LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INTERNLNET?? Betalen voor beeindigen abonnement!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
frederique444

Re: INTERNLNET?? Betalen voor beeindigen abonnement!!

Ongelezen bericht door frederique444 »

Ja, ja de aanvullende voorwaarden waar ze mee schermen. Ik heb er niets van gezien 3 jaar geleden, god weet wanneer ze die voorwaarden hebben opgesteld? Was dat toen ook al?
Ik voel me verschrikkelijk misleid, en heb de 75,- die ze hebben geincasseerd weer terug laten boeken. Nu ligt er een herinnering, maar mijn (bezwaar)brief ligt ook al klaar.

rocko

Ongelezen bericht door rocko »

Wij zaten eerst bij Quicknet vervolgens overgenomen door Pilmo en nu overgenomen door Internlnet. Wij hebben bij Pilmo opgezegd ivm overname en nu krijgen wij van Internl opzeggingskosten 62,98 euro en ze verwijzen naar de voorwaarden van Pilmo bij opzegging. Moet ik deze opzeggingskosten betalen?

frederique444

Raar he? Betalen voor iets wat niet wordt geleverd? Ik heb nog steeds niet betaald en ben dat ook niet van plan.
Iedereen moet voor zichzelf bepalen of ze de "strijd"aan willen gaan, maar ik ben voorbereid. Principieel betaal ik niet!!!!

rocko

Ongelezen bericht door rocko »

Ben ook niet ven plan om tebetalen. Ik vroeg niet om de overname van Pilmo door internlnet, daarom zei ik op. Bij de kpn vertelde ze me dat je bij overname kostenloos kunt opzeggen.

frederique444

Precies, je hebt ook nooit de algemene voorwaarden van Internlnet getekend, dus kunnen ze je ook niet daar aan houden.
Het is belachelijk zoals ze met hun klanten omgaan. Nog even en dan bestaan ze niet meer. mensen in mijn omgeving raad ik hen ook niet aan als provider! Klantenservice, bah! Je bent alleen maar in tel als ze je binnen kunnen halen, daarna kun je gewoon barsten.

emiks5

Ongelezen bericht door emiks5 »

Frederique,

Hoe is het nu verder gegaan? Ik heb ook net de rekening van de afsluiting gekregen. Maar in het contract wordt alleen naar de algemene voorwaarden verwezen waar niets te vinden is over afsluitkosten. De tarieven tabel op de website wordt nergens vermeld.

frederique444

Ik heb in december vorig jaar nog een herinnering gekregen , daar heb ik niet op gereageerd. Ik heb wel netjes mijn normale abonnementsgeld overgemaakt, maar dus zonder de 75,-. Verder heb ik niets meer van hen vernomen, dus misschien laten ze het hierbij.
Ik zou zeggen, niet betalen die 75,-!!

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Gewoon betalen die €75,- staat al jaaaaaaaaaaaaren in de voorwaarden en is algemeen bekend als de ISP via BBNED loopt.

Je had dit kunnen weten mits je de woorwaarden gelezen had, dit was dus een van mijn problemen ruim 2 jaar geleden dat ik niet naar SpeedXS wilde gaan.
En achteraf niet betalen is dom, ze komen er op terug en mischien met een boete of erger incassobureau.

frederique444

Dan moet Queenfan het maar eens uitleggen waar dat in de voorwaarden staat?! Ik ben niet de enige die ernaar gezocht heeft en het niet gevonden heeft.
Daarnaast is het de waanzin ten top om te betalen voor iets wat je niet!! krijgt.
Ga je ook boodschappen doen en betalen voor de dingen die niet in je karretje liggen?
Ik niet.

queenfan

http://www.internl.net/surfsneladsl/ind ... &Itemid=13 en http://www.internl.net/surfsneladsl/ind ... &Itemid=14
alstublieft 8)

BTW andere providers hebben vaak aansluitkosten en dit had je bij hun waarschijnlijk niet dus zo raar is het niet.

frederique444

Ja,ja zo kan ik het ook, maar toen ik me aanmeldde 3 jaar geleden inmiddels stond het niet op de site, noch in de algemene voorwaarden. Ben niet de enige die zich bekocht voelt, kennelijk heb je de andere forumreacties over dit onderwerp niet gelezen?
Je denkt wel erg makkelijk , net als internlnet. Gelukkig heb ik alles nog bewaard en kan bewijzen dat het 3 jaar geleden niet is vermeld.

queenfan

Dit was namelijk ook de reden waarom ik dus niet naar internl, speedxs, speedlinq en meer aanbieders via BBNED wilde gaan i.v.m. deze belachelijke afsluitkosten.

artofnemesis

Ongelezen bericht door artofnemesis »

Laat ik nu precies met hetzelfde probleem met InterNLnet zitten. Ook ik wordt -na aantal jaren trouwe klant te zijn geweest- nu ineens geconfronteerd met afsluitkosten voor het (op tijd!) beëindigen van mijn abonnement. Natuurlijk was ook ik het niet eens met deze onaangename verassing en besloot ik het maar eens uit te zoeken.

Na nog eens goed de op hun website vermelde Algemene Voorwaarden gelezen te hebben ben ik het volgende tegengekomen:
12.2 De éénmalige aansluitkosten op het systeem van InterNLnet hebben betrekking op de in de Overeenkomst aangegeven wijze van Aansluiting(en) en/of Diensten.
12.3 InterNLnet zal Klant achteraf de variabele kosten in rekening brengen voor het gebruik van de Aansluiting(en) op het systeem van InterNLnet en de andere Diensten conform de prijzen en termijnen voor de overeengekomen Aansluiting(en) en/of andere Diensten en volgens de prijslijst en termijnen in de Overeenkomst.
Zoals je ziet vermeldt InterNLnet -helaas- wel netjes dat zij achteraf de vooraf 'gratis' aansluitkosten in rekening zullen brengen. Als klant wordt je geacht de AV te kennen, en ongetwijfeld is een wijziging in de Algemene Voorwaarden ooit vast wel eens in minuscule lettertjes onderaan een nieuwsbrief of in een mail over tariefwijzigingen gecommuniceerd.

Omdat dit natuurlijk geen nette praktijken zijn heb ik hierover iemand van ConsuWijzer gesproken, en zij kon mij vertellen dat de beste optie is een aangetekende brief te sturen naar InterNLnet waarin je bezwaar maakt tegen deze onredelijke voorwaarden. Je hebt kans dat op grond daarvan InterNLnet alsnog anders doet besluiten deze kosten niet in rekening te brengen, maar of je uiteindelijk moet betalen of niet blijft geheel aan InterNLnet. Zie ook nog ter informatie dit blog van ICT-jurist Arnoud Engelfriet.

Om een lang verhaal kort te maken; InterNLnet heeft het recht de kosten op deze, hetzij onredelijke manier, in rekening te brengen.

frederique444

Hoe zit het dan als je destijds "gratis"bent aangesloten??

frederique444

Ik heb 1 herinnering gekregen in December, daar heb ik niet op gereageerd omdat ik al middels diverse telefoongesprekken en e-mails heb gecommuniceerd met Internl.net
Verder heb ik niets meer iets gehoord.
Toen ik bij Internl.net mijn abonnement afsloot hoefde ik géén aansluitkosten te betalen en zij hebben verder nooit melding gemaakt dat ik die rekening achteraf nog eens ingediend zou krijgen.
Als zij direct bij het aangaan van het contract duidelijk waren geweest over de kosten, had je als consument daar een keus in kunnen maken. Omdat zij dat voor mij verzwegen/niet vermeld hebben voel ik me enigzins misleid.
Jammer voor hen, maar ik ben niet het type wat gewoon maar alles betaald omdat zij vinden daar recht op te hebben. Dus, ik wacht geduldig af......
Dan sturen ze maar een incassoburo of zo iets, alsof ik daar bang van word, ik zou het liefst dit hele geval voorleggen aan de rechter, dan weet je in elk geval of zij een wettelijke vordering op je hebben.
Omdat ik van hen niets meer hoor denk ik dat ze het erbij laten zitten.
Ben 3 jaar bij Internl.net klant geweest en dan krijg je op deze manier nog even snel een trap na!

Ik ben nu bij Telfort, met internet en telefonie, is per maand ruim 20 euro voordeliger dan bij Internl.net en 2x zo snel.
Ik heb geen klachten en kan ook niets terug vinden over afsluitkosten bij Telfort.

frederique444

Ben heel benieuwd hoe het jou zal vergaan. Laten we elkaar maar op de hoogte houden, groeten Frederique.

artofnemesis

Ongelezen bericht door artofnemesis »

Het lijkt mij dat als je adverteert met gratis, dat de kosten dan niet achteraf nog gefactureerd kunnen worden.. Immers zou het dan niet meer gratis zijn, maar een vorm van uitgestelde betaling.

Wat ik nu ga doen is -nog een keer- goed de AV doorlezen zoals ik deze gekregen heb bij het afsluiten van mijn abo, vervolgens m'n abonnement beëindigen en bezwaar maken tegen de kosten voor het beëindigen van het abonnement. Ik hou je op de hoogte van de vorderingen :-)

Hoe staat de situatie er bij jou nu voor?

queenfan

Ben bang dat het toch betalen wordt het staat er in, was dus de reden dat....

queenfan

stond er 2 keer, vergeet deze maar 8) 8) 8) 8) :D
Laatst gewijzigd door queenfan op 13 mar 2009 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

frederique444

Ben niet bang!!!

Gesloten