LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] unlock code aanvragen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
techno-rick
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 15:23

unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door techno-rick »

hoi iedereen,

ik wild laatst een unlock code aanvraagen om mijn mobiel simlock vrij te laten maken.
alleen toe ik het vroeg (bij kpn) werd ik alleen maar doorgewezen.
in de kpn winkel verwezen ze mij door naar een tefelfoon zaak.
deze wilde tegen betaling hem simlock vrij maken.
dat deed ik niet omdat ik wist dat het gratis moest kunnen.
ik heb toen gebeld pas toen we zijden dat het gratis moest verbinde ze ons door.
daar bleek dat we het op de wesite moesten doen.
dat hadden we al eens eerder gedaan alleen toen werkte het niet.
ditmaal lukte het ons eindelijk.
nu moeten we binnen 15 dagen iets ontvangen.
in totaal ben ik meer dan een week bezich geweest een unlockcode aan te vragen.

een tip voor idereen zeg dat als je mobiel 1 jaar oud is het gratis moet anders verweizen ze je doon naar een telefoon zaak waar je soms gewoon hiervoor 10 euro betaald.

en ik heb ook nog een vraag zijn er meer mensen die hier moeite mee hebben?

groetjes rick

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door agro »

google eens op unlock simkaart

Castell
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:57

Re: unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door Castell »

Ik heb het zelfde probleem gehad met HI. Foute boel. Ze zeggen dat het gratis is maar ik heb ze meer dan 10 x gebeld en dat kost ook geld. Eind december 2007 was mijn abonnement afgesloten en heb 4 weken terug in een winkel 10 euro betaald om hem te unlocken. Wat Hi dus uiteindelijk wilde.. Ik heb me echt zo vaak aangemeld via het formulier en zo vaak gebeld.. alleen maar doorverwijzen.. stelletje amateurs die de boel belazeren!! Mij meer dan een half jaar laten bellen elke keer.. En toch niet unlocken. Hi zal ik ook niet meer voor kiezen!

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door rema3194 »

Ik heb zelf ook via een website van kpn een unlogcode aangevraagd. Zou inderdaad ongeveer 14 dagen duren voordat het binnen was. Ben nu al drie maanden verder en hij is nog steeds niet binnen.
Dus hoop voor jou dat het nog komt!!
Succes!

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door Henk25 »

Wij hebben ook de unlockcode aangevraagd bij Hi met het formuliertje wat in de verpakking zat maar ipv de unlockcode enkel een gebruiksaanwijzing ontvangen hoe je die in moet voeren. :?:

bruijnma
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 19:16

Re: unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door bruijnma »

Nou ik ben al sinds november 2008 bezig een unlock code van KPN te krijgen. Ik heb het webformulier in de afgelopen maanden al 10x ingevuld en daar krijg ik gewoon totaal geen respons op.
Ik heb ook al inmiddels een stuk of vijf keer gebeld en dan krijg ik allerlei adviezen, zoals probeer het eens bij Hi, wat natuurlijk niet lukt omdat ik geen Hi abonnement heb. Of we sturen u een formulier toe, of wij sturen u een brief met een adres waar u uw aanvraag naar toe kan sturen. En vervolgens gebeurt er dus niets, geen formulier, geen adres.
Ook ben ik al bezig met de klachtenlijn, maar ook zij reageren zeer traag en ik krijg geen antwoord op mijn vraag.
Vandaag heb ik wederom een klacht ingediend, met daarbij alle gegevens en een verzoek om mij de unlock-code toe te zenden. Mocht ik hier geen respons op krijgen zal ik het nog éénmalig schriftelijk proberen. Mocht dit uiteindelijk niet baten dan ben ik van plan de geschillencommisie in te schakelen.
En uiteraard wordt bij abonnement bij KPN niet meer verlengd.

vervolg 12 maart
Uiteindelijk heeft een weer een klacht geresulteerd in de oplossing. Nadat ik in de mail met de geschillencommisie had gedriegd had ik binnen twee dagen per mail de unlockcode binnen. Alleen kinderachtig van KPN dat het op deze wijze moet.
Laatst gewijzigd door bruijnma op 12 mar 2009 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

Re: unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

Ja, het is legaal om uw gsm toestel te unlocken. Het toestel is namelijk uw eigendom,
en u kunt er mee doen wat u wilt. Bij het unlocken worden er geen aanpassingen gedaan in
software welke auteursrechtelijk beschermd is, door deze methode (met behulp van unlock codes)
is het unlocken niet illegaal. Een citaat uit rechtspraak LJN-nummer: AE0125 Zaaknr:
03/008018-99 en 03/008111-98: "Een simlock en een serviceproviderlock kunnen niet worden
aangemerkt als auteursrechtelijk beschermd werk"

Je kunt ook een brief sturen naar de provider
Laatst gewijzigd door STAMPERTJE5982 op 12 mar 2009 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door jor »

Er zijn meerdere providers die daar moeilijk over doen.Een mobiel van Orange mocht na 1 jaar gratis worden unlockt, ze hebben het bijna 5 maanden gerekt met verhalen als we sturen hem op enz. Het was een 2 jarig contract en de unlockcode kwam in maand 17. Steeds opnieuw bellen en dan te horen krijgen, hebt u hem nog niet? we versturen hem opnieuw, wie neemt nu wie in de maling.

J.B. vd Velde
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 13:08

Re: unlock code aanvragen

Ongelezen bericht door J.B. vd Velde »

Een gesimlocked toestel kun je bij elke provider één jaar na aankoop gratis laten unlocken. Providers doen er niet moeilijk over, het is alleen iets waar niet mee geadverteerd wordt, en dat kun je ze echt niet kwalijk nemen. Wat je ze wél kwalijk kan nemen is verkeerd advies, zoals datgene wat (o.a.) techno-rick te horen heeft gekregen.

Heb je een op het KPN netwerk gelocked toestel, kun je onderstaand gebruiken (dit is het protocol van KPN zelf):
E-mail sturen naar "[email protected]"
Onderwerp: "Sim unlock code [toestel merk & model] "

In de email moet het volgende staan:
-vermelden dat het gaat om het opvragen van de sim unlockcode van een op het netwerk van KPN gesimlocked [toestel merk & model]
-IMEI nummer van het toestel vermelden (15 cijferige serienummer van het toestel)
-naam & 06-nummer vermelden

Volgens KPN krijg je binnen 10 werkdagen de code & uitleg van de invoering ervan, binnen 10 werkdagen toegestuurd.
Orange toestellen kunnen gewoon bij T-Mobile winkels geunlocked worden.

Gesloten