LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wonen in het buitenland, aangifte 2008

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Rosetrea
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2008 12:49

Wonen in het buitenland, aangifte 2008

Ongelezen bericht door Rosetrea »

Sinds 2006 wonen we in het buitenland. Verleden jaar hebben we het M-formulier ontvangen en ingevuld. Hier is de belastingdienst nog mee bezig volgens hen moeten we een groot bedrag betalen, begrijp niet waarom en zij ook niet. We hebben heel 2007 alleen maar inkomsten in het buitenland gehad en niks in Nl verdiend. Helaas was ons huis nog niet verkocht, waardoor we nog wel Nls-belastingplichtig waren.
Nu vraag ik me af of we over 2008 toch weer aangifte moeten doen in Nl, helaas was de verkoop van ons huis pas in maart 2008.
We hebben geen brief gekregen dat we aangifte moeten van de belastingdienst, zijn we nu verplicht om toch in te vullen of gewoon maar lekker zo laten. ik heb er eigenlijk neit zoveel zin in, daar we toch niks van hen krijgen behalve een boel gedoe en ik moet hier ook al gewoon belastingafdragen en aangifte doen.
Ja, ik weet dat ik naar de belastingdienst kan bellen om het te vragen maar uit ervaring weet ik dat de mensen aan de telefoon vaak niet echt weten wat ze zeggen en wat de een zegt, vindt de ander weer niet.
Heeft iemand hier verstand van of misschien ervaring mee?

graces
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:08

Re: Wonen in het buitenland, aangifte 2008

Ongelezen bericht door graces »

Als je nog geen brief hebt gehad hoef je het niet te doen. Die brief kan ook volgend jaar nog komen, hou wel je brievenbus in de gaten. Als je bang bent dat je de brief hebt gemist bel je de Belastingtelefoon, niet om je situatie uit te leggen, maar zij kunnen gewoon in hun systeem zien of je zo'n brief zou moeten hebben ontvangen.

Rosetrea
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2008 12:49

Re: Wonen in het buitenland, aangifte 2008

Ongelezen bericht door Rosetrea »

Dank je wel voor je reactie.
Ik twijfelde dus of ik het uit mezelf moest doen of dat ik op een brief moet wachten. Doe liever geen aangfte meer in NL. Het is een heel gedoe en ik heb het idee dat ze toch niet echt weten wat ze daarmee aan moeten.

Cevriel
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2009 12:08

Re: Wonen in het buitenland, aangifte 2008

Ongelezen bericht door Cevriel »

In Belgie wonen is plezierig, maar dat plezier wordt wel sterk getemperd door zowel de Nederlandse als de Belgische belastingdienst. Wij zijn samenwonend en ontvangen beiden een overheidspensioen van het ABP. In Heerlen hebben ze het belastingjaar 2006 nog steeds niet afgehandeld. We zijn vanaf 1 februari 2006 woonachtig in Belgie. Toch mochten we aanvankelijk van een belastingdirecteur onze aangifte doen per CD-rom. Deze CD (voor belasting 2006 buitenland) heeft die directeur ons gestuurd met gebruiksaanwijzing erbij. Veel later moesten we toch dat M-formulier invullen om onze gegevens te kunnen verwerken. Die verwerking is nog steeds onderweg, zodat ons geduld opraakte.
Uit ervaring daarmee weet ik nu, dat aangetekend bezwaar niets uithaalt. Ik heb een klacht ingediend en nu wordt er spoed achter gezet. Vandaar mijn advies: dien een klacht in bij de belastingdienst zelf en als daar niet voldoende op gereageerd wordt dan bij de ombudsman of 2de of 1ste Kamercommissie.
Groetjes,
Cor

Gesloten