LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KRAS prijzen op internet niet correct

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Geert81
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2009 20:09

KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door Geert81 »

Wij hebben op zondag een mooie aanbieding naar curacao geboekt voor deze zomer. Zondag had KRAS uitverkoop, ofwel €50,- korting per persoon. Wij hadden deze vakantie vorige week al gezien voor +/- €1700,- totaal. Dus tot zondag gewacht met boeken ivm kortings actie. Totaal zou het dus 1600,- moeten worden zou je denken. Niet dus. De prijzen waren opeens 30,- pp duurder geworden. Kortom nogmaar 20,- korting. Toch maar even verder zoeken. zelfde vakantie gevonden alleen 2 daen korter 1260,- totaal 2 personen.
Geboekt, bevestigt en aanbetaald. Leuke vakantie, mooie prijs kon er tot vandaag al van (voor)genieten.

Tot ik vanmiddag een mail ontvang dat de prijzen op de site niet goed zijn en wij de reis kunnen boeken voor de huidige wel correcte prijzen die op de site staan vermeld. Alleen zijn deze prijzen in één week tijd 250 pp gestegen?
Ofwel de vakantie die ik vorige week wilde boeken voor € 1600,- kost nu € 2000,-. Dus in plaats van korting op zondag is het voor mij dus extra betalen op maandag geworden.

Zijn er meer mensen met zo'n ervaring?
Wat kan ik doen om toch mijn geboekte en aanbetaalde vakantie door te laten gaan voor de prijs van mijn boekingsbevestiging?

sansan2
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2009 21:34

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door sansan2 »

Kreeg zojuist precies eenzelfde mail binnen van de "vrienden" van KRAS. Kan precies hetzelfde verhaal over gaan typen; leuke reis geboekt, korting van 150 euro ivm zondag, en nu net een mailtje (leuk getimed zo 's avonds zodat je niet gelijk kunt reageren) dat ze de reis helaas niet kunnen laten doorgaan i.v.m. vliegmaatschappijen etc etc.

'k Weet ook zo snel geen oplossing... en wat precies mijn rechten zijn.

sansan2
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2009 21:34

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door sansan2 »

DE ANVR geeft op haar site het volgende aan:

Wat zijn mijn rechten als de reisonderneming op de definitieve boekingbevestiging en factuur een fout heeft gemaakt in de berekening van de pakketreissom?

Lees het antwoord »

Als u een pakketreis heeft geboekt, waarop de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing zijn, geldt het volgende:

Over het algemeen heeft de reiziger recht op levering van de reis tegen de reissom, zoals deze is bevestigd door de reisorganisatie en zoals deze op het boekingsformulier staat. Op het moment dat u als reiziger 'ja' zegt op een aanbod voor een bepaalde prijs en uw reisorganisatie bevestigt dit, dan is er sprake van een bindende overeenkomst.
De reisorganisatie heeft drie mogelijkheden om een fout te herroepen:

A) De reisorganisatie kan een prijswijziging doorgeven binnen acht kantooruren na boeking bij reizen binnen Europa en de Middellandse Zeelanden en binnen zestien kantooruren bij reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden. De reisorganisatie doet u dan een nieuw aanbod waarop u als reiziger weer ja of nee kunt zeggen.

B) De reisorganisatie kan zich beroepen op 'kennelijke fouten en kennelijke vergissingen'(artikel 2 lid 3). Bij een 'kennelijke fout' of een 'kennelijke vergissing' is er sprake van een situatie waarbij de reisorganisatie aannemelijk moet maken dat u als reiziger wist dat er een fout is gemaakt. Of iets een kennelijke fout of vergissing is, moet worden beoordeeld vanuit de kennis en het begrip van de gemiddelde consument en moet voor hem op het eerste gezicht duidelijk zijn. Bijvoorbeeld wanneer een reis in plaats van 1000 euro voor 100 euro wordt bevestigd. In dat geval mag de consument de reisorganisatie niet aan zijn foute opgave houden. De strekking van deze regel is, dat men niet hoort te profiteren van elkaars fouten.

C) Wanneer geen sprake is van een “kennelijke fout”, bestaat er juridisch gezien nog één mogelijkheid, namelijk om het prijsverschil te delen.

Reisvoorwaarden:


Artikel 2, lid 2 »
Herroeping aanbod
Het aanbod van de reisorganisator is vrijblijvend en kan zo nodig door deze worden herroepen. Herroeping wegens correctie van fouten in de berekening van de reissom of van andere fouten is toegestaan. De herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 8 (reizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden) resp. 16 (reizen naar overige bestemmingen) kantooruren na aanvaarding te geschieden onder opgaaf van redenen.
De reiziger heeft in dat geval recht op onverwijlde restitutie van eventueel betaalde gelden.

Geert81
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2009 20:09

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door Geert81 »

Heb vandaag 2 keer met kras gebeld.
1 keer om te vragen wat hun idee was om het op te lossen.
Hun oplossingen: €400,- bij betalen of Gratis annuleren. En of ik wel voor vanmiddag 16.00 uur wil reageren. Anders werd alles geannuleerd en kwam ook mijn zondag korting te vervallen.

Niks geen klant vriendelijkheid of tegemoedkoming.

Ze zijn daar echt zo flexibel als een baksteen.

Je word lekker gemaakt met een lage prijs en uiteindelijk kost het je toch weer een rib uit je lijf.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door G7 »

Conclusie? Zelf gratis annuleren toch, neem ik aan?

Wat een een nep.

scmr85
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 15:18

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door scmr85 »

Ook wij hebben onderstaande meegemaakt.

Reis naar curacao geboekt, beschikbaarheid gecheckt, bevestiging ontvangen etc.
Maar van Kras het bericht gekregen dat wij of ruim 500 euro mochten bijbetalen of voor 16.00 uur de reis konden annuleren.

Met de meest waardeloze, onbeschofte en brutale klantenservice medewerker. Geen enkel begrip, tegemoetkoming of zelfs excuses!
Nog nooit heb ik zo'n klantonvriendelijke situatie meegemaakt, ronduit schofterig! Zich beroepen op het herroepingsrecht dat zij hebben, gezien wij akkoord zijn gegaan met de ANVR reisvoorwaarden. Echter, als consument kun je dat recht wel vergeten gezien je binnen 6 weken een vakantie boekt.
De medewerker wist mij zelfs te vertellen dat het hogerop zoeken binnen Kras geen enkele zin zou hebben.

Ronduit belachelijk, Kras.. nooit meer! Het feit dat ik ze geconfronteerd heb met het feit dat ik het niet zal schuwen om mijn negatieve ervaringen te delen met anderen en het feit dat zij klanten verliezen op deze manier deed de medewerker geen enkel woord uitbrengen.

Overigens stuurt de ANVR je door voor klachten naar de touroperator. En de geschillencommissie inschakelen om je klacht ten gehore brengen kost je 100 euro. .. kortom, je staat met je rug tegen de muur en de opgekropte frustratie krijg je kado!

Nepperij, voor de 2e x op rij. Tevens meegemaakt bij D-reizen. Kortom; Mensen lokken op deze manier vind ik een walgelijk gegeven.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik zou zeggen ga naar een toerkoop reisbureau zij helpen je echt de beste reis te vinden en naar jou vooropgestelde prijs.En via een reisburau betaal je echt niet meer en weet je waar je moet zijn bij problemen

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door Ballie »

Sprookje = Spam

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Mes ami,

Dit zul je bij alle AMVR touroperators mee kunnen maken, het staat gewoon in de ANVR voorwaarden. Zeker nu het grootste deel van de touroperators op 1 of andere manier iets online aanbieden is de kans op prijsfoutjes groter.

Ook boeken via Tourkoop, Arke, Globe, Holland International, D-Reizen enz. zal niet uitmaken. Zodra de touroperator doorbelast binnen de gestelde termijn moet je bijbetalen. Het reisbureau zal de extra kosten zeker niet voor zijn rekening nemen.

Welkom in de wereld van de ANVR voorwaarden. M.n. door de reiswereld in het leven geroepen voor jullie belangen.....foutje voor m.n. hun belangen. De consumentenorganisaties hebben hun best gedaan maar het is niet voldoende geweest.

Boek allen nu uw zomervakantie voordat het te laat is !!

Groeten van uw
LJFrankenstein

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ook wij boeken altijd bij Toerkoop en we hebben nog geen problemen gehad met hen.
Het kost NIETS meer als boeken via internet, alleen 14,50 adm.kosten.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door G7 »

Het kost NIETS meer als boeken via internet, alleen 14,50 adm.kosten.
Dus? Dan klopt je zin ook niet meer, want het kost je wel degelijk € 14,50. Oke, niet om wakker van te liggen, maar als je zelf boekt, gratis dus! 8)

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Kijk eens naar de kosten als je via internet boekt :D
Ook echt niet gratis hoor. Zit er echt wel bij in.
Voor een goed advies wil ik wel 14,50 betalen :wink:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door G7 »

Hoe bedoel je Janneke? Het zit er wel bij in? Niks duurder of goedkoper toch? Alleen die adm.kosten hou ik in de zak, door op het net te boeken.

Het zijn toch dezelfde reizen die jij bij Toerkoop boekt en ik op internet? Heb al bij Oad en bij hun veel goedkopere dochter Bex, nu bij Neckermann geboekt, maar via internet.

En och, als je al zo vaak naar b.v. Turkije of Spanje bent geweest, heb je toch geen advies meer nodig? Maargoed, zo hou jij die mensen ook aan het werk en dat is ook mooi. :wink:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik heb 1x via internet geboekt en vind het makkelijker om naar ons reisbureau te gaan, zodra de gidsen uit zijn. Ze weten precies wat wij zoeken.
In februari zat alles al vol waar wij heen wilden.
En laten we eerlijk zijn. Met de huidige prijzen van vakanties maakt die 14,50 ook niets meer uit :wink:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door sprookje »

Ben ook voor het klasieke reisbureau dan weet je teminste waar naartoe bij problemen.En geloof mij die weten alles beter op te lossen dan als je het zelf moet doen.
En die sturen je niet van 't kastje naar de muur.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door G7 »

Tja, zou best kunnen hoor!!! Heb er geen ervaring mee, want heb tot nu toe altijd nog gekregen wat ik geboekt had en ook voor de prijs als ze opgaven, want daar ging het hier uiteindelijk toch om. 8)

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door Janneke52 »

ik vind ook dat iedereen dagene moet doen waar hij/zij een goed
gevoel bij heeft.

jopie2203
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 19:41

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door jopie2203 »

Afgelopen zondag heb ik een reis besteld naar curacao bij kras. Deze reis zou ons 1234,50 euro gaan kosten, voor 2 personen. In de e-mail die wij hierbij kregen werd er gevraagd of wij zo spoedig mogelijk de aanbetaling wilde over maken, wat wij meteen hebben gedaan. De volgende dag krijgen wij echter een e-mail terug van kras dat de prijs berekening fout is gegaan. De nieuwe prijs zou 1820 euro worden. De volgende dag heb ik gebeld naar kras, dat als we een kleine tegemoedkoming kregen, we de reis alsnog wel zouden willen. Dit was allemaal niet mogelijk, alleen de 100 euro zondag korting konden we houden. Echter wilde ik dan de reis alsnog wel hebben, maar dan 2 dagen later met die 100 euro zondag korting. Dit was onmogelijk. Ik kon nu wel nieuwe reizen kopen volgens de prijs die nu op internet zou staan.
Die dag stonden de prijzen er inderdaad op en 700 euro duurder dan de dag ervoor. Dit vonden wij echter te duur en zijn we verder gaan zoeken voor een nieuwe vakantie.
De dag hierna kwam ik weer kijken op de website van kras, waar ze weer de lage prijzen van mijn eerste boeking stonden. Voor de grap eens gekeken wat er zou gebeuren als is deze reis zou boeken, in de hoop dat ze langer dan 8 kantoor uren zouden wachten om mij attend te maken op de verkeerde prijzen. Dit gebeurde echter niet, maar ik kreeg na het boeken gewoon meteen een e-mail dat de reis plotseling weer 1800 euro was. Ik heb meteen gebeld dat ik de reis wilde annuleren wegens de verkeerde prijs. Toen mij werd gevraagd wat de prijs op internet was, heb ik verteld dat er 1234 euro stond. De telefoniste zei simpelweg dat dat onmogelijk was. Toch raar aangezien ik wat screenshots heb waar die prijs wel degelijk op staat.
Mijn conclusie is dus dat Kras mensen probeerd te lokken met mooie prijzen naar curacao en dan de prijzen verhogen. Voor ons dus nooit meer reizen via Kras!

markmiggiels
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2009 19:47

Re: KRAS prijzen op internet niet correct

Ongelezen bericht door markmiggiels »

Ik heb bij kras op 8 maart een vakantie geboekt naar curacao voor 12 dagen ad. 1142 euro. Nu krijgen we op 19 maart een email met de mededeling dat ze een fout gemaakt hebben met de boeking met de volgende tekst:

Zeer tot onze spijt hebben we moeten constateren dat in de prijsberekening van de door u geboekte reis naar Curaçao een fout is geslopen. Als gevolg van een storing in de koppeling tussen ons eigen reserveringssysteem en het systeem dat de stoelen bij de luchtvaartmaat-schappij vastlegt, is er een (veel) te hoge vluchtkorting op uw boeking gegeven. Een en ander impliceert dat de prijs van het door u geboekte arrangement hoger uitvalt, dan in eerste instantie via internet getoond.



Op basis van artikel 2 lid 2 van de ANVR Reisvoorwaarden welke op uw boeking van toepassing zijn, zien we ons als gevolg van de fout in de berekening van de reissom, genoodzaakt uw boeking te herroepen. Helaas kunnen we niet anders dan u benaderen met het aanbod dat u kunt boeken voor de prijzen zoals deze momenteel op onze website worden getoond (en die wél correct zijn), waarbij aangetekend dient te worden dat, wanneer u op koopzondag heeft geboekt, uiteraard de koopzondagkorting nog van deze prijs af gaat (€ 50,- korting per persoon, m.u.v. baby’s). De reissom bedraagt nu € 1.628,50.

Indien u hiermee om welke reden dan ook niet akkoord wenst te gaan, zal de boeking kosteloos komen te vervallen en heeft u uiteraard recht op onverwijlde restitutie van eventueel reeds betaalde gelden.



Onze welgemeende excuses dat onze organisatie betreffende fout niet direct heeft opgemerkt, waardoor we u pas nu over deze vervelende kwestie kunnen informeren. We hopen echter dat we met dit bericht een en ander alsnog hebben weten te verduidelijken.


Dit kan toch niet, Volgens de voorwaarden is de herroeping alleen mogelijk binnen 16 kantooruren (voor niet europese landen).
Laat me even weten wat u hiervan vinden en wat wij het beste kunnen ondernemen.

Gesloten