LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
R. de vries
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:59

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door R. de vries »

Hallo,

ik heb gisteren ook een rekening ontvangen van Intrum Justitia.
Ik was vorig jaar toen ik mij voor deze GRATIS kaart aanmeldde 17 jaar oud. Ik heb de voorwaarden nog eens goed bekeken maar je mag je alleen aanmelden vanaf 18 jaar. Is mijn aanmelding dan wel geldig?
Ik ben niet van plan dit bedrag te gaan betalen maar ik wil er wel zeker van zijn dat ik in mijn recht sta! weet iemand of dit zo is?

mimi1981
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:35

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door mimi1981 »

Hier ook 1 die gedupeerd is. Ik kreeg vrijdag de rekening binnen van intrum Justitia. Ik kan me niet herinneren dat er toen in januari 2008 in de voorwaarden stond over opzegtermijn. Wat ik begrepen heb hier is het 1 en ander veranderd in de voorwaarden in een jaar tijd.

Deze kaart heb ik toen gratis gekregen bij toen een wedstrijd geloof ik. Ik ben iemand die me eigenlijk nooit ergens voor aanmeld en altijd de voorwaarden lees zodat ik zeker weet dat ik niet mijn hoofd stoot. Nu is het ook nog dat ik deze kaart nooit gebruikt heb.
Ik heb hem wel maar nooit wat mee gedaan. Heb overens ook die wedstrijd niet gewonnen. Nee word me nu een rekening in mijn neus geboord.

Mijn man zeg al dat ik me niet druk moet maken maar onbewust doe ik het toch. Pfffff heb een email gestuurd naar hun naar 2 email adressen. Nu maar wachten en hopen dat het snel afgehandeld word.

R. de vries
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:59

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door R. de vries »

ik heb die kaart dus ook nooit gebruikt! Je kunt die kaart ook alleen gebruiken bij bedrijven waar ik nog nooit van gehoord heb. Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik gewoon niet moet betalen maar ik maak me er eigenlijk ook een beetje druk om. Ik was minderjarig toen ik me daarvoor aanmeldde.

mimi1981
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:35

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door mimi1981 »

als je minderjarig was ten tijde van inschrijving kan je met een copi van je ID je er zo afhandig van maken.
Omdat je toen die tijd toestemming van je ouders hoorde te hebben.

Je moet ze dan gewoon mailen en dan een copi van je id meesturen en uitleggen dat je toen die tijd minderjarig was.

succes.

Ik maak me meer druk omdat ik dat tegenwoordig al heel veel doe. Loop nu de laatste loodjes en over een kleine 4 weken is er een kleintje bij. Ik heb dus ook geen zin om dit gezeur van Singlecard erbij te hebben. Ik hoop dat het snel opgelost is ook voor jou.

R. de vries
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:59

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door R. de vries »

dankje voor de tip! ik denk dat ik dat dan maar eens ga doen!
hopelijk is het voor jou ook zo afgelopen want als er een kleine op komst is dan is dit wel het laatste waar je zin in hebt!

jij ook succes ermee!

esther1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:20

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door esther1984 »

En hier dan gedupeerde nummer 3682.
Ik kreeg afgelopen zaterdag dus ook de beruchte brief met acceptgiro.
Ik moet 25 euro betalen, en als ik niet binnen 21 dagen reageer wordt het 50 euro.
Alsof ik blij mag zijn met een korting van 50%???? :evil:
Ik vind dit niet normaal.
En het mooie is dus dat ik het 2 KEER MOET BETALEN, omdat ik destijds 2 pasjes vlak achter elkaar heb gekregen!!! De pasjes zijn precies hetzelfde, alleen dan beide met een ander relatienummer. Flikkers!

Ik ga dus mooi niet betalen. Heeft iemand hier eigenlijk een 2e acceptgiro thuis gekregen met een bedrag van 50 euro?

mimi1981
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:35

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door mimi1981 »

Zover ik weet heeft niemand dat gehad geloof ik. Die van 50 euro. Er zijn die hebben betaald en en er zijn die hebben gemaild en zijn er nu vanaf.

sabine72
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 13:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door sabine72 »

Wouw, wat een "service" :roll:
Ik heb nu al bericht ontvangen!
En uiteraard de standaard mail:


Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

U geeft aan dat u de Singlecard nooit heeft ontvangen. Wij hebben uw persoonlijke Singlecard naar hetzelfde adres verzonden als waarop u de brief van Intrum Justitia heeft ontvangen. Bovendien hebben wij het afgelopen jaar meerdere nieuwsbrieven naar bovenstaand e-mailadres verstuurd. Wellicht zijn deze in uw SPAM inbox terecht gekomen?

Tijdens uw inschrijving ben u akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen.

Voor alle duidelijkheid, als een gebruiker expliciet moet aanklikken dat de Algemene Voorwaarden geaccepteerd worden is er sprake van een aanvaarding en daarmee van een overeenkomst en daarmee van gebondenheid aan die voorwaarden. Uiteraard moet er een mogelijkheid zijn om van deze Algemene Voorwaarden kennis te nemen, daarom hebben wij direct naast het vakje wat aangeklikt moet worden een directe link geplaatst naar deze Algemene Voorwaarden. Bovendien zijn deze op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.

Omdat u zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat u wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij uw inschrijving beëindigen.

Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk binnen 14 dagen de door ons gemaakte administratiekosten van € 6,- over te maken. De rest van de vordering € 19,- zullen wij dan intern afboeken. ING rekeningnummer: 2871391 ten gunste van Singlecard te 's-Gravenhage. Graag uw relatienummer vermelden bij het betalingskenmerk.

Tot slot willen wij graag het volgende aan u kwijt. Wij betreuren het dat u, door nalatigheid uwerzijds, op voorhand refereert aan de 'klachten' die op het forum van Tros Radar staan. Wij krijgen ontzettend veel complimenten van kaarthouders, die zich net als u niet op tijd hebben afgemeld, voor de coulante afhandeling (alleen rekenen van de administratiekosten) door ons.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard

Maarten Janssen

En nu?
Ben benieuwd of ik nog wat hoor van die € 6,00...die ga ik dus ook ECHT NIET betalen!!!

Iedereen succes ermee!
Iig niet betalen, die rekening.
Gewoon mailen!

mimi1981
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:35

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door mimi1981 »

Ik heb net precies hetzelfde ontvangen. Omdat ik niet wil betalen ga ik ook weer bezwaar erop maken. Bewaar deze mail wel he. Dit keer kreeg je een aanmaning van singlecards zelf maar als hun het wel echt doorgeven aan justitia dan kan je bewijzen dat je niet alles hoeft te betalen.

Ik ga het gooien op onredelijk. Ben even bij consuwijzer wezen kijken.

Daar staat : Staat er een onredelijke bepaling in de voorwaarden? Dan mag u die bepaling ook vernietigen. Dat doet u door tegen de verkoper te zeggen dat de bepaling onredelijk is en daarom niet geldt. U kunt de verkoper ook een brief sturen.

Ik vind alles onredelijk. Meer ook omdat er nu meer in staat dan toen ik het geaccepteerd had.

berendina
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2009 18:15

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door berendina »

Hallo
(het lijkt wel een club te worden..)

Niet te geloven, ik heb zojuist òòk die brief van
6,-euro te betalen gehad
Met nu M. Jansen als contactpersoon
Dus het beleid knijpt hem lijkt wel...
Uiteraard helemaal niets betalen lijkt mij
Ik wilde weer even mij ei kwijt

Maar toch hoop ik dat Tros Radar er wat mee doet!
Dit zijn geen praktijken

Dank U

Cxxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 14:12

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Cxxx »

Ook ik heb zo'n brief binnengekregen! Ik hoop dat radar hier iets mee gaat doen. Ik ga in iedergeval niet betalen!

san1903
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2009 19:34

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door san1903 »

Ook ik heb een brief in de bus gehad. Op 10 maart een email gestuurd dat ik niet eens meer wist dat ik lid was en gevraagd of ik alsnog per direct kon opzeggen. Dat kon....
Kreeg een standaard mail terug zoals hier ook veel te lezen is. Ook het verzoek om 6 euro admin.kosten te betalen.
Mooi niet! Vandaag terug gemaild dat ik dit niet van plan ben.Ben benieuwd of hier nog op gereageerd wordt.

Stock
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2009 04:26

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Stock »

Hallo lotgenoten! :shock:

Duidelijk dus dat dit bedrijf niet deugt of misschien wel niet eens bestaat: Meerdere adressen, die niet kloppen.
Geen of onbereikbare telefoonnummers.
Maar 1 persoon die alle mailtjes beantwoord (beetje raar, gezien het aantal mails zou hij dan nergens anders meer tijd voor hebben).
En bovenal: Acceptgiro's sturen via Intrum Justitia (wat ik overigens ook zeer apart vind) naar mensen die of de singlecard nooit aangevraagd hebben, of niet op de hoogte konden zijn van de voorwaarden. :evil:

Ikzelf heb ook een acceptgiro ontvangen. Ik kan me de naam Singlecard wel herinneren; als er ergens staat dat je iets gratis krijgt, vraag je dat natuurlijk weleens aan, maar dat doe ik nu natuurlijk nooit meer. Ik heb de kaart overigens nooit ontvangen. Ik was van plan om een mail te sturen, maar heb het niet gedaan. Dit is sowieso al een aantal maanden geleden en ik heb er niks meer van gehoord.

Ik heb medelijden met de mensen die wel betaald hebben. :cry:

Mijn advies dus: Doe het niet! Dit bedrijf/deze persoon deugt niet!
By the way: Het relatiebemiddelingsbureau 'up2date' dat waarschijnlijk (ook) met deze singlecard te maken heeft, is al eerder in negatieve zin op tv geweest. :x

Mijn vraag is: Wanneer wordt de 'singlecard' op tv behandeld, zodat er niet meer mensen in de val kunnen worden gelokt? :twisted:


Met vriendelijke groet! 8)

berendina
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2009 18:15

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door berendina »

Hallo iedereen en tros radar
Na die mail/brief van 6 euro heb ik daarna niets meer gehoord
En ook op deze side gebeurd nu weinig lees ik
Ik denk en hoop dat de storm over is gewaaid
Wat een gedoe was het allemaal zèg
Ik neem aan dat trosradar toch òòk evengoed nog aandacht
besteed aan dit bedrijf met hun praktijken !
Dit wou ik even kwijt
Groetend uit Wormerveer

san1903
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2009 19:34

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door san1903 »

Ook ik heb na de '6 euro mail' niets meer gehoord...

Feetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 20:55

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Feetje »

Ja hoor,

Hier nog een..

Ook ik ben niet van plan te betalen....

Esther224
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 08:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Esther224 »

Goedemorgen allemaal,

Hier weer een slachtoffer van de duistere praktijken van Singlecard. Gistermiddag lag ook bij mij een acceptgiro in de bus van Intrum Justitia. Nu lees ik dat er mensen zijn die een mail hebben gestuurd waarna ze vervolgens uitgeschreven zijn.

Hoe moet ik nu precies handelen om hier onderuit te kunnen? Ik lees hier berichtjes over een mailtje sturen. Heeft iemand hier misschien een voorbeeld van?

Ik hoop van jullie tehoren, zodat ik snel af kan van de Singlecard. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes, Esther

san1903
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2009 19:34

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door san1903 »

Ik heb het volgende mailtje gestuurd:

Hallo!



Ik heb lang geleden mezelf aangemeld voor single card.

De kaart heb ik nooit gebruikt. Ik weet eigenlijk niet eens of ik die ontvangen heb.

De email die ik van jullie ontving heb ik al vrij snel afgemeld.



Blijkbaar heb ik de algemene voorwaarden niet goed doorgelezen, of ze zijn tussentijds aangepast,

maar ik was zeer verbaasd toen er een rekening bij mij op de deurmat viel.

Bij mijn weten was de single card gratis, en zat er geen opzegtermijn aanvast.



Bij deze vraag ik u vriendelijk mijn gegevens uit uw systeem te halen en de rekening als niet verzonden

te beschouwen.



Ik hoop snel iets van u te vernemen.



Met vriendelijke groet,




Heel simpel, het ging mij erom dat ik hun antwoord op schrift heb staan

Als reactie kreeg ik dat ik nog 6 euro administratie kosten moest betalen. Ook daarop heb ik geantwoord dat ik dat niet van plan ben. Nooit meer wat gehoord.....

Dunc
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 14:32

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Dunc »

Haha, hier de zoveelste melder van dit dom bedrijf (helaas blijken er toch nog enkelen die dommer zijn en te hebben betaald...)

Ik heb hen het volgende gestuurd:

Hallo,

Ook ik ontvang een brief met acceptgiro in verband met verlenging van mijn "Singlecard"?
Ooit kreeg ik de uitnodiging om gratis en zonder verplichtingen zo'n kaart toegestuurd te krijgen.
De kaart heb ik echter nooit ontvangen. Heb daar verder ook absoluut geen behoefte aan. Wat ik me wel duidelijk kon herinneren, was dat de kaart gratis was en er géén opzegtermijn aan vast zat.

Ik wens absoluut géén verdere correspondentie, lidmaatschap of wat dan ook van uw onderneming te ontvangen.

Bij deze verzoek ik u mij per direct ook uit uw bestanden te verwijderen en de rekening als niet verzonden te beschouwen..



vr.gr etc..

hansz1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:43

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door hansz1974 »

Ook ik ontving hedenochtend een brief. Omdat de brief ondertekend was door Intrum Justitia heb ik met hen contact opgenomen. Zij geven als tip een email te sturen en je klacht kenbaar te maken. Ze hebben GEEN contract met intrum Justitia en misbruiken dus eigenlijk de naam (wat blijkbaar toegestaan is).(deze info heeft Intrum Justitia gegeven)

Als je zeker weet nooit iets ondertekend te hebben NIET betalen en een mail sturen. Zij dienen hierop te antwoorden. Beter is natuurlijk een aangetekende brief, echter is dat weer jammer van het geld. Hier op internet staan vele reclamaties van mensen die ooit eens via een website deze aanbieding hebben gehad. Singlecard maakt misbruik van deze gegevens door deze mensen nu allemaal een factuur te sturen. Zoals enkele reacties aangeven: ik heb ook de aanbiedingen geckecked en bij de lokale winkel zijn ze vaak goedkoper dan singlecard het aanbied.

Dit is de mail welke ik heb gestuurd naar [email protected]

Afwachten maar. Zal de koffie vast klaar zetten voor de deurwaarder, want betalen ga ik niet.
Geachte heer, mevrouw,

Hedenochtend ontving ik in de post een acceptgiro omtrent een openstaande factuur voor verlenging van mijn “single card”.

U meent recht te hebben op een betaling daar ik verzuimd heb mij twee maanden voor het verstrijken van de einddatum af te melden.

Ik ben mij er niet van bewust een contract, abonnement of enige andere verplichting met u te zijn aangegaan. Ik heb ook nimmer een “card” van u ontvangen.

Tenzij u mij een getekende overeenkomst of machtiging kunt overleggen verwacht ik dat u per ommegaande mijn adresgegevens vernietigd, en eventuele komende betalingsherinneringen achterwege laat.

Tevens wil ik u erop wijzen dat uw vermeende incassobureau niet op de hoogte is van contractuele verplichtingen jegens u of uw firma.

Met vriendelijke groet,

Gesloten