aangifte voor ons ook electronisch. Maar ook dat willen ze wel eens ontkennen dat de aangifte binnen is.
Als je het zelf doet .. moet je in ieder geval alles dubbel checken. (Heb ik me laten vertellen)
Hij doet de aangifte voor ons ook electronisch. Maar ook dat willen ze wel eens ontkennen dat de aangifte binnen is.
Als je het zelf doet .. moet je in ieder geval alles dubbel checken. (Heb ik me laten vertellen)
Graag ook bij behandeling van de bel.aangifte de uitspraak van de Hoge Raad van 27 febr.jl.mbt. aftrek alimentatie in Box 3 , de restschuld. Hoe moet dat opgelost worden- kan dit ook worden toegepast?- voor het deel van het pensioen dat aan de ex-partner moet worden betaald???
Dus wat zou de restschuld in dit geval moeten worden?
Hier is een 12 jaar nvt. omdat deze verplichting pas eindigt bij de dood.
OP FiscAlert staan allerlei percentages. Hier begrijp ik niets van..
Is er een site die begrijpelijke info verschaft?
afz.Pino
Dus wat zou de restschuld in dit geval moeten worden?
Hier is een 12 jaar nvt. omdat deze verplichting pas eindigt bij de dood.
OP FiscAlert staan allerlei percentages. Hier begrijp ik niets van..
Is er een site die begrijpelijke info verschaft?
afz.Pino
Het is schandalig dat de belastingdienst niet zijn best doet om de burgers te helpen om een maximale teruggaaf.
Zoals die man die €1100 wordt onthouden die een gouden handdruk had gehad van zijn voormalige werkgever.
Het is dat het programma van Elsevier daar hem op attendeerde, anders had hij dat nooit gekregen.
De Belastingdienst, "Leuker en vooral makkelijker kunnen en zullen we het NOOIT maken en dal ook nooit gebeuren ook !
En dan nog de brutaliteit hebben dat we niets moeten vergeten, want er zal worden opgelet, ja ja, laat ze zelf eerst maar eens hun rotzooi op orde brengen, wat al jaren een puinzooi is.
Zoals die man die €1100 wordt onthouden die een gouden handdruk had gehad van zijn voormalige werkgever.
Het is dat het programma van Elsevier daar hem op attendeerde, anders had hij dat nooit gekregen.
De Belastingdienst, "Leuker en vooral makkelijker kunnen en zullen we het NOOIT maken en dal ook nooit gebeuren ook !
En dan nog de brutaliteit hebben dat we niets moeten vergeten, want er zal worden opgelet, ja ja, laat ze zelf eerst maar eens hun rotzooi op orde brengen, wat al jaren een puinzooi is.
Daar moet wel bij gezegd worden, dat het een teruggaaf van belasting was door het inkomen te 'middelen'. Dit kan pas nadat aangifte gedaan is en daaropvolgend een definitieve aanslag ontvangen is. Om die reden begrijp ik ook wel dat de Belastingdienst in het aangifteprogramma dit niet vermeld heeft, aangezien dat zinloos zou zijn en voor verwarring zou kunnen zorgen. Verder zijn er diverse sites op internet die aan middeling aandacht besteden met de mogelijkheid om het voordeel te berekenen. Zie bijvoorbeeld deze middeling site. De Belastingdienst zelf besteedt ook aandacht aan de middelingsregeling, klik voor link.Het is schandalig dat de belastingdienst niet zijn best doet om de burgers te helpen om een maximale teruggaaf.
-
waarom zou een instantie jouw, persoonlijk, erop moeten wijzen dat jij geld van hun kan terugkrijgen?
HUn website is toch duidelijk genoeg?
Je kan ook mensen onnodig lui maken....
HUn website is toch duidelijk genoeg?
Je kan ook mensen onnodig lui maken....