geachte L.s,
zit met mijn invaliditeit al een lange tijd in een uitkering van de Gemeente, en al die tijd nooit iets met belasting gehad.
Ja de jaarlijkse aanslag van riool en afvalstoffen e.d. maar daar heb ik kwijt schelding voor aangevraagd en heb een brief waarin ze dirt bevestigen ter ontvangst , maar ze houden per heden nu toch elke maand 46,00 € in op mijn minimale uitkwering, en als het wordt kwijtgescholden dan kan ik dit terug krijgen.
Dit is in tegenstrijd met wat er al jaren een afspraak is geweest: mensen met een uikering kunnen nooit gekort worden op hun uitkering door de belasting , daar is de "soos" voor die dit regelt. maar dit schijnt veranderd te zijn. kan dit en mag dit?
kan ik ook als ik alles betaald heb ook de rente opeisen die ze over de geinde maanden van mij geld hebben ontvangen? want die heb ik dus ook niet?
m vr gr: Harrie v Houtum
houtuo087#planet.nl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belasting betalen rioolrecht e.d heb kwijtschelding....
-
-
Re: belasting betalen rioolrecht e.d heb kwijtschelding....
Ook van een uitkering kan geld ingehouden worden. Dat is al jaren zo.
U schrijft dat er geld van uw uitkering wordt ingehouden, dit betekent dat de schuld al behoorlijke tijd open staat. Als het om gemeentelijke belastingen gaat, gaat het om de aanslag van vorig jaar.
U schrijft dat er geld van uw uitkering wordt ingehouden, dit betekent dat de schuld al behoorlijke tijd open staat. Als het om gemeentelijke belastingen gaat, gaat het om de aanslag van vorig jaar.
-
TS stelt dat het bedrag wordt ingehouden van de uitkering, dat kan pas na een dwangbevel. Dat zou betekenen dat het om een oudere aanslag gaat.
-
het is de bekende aanslag van riool en afvalstoffen belasting van de gemeente en het gaat om het jaar 2009 .
Ik ben van mening dat als de gemeente die dit in termijnen innen en rente erover binnenhalen, dat als ik de kwijtschelding toegekend krijg, dat ik recht heb op ook de rente, het kost mij nu toch ook via die termijnen extra ? als je het uitteld kom ik € 60,00 hoger uit dan het in 1 keer betaald zou worden.
Vindt dit geen steil.
gr: Harrie v Houtum
[email protected]
Ik ben van mening dat als de gemeente die dit in termijnen innen en rente erover binnenhalen, dat als ik de kwijtschelding toegekend krijg, dat ik recht heb op ook de rente, het kost mij nu toch ook via die termijnen extra ? als je het uitteld kom ik € 60,00 hoger uit dan het in 1 keer betaald zou worden.
Vindt dit geen steil.
gr: Harrie v Houtum
[email protected]
Waarschijnlijk wordt het niet ingehouden in verband met beslaglegging, maar gewoon verrekend, net als dat de gemeente voor sommige mensen de ziektekostenverzekering betaalt en dit verrekend me de uitkering.
In veel gemeentes krijg je uitstel van betaling als je kwijtschelding hebt aangevraagd. Het is lokaal beleid als dat bij jou anders is. Je zou eens bij een lokale politieke partij aan de bel kunnen trekken als je het niet netjes vindt.
In veel gemeentes krijg je uitstel van betaling als je kwijtschelding hebt aangevraagd. Het is lokaal beleid als dat bij jou anders is. Je zou eens bij een lokale politieke partij aan de bel kunnen trekken als je het niet netjes vindt.