LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wijbro
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 22:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door wijbro »

@sjoco en rbours:

In jullie onvoorwaardelijke aanbidding van Vakantiekaart BV denken jullie waarschijnlijk dat ik mijn reactie in een vlaag van verstandsverbijstering moet hebben geplaatst :)

Helaas is niets minder waar zoals blijkt uit de inhoud van mijn eerdere
reactie (als je die goed gelezen had) zijn wij enkel en alleen op basis
van één telefoontje, waarbij wij nadrukkelijk en herhaaldelijk hebben aangegeven niet geinteresseerd te zijn dus tóch belast voor
€ 75,= zonder verder ook nog iets van Vakantiekaart te hebben gezien of gehoord.

Als jullie graag van je geld af willen zonder tegenprestatie is dat natuurlijk prima, maar dan zijn er genoeg andere goede doelen waaraan
wij ons geld graag weggeven. En dan gaat het met onze goedkeuring.
Kun je het eigenlijk net zo goed op straat gooien (kom ik het wel oprapen) :lol:

Overigens van wat jullie zeggen te besparen (€ 1500,= en zelfs
€ 2500,=) kan ik makkelijk éen of meerdere vakanties boeken zonder korting!
Waarmee ik maar wil zeggen dat het mij niet gaat om de korting, maar om wat erbij moet, toch? Of boeken jullie zulke prijzige vakanties?
Ga eens goed zoeken op Internet dan zou ik zeggen, als zelfboeker
kun je dan nog véél meer besparen. Deze tip is gratis hoor! :wink:

Van de kant van Vakantiekaart B.V. is het trouwens oorverdovend
stil gebleven na mijn mailtje, geen reactie is óók een reactie.....
Wat mij betreft is dat trouwens prima, wil niets meer met die bende te maken hebben.

mvg

Werner

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

Jongens, hou er maar over op.
Vakantiekaart is toch failliet! HAHA

Reden:
''Callcenter uit Zaandam heeft zich niet aan de voicelog gehouden. En heeft nooit iets gezegd over de 75 euro. Boze reacties van mensen enz.''

Conclusie; fout ligt bij callcenters, niet bij vakantiekaart.

Want je kan ook via vakantiekaart.nl een kaart kopen voor 100 euro.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

oh, en voor werner,

moeten mensen niet voor dat ze iets af kunnen schrijven je rekeningnummer hebben??

WAAROM HEB JE DIE DAN GEGEVEN ALS JE DE KAART NIET WOU???

:?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Jongens, hou er maar over op.
Vakantiekaart is toch failliet! HAHA
En wat nu dan oplettertje? Krijgen die mensen die al lid zijn en recent nog lid zijn geworden, die korting dan nog wel? Weg..... €75 of €99. :evil:

Te erg voor woorden. Jawel 5 % koring was het. :P

wijbro
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 22:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door wijbro »

@oplettertje:

Natuurlijk is er géén rekeningnummer gegeven, dat zou
inderdaad niet écht snugger zijn geweest :)
Dat was een reden te meer waarom ik zó pissig ben!

Volgens mij wordt dat soort privacy-gevoelige gegevens gewoon
verhandeld, opgekocht of hoe je 't ook maar wil noemen.
Daar doen dat soort bedrijven ook niet moeilijk over lijkt me....

grtz

Werner

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

meneer werner heeft ook zelf de telefoon in handen gehad?

Want anders is het nogal raar, want die medewerkers aan de telefoon zitten niet bij vakantiekaart zelf.
Gegevens over adres en telefoon enzo, komen via postorderbedrijven en enquetes daar uit, deze worden wel verhandeld.

Rekeningnummers daarentegen moet je toch echt zelf geven...
Want als je daar zelf geen toestemming voor geeft, kan het gewoon niet zijn dat ze dat automatisch kunnen afschrijven

het callcenter waar ik vroeger werkte. daar moesten we het rekeningnummer bij de 'gegevens controleren' vragen, veel mensen haakten hierop af, maar het is nooit voorgekomen dat er een rekeningnummer van iemand bij stond. Want er moet ook ingevuld worden of het een bank of giro nr is.

Dat is trouwens ook niet goed volgens de rechten van de mens in nederland dus.
Beetje vreemd verhaal. Misschien toch perongeluk een keer iets fout gedaan, dan zou ik daar wel achter aan gaan, voor je meer van dit soort dingen krijgt! (Misschien ooit op een site ingevuld die niet te vertrouwen was, of dat soort dingen.)

succes.

ps. callcenters zijn ook soms oplichters, maar ze hebben wel evengoed bepaalde richtlijnen. Vakantiekaart is geen oplichter, ze hebben niet voor niets het callcenter in Zaandam het project afgepakt, omdat ze oneerlijk handelden en niks over 2 weken opzegtermijn of 75 euro zeiden.

wijbro
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 22:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door wijbro »

@oplettertje:

Als u goed had opgelet :) had u kunnen lezen dat er géén rekeningnummer is gegeven....
Veel duidelijker kan ik het écht niet maken en leuker ook niet.
Als u dat niet geloofd is dát uw probleem, het feit veranderd er echter niet door.

grtz

Werner

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Simon_W »

Mijn moeder is dementerend. Ook bij haar hebben ze 75 euro afgeschreven. Zij staat ingeschreven bij Infofilter om haar te beschermen tegen telefonische verkoop. Ik heb gebeld om er op te wijzen dat mijn moeder nooit op vakantie gaat en dementerend is. Ik zou bericht terug krijgen. Dat is niet gebeurd. Ik kan alleen maar concluderen dat dit een louche firma is want wie wil nu zo zijn brood verdienen over de rug van mensen die het geestelijk moeilijk hebben.

mailers
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2009 19:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mailers »

Ik lees hier bijna alleen maar negitieve reacties. Ik heb eigenlijk alleen positieve ervaring, ik gebruik het al bijna 2 jaar, ik ga meerdere keren per jaar op vakantie en voor mij levert het redelijk veel korting op, zeker als we met een grotere groep gaan. De manier van werven is waarschijnlijk niet altijd ok, zo te lezen, ik houd ook niet van die telefoontjes, maar het werkt wel. Ze zijn eigenlijk gewoon een reisbureau, ieder normaal reisbureau die bij anvr is aangesloten krijgt normaal 10% van de resissom, vakantiekaart maar 5%, die andere 5% is dus voor de reisiger.

Marjolv
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marjolv »

Vergis ik me nu? Volgens mij is vakantiekaart.nl inmiddels gratis.
Ik heb net zitten kijken en prijzen vergeleken bij de reisorganisatie en vakantiekaart.nl en het scheelt inderdaad 5%.

En als ik de lidmaatschapvoorwaarden bekijk dan is het gratis en blijft het ook gratis voor onbepaalde tijd?
http://www.vakantiekaart.nl/resources/p ... aarden.pdf

En als ze inderdaad lid zijn van ANVR en SGR wat is dan het addertje?

Gr.
Marjolein

mailers
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2009 19:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mailers »

Er is niet echt een addertje, ze hebben minder kosten omdat ze geen kantoor hebben, daarom hebben ze aan 5% voldoende om winst te maken. Andere reisbureau's hebben de kosten van een kantoor e.d. daarom moeten die 10% hebben om te kunnen voortbestaan.

Marjolv
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marjolv »

Prima dan toch?!

Ik vind trouwens die site heel makkelijk. Zeker de weergave van je bestemming op de kaart.

Overigens zijn ze niet altijd de goedkoopste, maar die kun je dan via Zoover wel weer achterhalen.

Gr.
Marjolein

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Ballie »

Vakantiekaart is zelf geen lid van ANVR of SGR. Als ze dus op de fles gaan ben je echt je centen kwijt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Vakantiekaart zelf is geen lid van ANVR/SGR, al onze Service Partners wel. U boekt immers bij de Service Partner en niet direct bij Vakantiekaart.

Bron: Vakantiekaartsite

En wat wil dit zeggen dan?

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Ballie »

Onzin. De reisorganisaties dekken echt geen failliessement van Vakantiekaart. De boeking wordt gedaan door Vakantiekaart, je boekt niet rechtstreeks bij de reisorganisatie. Vakantiekaart is de bemiddelaar dus net als bij een failliessement van een reisbureau dekt de SGR alleen reizen van bureaus die zijn aangesloten bij de SGR. Met andere woorden: Vakantiekaart failliet; geld kwijt.

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Ballie »

Hun verhaal gaat alleen op bij een affiliate site. Dat zijn zij niet.

barttt
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 16:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door barttt »

Vanmiddag telefonisch benaderd door vakantiekaart met de mededeling dat ik dus op mijn naam de kaart zou hebben aangevraagd.
Ik heb die gast meegedeeld op geen enkele wijze ook maar iets dergelijks aangevraagd te hebben,en ook geen interesse hierin heb!

Ben zelf 1 keer (door eigen fout en onoplettendheid) dupe geweest van een dergelijke organisatie en niemand gaat mij nog wijsmaken dat ik ergens lid van ben terwijl ik dat niet zelf heb geregeld!!

In hetzelfde telefoongesprek probeerde deze persoon me ook nog een telefoonnummer te laten bellen (van de vakantiekaart) en mijn klantnummer en code op te vragen.
Wie weet ben ik als ik dat doe ik toch ineens lid van de club?!?!

Heb een e-mail gestuurd naar vakantiekaart en aangegeven geen enkel vertrouwen te hebben in hun organisatie--niet meer benaderd wens te worden--en mochten er op wat voor wijze dan ook acties van hun kant ondernomen worden waardoor ik schade zou ondervinden,ze meteen antwoord krijgen via rechtswege--mijn advocaten weten hier heel goed raad mee.

Ik wil en hoop op deze manier goedwillende en nietsvermoedende mensen behoeden voor praktijken die helaas in onze samenleving voorkomen en niet uit te roeien zijn!!

Slechts de oplettendheid van mensen die benaderd worden kan hen een hele grote berg ellende voorkomen.

Dit klinkt misschien allemaal erg negatief maar ik ben zoals gezegd al eens in de val gelopen, met alle gevolgen vandien.

Doe er uw voordeel mee!!

p.s. Op scholen wordt aan erg jonge kinderen wel eens gevraagd wat ze later willen worden....als het antwoord is " ik wil later genaaid worden " zijn dat degene die gelijk krijgen. :?

grt Barttt

Marjolv
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marjolv »

Ik ben ook geen voorstander van dit soort colportage via de telefoon en heb daar ook de nodige vervelende ervaringen in.

Maar hoezo bellen ze je voor een kaart, als dit lidmaatschap volkomen gratis is? En voor onbepaalde tijd, dus ook niet voor bijv. maar een jaar en dat je daarna moet gaan betalen.
Zoals ik al zei....zie de voorwaarden.
http://www.vakantiekaart.nl/resources/p ... aarden.pdf

Dat je risico zou lopen als je via hen boekt en er iets met vakantiekaart.nl gebeurt, daar heb je gelijk in lijkt me.

Overigens boek ik geen vakantie via deze site, want de minste twijfel lijkt me al voldoende om heel voorzichtig te zijn in deze roerige tijden.

Gr.
Marjolein

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik wil even reageren op die Bart.

Ik snap niet dat je de vakantiekaart oplichting noemt.
Ik heb er al 2 vakanties mee geboekt, alles gaat via de touroperator, de vakantiekaart is gewoon het reisbureau.
Alles was goed geregeld.

Ik heb al bijna 200 euro bespaard met deze kaart.
Dus waarom oplichting?

Mij brengt het alleen maar voordeel op :-)

gump
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 11:59

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gump »

Hallo,

Met dit soort dingen zoals met vele andere trucs is het om u als consument te sturen en binden.

Ik persoonlijk vindt dat het voordeel daar moet zijn waar het hoort direct bij een boeking, en niet met kaarten, clubs en andere nieuwsbrieven.

Ik ben al een geruime tijd werkzaam bij http://www.olezo.nl/ en wij hebben als doel de onafhankelijke goedkoopste reis aan te bieden.

Ik kan u vertellen dit scheelt direct euro"s

Met groet

Gesloten